Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:35

Captain schreef:
Ze plaatsen geen 3 piloten in de cockpit. Als een van de piloten naar de wc moet wordt er een purser/stewardess geroepen die even plaats neemt in de cockpit.

Citaat:
KLM: altijd twee man in de cockpit
Yteke de Jong
AMSTERDAM -

Luchtvaartmaatschappij KLM en Transavia hebben altijd twee man in de cockpit. Dat bevestigt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij.

Als een piloot de cockpit verlaat, komt er een lid van het cabinepersoneel bij de andere piloot zitten. Mocht deze om wat voor reden onwel worden dan is de cockpit toch bemand.

Dit is een standaardprocedure bij KLM en Transavia, zo stelt KLM. Op intercontinentale vluchten zijn drie piloten aanwezig, zodat er altijd twee bestuurders achterblijven, mocht een piloot naar het toilet moeten.

Co-piloot buitengesloten

Bij de vliegramp met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen kon de gezagvoerder de cockpit niet meer in, omdat de andere co-piloot deze had afgesloten. Dat hebben Franse autoriteiten vandaag bekend gemaakt.

De copiloot van het Germanwingstoestel heeft vervolgens de daling ingezet via het Flight Monitoring System. Na 8 minuten kwam het toestel neer, waarbij alle inzittenden om het leven kwamen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2385 ... pit__.html

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:36

Mioux schreef:
Stewardes lijkt me lastig :/ dan moeten die ook allemaal opgeleid worden "indien nodig" dat ze het vliegtuig kunnen besturen of niet ? Of zie ik dat fout ?

Nou in dit geval, als er 1 ander iemand in de cockpit was geweest, had die in ieder geval de deur open kunnen doen. Omdat de co-piloot nu alleen in de cockpit was, heeft hij dit kunnen doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:36

Ja, intercontinentaal. Dan zijn er soms 4 piloten aanwezig om tussentijds om te wisselen ivm aantal uren werken.

BigOne

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:39

Dat je geliefde verongelukt zal je nog een keer vrede mee hebben, echter, omdat een persoon vind dat hij er een eind aan moet maken en dan 149 mensen waaronder veel jonge mensen en baby's meesleurt is niet te verteren.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:40

En ik kan me al helemaal niet voorstellen hoe je hier als nabestaande van deze co-piloot mee om moet gaan zeg. Brrr.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:41

bigone schreef:
Dat je geliefde verongelukt zal je nog een keer vrede mee hebben, echter, omdat een persoon vind dat hij er een eind aan moet maken en dan 149 mensen waaronder veel jonge mensen en baby's meesleurt is niet te verteren.

Niet te bevatten zoiets.. Wat een tragedie

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:03

Iriscope schreef:
En ik kan me al helemaal niet voorstellen hoe je hier als nabestaande van deze co-piloot mee om moet gaan zeg. Brrr.

Nee, en je weet nu al dat ze moeten leren dat er achter hun rug om gefluisterd en geroddeld gaat worden :n

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:06

Ja ik heb ook echt diep medelijden met die ouders.
Zo erg, ze zijn gewoon naar die rampplek gegaan, waarschijnlijk in de veronderstelling dat hun zoon verongelukt is.
Vervolgens worden ze apart genomen en krijgen ze te horen dat hun zoon dit bewust heeft gedaan.
Wat er dan door je heengaat...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:06

Keet we hebben het hier niet over een intercontinentale vlucht he.

Denk dat je de antwoorden van Captain (zie boktnaam) wel voor waar kunt aannemen hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:08

bigone schreef:

Dit dus inderdaad...

Zat vanochtend in de auto toen ik hoorde welk bericht de NY times had gekregen. Van harte aan het hopen dat het een onwaar gerucht zou zijn en dat het vliegtuig gewoon materiaalpech had gekregen.
Dat is iets waar je nog enigszins mee kan leven als zoiets gebeurt, maar dit? Hoe kan je hier ooit mee leven?

Verschrikkelijk...

De gedachte dat de co-piloot bedreigd zou zijn schoot mij overigens ook door het hoofd... Maargoed, ik heb sowieso veel fantasie geloof ik...

Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat wanneer je zelfmoord wilt plegen en je het idee hebt dat je te veel bent op de wereld, dat je mensen maar tot last bent, je zoveel mensen met je mee neemt... Iemand plaatste hier een link naar een bericht in het NRC van 2002, over de piloot van Egypt Air? Die ook het vliegtuig in de zee liet crashen in 1999... Dat er werd gezegd dat hij wraak nam op een topman van EA die hem had berispt wegens seksueel wangedrag... Hoe achterlijk ook, ik kan me voorstellen dat je iets van wraak wilt op wat dan ook... Maar waarom?? Waarom zou je dit je familie ook aan doen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:15

wat vreselijk...de passagiers waren zich vanaf het begin van de daling tot aan het eind...de crash,zich ervan bewust wat er ging gebeuren |(
Dat was te horen aan het geschreeuw.In 8 minuten je dood tegemoed |(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:17

%) Je moet er werkelijk niet aan denken....

