Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:26

gohya schreef:
R12312 schreef:
Het is vreselijk, maar de top van Rusland, USA en Europa laten echt geen 3de wereldoorlog uitbreken voor 300 doden.

Rusland of de Oekraine zeggen binnenkort sorry.......foutje en dan is weer afgelopen.

Denk je dat hun dit tegen kunnen houden? er komt zekers wel een 3de wereld oorlog.
Er beginnen toch steeds meer en meer landen met een oorlog. Gelukkig zal het niet zo worden als in de 1ste en 2de wereld oorlog met de moderne wapens die er nu zijn.

En dat noem je gelukkig? Op het moment dat er een derde wereldoorlog uitbreekt hebben we met onze huidige kernwapens denk ik een véél groter probleem dan we ooit gehad hebben. Misschien niet qua directe betrekking op de burgers, aangezien er waarschijnlijk geen grondoorlog meer zal komen.. Maar met alle kernwapens van tegenwoordig, met één druk op de knop kunnen ze een heel land onbewoonbaar maken voor tientallen jaren.

Furrow

Het zal wel zoals dribbel vertelde, dat HLN niet de meest geloofwaardige pers is.

En wie weet waren het wel mensen uit Oekraïne dat het neer haalde, het is een erg vuil spelletje.
De waarheid zullen we inderdaad niet weten.

Dribbel

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Nogmaals:
Kunnen we deze onnodige bangmakerij even uit het topic laten, aangezien het gewoon offtopic is. Als je er op wil praten, dan moet je een nieuw topic openen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:27

Doanique schreef:
En dan gaan ze iedereen op die grond maar doodknallen zodat je die grond alsnog niet kan gebruiken als je het wel in je bezit krijgt? Wat een bullshit.

Kun je vinden maar dat is toch echt de reden waarom er in de meeste gevallen oorlog is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:27

Dribbel schreef:
Nogmaals:
Kunnen we deze onnodige bangmakerij even uit het topic laten, aangezien het gewoon offtopic is. Als je er op wil praten, dan moet je een nieuw topic openen

Ik had je laatste bericht nog niet gelezen toen ik mijn bericht postte, dus ik zie de rede niet om zo te reageren ;) Wou hier alleen nog even op ingaan en heb er verder niets meer over te zeggen.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:28

De zwarte doos hebben ze in elk geval wel gevonden. Hoop dat zowel Rusland als Oekraïne het niet gaan onderzoeken. Ben bang dat we dan maar de halve waarheid weten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:28

Doanique schreef:
roxiie schreef:
Maar hoe schiet je PER ONGELUK een vliegtuig neer :?

Zoiets doe je doelbewust. Je bent niet aan t voetballen waarbij de bal plots door de ruit van de buren knalt.

[ Afbeelding ]

Wat wil je met die plaatjes aantonen? :=

Dat ze op elkaar lijken, maakt het uit de lucht halen van een toestel nog niet per ongeluk. Of het wel of niet voor dit toestel bedoeld was, dat er zieke geesten rondlopen die überhaupt een vliegtuig neer halen is erg zat.. Daar is wat mij betreft niks meer 'oeps sorry per ongeluk' aan.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:29

Ik denk inderdaad niet dat we de hele verhaal te horen krijgen maar een deel ervan.

Furrow

Anoniem

SAKKIA schreef:
Doanique schreef:
En dan gaan ze iedereen op die grond maar doodknallen zodat je die grond alsnog niet kan gebruiken als je het wel in je bezit krijgt? Wat een bullshit.

Kun je vinden maar dat is toch echt de reden waarom er in de meeste gevallen oorlog is hoor.

Vind jij oorlog geen onzin dan? Ik wil, wat schiet je er nou mee op.

SAKKIA

Ik snap ook eigenlijk niet waarom een onhankelijk partij dit onderzoek niet gaat uitvoeren. Dat lijkt me toch in alle gevallen het beste? Even buiten beschouwing gelaten wie er in deze wereld nog echt onafhankelijk is van elkaar.

Mist

N0a schreef:
Witte huis nu in lockdown. Schijnbaar hebben ze daar vreemd pakketje gevonden. Waar gaat het heen met de wereld..

Ik vrees toch het ergste. Dit kan nooit goed aflopen op politiek vlak..

Begin jaren 80 hebben de russen ook een Pan AM vlucht van Tokio naar Alaska neergeschoten, passagiersvliegtuig, en dat was nog tijdens de zg "koude oorlog" Heel de wereld hield zijn adem in..zou dit WOIII worden.... en toch heeft niemand die "knop" ingedrukt. Weet dat nog heel goed omdat wij, terugkerend uit Nieuw Zeeland een week eerder dezelfde route vlogen.

Dat de seperatisten dit gedaan hebben, tja, letterlijk wel, maar Rusland is de boosdoener daar ben ik vrijwel zeker van.
Poetin kan elk moment met een verklaring komen dat hij TOT OP DE BODEM uit zal zoeken wie dit op zijn geweten heeft :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:30

Afhankelijk wat je onder per ongeluk ziet. Het verkeerde vliegtuig raken, is per ongeluk op het verkeerde vliegtuig schieten.

En ik vertrouw HLN voor geen meter. Riool en tabloid journalistiek.

