Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:tita schreef:Als ik in de WW kom krijg ik door partner ook geen bijstand
Als je ww krijgt, krijg je geen bijstand, en de ww krijg je wel gewoon ongeacht het inkomen van je partner
Sizzle schreef:Je krijgt trouwens toch ook geen bijstand als je partner (of volwassen kind) een inkomen heeft?
Of heb ik dat mis?
Want dat vind ik wel logisch namelijk.
Ik beredeneer steeds voor iemand in een vrijgezelle situatie.
Ayasha schreef:Is het nu een KBK-bash-topic geworden?
Waar is nu de temgrage bokker dat het te persoonlijk wordt?
Shadow0 schreef:Thesserd schreef:Sorry, dat eerst vind ik echt grote onzin. Klinkt mooi, maar als we dat met alle uitkeringen etc zo gaan doen in Nederland, betalen we straks met z'n allen 80% inkomstenbelasting. No thanks.
Waarom zou dat erg zijn? Je hebt gewoon een gegarandeerde basis. Waarom denken we dat werk zo belangrijk is, als zoveel mensen er zo ongelukkig van worden (juist in dit topic lees je heel veel mensen die het behoorlijk moeilijk hebben met dat ze hard moeten werken, hun lijf onder flinke druk moeten zetten etc.)
Prima toch, als mensen daarin veel meer vrijheid hebben om te kiezen?
En dat er dan werk verdwijnt is prima, heel veel werk draagt namelijk niets bij aan productie, of aan het werkelijk beter maken van de samenleving. Kun je het net zo goed laten, daar worden we alleen maar gelukkiger van.
MKB'ers zouden moeten bedenken dat ze vooral heel erg benadeeld worden door multinationals en bv een politieke partij als de VVD die meestal handelt in het voordeel van de multinationals en ten koste van het MKB.
En als de MKB'ers zelf ook een veilige basis hebben (die ze nu ten onrechte niet hebben, zelfs de bijstand is ingewikkeld geloof ik) zou de druk daarop ook minder worden.
Sizzle schreef:Je kunt toch niet boos zijn op iemand omdat hij creatief is met het beetje geld wat hij heeft?
Celiien schreef:Sorry, jij en je man hebben drie paarden, en zijn bezig met een vierde. Dat je ze niet doet, sorry was idd een aanname.
Ik ken weinig, laten we het even gezinnen noemen, waarbij 2 personen werken, en tijd en geld hebben voor dat onderhoud, ongeacht waar je woont. Het blijft een grote kostenpost, niet te spreken over het feit dat ze ziek kunnen worden.
En sorry, maar fotoshoots zijn toch ook vermoeiend? Tenminste ik ben kapot na een dagje, laten we het niet over nabewerking hebben.
Dan kan je toch wel snappen dat het bij sommige mensen (heel erg) verkeerd kan vallen?
Nogmaals, jij bent nu slechts een voorbeeld voor mij, vat het niet te persoonljk op!
Celiien schreef:De laatste keer dat ik een echte fotoshoot gedaan heb was in Maart... ik heb al 2 maanden niks anders gedaan dan foto's maken van mijn eigen paarden en één keer die van een vriend van ons.Sorry, jij en je man hebben drie paarden, en zijn bezig met een vierde. Dat je ze niet doet, sorry was idd een aanname.
Ik ken weinig, laten we het even gezinnen noemen, waarbij 2 personen werken, en tijd en geld hebben voor dat onderhoud, ongeacht waar je woont. Het blijft een grote kostenpost, niet te spreken over het feit dat ze ziek kunnen worden.
En sorry, maar fotoshoots zijn toch ook vermoeiend? Tenminste ik ben kapot na een dagje, laten we het niet over nabewerking hebben.
Dan kan je toch wel snappen dat het bij sommige mensen (heel erg) verkeerd kan vallen?
Nogmaals, jij bent nu slechts een voorbeeld voor mij, vat het niet te persoonljk op!
Celiien schreef:Ik zou daar als buitenstaander geen oordeel over vellen!Jeetje mina, het gaat mij niet om de uitwegen, etc etc etc.
Het gaat mij erom wat jij als buitenstaander objectief grzien van zo'n situatie zou vinden.
Ayasha, voor jou geld hetzelfde. Het gaat mij niet om wat ze wel of niet doet of kan etc.
Sizzle schreef:Xxxcynxx
Het is toch ook zo?
Als pietje 1000 euro heeft en klaasje heeft ook 1000 euro, maar pietje betaald meer huur en heeft een auto, dan kan pietje geen paard kopen en klaasje wel.
Ongeacht waar dat geld vandaan komt.
Geef iemand max 400 euro per maand en er zal nog steeds iemand zijn die dan iets slims weet te bedenken om zijn paard te kunnen houden (in ruil voor hulp bijvoorbeeld). Nog steeds gemeen?
Moet diegene dan maar rondkomen van 200 per maand en zijn paard letterlijk opeten?
