Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:20

Geeft niet hoor, kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:20

Magrathea schreef:
[naam], ik vind je heel denigerend naar de voorstanders. Alsof wij allemaal maar wat uitkramen en niet ons daadwerkelijk in de materie hebben verdiept. Alsof vaccinerende ouders enge mensen zijn die hun kind het liefst zo vol mogelijk proppen met alle beschikbare medicijnen. Je plaatst dit topic op Facebook ter vermaakv van je vrienden, plaatst mijn uitspraak in je profiel terwijl het helemaal niet naar jou gericht was (integendeel, het was een uitnodiging om mij op andere gedachten te brengen). Zo kun je natuurlijk niet respectvol discussieren en dat is jammer.

Zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Ik kan echter niet begrijpen dat iemand als ouder, na de documenten te hebben gelezen over dat Merck opzettelijk fraude heeft gepleegd met de onderzoeksrapporten van het MMRVaxpro vaccin, dit daarna nog in het lichaampje van hun kindje wil laten injecteren.
Zou je ook in een achtbaan stappen wanneer je van tevoren de documentatie van een rechtzaak over die achtbaan te zien krijgt waarin staat dat er opzettelijk fraude is gepleegd met de onderzoeksrapporten van die achtbaan om deze goedgekeurd te krijgen en hem zodoende op de markt te kunnen brengen voor het publiek?
Ik zou daar niet instappen.
Ik laat mijn kind dus ook niet in die vaccinatieachtbaan stappen.
Misschien zijn er nu mensen die deze vergelijking nergens op vinden slaan maar zo kan ik wel het beste duidelijk maken waarom ik het standpunt van de pro-vaxers niet kan begrijpen en aannemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:26

Repelsteel. Alhoewel geen vaccin perfect is vind ik vaccineren tegen de virale aandoeningen van de DKTP absoluut voordelen hebben.
Ik zie nog mijn broertje voor me die een vol jaar doodziek geweest is van kinkhoest omdat hij die vaccinatie niet gekregen heeft ivm teveel potentiele bijwerkingen (ik en mijn andere broer hebben hem wel gehad en zijn niet ziek geweest).
Mijn moeder heeft zelf bronchitis door als kind kinkhoest door te maken.

Tetanus vind ik ook een enge omdat als je het gaat merken er al veel blijvende schade kan zijn.
Daarom kies ik uit 2 kwaden voor mijn gevoel de beste met het vaccin.

Neemt niet weg dat ik andere vaccins waar ik niet in vertrouw laat staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:37

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:00

Het officiële rapport ben ik nu aan het lezen.
Maar de website desireerover.nl Bij de qoute "vaccinatie = verkrachting" ben je mij al kwijt. Ze beweren op de website ook dat er kwik in vaccinaties zit. Daarnaast zitten er ook citaatfouten in. Aan deze website is weinig wetenschappelijks....

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:28

miss_lizje schreef:
Het officiële rapport ben ik nu aan het lezen.
Maar de website desireerover.nl Bij de qoute "vaccinatie = verkrachting" ben je mij al kwijt. Ze beweren op de website ook dat er kwik in vaccinaties zit. Daarnaast zitten er ook citaatfouten in. Aan deze websitehet standpunt dat vaccinaties kwaad kunnen is weinig wetenschappelijks....

Fixed *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:39

Het gaat om het rapport, ik zit op een terras op mijn foon en heb de eerste link gepakt die ik vond. Die site van desiree heb ik trouwens nog nooit helemaal gelezen, alleen hier en daar een fragment zoals dit stukje.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:59

http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... offen4.pdf
Bladzijde 9 in het kader

"~Het menselijk genoom besmet met dierlijk DNA en RNA"
Het humaan genoom bevat al +- 10% aan retrovirale elementen en +- 5% van het humaan genoom bestaat uit "multi-species conserved sequences". Dus in hoevere kan je spreken over besmet worden met dierlijk DNA en RNA als het humaan genoom al overeenkomsten heeft met andere soorten?

Sorry, maar ik kan die website echt niet lezen zonder te denken "dat mens moet eens een studieboek open slaan".

Ik stop trouwens ook maar met reageren in dit topic. Maar mocht iemand geintresseerd zijn in meer over immunolgie en moleculaire genetica mag best een kijkje nemen in mijn studieboeken of wil ik best wel de colleges doorsturen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:23

Anoniem schreef:
Sizzle, over de infanrixhexa is ook weer een verontrustend rapport boven komen drijven dat geheim had moeten blijven.

http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... x_hexa.pdf

Daar is bovenaan ook het officiële rapport te downloaden.

