12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:36

xxxJulia schreef:
[

Welke media is dat niet dan?

Het is net of ze er op kicken.. |(

Anoniem

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:37

Dit word echt steeds gekker en gekker :(

Ik kijk al de hele dag live mee, wat verschrikkelijk zeg... pfff

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:41

geerke schreef:
vreemde vergelijking....we doen er veel aan om kanker de kop in te drukken,en terrorisme halen we gewoon binnen.

Klopt.

Nja goed andere vergelijking: Dat je eerder onder een bus terecht komt dan slachtoffer wordt van terrorisme. Zo beter?

Nogmaals: De kracht van terrorisme is angst.

Moet wel toegeven dat ik de situatie wel in de gaten blijf houden. Ook omdat ik met 2 maanden (lijkt nog heerlijk ver weg) zelf in Parijs zit tijdens een halve marathon. Ook veel, heel veel mensen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:41

geerke schreef:
[

vreemde vergelijking....we doen er veel aan om kanker de kop in te drukken,en terrorisme halen we gewoon binnen.

Terrorisme is al lang aanwezig. Hooligans, doodtrappers en noem maar op. Maar dat is blijkbaar wel gewoon.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:44

Pff heel triest allemaal. Weer doden vandaag. Ga alvast een schuilkelder graven. := Denk dat er nu weinig mensen op straat lopen rond Parijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:45

En dan zie je dat er morgen verder niets gebeurt, iedereen denkt dat het dan een loos dreigement was en over een week slaan ze genadeloos toe. Of het is een verkapte oproep aan de volgelingen van deze persoon die nu hoopt dat individuen morgen overal wat mensen neerknallen, kan ook nog. Ik weet het niet maar morgen ben ik op een plek die wel degelijk een doelwit kan zijn. Bang nee, op je hoede jazeker. Maar tegen deze blinde fanatici doe je niets behalve wanneer je ze als eerste raakt en dan zijn ze nog helden ook waardoor er nog meer op staan. Doet me denken aan een film, the mummy, al die skeletten die er achter elkaar aan kwamen, eentje kapot en vijftig nemen zijn plek in, zo gaat het met dit soort figuren ook. Ik weiger om toe te geven aan deze angst die er nu lijkt te heersen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:45

Jeetje wat heftig. Eerst aanslag en nu gijzelingen..

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:46

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:47

Meliaforever schreef:
Denk dat er nu weinig mensen op straat lopen rond Parijs.

Uh..In de straten rond Gucci is het gewoon druk.. met een lage Euro..
Daar kan men beter de aandacht aan geven. :(:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:54

Nederland doet nog geen extra veiligheidsmaatregelen..... Zie nu.nl

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:56

WinSel schreef:

Waarom moet dat ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:56

Omdat de terreurdreiging op dit moment toch wel wat substantiëler aanwezig is dan ze aangegeven hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:57

ceasario schreef:
geerke schreef:
[

Terrorisme is al lang aanwezig. Hooligans, doodtrappers en noem maar op. Maar dat is blijkbaar wel gewoon.

dan moet je je toch even verdiepen wat terrorisme precies betekent. :7

Nederland is nog steeds van mening dat er niets aan de hand is....er zijn in Rotterdam maar 7 tot 10 jihadisten.Ervaring leert dat twee voldoende zijn om een ravage aan te richten.Nee...we gaan een centrum openen om ze te helpen,zodat ze op een andere manier de wereld gaan bekijken.
Want vechten in Syrie was erg zwaar,daar hebben de schatjes een trauma van opgelopen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:57

Precies, wat voor soort veiligheidsmaatregelen wil je treffen?
feit blijft dat dit altijd kan gebeuren.. al sluit je iedere jihadist op, er duikt altijd wel een andere gek op!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:58

Emmaa_ schreef:
Hoorde dat er tanks en gevechtshelikopters in de buurt en paraat zijn etc...

Ik heb een foto gezien van allemaal politie bij de gijzeling met op de achtergrond een vrachtwagen met een tank erop. Heel eerlijk, ik denk dat het puur toeval is dat deze tank op de achtergrond op de foto staat en dat die tank in kwestie gewoon vervoert word voor een totaal andere reden, legertraining, onderhoud oid.. De vrachtwagen reed namelijk over een snelweg in de achtergrond. Lijkt me niet dat ze een tank gaan inzetten bij een gijzeling..

Ontopic, ik vind het echt verschrikkelijk wat er allemaal gaande is. Ook toen met die gijzeling in Sydney was ik echt even in shock. Er gebeuren heel veel heftige dingen in de wereld, die allemaal schokkend zijn.. Maar dit is natuurlijk echt gericht op de westerse wereld, op ons, en dus ook op mij. En ik denk dat het daarom zo eng is.
Nederland doet overigens al heel veel aan extra veiligheidsmaatregelen. Er is veel meer politie aanwezig op drukke punten zoals Amsterdam Centraal. Ook politie in burger. Dit was al eerder ingesteld, weet niet meer precies waarom.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:58

WinSel schreef:

NEderland heeft wel extra veiligheidsmaaatregelen. zie nos.nl

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:59

Emmaa_ schreef:
Omdat de terreurdreiging op dit moment toch wel wat substantiëler aanwezig is dan ze aangegeven hebben.

Ja als je een Islam treiteraar bent of Zionist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:00

NOS.nl schreef:
Toch verscherpte maatregelen

Naar aanleiding van de aanslag in Parijs is er in Nederland "verscherpte aandacht" voor mogelijke aanslagen, zegt staatssecretaris Teeven. Hij wil in verband met de veiligheid niet uitleggen wat de veiligheidsdiensten aan extra's doen.

Toch wel dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:01

ceasario schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja als je een Islam treiteraar bent of Zionist.

Daar ben ik het niet mee eens. Een Joodse supermarkt in de hoofdstad van Frankrijk zal niet vol zitten met extreme Zionisten, zoals aangegeven waren er tot kort geleden gewoon kinderen in die winkel. Ook in de drukkerij gaat het om 'gewone' Franse burgers.

pien_2010

Dat dit gebeurt nu in mijn land.........ik ben er helemaal kapot van. De sms-jes tussen ons vrienden hier gaan heen en weer. C'est horrible! Velen zitten voor de TV...

Aroha

Natuurlijk, het is super logisch dat er meer maatregelen komen, maar die gaan ze juist voor de veiligheid echt niet allemaal openbaar aankondigen.. :+

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:06

pien_2010 schreef:
Dat dit gebeurt nu in mijn land.........ik ben er helemaal kapot van. De sms-jes tussen ons vrienden hier gaan heen en weer. C'est horrible! Velen zitten voor de TV...

Verschrikkelijk! :(:)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:08

Mensen, tuurlijk zijn er extra veiligheidsmaatregelen genomen. Die merken wij (nog) niet en zullen ook niet zomaar worden prijsgegeven.

Brussel mag zich wel zorgen gaan maken. Mocht het zo zijn dat er morgen meer aanslagen gaan plaatsvinden, schat ik dat Londen, Brussel en wellicht Berlijn de volgende zijn.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:11

Ik moet eigenlijk leren voor een tentamen dat ik morgen heb.. Maar ik zit alleen maar liveblogs te volgen.. Ik zit dan wel een heel stuk zuidelijker dan Parijs maar toch, La France...

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:11

Rutte gaat niks zeggen over de maatregelen (Nu op de NOS)