Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:manon_goldy schreef:Ik ben 1.60 en weeg 32 kg. Ik weet dat dat te dun is maar ik ben ook al 3 jaar bezig met aankomen. Ik heb gronisch te hoog cholestrol en moet dus erg opletten met wat ik eet. Mijn opa is overleden door te hoog cholestrol en sinds dien let ik nog meer op. Ik doe elke dag weer moeite om goed en gezond te eten. Elke dag hoor ik dat ik meer moet eten, dat ik veel te mager ben. Denk je dat dat leuk is om te horen? En ja je ziet mijn ribben, ruggengraat en heupen. Ben ik nu lelijk? Wilt geen enkele man mij nu omdat ik een hoop botten ben? Iedereen heeft commentaar op te dunne mensen, maar als hier wat gezecht word over wat bredere/dikker/vollere mensen dan is het oorlog... Ik vind de vrouwen van de Dove reclame mooie vrouwen hoor. Maar ik ben dus blijkbaar geen vrouw?
1.60 en 32kg ... Ben je daar zeker van?
Toen ik met 1.52 door ziekte 36kg woog kon ik nog amper van de zetel naar het toilet geraken.. Je hebt een diëtiste veronderstel ik?Niet omdat het lelijk zou zijn of whatever want daar ga ik niet over, maar puur omdat dit gewicht gewoon slecht is voor je gezondheid.
sallandval schreef:hier een foto van de miss america verkiezing in 1939; die miss california zou nu gezien haar maten echt niet meer winnen! Maar mooi (en gezond) is ze wel.
[ Afbeelding ]
Cyella schreef:Misschien dat de mensen hier dit wel interessant vinden:
http://www.weblyest.com/articles/view/734/page:1
Riddershow schreef:Vraagje aan diegene die er verstand van hebben...
Ik heb altijd begrepen dat buikvet bij vrouwen minder "schadelijk" is dan bij mannen. Natuurlijk zet bij ons zich niet alleen af op de buik maar ook op de heupen (en uiteindelijk ook rondom de organen). Maar ik heb altijd begrepen dat (vooral de noordelingse) vrouwen van nature meer buikvet hebben dan mannen om de baarmoeder (evt met inhoudt) tegen temperatuurschommelingen te kunnen beschermen. En dat het zeer slecht is als je bij een vrouw een sixpack ziet omdat dat vet als laatste weg zou gaan van alle "opslag" plekken en dat eerder ongezond als slank kan worden omschreven.
In dezelfde theorie wordt aangegeven dat de dames in warmere regionen minder buik en meer heupvet hebben omdat het daar minder nodig is om dezelfde temperatuur regulering te hebben.
Nou, ben benieuwd wat de nieuwste visies hierop zijn