Pearlx schreef:delvira schreef:waarom druk maken om slavernij wat geweest is, terwijl op dit moment slaven: vrouwen en kinderen worden verkocht door de IS. Wie maakt zich daar druk om? Waarom geen demonstraties daarvoor?
Gaan al deze mensen die nu zo lopen te roepen over slavernij geen kleding meer kopen welke is gemaakt door kindslaven, de moderne slavernij. Hoe lang gaan we dit nog aanhouden als argument? Mijn moeder is Duits, betekend het dan dat ik mij schuldig moet voelen over de WOII?
Ik zie heel veel mensen op deze manier discussiëren. "En de andere slaven dan?" "en IS dan?" "en er zijn nog veel eer ergere dingen in de wereld"
Betekend dat dan dat de mensen die zich hierdoor gekwetst voelen maar gewoon hun mond moeten houden? Dan hoeven we dus gewoon nooit meer aan te geven dat we ons gekwetst of naar voelen door iets want ergens op de wereld is het toch wel net zo erg of slechter???
Omdat niemand zich kan voorstellen hoe erg gekwetst jullie/ze je/zich wel niet moeten voelen, dat het totaal niet in vergelijking staat met wat er gaande is in de wereld, wat er wel toe doet, maar waar vrijwel geen aandacht aan besteed wordt. Nee, de gekwetste zielen van een klein groepje mensen in Nederland is zo belangrijk dat de VN er zelfs wat over moet zeggen

Misschien wat lomp gebracht, maar dat is in essentie denk ik wel hoe vrijwel heel Nederland er over denkt.
Ik heb het al eerder aangehaald, maar blonde mensen gaan toch ook niet moeilijk doen over 'domme blondjes' grapjes of blonde sletten grapjes omdat ze zich daar misschien wel gekwetst of bevooroordeeld door voelen? Misschien moeten we dan ook massaal gaan protesteren als er weer een stereotype domme blonde sletterige vrouw in een tv serie wordt neer gezet.