Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:57

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:57

Ze is 13, dan is dat nog niet zo ernstig :)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:12

Ayasha schreef:
manon_goldy schreef:
Ik ben 1.60 en weeg 32 kg. Ik weet dat dat te dun is maar ik ben ook al 3 jaar bezig met aankomen. Ik heb gronisch te hoog cholestrol en moet dus erg opletten met wat ik eet. Mijn opa is overleden door te hoog cholestrol en sinds dien let ik nog meer op. Ik doe elke dag weer moeite om goed en gezond te eten. Elke dag hoor ik dat ik meer moet eten, dat ik veel te mager ben. Denk je dat dat leuk is om te horen? En ja je ziet mijn ribben, ruggengraat en heupen. Ben ik nu lelijk? Wilt geen enkele man mij nu omdat ik een hoop botten ben? Iedereen heeft commentaar op te dunne mensen, maar als hier wat gezecht word over wat bredere/dikker/vollere mensen dan is het oorlog... Ik vind de vrouwen van de Dove reclame mooie vrouwen hoor. Maar ik ben dus blijkbaar geen vrouw?

1.60 en 32kg ... Ben je daar zeker van?
Toen ik met 1.52 door ziekte 36kg woog kon ik nog amper van de zetel naar het toilet geraken.. Je hebt een diëtiste veronderstel ik? :) Niet omdat het lelijk zou zijn of whatever want daar ga ik niet over, maar puur omdat dit gewicht gewoon slecht is voor je gezondheid. :)

Ja, daar ben ik zeker van en ja ik heb een diëtiste. Ik kom alleen moeilijk aan om dat ik niet alles mag eten

Ayasha
Blogger

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:19

Mooi, dan ben ik gerust gesteld! Succes en sterkte met het aankomen! :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:35

Er is ook een handige App voor E-nummers. Als je bijvoorbeeld E175(goud :D) ziet staan, en je zoekt dat op in de app, zie je meteen of het gezond is of niet(Groen, Oranje, Rood) en als je erop klikt waarom dat zo is. Lijkt me ook een goede aanvulling als je bezig bent met gezond eten ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:51

Hoe heet die app?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:04

Zijn er een hoop van, oa E-nummervrij. Zit ook een knopje op waabij je kunt checken of de hulpstof dierlijk is.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:10

Magrathea schreef:
Zijn er een hoop van, oa E-nummervrij. Zit ook een knopje op waabij je kunt checken of de hulpstof dierlijk is.

Precies! Gewoon -afhankelijk of je Iphone of Android hebt- in de Play Store of App Store zoeken op 'E nummers'. Dan krijg je automatisch al een paar ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:07

Interessante app, nooit geweten hoe xylitol wordt gemaakt :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:19

sallandval schreef:
hier een foto van de miss america verkiezing in 1939; die miss california zou nu gezien haar maten echt niet meer winnen! Maar mooi (en gezond) is ze wel.

[ Afbeelding ]

De Miss Texas vast ook niet :o
Maar feit is wel, dat in 1939 de fotoshop nog niet bestond, en dat zie je !

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:54

juist gewoon gewoon dat mis ik nu wel eens!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:07

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:44

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:17

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:02

Haha, ja he, je wordt er echt me doodgegooid :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:43

Vraagje aan diegene die er verstand van hebben...

Ik heb altijd begrepen dat buikvet bij vrouwen minder "schadelijk" is dan bij mannen. Natuurlijk zet bij ons zich niet alleen af op de buik maar ook op de heupen (en uiteindelijk ook rondom de organen). Maar ik heb altijd begrepen dat (vooral de noordelingse) vrouwen van nature meer buikvet hebben dan mannen om de baarmoeder (evt met inhoudt) tegen temperatuurschommelingen te kunnen beschermen. En dat het zeer slecht is als je bij een vrouw een sixpack ziet omdat dat vet als laatste weg zou gaan van alle "opslag" plekken en dat eerder ongezond als slank kan worden omschreven.

In dezelfde theorie wordt aangegeven dat de dames in warmere regionen minder buik en meer heupvet hebben omdat het daar minder nodig is om dezelfde temperatuur regulering te hebben.

Nou, ben benieuwd wat de nieuwste visies hierop zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:57

Ik ben geen diëtist of wat dan ook, ik ben slechts een fanatieke sporter. Wat ik ervan weet: over het algemeen is dit onzin.

