De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:18

Wat denk je van vrede en veiligheid, DE reden na WO II dat de EU is opgericht. En daaruit vloeiend de handelsbetrekkingen en subsidies wat ons welvaart en daardoor sociale zekerheid heeft gebracht.
Ik ben het ook niet eens met alles van de EU, maar domme opmerkingen als voor de EU hadden wij het beter, bezorgen mij toch wel wat irritatie ;)

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:19

Ik denk dat de hele EU aan de voet staat van de derde wereldoorlog.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:20

Dat het om Nederland gaat van voor 2000. Het jaar dat Nederland de Euro kreeg.
Op dat moment werd de Nee van het volk de Ja van de banken lobby.

Wij hebben onze buik vol van democratie maar een referendum (stem van het volk) wordt nota bene gewoon als onwettig gezien.
Democratischer kan niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:21

Will,
als jij het hebt over de euro, dan moet je dat zeggen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:24

Ceriadwen schreef:

Maar daar kan de EU niets aan doen, moet je voor bij Poetun zijn.

maar ik ben niet thuus, ik zit op mijn telefoon.
:wave:

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:25

Electra63 schreef:
Wat denk je van vrede en veiligheid, DE reden na WO II dat de EU is opgericht. En daaruit vloeiend de handelsbetrekkingen en subsidies wat ons welvaart en daardoor sociale zekerheid heeft gebracht.
Ik ben het ook niet eens met alles van de EU, maar domme opmerkingen als voor de EU hadden wij het beter, bezorgen mij toch wel wat irritatie ;)

Jo dat hele Brussel is pas met de komst van de Euro tot stand gekomen, jij hebt het over iets heel anders.
Ik heb het over het moment dat we besloten 1 Europa moesten worden.
We leverde met het lidmaatschap van de Eu zoals die was voor die tijd geen soevereiniteit in.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:26

Electra63 schreef:
Will,
als jij het hebt over de euro, dan moet je dat zeggen

Daar had iemand anders het over maar die werd niet begrepen.
Dus probeerde ik dat uit te leggen.

Echt niet handig soms op papier praten :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:27

Sorry voor het belerende toontje, maar google eens op ontstaan EU :D ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:28

Willl65 schreef:

Wij hebben onze buik vol van democratie maar een referendum (stem van het volk) wordt nota bene gewoon als onwettig gezien.
Democratischer kan niet.

Ten eerste is Europa maar dan alleen de €

De euro is als officieel betaalmiddel in gevoerd per 2002

Vanaf 1979 was de wisselkoers van de gulden gekoppeld aan de ECU de voorloper van de euro. Euro was dus niet zo zeer iets echt nieuws binnen de financieele wereld alleen viel het voor de burger waarschijnlijk minder op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:31

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:32

Electra63 schreef:
Ceriadwen schreef:

Maar daar kan de EU niets aan doen, moet je voor bij Poetun zijn.

maar ik ben niet thuus, ik zit op mijn telefoon.
:wave:

Daar ben ik het niet mee eens.
Het volk heeft 23 jaar geleden zonder stem te hebben overgedragen aan oekraine.
Er is een referendum geweest. Met andere woorden de inwoners hebben zelf gestemd of ze bij Rusland wilde horen. En die heeft met een enorme meerderheid gekozen voor Rusland. En wat zegt de EU??
Niet rechtsgeldig!!
Het belang laat zich raden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:41

fransje23 schreef:
Willl65 schreef:

Democratischer kan niet.

Ten eerste is Europa maar dan alleen de €

De euro is als officieel betaalmiddel in gevoerd per 2002

Vanaf 1979 was de wisselkoers van de gulden gekoppeld aan de ECU de voorloper van de euro. Euro was dus niet zo zeer iets echt nieuws binnen de financieele wereld alleen viel het voor de burger waarschijnlijk minder op.

Ten eerste is de Euro in 2000 geïntroduceerd als zijnde makkelijk overal in Europa met hetzelfde betaalmiddel betalen. In 2002 mocht nergens meer met de gulden betaald worden.
Als er gesproken wordt over uit 1 Europa stappen dan zie ik dat terug naar voor 2000.
Ik ben het met je eens dat in beginsel Europa bracht wat jij aangeeft maar op dit moment zie ik daar nog weinig van terug. De vrijheid die ons Nederland uniek maakte is steeds meer aan het verdwijnen.
Ik zie een Brussel die opgericht is om zakken te vullen.
Neem mij niet kwalijk dat ik daar niet bij wil horen.

