Zwarte Piet is racisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:37

sloffiee schreef:
Nou het is ze gelukt hoor.... Maar ik kan wel 1 ding zeggen ze zijn nog NIEt van ons af.... reken daar maar op

in 2015 allemaal als zwarte piet de staat opgaan. :D

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:39

ja en ze VERBANNEN uit nederland !!! ben er gewoon Zoo woest over... al die arme Wel nederlandse kindjes... die elk jaar vol vreugde staan te wachten op onze lieve sint en pieten word verpest en verziekt Door een plaag insecten.... -:(- -:(- ook mijn hobby*en van vele anderen) nemen ze af want doe elk jaar mee met de intocht.. maar ze hoeven voor mijn voeten niet te gaan staan met een handje op te houden.... ben er zo wel een beetje klaar mee... wat is het volgende ? de paashaas omdat ie bruin is als chocolade?

little_king

Re: Zwarte Piet is racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:41

En denk niet dat je ze hoeft te verbannen, ik geloof nooit dat het er door komt.
Maar ik vind het wel te erg voor woorden dat er überhaupt een discussie over komt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:42

sloffiee schreef:
ja en ze VERBANNEN uit nederland !!! ben er gewoon Zoo woest over... al die arme Wel nederlandse kindjes... die elk jaar vol vreugde staan te wachten op onze lieve sint en pieten word verpest en verziekt Door een plaag insecten.... -:(- -:(- ook mijn hobby*en van vele anderen) nemen ze af want doe elk jaar mee met de intocht.. maar ze hoeven voor mijn voeten niet te gaan staan met een handje op te houden.... ben er zo wel een beetje klaar mee... wat is het volgende ? de paashaas omdat ie bruin is als chocolade?
Wat?

Anoniem

air schreef:
Zoals ik al zei weet ik ook niet hoe ze dit voor zich zien.. imo ben je dan juist aan het discrimineren. Je mag immers als donker persoon niet meer ongeschminkt verkleed als Piet over straat.

"Meneer u krijgt een proces verbaal omdat u de wet tegen racisme overtreedt Door u te verkleden als zwarte pie..........oh nee wacht u bent echt zwart. Uh Ik bedoel bruin getint, eh..donker.. ehh allochtoon... onee u bent in Nederland geboren? ..... Ehh laat ook maar mijn excuus fijne dag verder"

:')

Anoniem

sloffiee schreef:
ja en ze VERBANNEN uit nederland !!! ben er gewoon Zoo woest over... al die arme Wel nederlandse kindjes... die elk jaar vol vreugde staan te wachten op onze liefe sint en pieten word verpest en verziekt Door een plaag insecten.... -:(- -:(- ook mijn hobby nemen ze af want doe elk jaar mee met de intocht.. maar ze hoeven voor mijn voeten niet te gaan staan met een handje op te houden....

Wie verbannen?
Heb mijn twijfels in hoeverre het door gaat hoor, dit is al zo vaak een discussie geweest...
Als er nou eens wat minder aandacht aan wordt besteed ipv gelijk die achterlijke mediahype zou het helemaal niet zo'n item geworden zijn. Maar nee, de gemiddelde Nederlander gaat gelijk steigeren en heel Facebook volplanten mijn "zijn" mening. Het is gewoon ieder jaar gezeur.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:43

Waarom moet een eeuwenoude traditie van Nederland, aangepast worden.
terwijl de buitenlanders ect. hier heen komen met al hun tradities en dat moeten wij maar accepteren.
wij moeten het slachtfeest,suikerfeest en al die andere feesten maar accepteren en hun ervoor vrij geven omdat het met hun geloof te maken heeft.
nou sorry hoor, mijn vader heeft suikerziekte en die vind suiker niet zo'n feest kunnen wij nu ook een klacht indienen en ervoor zorgen dat dit veranderd word, nee natuurlijk niet want dit hoort bij hun geloof.

of wat doet nederland aan het meisje op twitter die had getweet ' zucht als ik die achterlijke reacties lees, denk ik warom hadden de Duitsers de Hollanders niet vergast. was de wereld stuk relaxter nu'

En dat accepteerd nederland zeker wel weer?

Als het aan mij lag, iedereeen die zwartepiet racistisch vind en maar vind dat wij nederlanders onze tradities en oja het liefst ook nog cultuur veranderen moet maar gewoon weer terug gaan naar hun eigen land, want daar vieren ze immers sinterklaas niet. zijn we gelijk van het hele gezeur af lijkt mij.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:44

Ben ik nu echt de enige die denkt, okee dan maar geen sinterklaas, zijn we daar ook weer vanaf _O- ?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:44

ik mag toch mijn mening zeker wel geven????

Verdorie mag dat ook al niet eens meer ???

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:45

Celiien schreef:
Ben ik nu echt de enige die denkt, okee dan maar geen sinterklaas, zijn we daar ook weer vanaf _O- ?

Nee het gaat om het idee dat we altijd HUn zin moeten geven... want je hoeft ze maar aan te kijken of je discrimineert al -:(-

Anoniem

sloffiee schreef:

Jawel, maar aangezien niet helemaal duidelijk is wat je mening nou eigenlijk is vraag ik toch om wat meer duidelijkheid. Wie wil je verbannen?

sloffiee

Baileysdream schreef:
terwijl de buitenlanders ect. hier heen komen met al hun tradities en dat moeten wij maar accepteren.
wij moeten het slachtfeest,suikerfeest en al die andere feesten maar accepteren en hun ervoor vrij geven omdat het met hun geloof te maken heeft.
nou sorry hoor, mijn vader heeft suikerziekte en die vind suiker niet zo'n feest kunnen wij nu ook een klacht indienen en ervoor zorgen dat dit veranderd word, nee natuurlijk niet want dit hoort bij hun geloof.

of wat doet nederland aan het meisje op twitter die had getweet ' zucht als ik die achterlijke reacties lees, denk ik warom hadden de Duitsers de Hollanders niet vergast. was de wereld stuk relaxter nu'

Als het aan mij lag, iedereeen die zwartepiet racistisch vind en maar vind dat wij nederlanders onze tradities en oja het liefst ook nog cultuur veranderen moet maar gewoon weer terug gaan naar hun eigen land, want daar vieren ze immers sinterklaas niet. zijn we gelijk van het hele gezeur af lijkt mij.

