Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:10

Winged schreef:
[Enne, tjah. Ergens in de generaties voor mij is het verkeerd gegaan met 'mensje fokken'. Het is simpelweg zo: Eerst carrière, dan zijn we halverwege de 30 en oooohhhja.. Kinderen.... Vergeten :)*

De young urban professional (yup)..snelle jongens van geld verdienen en niemand terug betalen..en die vormen nu de regeringen. :(:)

http://www.intermediair.nl/artikel/gene ... -yawn.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:17

Winged schreef:
Enne, tjah. Ergens in de generaties voor mij is het verkeerd gegaan met 'mensje fokken'. Het is simpelweg zo: Eerst carrière, dan zijn we halverwege de 30 en oooohhhja.. Kinderen.... Vergeten :)*

Nou, volgens mij is het meer zo: studeren, dan werken, huis kopen, plots hogere lasten krijgen door de crisis.... zie een kind dan nog maar te financieren 8-)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:18

Dat er banen verdwijnen naar oostblokkers is wel een feit.
Kijk in transport maar ook andere sectoren.
Vaak hoor je dan mensen zeggen dat dit is omdat nederlandse mensen niet willen. Maar dat klopt niet. Nederlanders zijn duurder dan oost blokkers.
Dan begin je op papier een transport bedrijf in Polen. Huurt daar voor bijna niets je chauffeurs in en die laat je de ritten rijden die voorheen de Nederlanders deden.
Hier komen de mensen zonder werk.
Onze economie gaat er nog verder aan. En niemand doet wat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:35

schrikdraad schreef:
Hier komen de mensen zonder werk.
Onze economie gaat er nog verder aan. En niemand doet wat.

10 jaar geleden hebben ze hier de chinees voor alles uitgemaakt..
de oostblokker voor dom versleten...

Maar zij gedragen zich het zelfde als mijn ouders na de oorlog...we hebben niks te verliezen en gewoon werken dat het snot je uit de neusgaten loopt..

Maar Nederland wordt een ontwikkelingsland op lange termijn.. zolang men niet door heeft dat je het zelf moet doen..
en dan kan het gebeuren dat je pech door een ongeluk krijgt.. en dient er een goed vangnet te zijn..
Maar hier zitten allemaal jongeren..en willen het wiel opnieuw uitvinden..zonder terug in de historie te kijken..

Ik gun die bepaalde aso's alles wat wenselijk is als ze geen respect hebben voor de generatie die in de 50 tiger jaren de grootste aanzet hebben gegeven voor de hedendaagse welvaart.. en ze nu willen laten creperen.

schrikdraad

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:43

Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Snot uit je ogen werken prima. Moet je alleen wel je baan houden.
Je zou maar een 50 jarige chauffeur zijn die zijn baan nu verliest. Altijd hard gewerkt, met wat pech een eigen huis. Mag hij dat op gaan eten als zijn ww voorbij is.
Want een baan in de transport vind hij niet meer. En Wie wil hem nu? Niemand.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:51

Ik weet wel waar ik het over heb..

Men heeft dit moeten kunnen aanzien komen.
10 jaar geleden was dit al bekend..toen de grenzen open waren..
nl. mensen uit die andere lidstaten..hadden dezelfde behoefte als onze ouders in de 50 tiger jaren...
een beter inkomen..
Maar men heeft te lang gewacht en gedacht het komt wel allemaal goed..
Nee het wordt anders..
Ik kreeg vorige maand stro, ,. uit zuid frankrijk met een zeilwagen (retourvracht) van een expeditie bedrijf uit Roosendaal.
met een pools kenteken en een ppolse chauffeur.
Deze man 2 weken werken 1 week naar polen.
Zo zit de zaak nu eenmaal in elkaar.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 05-09-12 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:52

Om daar even op door te gaan, het behandelen van ouderen :)

Wat vinden jullie nou van het idee dat bvb. ouderen eerst hun huis en spaargeld "op moeten eten" om hun "verzorging" te betalen?