Vraag me af hoe groot de kans is dat de mogelijkheid tot blokkeren vanuit de cockpit er weer uit gaat?!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:18

Kentaro schreef:

Vraag me af hoe groot de kans is dat de mogelijkheid tot blokkeren vanuit de cockpit er weer uit gaat?!

In feite kan die blokkering toch blijven zolang er maar iemand bij een piloot in de cockpit blijft, dus altijd 2 mensen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:19

Janine1990 schreef:
De gedachte dat de co-piloot bedreigd zou zijn schoot mij overigens ook door het hoofd... Maargoed, ik heb sowieso veel fantasie geloof ik...

Maar dat kan bijna niet. De ademhaling van de co=piloot zou dan veranderd moeten zijn, maar hij ademde rustig. Daarbij kan ik niet geloven dat de co-piloot dan helemaal niks gezegd zou hebben, laat staan zijn belager. Ook al zou er iemand bij hem in de cockpit zitten, dit zou op wat voor manier dan ook hoorbaar moeten zijn.

Als ze de ademhaling van de co-piloot kunnen analyseren kunnen ze dat ook van een tweede ademhaling. Die wellicht een opgefoktere indruk zou moeten maken.

Hij moet gewoon alleen geweest zijn, dat kan haast niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:19

Vreselijk... Onbegrijpelijk waarom je dit zou doen... ;(

Ik hoop dat er nieuwe/strengere regels worden ingevoerd, waardoor de kans op zelfmoordacties worden verkleind...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:20

SAKKIA schreef:
Janine1990 schreef:

Maar dat kan bijna niet. De ademhaling van de co=piloot zou dan veranderd moeten zijn, maar hij ademde rustig. Daarbij kan ik niet geloven dat de co-piloot dan helemaal niks gezegd zou hebben, laat staan zijn belager. Ook al zou er iemand bij hem in de cockpit zitten, dit zou op wat voor manier dan ook hoorbaar moeten zijn.

Als ze de ademhaling van de co-piloot kunnen analyseren kunnen ze dat ook van een tweede ademhaling. Die wellicht een opgefoktere indruk zou moeten maken.

Hij moet gewoon alleen geweest zijn, dat kan haast niet anders.

Nou ik bedoel niet dat hij tijdens de vlucht is bedreigd, maar ergens ervoor met specifieke instructies. Ja mijn fantasie gaat ver hoor :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:21

Ik ben overigens zeer benieuwd wat voor draai die conspiracy fanaat van de YT video hier nu weer aan geeft... :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:21

HorseQuote schreef:
Ik hoop dat er nieuwe/strengere regels worden ingevoerd, waardoor de kans op zelfmoordacties worden verkleind...

Lijkt me bijna onmogelijk, als ze het willen doen ze het toch wel.

De vergrendeling op de deur zou gewoon moeten blijven. Haal je die er af, vergroot dat de kans op kapingen. Het beste is gewoon dat een (co)piloot niet meer alleen in de cockpit mag zitten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:22

Nouja. .. ik snap jouw gedachten gang, veel films gaan daarover. Realiteit? Mogelijk, maar ben bang van niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:22

Oh zo ja, nou ja kan ook inderdaad. Ik denk dat ze dit soort digen de komende tijd allemaal wel gaan uitzoeken. De tijd zal het leren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:23

SAKKIA schreef:
HorseQuote schreef:

Lijkt me bijna onmogelijk, als ze het willen doen ze het toch wel.

De vergrendeling op de deur zou gewoon moeten blijven. Haal je die er af, vergroot dat de kans op kapingen. Het beste is gewoon dat een (co)piloot niet meer alleen in de cockpit mag zitten.

Een ook psychische beoordeling meenemen in de jaarlijkse check up. Neem aan dat piloten ook jaarlijks een lichamelijk onderzoek krijgen? Of is het zo speciaal dat mijn vader dat elk jaar moet? :') Fietsen, hartfilmpje etc.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:28

zal dat helpen? Misschien was hij goed van geest en hoorde hij 5 mijn voor de vlucht dat zij vrouw/vriendin/geheime liefde niet verder wil en wist hij het daardoor niet meer. Tja dan kan hij een dag eerder goed Door de keuring heen zijn gekomen. (Bovenstaande is puur hypothetisch) mensen doen verschrikkelijke dingen op zulke momenten (denkt aan die drie arme kinderen)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 26-03-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:29

Geeft me toch weer even een ander gevoel als ik binnenkort misschien ga vliegen

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:32

purny schreef:
Geeft me toch weer even een ander gevoel als ik binnenkort misschien ga vliegen

Mij ook! Iedereen lijkt altijd alleen maar bezig met eventuele mankementen van het vliegtuig en wat de kansen daarvan zijn, maar het kan dus ook nog eens gebeuren dat het vliegtuig verder perfect functioneert en één van de piloten voor jou beslist dat dit het einde is -O-

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:33

Steef schreef:
Kentaro schreef:

In feite kan die blokkering toch blijven zolang er maar iemand bij een piloot in de cockpit blijft, dus altijd 2 mensen?

Die blokade kan niet meer weg. Het is gedaan om de kans op kapingen te verkleinen. Het zorgt ervoor dat als er een dreiging is ook cabine personeel (al dan niet bedreigt) de deur niet kan openen van buitenaf.