AMEN ! +1

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:46

Bizzybijtje schreef:
sloffiee schreef:

Jawel, maar aangezien niet helemaal duidelijk is wat je mening nou eigenlijk is vraag ik toch om wat meer duidelijkheid. Wie wil je verbannen?

iedereen die tegen Zwarte piet is.. *\o/*

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:46

Celiien schreef:

daar gaat het denk ik nog niet eens over, het feit dat andere maar even beslissen dat nederland onze eeuwenoude tradities moet opgeven omdat hun zich erop aangesproken voelen, maar dat hun wel hun feesten ect hier mogen houden en nederland dat maar te accepteren heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:47

sloffiee schreef:

Ja, hoor. Maar de manier waarop je het doet is... Totaal niet duidelijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:48

Celiien schreef:

En dat noem je dan weer hypocriet. Of ben je vergeten dat je in 2006 nog zelf je schoen zette?

Anoniem

Baileysdream schreef:
Celiien schreef:

daar gaat het denk ik nog niet eens over, het feit dat andere maar even beslissen dat nederland onze eeuwenoude tradities moet opgeven omdat hun zich erop aangesproken voelen, maar dat hun wel hun feesten ect hier mogen houden en nederland dat maar te accepteren heeft.

Daar gaat het niet over, maar suikerfeesten moeten er wel bij betrokken worden? :)
Vreemd. Die hebben in de verste verte namelijk niks te maken met dit onderwerp.

Celiien

sloffiee schreef:

Ik moet wel zeggen dat het heel emotioneel en vooral niet rationeel over komt := ja en ze VERBANNEN uit nederland" "Komt in ieder geval bij mij niet heel netjes en respectvol over... En alle donkere kindjes geen snoep geven dit jaar bij de intocht? zij kunnen er toch ook niks aan doen.. dat komt wel racistisch over -> beoordelen op basis van kleur.

Enw at betreft de suikerfeesten afschaffen enzo.. Traditie is toch heel anders dan geloof? Sinterklaas is een traditie'feest' en een suikerfeest is iets wat echt samenhangt met het geloof. Kijk als ze kerst afschaffen, ja dan heb je een vergelijkend iets

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:49

Ik denk dat dit allemaal zeker voor extra stemmen voor Geert Wilders gaat zorgen..

Anoniem

Geryon schreef:
Ik denk dat dit allemaal zeker voor extra stemmen voor Geert Wilders gaat zorgen..

Helaas wel ja. Net alsof men dat kan gebruiken.

Celiien

Air schreef:
Celiien schreef:

En dat noem je dan weer hypocriet. Of ben je vergeten dat je in 2006 nog zelf je schoen zette?

Ik vond Sinterklaas heel eng toen ik klein was :) was ook een van de eerste die verteld werd dat hij niet bestond. En daarom dus ook geen cadeautjes e.d. ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:50

Baileysdream schreef:

Terug naar hun eigen land? Ik ben juist net vertrokken uit NL maar als je me zo graag terug wil hebben kom ik wel weer in Amsterdam wonen.

Ongelooflijk hoe dit meteen weer een 'ons en hunnie' discussie wordt, illustreert direct het punt hoe racistisch Nederland eigenlijk nog echt is. Als het niet zo triest was zou het hilarisch zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:51

Ik vond Sinterklaas ook heel eng, Zwarte Pieten niet. Is nu toch geen reden om te gaan roepen dat het niks boeit als het helemaal afgeschaft wordt? Wij hebben lekker van de gezelligheid en het snoepgoed mogen genieten en de volgende generaties moeten dat dan maar laten omdat er iemand zich in Amerika gediscrimineerd voelt?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:52

Celiien schreef:
sloffiee schreef:

Ik moet wel zeggen dat het heel emotioneel en vooral niet rationeel over komt := ja en ze VERBANNEN uit nederland" "Komt in ieder geval bij mij niet heel netjes en respectvol over... En alle donkere kindjes geen snoep geven dit jaar bij de intocht? zij kunnen er toch ook niks aan doen.. dat komt wel racistisch over -> beoordelen op basis van kleur.

Enw at betreft de suikerfeesten afschaffen enzo.. Traditie is toch heel anders dan geloof? Sinterklaas is een traditie'feest' en een suikerfeest is iets wat echt samenhangt met het geloof. Kijk als ze kerst afschaffen, ja dan heb je een vergelijkend iets

Nou ik denk wel dat dat het volgende word hoor, hun vieren geen kerst, laten we dat ook maar afschaffen.
nog even en nederland laat zich veranderen in buitenland, en lopen wij er straks heel anders bij.
want als dit ze al lukt, om sinterklaas te veranderen, wat kunnen ze dan nog meer voor elkaar krijgen?
Hier in de buurt zijn ze zelf er al mee bezig dat de 'jongeren' naar beneden moeten kijken omdat HUN respect verdienen.
sorry, maar dit gaat me toch allemaal veel te ver. lijkt mij.

little_king

Re: Zwarte Piet is racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:53

Sinterklaasfeest is van oorsprong katholiek. Dus in dat opzicht mag je het wel vergelijken met het suikerfeest.