In eerste instantie denk je: ja, als meneer Piet van 84 nog een flinke spaarpot heeft, dan is het onzin om het door de samenleving te laten betalen (in de categorie rijke mensen hoeven niet geholpen te worden). Het is dan beter om "ons" geld te bewaren voor de mensen die zelf geen spaarpotjes hebben om het te bekostigen, zoals Jan, de even oude buurman van Piet die maar net rond kan komen van zijn AOW-tje.

Denk je echter verder, dan blijkt bvb. dat Jan en Piet hun hele werkzame leven collega's zijn geweest, een vergelijkbaar levensverloop hebben gehad en dezelfde inkomsten hebben gehad. (even voor de gein hè :P )

Gedurende de jonge en middelbare jaren heeft Jan lekker lopen brassen: dure spullen kopen, vaak ver en luxe op vakantie, lekker uit eten, kinders en kleinkinders goed verwend....terwijl Piet altijd sober heeft geleefd en veel meer gespaard heeft, voor later, om de kinderen en kleinkinderen dàn wat na te laten.

Ergens klopt het toch niet dat Jan zèlf zijn geld over de balk gesmeten heeft en met gemeenschapsgeld overeind gehouden wordt, maar dat Piet als het ware gestraft wordt voor zijn zuinigheid? Dat spaarpotje dat hij heeft is niet "overtollig"...hij heeft daar heel veel voor gelaten terwijl anderen het aan het uitgeven waren. Dat geld is dus gewoon van hem! Om het hem dan af te pakken terwijl Jan het wel gewoon zelf heeft mogen uitgeven dat kan toch eigenlijk ook niet :n

Dat vind ik altijd het probleem met het weg willen halen van geld daar waar er een spaarpotje zit: je stimuleert daarmee dat mensen hun geld maar beter kunnen verbrassen omdat ze in de toekomst toch wel opgevangen worden als er iets scheelt.

Of net zoals mijn vader wel eens voor de grap zegt: je kunt maar beter zorgen dat je geen cent achterlaat als je dood gaat, want geen gemeente zal je boven de grond laten staan als je begint te stinken :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-09-12 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:54

Citaat:
Ik kreeg vorige maand stro, ,. uit zuid frankrijk met een zeilwagenvan van een expeditie bedrijf uit Roosendaal.
met een pools kenteken en een ppolse chauffeur.
Deze man 2 weken werken 1 week naar polen.
Zo zit de zaak nu eenmaal in elkaar.

geef ze eens ongelijk. Mijn vader huurt ook liever polen (legaal hoor) in. Ze zeuren minder, werken harder. Nederlanders zijn verwend en lui

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:58

Moet je als transportplanner werken, dan word je er niet blij van hoor als je ineens 20 Polen er bij krijgt i.p.v. "normale" ervaren Nederlandse chauffeurs....krijg je allerlei gezeik van omdat ze het werk toch niet helemaal lekker doen :=

De Poolse collega's tijdens mijn eerste baan waren inderdaad wel bereharde werkers, en idd. een niet-zeiken-mentaliteit :j Maar dat levert ze ook wel op dat ze toch wel gebruikt / misbruikt worden hoor.... maargoed, blijkbaar vinden ze het dat toch nog steeds waard.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:58

pmarena schreef:
Gedurende de jonge en middelbare jaren heeft Jan lekker lopen brassen: dure spullen kopen, vaak ver en luxe op vakantie, lekker uit eten, kinders en kleinkinders goed verwend....terwijl Piet altijd sober heeft geleefd en veel meer gespaard heeft, voor later, om de kinderen en kleinkinderen dàn wat na te laten.

Ergens klopt het toch niet dat Jan zèlf zijn geld over de balk gesmeten heeft en met gemeenschapsgeld overeind gehouden wordt, maar dat Piet als het ware gestraft wordt voor zijn zuinigheid? Dat kan toch eigenlijk ook niet :n

Dat vind ik altijd het probleem met het weg willen halen van geld daar waar er een spaarpotje zit: je stimuleert daarmee dat mensen hun geld maar beter kunnen verbrassen omdat ze in de toekomst toch wel opgevangen worden als er iets scheelt.