Je kunt toch niet boos zijn op iemand omdat hij creatief is met het beetje geld wat hij heeft?
Thesserd schreef:Het klinkt heel mooi, maar ik geloof niet dat dat (zeker op langere termijn) gaat werken. Waarom zou je nog aan het werk gaan dan? Ik kan een aantal mensen met mijn neus aanwijzen die dan lekker genoegen nemen met dat basis inkomenmooi dat dat kan, maar wanneer zo veel mensen dat gaan doen lijkt dat me niet heel gezond voor het spaarpotje van de staat.
Overigens lijkt dat me wel lekker hoor, gewoon helemaal niet werken. Ik kan genoeg andere dingen bedenken die ik dan zou gaan doen
KoudbloedKim schreef:Celiien schreef:De laatste keer dat ik een echte fotoshoot gedaan heb was in Maart... ik heb al 2 maanden niks anders gedaan dan foto's maken van mijn eigen paarden en één keer die van een vriend van ons.Sorry, jij en je man hebben drie paarden, en zijn bezig met een vierde. Dat je ze niet doet, sorry was idd een aanname.
Dat zijn gewoon random foto's waar ik niks voor hoef te plannen, waarbij ik gewoon mijn camera mee kan nemen en foto's maken als ik zin heb.
Daar gaat geen geplan of geregel aan vooraf.
Niet zo snel concluderen.
Symbeami schreef:Thesserd schreef:Het klinkt heel mooi, maar ik geloof niet dat dat (zeker op langere termijn) gaat werken. Waarom zou je nog aan het werk gaan dan? Ik kan een aantal mensen met mijn neus aanwijzen die dan lekker genoegen nemen met dat basis inkomenmooi dat dat kan, maar wanneer zo veel mensen dat gaan doen lijkt dat me niet heel gezond voor het spaarpotje van de staat.
Overigens lijkt dat me wel lekker hoor, gewoon helemaal niet werken. Ik kan genoeg andere dingen bedenken die ik dan zou gaan doen
Heb je die artikelen gelezen? Blijkbaar brengt het nou juist het beste in mensen naar boven.
Ik kan me dat heel goed voorstellen, ik zit nu in de WW, wil een bedrijfje voor mezelf beginnen. Dat kan, maar dan moet ik eerst aan allerlei regels voldoen en mag ik totdat ik toestemming heb dus helemaal niets doen. Geen reclame maken voor mijn bedrijfje, geen klanten werven, niets...... zat die rem er niet op dan was ik er waarschijnlijk al een jaar geleden mee begonnen......
Sizzle schreef:Dat klopt.
Alleenstaand met laag inkomen is duur.
En toch, als je wilt kun je daarvoor een paard houden. Maar alleen als je verder weinig eissen aan je leven stelt.
Blijkbaar worden sommige mensen hier daar boos van![]()
Sparen kun je dan wel vergeten inderdaad.
KoudbloedKim schreef:Ik heb een WaJong uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je prioriteiten zijn.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.
[/b]
Lianne86 schreef:Het is zo jammer dat mensen denken dat wij er niks voor hoeven te doen, voor het geld, dat we dat zomaar krijgen zonder er iets voor in te leveren...[naam] schreef:Ik heb een [***] uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je prioriteiten zijn.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.
[/b]
Denk dat daar het probleem zit, dat KRIJGEN en het ZELF VERDIENEN.
Natuurlijk moet iedereen zijn eigen prioriteiten bepalen, maar laten we eerlijk zijn. Een paard is een luxe goed, geen "must" om te hebben, hoe leuk ze ook zijn.
Er zijn mensen die hard werken, andere prioriteiten hebben, misschien door hun "hard werken' boven een toeslaggrens zitten etc. En dan snap ik dat die mensen het heel zuur vinden als iemand die "lekker thuis zit" heel de dag de tijd heeft om te doen wat die leuk vindt.
Als iemand een uitkering heeft en die kan het opbrengen om ook een paard te hebben, leuk voor diegene... Maar hoop dat diegene dan ook een spaarpotje heeft voor als er wat is... Maar moet eerlijk zeggen, ik ben redelijk rechts, en ik schrik soms wel van de hoogte van de uitkeringen en het salaris van een slechtverdiende baanIn mijn ogen mag dat verschil een stuk groter zodat het motiveert om te gaan werken.
En niets persoonlijks dit (ook al quote ik iemand) maar denk dat daar het probleem zit. De ene werkt er 40 uur per week kei hard voor, de ander krijgt het zo op een "presenteerblaadje" aangereikt. En kijk, heb je iets waardoor je echt niet kan werken of wat dan ook.. Prima... Maar er zijn er ook gewoon die denken "daarvoor kom ik mijn bed niet uit" en die mogen ze van mij best harder aanpakken
Persoonlijk is het voor mij: mensen die het niet kunnen: mogen van mij meer krijgen.... Maar mensen die niet willen... tjahAlleen is dat niet te controleren/te duur om te controleren. Weegt niet op tegen de baten helaas