Die ken ik al. Iets in de grootte van 6 doden op 16 miljoen entingen is ruim minder dan het aantal doden door de 5 ziekten waar je mee ent als iedereen zou stoppen daarmee en de epedemieen weer kans zien. Ik heb zelf ook een booster gehad kort na de geboorte.
Puur kosten/baten vergelijk uiteindelijk. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Kdv verhoogt ook de kans op stress geinduceerde wiegendood maar toch gaat ze er heen.
Onze dochter krijgt de Penta. Ik vind HepB voor kinderen overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:56

Ik heb dat stukje even gelezen op die desiree site. Ze bedoelt met niet eigen in de zin van DNA en RNA van een ander lichaam van een andere dierlijke soort in een mensenlichaam denk ik, dus heel simpel van de koe van de buurman in jouw lichaam. Of dat nou wetenschappelijk gezien al overeenkomsten met elkaar heeft gaat al veel verder in detail. Ik denk niet dat ze zover in detail bedoelt te gaan.
En of een koe of worm nou gedeeltelijk genetisch met mij overeen komt of niet, ik word liever niet met hun genetisch materiaal geïnjecteerd.
Dat is hoe ik dat stukje op pagina 9 lees, maar ik kan er wel helemaal naast zitten hoor.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:15

Sizzle schreef:
Anoniem schreef:
Sizzle, over de infanrixhexa is ook weer een verontrustend rapport boven komen drijven dat geheim had moeten blijven.

http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... x_hexa.pdf

Daar is bovenaan ook het officiële rapport te downloaden.

Die ken ik al. Iets in de grootte van 6 doden op 16 miljoen entingen is ruim minder dan het aantal doden door de 5 ziekten waar je mee ent als iedereen zou stoppen daarmee en de epedemieen weer kans zien. Ik heb zelf ook een booster gehad kort na de geboorte.
Puur kosten/baten vergelijk uiteindelijk. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Kdv verhoogt ook de kans op stress geinduceerde wiegendood maar toch gaat ze er heen.
Onze dochter krijgt de Penta. Ik vind HepB voor kinderen overbodig.

Hepatitis B is in het buitenland groeiend, en is in principe goed te vaccineren met levenslange bescherming. Kinderen hier in West Europa lopen niet heel veel risico, maar het is een ernstige ziekte die met vaccinaties is uit te roeien, dus hoe je het went of keert, ook daar zal vaccineren levens redden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:25

Dat klopt, maar zolang mijn dochter nog niet aan besmette naalden zit of sex heeft ga ik dat toch echt nog niet vaccineren. Als ze een bepaalde leeftijd bereikt krijgt ze die keuze zelf samen met HPV. Ik zie niet wat je daar mee wilt bereiken op baby leeftijd.
De HepB is een kl*te vaccin die flink pijn doet en ook lang pijn kan doen. Dat hoeft mijn kindje die wellicht gewoon een keurig mens wordt dat niet met iedereen onveschermt het bed in duikt niet te ondergaan. Is ze dat wel van plan dan mag ze die verantwoordelijkheid zelf dragen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:45

Ik zou adviseren om voor de HPV eerst te laten controleren of ze het virus al bij zich draagt, zo ja NIET vaccineren. Zo wel, dan jaarlijks een uitstrijkje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:22

Waar wij wonen moet je sowieso elk jaar een controle by the gyn op het moment dat je aan de pil gaat anders krijg je geen recept mee.
Dus inprincipe is het overbodig, maar zoals gezegd over een jaar of 12 mag ze daar zelf langzaam over gaan na denken. Dan heeft ze nog genoeg tijd om een beslissing te nemen. Het is haar lichaam uiteindelijk.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:35

Op welke leeftijd "moeten" ze dan bij jullie voor HPV worden gevaccineerd?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:37

MargreetW schreef:
Op welke leeftijd "moeten" ze dan bij jullie voor HPV worden gevaccineerd?

Voor zover ik weet is dat aan de ouders/kind. Hier doen ze niet aan massa vaccinatie in een gymzaal maar ga je ervoor naar je kinderarts. Ik moet dus voor de DKTP ook naar de kinderarts.
Die geeft je boekjes mee met voorlichting en raad het natuurlijk sterk aan, maar uiteindelijk moet je zelf een afspraak plannen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:59

Sizzle schreef:
Dat klopt, maar zolang mijn dochter nog niet aan besmette naalden zit of sex heeft ga ik dat toch echt nog niet vaccineren. Als ze een bepaalde leeftijd bereikt krijgt ze die keuze zelf samen met HPV. Ik zie niet wat je daar mee wilt bereiken op baby leeftijd.
De HepB is een kl*te vaccin die flink pijn doet en ook lang pijn kan doen. Dat hoeft mijn kindje die wellicht gewoon een keurig mens wordt dat niet met iedereen onveschermt het bed in duikt niet te ondergaan. Is ze dat wel van plan dan mag ze die verantwoordelijkheid zelf dragen.

