Ik ben het ook niet eens met alles van de EU, maar domme opmerkingen als voor de EU hadden wij het beter, bezorgen mij toch wel wat irritatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Wat denk je van vrede en veiligheid, DE reden na WO II dat de EU is opgericht. En daaruit vloeiend de handelsbetrekkingen en subsidies wat ons welvaart en daardoor sociale zekerheid heeft gebracht.
Ik ben het ook niet eens met alles van de EU, maar domme opmerkingen als voor de EU hadden wij het beter, bezorgen mij toch wel wat irritatie
Willl65 schreef:Dat het om Nederland gaat van voor 2000. Het jaar dat Nederland de Euro kreeg.
Op dat moment werd de Nee van het volk de Ja van de banken lobby.
Wij hebben onze buik vol van democratie maar een referendum (stem van het volk) wordt nota bene gewoon als onwettig gezien.
Democratischer kan niet.
Electra63 schreef:Ceriadwen schreef:Ik denk dat de hele EU aan de voet staat van de derde wereldoorlog.
Maar daar kan de EU niets aan doen, moet je voor bij Poetun zijn.
maar ik ben niet thuus, ik zit op mijn telefoon.
fransje23 schreef:Willl65 schreef:Dat het om Nederland gaat van voor 2000. Het jaar dat Nederland de Euro kreeg.
Wij hebben onze buik vol van democratie maar een referendum (stem van het volk) wordt nota bene gewoon als onwettig gezien.
Democratischer kan niet.
Ten eerste is Europa maar dan alleen de €
De euro is als officieel betaalmiddel in gevoerd per 2002
Vanaf 1979 was de wisselkoers van de gulden gekoppeld aan de ECU de voorloper van de euro. Euro was dus niet zo zeer iets echt nieuws binnen de financieele wereld alleen viel het voor de burger waarschijnlijk minder op.
Willl65 schreef:Ten eerste is de Euro in 2000 geïntroduceerd als zijnde makkelijk overal in Europa met hetzelfde betaalmiddel betalen. In 2002 mocht nergens meer met de gulden betaald worden.
Willl65 schreef:Wij verdiende ons geld ook voor de euro. De enige die er momenteel beter vsn worden zijn de rijke zakenpartners. Het verschil tussen rijk en arm wordt steeds groter en ons gehele zorgstelsel onbetaalbaar.
Vergeef me dat ik de voordelen niet op vind wegen tegen de nadelen.
fransje23 schreef:Willl65 schreef:Ten eerste is de Euro in 2000 geïntroduceerd als zijnde makkelijk overal in Europa met hetzelfde betaalmiddel betalen. In 2002 mocht nergens meer met de gulden betaald worden.
Euro,, biljetten en munten, kwamen toch in 2002 in omloop, daarvoor was het een papieren kwestie? Kregen we nog zo een mooi setje met de nieuwe munten
fransje23 schreef:Willl65 schreef:Wij verdiende ons geld ook voor de euro. De enige die er momenteel beter vsn worden zijn de rijke zakenpartners. Het verschil tussen rijk en arm wordt steeds groter en ons gehele zorgstelsel onbetaalbaar.
Vergeef me dat ik de voordelen niet op vind wegen tegen de nadelen.
Ons geld verdien is voor een klein prutslandje wat afhankelijk is van de handel wel een kwestie van samenwerken. De EU bied kansen en mogelijkheden die we anders niet zouden hebben.
Uit de euro stappen zou weinig opleveren aangezien de nieuwe gulden dan net als de Deense kroon toch gekoppeld gaat worden aan de Euro.
Je kan je beter afvragen waarom het onze oosterburen wel lukt om goed door de crisis te komen dan de pijlen te richten op Europa.
Willl65 schreef:Zo hebben wij beiden dus een ander idee over welke koers Nederland zou moeten voeren.
Ik was uitermate tevreden met het Nederland wat zijn eigen wetgeving kon bepalen.
We zijn naar mijn mening heel goed in staat handel te drijven zonder mee te doen aan de euro.
Willl65 schreef:Dat het om Nederland gaat van voor 2000. Het jaar dat Nederland de Euro kreeg.
Democratischer kan niet.
Citaat:Er is een referendum geweest. Met andere woorden de inwoners hebben zelf gestemd of ze bij Rusland wilde horen. En die heeft met een enorme meerderheid gekozen voor Rusland. En wat zegt de EU??
Niet rechtsgeldig!!
Het belang laat zich raden.
Willl65 schreef:Cer schreef:Ik wilde net zeggen.. het was toch niet hypothetisch
Alleen omgekeerd is het hypothetisch.. en ik hoop dat t nooit gebeurt
Er werd behoorlijk openlijk gefeest op straat. Wal-ge-lijk
purny schreef:Wat ik eigenlijk wel zou willen zien is dat wij mogen beslissen over het geld waar het heen gaat. Dijsselbloem vertelde toendertijd met de 11 miljard die naar Oekraïne ging dat wij als belastingbetalers het wel wilde financieren. Maar laten ze ons nou eens vertellen en kiezen wat we willen in plaats van het maar te vertellen zonder ook maar 1 persoon gesproken te hebben.
purny schreef:Wat ik eigenlijk wel zou willen zien is dat wij mogen beslissen over het geld waar het heen gaat. Dijsselbloem vertelde toendertijd met de 11 miljard die naar Oekraïne ging dat wij als belastingbetalers het wel wilde financieren. Maar laten ze ons nou eens vertellen en kiezen wat we willen in plaats van het maar te vertellen zonder ook maar 1 persoon gesproken te hebben.