Anoniem

roxiie schreef:
Doanique schreef:

Wat wil je met die plaatjes aantonen? :=

Dat ze op elkaar lijken, maakt het uit de lucht halen van een toestel nog niet per ongeluk. Of het wel of niet voor dit toestel bedoeld was, dat er zieke geesten rondlopen die überhaupt een vliegtuig neer halen is erg zat.. Daar is wat mij betreft niks meer 'oeps sorry per ongeluk' aan.

Als die gasten daar in spanning zitten te wachten tot er een Russisch vliegtuig over komt vliegen dan begrijp ik de verwarring wel, we spreken wel over Ukraine he, niet over Nederland of Duitsland of wat voor land dan ook... Ik praat het niet goed ofzo hoor, maar daar kan de verduidelijking uit komen dat ze dus niet 'zomaar' een vliegtuig neerknalden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Mist schreef:
Begin jaren 80 hebben de russen ook een Pan AM vlucht van Tokio naar Alaska neergeschoten, passagiersvliegtuig, en dat was nog tijdens de zg "koude oorlog" Heel de wereld hield zijn adem in..zou dit WOIII worden.... en toch heeft niemand die "knop" ingedrukt. Weet dat nog heel goed omdat wij, terugkerend uit Nieuw Zeeland een week eerder dezelfde route vlogen.

Dat de seperatisten dit gedaan hebben, tja, letterlijk wel, maar Rusland is de boosdoener daar ben ik vrijwel zeker van.
Poetin kan elk moment met een verklaring komen dat hij TOT OP DE BODEM uit zal zoeken wie dit op zijn geweten heeft :+

Held Poetin :').

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:31

Dribbel schreef:
Nogmaals:

'
hoezo is het offtopic? het gaat over een neergeschoten vliegtuig en de eventuele gevolgen hiervan...
en las het zal wel mee vallen, geen grondstoffen nou als rusland de gas kraan dichtdraait...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:32

Knudd schreef:
Ik ga afleiding zoeken, heb ook de ongecensureerde beelden gezien (twitter) en dat is niet fijn :(
Gebeurd veel te vaak dat dit klakkeloos op social media wordt gegooid. Natuurlijk willen we alles volgen, maar zulke beelden hoeven echt niet ongevraagd onder onze neus geduwd te worden :(

Welke beelden? Of zijn die al weg gehaald?

Dribbel

Engelse vertaling van onderschept telefoongesprek. Hele artikel/bron: http://www.kyivpost.com/content/ukraine ... 56545.html

Read the full transcript of an intercepted phone call below:

Igor Bezler: We have just shot down a plane. Group Minera. It fell down beyond Yenakievo (Donetsk Oblast).

Vasili Geranin: Pilots. Where are the pilots?

IB: Gone to search for and photograph the plane. Its smoking.

VG: How many minutes ago?

IB: About 30 minutes ago.

SBU comment: After examining the site of the plane the terrorists come to the conclusion that they have shot down a civilian plane. The next part of the conversation took place about 40 minutes later.

“Major”: These are Chernukhin folks who shot down the plane. From the Chernukhin check point. Those cossacks who are based in Chernukhino.

“Grek”: Yes, Major.

"Major": The plane fell apart in the air. In the area of Petropavlovskaya mine. The first “200” (code word for dead person). We have found the first “200”. A Civilian.

“Greek”: Well, what do you have there?

“Major”: In short, it was 100 percent a passenger (civilian) aircraft.

“Greek”: Are many people there?

“Major”: Holy sh__t! The debris fell right into the yards (of homes).

“Greek”: What kind of aircraft?

“Major”: I haven’t ascertained this. I haven’t been to the main sight. I am only surveying the scene where the first bodies fell. There are the remains of internal brackets, seats and bodies.

“Greek”: Is there anything left of the weapon?

“Major”: Absolutely nothing. Civilian items, medicinal stuff, towels, toilet paper.

“Greek”: Are there documents?

“Major”: Yes, of one Indonesian student. From a university in Thompson.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Doanique schreef:
Vind jij oorlog geen onzin dan? Ik wil, wat schiet je er nou mee op.

Ik las je berichtje op een andere manier. Maar idd dan ben ik het met je eens, ik vind oorlog idd ook onzin.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:33

Mist schreef:
N0a schreef:
Witte huis nu in lockdown. Schijnbaar hebben ze daar vreemd pakketje gevonden. Waar gaat het heen met de wereld..

Ik vrees toch het ergste. Dit kan nooit goed aflopen op politiek vlak..

Gek, dat heb ik nooit gehoord. Zo zie je maar, nu is een crash wereldnieuws... binnen een jaar of twee zijn we het al vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:34

Ik vraag me toch het meest af of de inzittenden wat hebben vernomen of gelijk dood waren?

R12312

Mist schreef:
[ TOT OP DE BODEM uit zal zoeken wie dit op zijn geweten heeft :+

Hahaha de vraag is alleen welke bodem :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Nou, Amerika heeft bevestigd dat het toestel is neergeschoten.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:36

_San87_ schreef:
Nou, Amerika heeft bevestigd dat het toestel is neergeschoten.

Idd. had dit gepost: NOS/twitter van Wallstreet Journal
U.S. intelligence confirms surface-to-air missile fired at Malaysian jet but are divided over origin. http://wsj.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:36

R12312 schreef:
Mist schreef:
[ TOT OP DE BODEM uit zal zoeken wie dit op zijn geweten heeft :+

Hahaha de vraag is alleen welke bodem :D

Zolang die niet naar Nederlandse bodem komt :=

In hoe verre heeft Nederland 'problemen' met Rusland? Zijn we veilig? :+