Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:41

Zoveel bijzonders heeft hij toch niet gezegd? Naar wat ik begreep ging hij over op een andere radar, en daarmee een ander luchtverkeersleidingsteam. Dus dan zou het niet vreemd zijn om even 'afscheid' te nemen? (Of ik heb het niet goed begrepen, dat kan ook.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:43

Jans schreef:
Ik vraag me toch nog wel af wat de laatste woorden van de piloot voor betekenis hebben.. teken dat ze omlaag gingen of teken dat hij het vliegtuig mee ging nemen?

Zoveel zei hij toch niet. Dacht iets in the trant van All right Good night omdat die overging naar het vietnamese luchtruim

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:45

Ja.. dat klopt. Maar ook op dat moment verdween het toestel van de radar waardoor de woorden ook iets heel anders kunnen betekenen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:45

SAKKIA schreef:
Ja klopt, maar ik heb ook vaak genoeg gevlogen dat dit niet te zien was hoor. Maar dat er gewoon de hele tijd tekenfilms en andere dingen op te zien waren. Dan merk je het dus niet.

Minimaal in de business class heb je 20-30 kanalen of meer, daar is dit er standaard één van. Er zit altijd wel iemand naar te kijken.

Maar goed, de vlucht vertrok op 0:41 vanaf KLIA, om 2:42 was het laatste contact. Na twee uur heeft iedereen lekker gegeten en proberen de meesten te slapen. Aangezien 80-90% slaapt, blijven er nog maar tussen de 25-50 mensen over die "wakker" zijn. En die gaan waarschijnlijk niet zitten te zeuren of het flight tracking systeem werkt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:47

Ik denk dat je ook te veel waarde kan hechten aan een paar hele normale woorden. Mensen komen met de raarste complottheorieen nu. Terwijl de beste man waarschijnljik alleen maar beleefd gedag zei.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:48

Sjips, had niet door dat ze snachts vlogen, tja dan hebben passagiers natuurlijk niet zo snel iets door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:49

Weet niet exact hoe dat werkt hoor maar als dat zijn laatste woorden waren en het contact verbroken werd toen die het het luchtruim van vietnam inging is er daar dan misschien iets niet goed gegaan dat bij contact zoeken in het andere luchtruim alles uitgevallen is ofzo := ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:52

Je kan het toch wel merkwaardig noemen dat het vliegtuig precies op de grens tussen twee luchtruimen verdwenen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:54

Jans schreef:
Je kan het toch wel merkwaardig noemen dat het vliegtuig precies op de grens tussen twee luchtruimen verdwenen is?

Dat vind ik wel ja..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:58

Niemand mag meer zomaar in de cockpit komen. Ook kinderen niet. Sinds 9/11 al helemaal niet meer. Deur behoort tijdens de vlucht ook echt gesloten te zijn.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:06

Joaltijd schreef:
Mjetterd schreef:
Mijn gevoel zegt dat er best een kans is dat de piloten gedwongen zijn om de communicatie apparatuur uit te zetten en een andere kant op te vliegen.
En ergens op eem onbewoonde plek een noodlanding hebben moeten maken onder dwang.

Zoiets denk ik nu ook..
Of dat ze toch in zee liggen..

Lijken me realistische opties

Maar je komt toch heeel moeilijk in de cockpit?

Terroristen zijn op alles voorbereid. Ze hebben van te voren ook echt wel bedacht hoe ze de cockpit binnen kunnen komen. ALS ze gedwongen zijn..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:07

Is Vietnam niet gewoon bezig :+ ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:08

Joaltijd schreef:
Mjetterd schreef:
Mijn gevoel zegt dat er best een kans is dat de piloten gedwongen zijn om de communicatie apparatuur uit te zetten en een andere kant op te vliegen.
En ergens op eem onbewoonde plek een noodlanding hebben moeten maken onder dwang.

Zoiets denk ik nu ook..
Of dat ze toch in zee liggen..

Lijken me realistische opties

Maar je komt toch heeel moeilijk in de cockpit?

Ja, dat zou je tegenwoordig denken, maar mijn vriend is onlangs naar Denemarken gevlogen en mocht gewoon in de cockpit kijken. Hij vroeg nog of het wegens veiligheidsredenen mogelijk was maar nee hoor, allemaal geen probleem.