Dus wat mij betreft wel eu maar zoals het was

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:45

fransje23 schreef:

Wij verdiende ons geld ook voor de euro. De enige die er momenteel beter vsn worden zijn de rijke zakenpartners. Het verschil tussen rijk en arm wordt steeds groter en ons gehele zorgstelsel onbetaalbaar.

Vergeef me dat ik de voordelen niet op vind wegen tegen de nadelen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:48

Willl65 schreef:
Ten eerste is de Euro in 2000 geïntroduceerd als zijnde makkelijk overal in Europa met hetzelfde betaalmiddel betalen. In 2002 mocht nergens meer met de gulden betaald worden.

Euro,, biljetten en munten, kwamen toch in 2002 in omloop, daarvoor was het een papieren kwestie? Kregen we nog zo een mooi setje met de nieuwe munten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:52

Willl65 schreef:
Wij verdiende ons geld ook voor de euro. De enige die er momenteel beter vsn worden zijn de rijke zakenpartners. Het verschil tussen rijk en arm wordt steeds groter en ons gehele zorgstelsel onbetaalbaar.

Ons geld verdien is voor een klein prutslandje wat afhankelijk is van de handel wel een kwestie van samenwerken. De EU bied kansen en mogelijkheden die we anders niet zouden hebben.

Uit de euro stappen zou weinig opleveren aangezien de nieuwe gulden dan net als de Deense kroon toch gekoppeld gaat worden aan de Euro.

Je kan je beter afvragen waarom het onze oosterburen wel lukt om goed door de crisis te komen dan de pijlen te richten op Europa.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:10

fransje23 schreef:
Willl65 schreef:

Euro,, biljetten en munten, kwamen toch in 2002 in omloop, daarvoor was het een papieren kwestie? Kregen we nog zo een mooi setje met de nieuwe munten

Je hebt gelijk, officieel wel maar, nog voordat oa Nederland het Nederlandse volk vroeg of we wel of geen euroland zouden worden ( toen het land nee stemde werd het referendum ongeldig verklaart) werden de munten al gedrukt.
Quote van internet:
Jaren vóór de werkelijke invoering van de euromunten in 2002, is reeds met het slaan van euromunten begonnen. België, Finland, Frankrijk, Nederland en Spanje hebben ervoor gekozen de munten het jaartal van muntslag te geven. Van deze landen bestaan dus ook euromunten met de jaartallen 1999, 2000 en 2001. In feite uit jaren vóór de daadwerkelijke invoering van de euro als betaalmiddel. De overige landen hebben alle munten die in de periode 1999-2001 geslagen zijn het jaartal 2002 gegeven.eind quote

Wat ik hiermee wil zeggen is dat alles allang vast lag.
Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat in mijn geheugen 2000 als start introductie lag.en nieuwjaarsag 2002 de definitieve ingangsdatum. Dit is dus een foute redenatie van mij. Ik heb namelijk euro's uit 1999 en 2000. :oo
Excuses voor deze verwarring.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:13

fransje23 schreef:
Willl65 schreef:

Ons geld verdien is voor een klein prutslandje wat afhankelijk is van de handel wel een kwestie van samenwerken. De EU bied kansen en mogelijkheden die we anders niet zouden hebben.

Uit de euro stappen zou weinig opleveren aangezien de nieuwe gulden dan net als de Deense kroon toch gekoppeld gaat worden aan de Euro.

Je kan je beter afvragen waarom het onze oosterburen wel lukt om goed door de crisis te komen dan de pijlen te richten op Europa.

Zo hebben wij beiden dus een ander idee over welke koers Nederland zou moeten voeren.

Ik was uitermate tevreden met het Nederland wat zijn eigen wetgeving kon bepalen.
We zijn naar mijn mening heel goed in staat handel te drijven zonder mee te doen aan de euro.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:17

Electra63 schreef:
Sorry voor het belerende toontje, maar google eens op ontstaan EU :D ;)

Zucht wij hebben het over verschillende dingen. Blijkbaar is dat niet over te brengen, jammer maar ik accepteer het :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:31

Willl65 schreef:
Zo hebben wij beiden dus een ander idee over welke koers Nederland zou moeten voeren.

Ik was uitermate tevreden met het Nederland wat zijn eigen wetgeving kon bepalen.
We zijn naar mijn mening heel goed in staat handel te drijven zonder mee te doen aan de euro.

Nederland zit als zolang in de EU, ook voor invoering van de euro werden er al veel zaken op EU-niveau bepaald, dat ik niet weet hoe het zou zijn geweest zonder dat verbond. Landbouwwetgeving wordt bijvoorbeeld al erg lang in Brussel bepaald.