Vrouwen zijn vrouwen. waar ook ter wereld, fysiologisch zitten ze allemaal hetzelfde in elkaar. Feitelijk verschilt de fysiologie van een vrouw erg weinig van die van een man, het verschil zit vooral in de voortplantingsorganen en vrouwen hebben over het algemeen een hoger vetpercentage, verder zijn de verschillen vooral fictief.
Dat vetpercentage heeft nul komma nop te maken met temperatuurschommelingen (overigens zijn die rond de evenaar veel groter dan in de noordelijke landen), maar gewoon met reserves, heel simpel: als je zwanger bent zal je lichaam altijd iets meer vet willen vasthouden, en in geval van tekorten, gaat die reserve niet naar jou, maar naar je kind.
Waar die reserves zitten, maakt voor je lichaam niet uit, meestal zitten ze bij een vrouw wel op de heupen, billen zijn een makkelijke opslagplaats, maar hangt ook af van de specifieke bouw van je lichaam, vrouwen kunnen brede schouders hebben en smalle heupen, andersom kan ook, vrouwen kunnen een hoekige of ronde vorm van dit type figuur hebben, een zandloperfiguur, een peer, een appel, noem maar op. Het hangt gewoon van je figuurvorm af waar je lichaam deze reserves opslaat en waar je dus als eerste vet kwijtraakt, bij mij gaat het als eerste van mijn buik af (daar kom ik ook als eerste aan) en als laatste van de binnenkant van mijn bovenbenen. Ik heb een beetje een jongensachtig lijf, daarom. De opmerking dat échte vrouwen rondingen hebben is om die reden echt wel vrij belachelijk, want gewoon onzin.

Ergo: buikvet is dus niet altijd slecht, al zul je er goed aan doen je vetpercentage zo laag mogelijk te houden, want het zijn namelijk spieren die warmte produceren en vasthouden (had je nog iets over een sixpack?). Vet kan dat niet. Vet is gewoon energiereserve, en vet kan ongeveer even goed warmte vasthouden als dat water dat kan. Een sixpack is zeer zeker niet slecht, en moest je nu zwanger worden, met een sixpack, heeft moeder natuur een prachtig trucje ingebouwd om je kindje voldoende ruimte te geven: de buikspieren gaan gewoon uit elkaar, maar de banden, spieren, en het hele mechanisme wat je kindje draagt is wel een heel stuk steviger, en na de zwangerschap ben je véél sneller in shape als wanneer je ongetrainde buikspieren hebt.

Nu, het echte slechte vet. Dat is het vet om je organen heen, en in je aderen, de viscerale vetwaarde. Daar heb je wel een laagje nodig, maar een dun laagje voldoet. Dat is de waarde die het moeilijkst omlaag te brengen is. Dat vet zit alleen niet op je buik, maar erin. Dus ik vrees dat er over vet heel veel fabels rondgaan, die niets met de werkelijkheid te maken hebben. Die van het sixpack kende ik nog niet trouwens, volgens mij is het zo dat het sixpack niet zoveel met het schoonheidsideaal te maken heeft (gespierde vrouwen zijn niet zo mooi volgens veel mensen) dus hebben ze een spookverhaal errond verzonnen, wat vooral maakt dat je echt geen tijd gaat besteden aan crunches.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:18

Ben het met je eens met één kanttekening: vet heeft als rol wel degelijk ook warmte vasthouden. Dat is ook de reden dat zeehonden bijvoorbeeld zo lekker blubberig zijn :)) Daarnaast is vet natuurlijk onmisbaar in allerlei lichamelijke processen en reacties.

Ik had een sixpack voor de zwangerschap en was in één keer zwanger, zo vruchtbaar als een gek dus. Vind het fascinerend om te zien dat wat ik ook doe het vet er evengoed wel op komt, dat heeft de natuur heel sterk geregeld :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:57

Warmte om je baby is wel fijn, maar de niet-zwangeren wonen volgens mij niet in zee :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:01

Met sixpack doelde ik niet zozeer op getrainde buikspieren, maar meer dat je zo afgetraind bent dat je geen vet meer op je buik hebt zodat ze dus wel heel erg zichtbaar zijn (zoals bij mannen)

Daarnaast kwam de informatie van de verschillende vetopslag van zo'n wetenschappelijk tijdschrift af (quest/kijk) nu weet ik dat die het ook niet altijd bij het rechte eind hebben, maar over het algemeen zullen ze toch ook niet uit de nek kletsen?