Ze zijn toch niet langer doorgevlogen: http://www.nu.nl/buitenland/3725098/ver ... nger-.html

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:12

Speculaties dat het vliegtuig nog 4uur heeft gevlogen zijn niet waar, werd net bevestigd op de persconferentie. Het uitlekken van de satteliet beelden uit China was een per ongeluk en tot nu toe hebben ze daar ook nog niks gevonden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:59

N0a schreef:
Speculaties dat het vliegtuig nog 4uur heeft gevlogen zijn niet waar, werd net bevestigd op de persconferentie. Het uitlekken van de satteliet beelden uit China was een per ongeluk en tot nu toe hebben ze daar ook nog niks gevonden.

Ik vind dat altijd zo raar. "oeps, nou zet ik zomaar geheime informatie online..."

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:06

Ik geloof ondertussen niks meer.
Als ze dus niet 4 uur zijn doorgevlogen zou de locatie toch heel klein zijn waar ze moeten zoeken en dan 4 landen die zoeken en niks vinden, zeeeer wazig!

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:22

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:30

Ja, maar dat is niet officieel bevestigd. Ze hebben op die plek gezocht, want de brokstukken volgen Chinese satellieten lagen daar ook in de buurt. Maar daar kunnen ze blijkbaar ook niks vinden..

Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:16

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:27

wat info wat ik las:

De eerder genoemde data van de motoren, waaruit zou blijken dat het het vliegtuig nog vier uur door zou hebben gevlogen na het laatste contact, blijken niet te kloppen. Het toestel met vluchtnummer MH 370 is zaterdag voor het laatst gesignaleerd om 1.07 uur, bevestigen autoriteiten.

Woensdagavond zouden Chinese satellieten drie wrakstukken hebben gesignaleerd in zee, maar ook dit blijkt niet te kloppen. "Het gaat niet om wrakstukken van MH 370." Op de plek waar de wrakstukken op de satelliet waren gezien is extra goed gezocht, maar er is niks van het toestel gevonden. De satellietbeelden zouden per ongeluk zijn vrijgegeven.

In totaal beslaat het zoekgebied nu 93.000 vierkante kilometer. Dat is de oppervlakte van Hongarije.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:20

Science-fiction komt ook al om de hoek kijken.. Er vanuit gaand dat dit een hoax is.
http://www.foxnews.com/tech/2013/12/17/ ... king-tech/
Hierim wordt beweerd dat er dus technieken zijn om t vliegtuig te laten verdwijnen..
Ergens anders (geen idee meer waar) wordt gezegd dat er dus 20 mensen aan boord waren die dat konden..

Ze moeten m maar snel vinden.. Ook zodat er niet veel meer van zulke geruchren komen..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:08

David copperfield of Harry Potter zat zeker aan boord :+

Ze gaan nu in de Indische zee kijken. Volgens de US zijn er belangrijke bevindingen waardoor ze het aannemelijk vinden dat het vliegtuig daar in zee gestort is.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:13

N0a schreef:
David copperfield of Harry Potter zat zeker aan boord :+

Ze gaan nu in de Indische zee kijken. Volgens de US zijn er belangrijke bevindingen waardoor ze het aannemelijk vinden dat het vliegtuig daar in zee gestort is.

Thihi! Als het Harry Potter was, dan zou hij de boel toch moeten kunnen redden zou je zeggen.. :+

Pff, hoop niet dat het inderdaad zo'n eng verhaal wordt als die crash in het Andes gebergte.. (Is vrij onwaarschijnlijk, dan maar een enge schipbreuk..)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:19

Joaltijd schreef:
Science-fiction komt ook al om de hoek kijken.. Er vanuit gaand dat dit een hoax is.
Hierim wordt beweerd dat er dus technieken zijn om t vliegtuig te laten verdwijnen..
Ergens anders (geen idee meer waar) wordt gezegd dat er dus 20 mensen aan boord waren die dat konden..

Ze moeten m maar snel vinden.. Ook zodat er niet veel meer van zulke geruchren komen..

Daar noem je ook wel een bron zeg :') Fox News staat niet voor niets bekend als Faux News :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:29

xSwanHeart schreef:
Joaltijd schreef:

Daar noem je ook wel een bron zeg :') Fox News staat niet voor niets bekend als Faux News :Y)

Daarom zeg ik ook al dat het een hoax zal zijn :P Al vond ik het wel een knap bedacht artikel, ik zou er niet opkomen :P