Maar stel dat Nederland uit de Euro stapt aan welke wisselkoers wil je dan de gulden (of wat dan ook) gaan koppelen? Voorheen werd die gekoppeld aan de Duitse mark maar die bestaat natuurllijk niet meer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:40

Willl65 schreef:

Democratischer kan niet.

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat er een referendum was geweest over de Euro. Maar dat is er niet geweest (zegt mijn geheugen) maar wel een referendum over de EU grondwet.

Maar jij doelt zeker op de Oekraine?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:50

Citaat:
Er is een referendum geweest. Met andere woorden de inwoners hebben zelf gestemd of ze bij Rusland wilde horen. En die heeft met een enorme meerderheid gekozen voor Rusland. En wat zegt de EU??
Niet rechtsgeldig!!
Het belang laat zich raden.

...Iedereen mag zeggen dat het off topic is.
Bovenstaande tekst gaat over Oekraïne.

Maar om zo overduidelijk de feiten te negeren en de EU er van langs te geven is en blijft stuitend.

Onrechtmatig: volgens de grondwet van de Krim is zij een onderdeel van de Oekraïne - zou je dan een volksraaadpleging willen over de staatsrechtelijke toekomst, dan hoort dat volgens de regels van de grondwet te gebeuren. (En zo ging het gisteren niet. )

En de twee keuzemogelijkheden waaruit "gekozen" kon worden luidden: naar Rusland of 'onafhankelijk', -de optie 'bij Oekraïne blijven' stond niet eens op de formulieren.

Kortom: als je dan gaat roepen van "dat ze zelf gezegd hebben dat ze het zo wilden" heb je wel heel erg slecht opgelet.

purny

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:56

Wat ik eigenlijk wel zou willen zien is dat wij mogen beslissen over het geld waar het heen gaat. Dijsselbloem vertelde toendertijd met de 11 miljard die naar Oekraïne ging dat wij als belastingbetalers het wel wilde financieren. Maar laten ze ons nou eens vertellen en kiezen wat we willen in plaats van het maar te vertellen zonder ook maar 1 persoon gesproken te hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:08

Willl65 schreef:
Cer schreef:
Ik wilde net zeggen.. het was toch niet hypothetisch :?
Alleen omgekeerd is het hypothetisch.. en ik hoop dat t nooit gebeurt

Er werd behoorlijk openlijk gefeest op straat. Wal-ge-lijk

In de beste, vriendelijkste interpretatie lopen hier dingen door elkaar.

Op straat feestende nederlanders, (ook pvv.ers zijn nederlanders...) omdat een hoge Marokkaan in NL is vermoord - dat is hypothetisch en ik hoop dat het nooit zal gebeuren.

En tja - er was een verjaardagsfeestje in Ede en dat is tot mythische proporties opgeblazen: "oh, foei! Feestvieren *omdat* PF dood is....!
(De verjaardag en alle verontwaardiging rond dat feestje in Ede zijn ook niet hypothetisch. )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:15

purny schreef:
Wat ik eigenlijk wel zou willen zien is dat wij mogen beslissen over het geld waar het heen gaat. Dijsselbloem vertelde toendertijd met de 11 miljard die naar Oekraïne ging dat wij als belastingbetalers het wel wilde financieren. Maar laten ze ons nou eens vertellen en kiezen wat we willen in plaats van het maar te vertellen zonder ook maar 1 persoon gesproken te hebben.

Ik hoop niet dat je bedoelt, dat ze bij iedere keuze/stemming iedere stemgerechtigde in Nederland moeten vragen :D . Grapje...... onze volksvertegenwoordigers en daar is Dijsselbloem er één van, hebben nu éénmaal het mandaat om voor ons keuzes te maken of beslissingen te nemen. IMO ook niet altijd de juiste keuzes, maar zo zit onze democratie in elkaar. Ik zou niet anders willen. :D Ook al ben ik het met veel zaken of keuzes niet eens.

Wat betreft de situatie in de Krim, daar kan ik niet goed over oordelen, maar het is een feit dat Rusland grondgebied van een ander land heeft ingenomen, dat dit zomaar mogelijk is, baart mij wel zorgen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:15

purny schreef:

....dat zou neerkomen op het (her)invoeren van de zogeheten directe democratie.
Je kiest geen afgevaardigden voor een periode van bijv. vier jaar - je trommelt in alle "elf steden en dertig gewesten" de kiesgerechtigde burgers op en gaat praten over in dit geval onze relatie en ons belang mbt de Oekraïne.
(Niet, dat dat niet kan, maar wellicht ;) heb je de uitdrukking 'op zijn elf en dertigst' erin gehoord. ...? Wat je voorstelt is een oude gedachte, niet onzinnig, maar ook niet erg praktisch. )