Ik kan me wel voorstellen dat met de strenge lange winters die wij hier kunnen hebben het verstandiger is om een vetvoorraad te hebben dan in landen waar (lange) winters niet zo voorkomen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:41

Vroegah zal dat ook echt wel waar zijn geweest, tegenwoordig hebben we warme kleding en centrale verwarming ;)
Ik ben in ieder geval linea recta zwanger geworden en ik was afgetraind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:46

@ Riddershow: pseudo-wetenschappelijke bladen kletsen wel vaker uit hun nek :D wat voor crap ik al niet heb horen debiteren...... bedenk ook dat ze een commercieel belang hebben, en dat maakt de informatie over het algemeen wat minder accuraat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:22

Riddershow schreef:
Vraagje aan diegene die er verstand van hebben...

Ik heb altijd begrepen dat buikvet bij vrouwen minder "schadelijk" is dan bij mannen. Natuurlijk zet bij ons zich niet alleen af op de buik maar ook op de heupen (en uiteindelijk ook rondom de organen). Maar ik heb altijd begrepen dat (vooral de noordelingse) vrouwen van nature meer buikvet hebben dan mannen om de baarmoeder (evt met inhoudt) tegen temperatuurschommelingen te kunnen beschermen. En dat het zeer slecht is als je bij een vrouw een sixpack ziet omdat dat vet als laatste weg zou gaan van alle "opslag" plekken en dat eerder ongezond als slank kan worden omschreven.

In dezelfde theorie wordt aangegeven dat de dames in warmere regionen minder buik en meer heupvet hebben omdat het daar minder nodig is om dezelfde temperatuur regulering te hebben.

Nou, ben benieuwd wat de nieuwste visies hierop zijn ;)

Ik ben er even ingedoken in mijn vrije uurtje op het werk als dietist. ;)

Bij vrouwen zet het zich vooral af op de heupen inderdaad. Er zijn aanwijzingen dat dit daadwerkelijk te maken heeft met de voortplanting. Bij vrouwen zitten se belangrijke organen voor voortplanting in de buik en veel buikvet zou daar niet goed zijn. Bij mannen zit het zaakje er onder, dus daar wil je juist minder snel dikke benen en brede heupen. Dit zou ook 1 van de redenen kunnen zijn dat vrouwen wiens baarmoeder verwijdert is onder invloed van de hormonen alsnog buikvet gaan aanmaken.Tot zover zijn er aanwijzingen, maar dit kan moeilijk bewezen worden.
Hiermee hangt samen dat dit waarschijnlijk de reden is dat vrouwen hardnekkig een (dun) laagje buikvet houden, namelijk om de baarmoeder en eventueel de baby warm te houden. Heel belangrijk is om daarbij het verschil tussen slecht buikvet(tussen de organen) en goed buikvet (tegen de huid) in acht te houden, dit dunne laagje is alleen goed buikvet. Vaak is dit inderdaad het vet dat het allerlastigst weg te krijgen is.

Wat betreft geografie: daar is geen sprake van. Er zijn geen aanwijzingen dat vrouwen in het zuiden eerder heupvet ontwikkelen dan in het noorden of dat vrouwen in het noorden eerder buikvet hebben dan vrouwen in het zuiden. Hier is wat onderzoek naar gedaan (niet veel) en dat lijkt geen verband aan te tonen.

De regel dat vrouwen met een sixpack eerder ongezond zijn ben ik niet ingedoken, hierover zul je ook geen onderzoek vinden omdat ongezond niet als iets objectiefs gezien kan worden. Om een sixpack te krijgen als vrouw zul je een laag vetpercentage moeten hebben, dat wel. Veel vrouwen die zo laag zitten, zitten ook tegen de grens van wel of niet menstrueren aan, maar dat geldt lang niet voor iedere vrouw. Ik kan hier verder weinig zinnigs over zeggen :)

Wat betreft vet en spier en warmte: vet is isolatiemateriaal en zorgt dat je warmte beter vasthoudt. Spieren maken warmte aan en houden dit vast, maar kunnen hierbij niet als isolatie dienen..

Buiten dit verhaal kwam ik vandaag nog een interessatn filmpje tegen waarom lijnen niet werkt. De dame die verteld is een neuroloog bij een TED talk. http://www.puurgezond.nl/over-puurgezon ... et-werken/