sloffiee schreef:Nou het is ze gelukt hoor.... Maar ik kan wel 1 ding zeggen ze zijn nog NIEt van ons af.... reken daar maar op
in 2015 allemaal als zwarte piet de staat opgaan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sloffiee schreef:Wat?ja en ze VERBANNEN uit nederland !!! ben er gewoon Zoo woest over... al die arme Wel nederlandse kindjes... die elk jaar vol vreugde staan te wachten op onze lieve sint en pieten word verpest en verziekt Door een plaag insecten....![]()
ook mijn hobby*en van vele anderen) nemen ze af want doe elk jaar mee met de intocht.. maar ze hoeven voor mijn voeten niet te gaan staan met een handje op te houden.... ben er zo wel een beetje klaar mee... wat is het volgende ? de paashaas omdat ie bruin is als chocolade?
air schreef:Zoals ik al zei weet ik ook niet hoe ze dit voor zich zien.. imo ben je dan juist aan het discrimineren. Je mag immers als donker persoon niet meer ongeschminkt verkleed als Piet over straat.
sloffiee schreef:ja en ze VERBANNEN uit nederland !!! ben er gewoon Zoo woest over... al die arme Wel nederlandse kindjes... die elk jaar vol vreugde staan te wachten op onze liefe sint en pieten word verpest en verziekt Door een plaag insecten....![]()
ook mijn hobby nemen ze af want doe elk jaar mee met de intocht.. maar ze hoeven voor mijn voeten niet te gaan staan met een handje op te houden....
Baileysdream schreef:Waarom moet een eeuwenoude traditie van Nederland, aangepast worden.
terwijl de buitenlanders ect. hier heen komen met al hun tradities en dat moeten wij maar accepteren.
wij moeten het slachtfeest,suikerfeest en al die andere feesten maar accepteren en hun ervoor vrij geven omdat het met hun geloof te maken heeft.
nou sorry hoor, mijn vader heeft suikerziekte en die vind suiker niet zo'n feest kunnen wij nu ook een klacht indienen en ervoor zorgen dat dit veranderd word, nee natuurlijk niet want dit hoort bij hun geloof.
of wat doet nederland aan het meisje op twitter die had getweet ' zucht als ik die achterlijke reacties lees, denk ik warom hadden de Duitsers de Hollanders niet vergast. was de wereld stuk relaxter nu'
En dat accepteerd nederland zeker wel weer?
Als het aan mij lag, iedereeen die zwartepiet racistisch vind en maar vind dat wij nederlanders onze tradities en oja het liefst ook nog cultuur veranderen moet maar gewoon weer terug gaan naar hun eigen land, want daar vieren ze immers sinterklaas niet. zijn we gelijk van het hele gezeur af lijkt mij.
Bizzybijtje schreef:sloffiee schreef:ik mag toch mijn mening zeker wel geven????
Verdorie mag dat ook al niet eens meer ???
Jawel, maar aangezien niet helemaal duidelijk is wat je mening nou eigenlijk is vraag ik toch om wat meer duidelijkheid. Wie wil je verbannen?
Celiien schreef:Ben ik nu echt de enige die denkt, okee dan maar geen sinterklaas, zijn we daar ook weer vanaf?
Baileysdream schreef:Celiien schreef:Ben ik nu echt de enige die denkt, okee dan maar geen sinterklaas, zijn we daar ook weer vanaf?
daar gaat het denk ik nog niet eens over, het feit dat andere maar even beslissen dat nederland onze eeuwenoude tradities moet opgeven omdat hun zich erop aangesproken voelen, maar dat hun wel hun feesten ect hier mogen houden en nederland dat maar te accepteren heeft.
sloffiee schreef:ik mag toch mijn mening zeker wel geven????
Air schreef:Celiien schreef:Ben ik nu echt de enige die denkt, okee dan maar geen sinterklaas, zijn we daar ook weer vanaf?
En dat noem je dan weer hypocriet. Of ben je vergeten dat je in 2006 nog zelf je schoen zette?
Baileysdream schreef:Waarom moet een eeuwenoude traditie van Nederland, aangepast worden.
terwijl de buitenlanders ect. hier heen komen met al hun tradities en dat moeten wij maar accepteren.
wij moeten het slachtfeest,suikerfeest en al die andere feesten maar accepteren en hun ervoor vrij geven omdat het met hun geloof te maken heeft.
nou sorry hoor, mijn vader heeft suikerziekte en die vind suiker niet zo'n feest kunnen wij nu ook een klacht indienen en ervoor zorgen dat dit veranderd word, nee natuurlijk niet want dit hoort bij hun geloof.
of wat doet nederland aan het meisje op twitter die had getweet ' zucht als ik die achterlijke reacties lees, denk ik warom hadden de Duitsers de Hollanders niet vergast. was de wereld stuk relaxter nu'
En dat accepteerd nederland zeker wel weer?
Als het aan mij lag, iedereeen die zwartepiet racistisch vind en maar vind dat wij nederlanders onze tradities en oja het liefst ook nog cultuur veranderen moet maar gewoon weer terug gaan naar hun eigen land, want daar vieren ze immers sinterklaas niet. zijn we gelijk van het hele gezeur af lijkt mij.
Celiien schreef:sloffiee schreef:ik mag toch mijn mening zeker wel geven????
Ik moet wel zeggen dat het heel emotioneel en vooral niet rationeel over komtja en ze VERBANNEN uit nederland" "Komt in ieder geval bij mij niet heel netjes en respectvol over... En alle donkere kindjes geen snoep geven dit jaar bij de intocht? zij kunnen er toch ook niks aan doen.. dat komt wel racistisch over -> beoordelen op basis van kleur.
Enw at betreft de suikerfeesten afschaffen enzo.. Traditie is toch heel anders dan geloof? Sinterklaas is een traditie'feest' en een suikerfeest is iets wat echt samenhangt met het geloof. Kijk als ze kerst afschaffen, ja dan heb je een vergelijkend iets