Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daan_Ordeal schreef:Zou geen punt van discussie mogen zijn? Dat is wel heel erg op je eigen beleving gebaseerd. Niet iedereen is er van gecharmeerd...
Ik hou ten eerste al niet van naakte mensen (tenzij het een lekkere vent is) en daarnaast hou ik totaal niet van baby's. De combinatie tiet (die er doorgaans niet mooier uit gaat zien wanneer er borstvoeding wordt gegeven) en sabbelende baby vind ik dus echt vreselijk om te zien...
Dus ja, ik stoor mij er ontzettend aan als vrouwen zonder de boel te bedekken borstvoeding geven in het openbaar. Mijn beleving, mijn mening, waar ik ook gewoon recht op heb.
axeltje schreef:Daarnaast, een veel te laag uitgesneden truitje, waarbij de tepels er net niet bovenuit komen, is wat mij betreft veel minder om te zien!
axeltje schreef:Voeden is voeden, of dat nou met de fles of borst is. Het is uiteindelijk de natuur. Waar komt dit toch vandaan? Toen we nog in grotten woonden dacht men hier vast niet over na.
axeltje schreef:Daan_Ordeal schreef:Zou geen punt van discussie mogen zijn? Dat is wel heel erg op je eigen beleving gebaseerd. Niet iedereen is er van gecharmeerd...
Ik hou ten eerste al niet van naakte mensen (tenzij het een lekkere vent is) en daarnaast hou ik totaal niet van baby's. De combinatie tiet (die er doorgaans niet mooier uit gaat zien wanneer er borstvoeding wordt gegeven) en sabbelende baby vind ik dus echt vreselijk om te zien...
Dus ja, ik stoor mij er ontzettend aan als vrouwen zonder de boel te bedekken borstvoeding geven in het openbaar. Mijn beleving, mijn mening, waar ik ook gewoon recht op heb.
Dat is toch ook volledig op je eigen beleving gebaseerd?? Dat zijn meningen over het algemeen.
En ik vind het belachelijk dat het een discussie is. Voeden is voeden, of dat nou met de fles of borst is. Het is uiteindelijk de natuur. Waar komt dit toch vandaan? Toen we nog in grotten woonden dacht men hier vast niet over na.
Ik hou ook niet van naakt, maar dan liever functioneel.
Zelf heb ik nog maar 1 borst (waarschijnlijk is het voor mij dus ook nooit mogelijk om mijn kind bv te geven) en ik zie regelmatig vrouwen hun borsten showen, persoonlijk vind ik dat zeer vervelend. Het zien van een moeder die bv geeft daarin tegen niet.
Pearlx schreef:axeltje schreef:Daarnaast, een veel te laag uitgesneden truitje, waarbij de tepels er net niet bovenuit komen, is wat mij betreft veel minder om te zien!
Ik kan even alleen spreken voor de mensen die ik heb gesproken (ik heb het al eens vaker over deze discussie gehad met bekenden), maar het verschil met een laag truitje of borstvoeding ligt hem toch wel in verschillende dingen.
Ten eerste, er zijn echt heel, heel veel mensen die het idee van melk uit een borst ronduit vies vinden. Zelfs mannen die normaal bij het woord borst al staan te kijken vinden lacterende borsten verschrikkelijk. Lacterende borsten worden ook vaak geassocieerd met lelijke borsten (bijv wat ik al voorbij heb horen komen in gesprekken: "vol aders" "grote witte borst", "vieze lekkende borst"). Ook heb je mensen die het hele idee van een baby/kind niks vinden, vies vinden etc en vooral de combinatie wordt ze dan in gedachten al te veel (zelfs als er geen huid te zien is).
Daarnaast komt een borst bij voeding 'onverwacht'. Vooral in een plaats zoals een restaurant of een andere openbare plek. In de zomer ben je er meer aan gewend dat er om je heen truitjes met v-hals of zelfs mensen in alleen een bh/bikini top rondlopen. Hetzelfde geld voor het strand, op een zender als MTV etc. Niet alle mensen kunnen er mee dealen dat er opeens een stukje borst ontbloot is of alleen het idee al dat daar een mevrouw zit met een 'vrije' borst. Veel mensen zijn van hun stuk gebracht als er ineens een voeding plaats vindt.