Ik heb hem vorige week gehad, iets pijn omdat ik mijn arm aanspande maar niet anders pijn dan met welke naald dan ook in een spier :)

Belangrijkse besmettingsbron is vooral bloed(transfusie). Aangezien Hepatitis B herhaald moet worden, kan dat niet nog gebeuren op het moment dat transfusie nodig is. Nou is hier de besmettingskans klein, maar globaal gezien vind ik het een goede zet :)

edit: Hem is de hepatitis B, ik heb geen baarmoeder en HPV enting zie ik dus niet echt als een noodzaak :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:11

Dat mag je prima vinden LHO.
Ik snap ook de beredenatie, maar ik hoef niet zo nodig problemen op te lossen die in mijn land nog niet aan de orde zijn.
Ik snap dat je risicogroepen zo'n inenting geeft dat dan weer wel. De kans is in ons geval zo vreselijk miniem dat er een besmetting zou optreden tot minimaal puber leeftijd.
Ik ga toch ook niet alvast een inenting zetten tegen gele koorts (is die er eigenlijk wel?) of medicijnen nemen ter preventie van malaria :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:33

Ja die is er, en als er 1 vaccin is dat zeer doet dan is de gele koorts het wel. Ik kreeg hem 23 jaar geleden in mijn bil en ik kon het behang daar toen wel van de muur klauwen. Ook flink ziek van geweest, diezelfde nacht met ruim 40 graden koorts met de taxi van mijn werk naar huis gegaan omdat ik zelf niet meer tot wat dan ook in staat was.

Hepatitis B vaccin kreeg ik jeukende uitslag van, stootkuur prednison voor gehad om dat te stoppen. Jaar daarop de booster hep B en weer enorme jeukende uitslag , weer een stootkuur prednison, uitslag ging nooit meer weg, heb het nu nog op mijn armen en handen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:56

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:49

Anoniem schreef:
Ja die is er, en als er 1 vaccin is dat zeer doet dan is de gele koorts het wel. Ik kreeg hem 23 jaar geleden in mijn bil en ik kon het behang daar toen wel van de muur klauwen. Ook flink ziek van geweest, diezelfde nacht met ruim 40 graden koorts met de taxi van mijn werk naar huis gegaan omdat ik zelf niet meer tot wat dan ook in staat was.

Hepatitis B vaccin kreeg ik jeukende uitslag van, stootkuur prednison voor gehad om dat te stoppen. Jaar daarop de booster hep B en weer enorme jeukende uitslag , weer een stootkuur prednison, uitslag ging nooit meer weg, heb het nu nog op mijn armen en handen.

Mijn huisarts bewaart het vaccinatieboekje van gele koorts vaccinaties zelf; de vaccinatie geeft levenslange bescherming maar is alleen geldig zolang je het vaccinatiebewijs hebt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:51

Sizzle schreef:
Dat mag je prima vinden LHO.
Ik snap ook de beredenatie, maar ik hoef niet zo nodig problemen op te lossen die in mijn land nog niet aan de orde zijn.
Ik snap dat je risicogroepen zo'n inenting geeft dat dan weer wel. De kans is in ons geval zo vreselijk miniem dat er een besmetting zou optreden tot minimaal puber leeftijd.
Ik ga toch ook niet alvast een inenting zetten tegen gele koorts (is die er eigenlijk wel?) of medicijnen nemen ter preventie van malaria :?

Ik reis naar een malariagebied, en ga geen malariamiddelen nemen. Te weinig bescherming, te veel bijwerkingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:55

Precies ;)

Ik heb een heel beschamend inentingen blaadje. Mijn konijnen hebben hem ooit gevonden en nu is hij rondom helemaal afgegeten, je kunt nog net de inentingen zien :o
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:58

LHO schreef:
[naam] schreef:

Mijn huisarts bewaart het vaccinatieboekje van gele koorts vaccinaties zelf; de vaccinatie geeft levenslange bescherming maar is alleen geldig zolang je het vaccinatiebewijs hebt.

Hoe kom je bij levenslang?
Volgens mijn boekje 10 jaar:

http://i57.tinypic.com/2m3lg84.jpg

volgens vaccinatiecentrum ook maar 10 jaar:
http://www.sgzopreis.nl/algemeen/besche ... accinaties

(hèhè, ik heb mijn gifboekjes nog :P )

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:31