Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:[naam], ik vind je heel denigerend naar de voorstanders. Alsof wij allemaal maar wat uitkramen en niet ons daadwerkelijk in de materie hebben verdiept. Alsof vaccinerende ouders enge mensen zijn die hun kind het liefst zo vol mogelijk proppen met alle beschikbare medicijnen. Je plaatst dit topic op Facebook ter vermaakv van je vrienden, plaatst mijn uitspraak in je profiel terwijl het helemaal niet naar jou gericht was (integendeel, het was een uitnodiging om mij op andere gedachten te brengen). Zo kun je natuurlijk niet respectvol discussieren en dat is jammer.
miss_lizje schreef:Het officiële rapport ben ik nu aan het lezen.
Maar de website desireerover.nl Bij de qoute "vaccinatie = verkrachting" ben je mij al kwijt. Ze beweren op de website ook dat er kwik in vaccinaties zit. Daarnaast zitten er ook citaatfouten in. Aandeze websitehet standpunt dat vaccinaties kwaad kunnen is weinig wetenschappelijks....
Anoniem schreef:Sizzle, over de infanrixhexa is ook weer een verontrustend rapport boven komen drijven dat geheim had moeten blijven.
http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... x_hexa.pdf
Daar is bovenaan ook het officiële rapport te downloaden.
Sizzle schreef:Anoniem schreef:Sizzle, over de infanrixhexa is ook weer een verontrustend rapport boven komen drijven dat geheim had moeten blijven.
http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... x_hexa.pdf
Daar is bovenaan ook het officiële rapport te downloaden.
Die ken ik al. Iets in de grootte van 6 doden op 16 miljoen entingen is ruim minder dan het aantal doden door de 5 ziekten waar je mee ent als iedereen zou stoppen daarmee en de epedemieen weer kans zien. Ik heb zelf ook een booster gehad kort na de geboorte.
Puur kosten/baten vergelijk uiteindelijk. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Kdv verhoogt ook de kans op stress geinduceerde wiegendood maar toch gaat ze er heen.
Onze dochter krijgt de Penta. Ik vind HepB voor kinderen overbodig.
MargreetW schreef:Op welke leeftijd "moeten" ze dan bij jullie voor HPV worden gevaccineerd?
Sizzle schreef:Dat klopt, maar zolang mijn dochter nog niet aan besmette naalden zit of sex heeft ga ik dat toch echt nog niet vaccineren. Als ze een bepaalde leeftijd bereikt krijgt ze die keuze zelf samen met HPV. Ik zie niet wat je daar mee wilt bereiken op baby leeftijd.
De HepB is een kl*te vaccin die flink pijn doet en ook lang pijn kan doen. Dat hoeft mijn kindje die wellicht gewoon een keurig mens wordt dat niet met iedereen onveschermt het bed in duikt niet te ondergaan. Is ze dat wel van plan dan mag ze die verantwoordelijkheid zelf dragen.
Anoniem schreef:Ja die is er, en als er 1 vaccin is dat zeer doet dan is de gele koorts het wel. Ik kreeg hem 23 jaar geleden in mijn bil en ik kon het behang daar toen wel van de muur klauwen. Ook flink ziek van geweest, diezelfde nacht met ruim 40 graden koorts met de taxi van mijn werk naar huis gegaan omdat ik zelf niet meer tot wat dan ook in staat was.
Hepatitis B vaccin kreeg ik jeukende uitslag van, stootkuur prednison voor gehad om dat te stoppen. Jaar daarop de booster hep B en weer enorme jeukende uitslag , weer een stootkuur prednison, uitslag ging nooit meer weg, heb het nu nog op mijn armen en handen.
Sizzle schreef:Dat mag je prima vinden LHO.
Ik snap ook de beredenatie, maar ik hoef niet zo nodig problemen op te lossen die in mijn land nog niet aan de orde zijn.
Ik snap dat je risicogroepen zo'n inenting geeft dat dan weer wel. De kans is in ons geval zo vreselijk miniem dat er een besmetting zou optreden tot minimaal puber leeftijd.
Ik ga toch ook niet alvast een inenting zetten tegen gele koorts (is die er eigenlijk wel?) of medicijnen nemen ter preventie van malaria
LHO schreef:[naam] schreef:Ja die is er, en als er 1 vaccin is dat zeer doet dan is de gele koorts het wel. Ik kreeg hem 23 jaar geleden in mijn bil en ik kon het behang daar toen wel van de muur klauwen. Ook flink ziek van geweest, diezelfde nacht met ruim 40 graden koorts met de taxi van mijn werk naar huis gegaan omdat ik zelf niet meer tot wat dan ook in staat was.
Hepatitis B vaccin kreeg ik jeukende uitslag van, stootkuur prednison voor gehad om dat te stoppen. Jaar daarop de booster hep B en weer enorme jeukende uitslag , weer een stootkuur prednison, uitslag ging nooit meer weg, heb het nu nog op mijn armen en handen.
Mijn huisarts bewaart het vaccinatieboekje van gele koorts vaccinaties zelf; de vaccinatie geeft levenslange bescherming maar is alleen geldig zolang je het vaccinatiebewijs hebt.