Sizzle schreef:Dat klopt niet Esplindido. Er is juist recentelijk aangetoond dat later dan 6 maanden met vast voedsel beginnen darmproblemen geeft.
Overigens liever bv dan een wortel in een restaurant, dat is pas ranzig
Esplendido schreef:Sizzle schreef:Dat klopt niet Esplindido. Er is juist recentelijk aangetoond dat later dan 6 maanden met vast voedsel beginnen darmproblemen geeft.
Dat onderzoek waar dat mee is aangetoond rammelt aan alle kanten en is gefinancierd door fabrikanten die verdienen met potjesvoeding. De darmwand van een baby is pas rijp om andere dingen dan bv te verteren na zes maanden. Maar als verkoper van potjes zijn die twee extra maanden wel een mooie aanvulling op de verdiensten.
_Nancy schreef:Ik vind dat de restaurant eigenaar mag bepalen in zijn of haar restaurant of het geven van borstvoeding toegestaan is of niet.
Wij hebben het in ons geval toegestaan, maar hebben wel gezegd dat dit de volgende keer niet hier kan.
Dat vond ze prima, deed ze ook niet moeilijk over.
axeltje schreef:Zelf heb ik nog maar 1 borst (waarschijnlijk is het voor mij dus ook nooit mogelijk om mijn kind bv te geven)
Sizzle schreef:Dat klopt niet Esplindido. Er is juist recentelijk aangetoond dat later dan 6 maanden met vast voedsel beginnen darmproblemen geeft.
VogeltjeM schreef:Ik vind het ook best onsmakelijk en ik voel me er ook ongemakkelijk bij, als ik dit in het openbaar zie. Niet dat ik vind dat moeders dit daarom maar moeten laten, dat moet iedereen zelf weten.
Ik vind het wel heel goed en natuurlijk dat er borstvoeding wordt gegeven, maar dan liever gewoon wat 'discreet'. Ik kan me zelf voorstellen dat ik een aparte ruimte oid op zou zoeken, ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten om dit in het openbaar te doen, denk ik.
Thuis bij iemand vind ik het natuurlijk weer andersIn die zin maakt het voor mij idd ook uit of het een bekende is of niet.
MirandaFuego schreef:VogeltjeM schreef:Ik vind het ook best onsmakelijk en ik voel me er ook ongemakkelijk bij, als ik dit in het openbaar zie. Niet dat ik vind dat moeders dit daarom maar moeten laten, dat moet iedereen zelf weten.
Ik vind het wel heel goed en natuurlijk dat er borstvoeding wordt gegeven, maar dan liever gewoon wat 'discreet'. Ik kan me zelf voorstellen dat ik een aparte ruimte oid op zou zoeken, ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten om dit in het openbaar te doen, denk ik.
Thuis bij iemand vind ik het natuurlijk weer andersIn die zin maakt het voor mij idd ook uit of het een bekende is of niet.
Denk je ook niet dat als het gewoon heel vaak gebeurd en iedereen het overal doet en normaal vindt het dan went?
Ik denk namelijk van wel.
Pearlx schreef:MirandaFuego schreef:
Denk je ook niet dat als het gewoon heel vaak gebeurd en iedereen het overal doet en normaal vindt het dan went?
Ik denk namelijk van wel.
Dat zou kunnen. Als je kijkt naar de evolutie van kleding in de laatste 50 jaar bijvoorbeeld. Eerst was bloot uit den boze, nu kijkt haast niemand er meer van op als een meisje in een tanktop en hotpants over straat gaat.
Buenootje schreef:Borsten hebben wij vrouwen gekregen om een kind mee te voeden en voor meer niet....dat is gewoon een feit.