Of net zoals mijn vader wel eens voor de grap zegt: je kunt maar beter zorgen dat je geen cent achterlaat als je dood gaat, want geen gemeente zal je boven de grond laten staan als je begint te stinken :P

AOW is nu eenmaal een mager basis inkomen..en is een verworven recht..
Is dat weg of gedeeltelijk weg..dan kom je toch aan de ethiek van het leven..(laten creperen)
De huidige generaties hebben daar van af te blijven..
Die dienen zich druk te maken over hun eigen toekomstige sores maar niet over de rug van het verleden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:00

Pmarena: ik vind het van de zotte dat mensen eerst hun eigen vermogen op moeten maken voordat ze de zorgverzekering aan mogen spreken. Huis opeten (wat met mensen die geen eigen geld h
of huis hebben? ). En wat als je ouders juist hun leven hebben gespaard om het aan hun kind(eren) te kunnen geven? Dan mag je dus niet meer zelf bepalen wat je met je geld doet.
Is trouwens een plan van D66.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:04

Vind dat inderdaad ook van de zotte. Zo demotiveer je mensen om te sparen

Ik vul mij pensioen aan met een garantiefonds omdat ik via mn werkgever echt te weinig spaar (dat is uit handen gegeven) m'n pa zei meteen, 'schat stop er maar mee'. Als ik dan straks flink gespaard heb loop ik hoogstwaarschijnlijk verschillende kortingen etc mis en wordt er flink gebeten qua belasting

omgekeerde wereld lijkt me

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:05

Ceasario: ik snap je punt niet helemaal, je antwoord is niet echt een reactie op mijn vraag volgens mij wnat ik stel de AOW helemaal niet ter discussie :P

Rinske: ja dat zag ik ook in het D66 programma staan inderdaad. Enige echt minpuntje dat ik tegenkwam eigenlijk.... misschien is de soep ook minder heet en zitten er nog wat mitsen en maren achter dat idee want vind het nou niet echt een D66 stijl om dit zo bot te doen als dat het lijkt :)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:08

Nee sparen mag niet. Hard werken ook niet.
Eigen huis hebben ook niet.
Je kunt beter huren, je geld over de balk smijten door luxe alles te doen wat je wilt.
Want durf je overwaarde aan een huis te hebben of wat gespaard moet niet werkend of brassend nederland dat hebben.

En met polen werken doe je niet voor het gemak of de kwaliteit alleen maar voor de centen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:10

Colway schreef:

Ik vul mij pensioen aan met een garantiefonds omdat ik via mn werkgever echt te weinig spaar (dat is uit handen gegeven) m'n pa zei meteen, 'schat stop er maar mee'. Als ik dan straks flink gespaard heb loop ik hoogstwaarschijnlijk verschillende kortingen etc mis en wordt er flink gebeten qua belasting

omgekeerde wereld lijkt me

Ja, dat deugt i.m.o. dus ook niet. Je spaart dan niet voor later (ten koste van vandaag) voor jezelf, maar je spaart voor de buurman voor later omdat die nu lekker aan het brassen is onder het motto: wie dan leeft, dan zorgt *\o/*

Maar dat past ergens wel een beetje in hetzelfde straatje van mensen die zich opwerken, meer verdienen...en dan ook meer geplukt worden dan de mensen die zich niet opwerken.

Of zoals bij mijn voorbeeld op die eerste stal, dat mijn weitje dat nog groen was door de graastijd te beperken, dan ineens maar opgevroten moest worden door de stalgenootjes die hun eigen stukjes al kaal hadden laten vreten -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:11

Colway schreef:

Dat is gedeeltelijk ook precies de bedoeling geweest van veel maatregelen. Geld in omloop houden (uitgeven ipv sparen) is namelijk voor de economie veel gunstiger, en dus wordt dat aangemoedigd.

Alleen is het wel zo dat je dan bepaalde zaken op een andere manier zouden moeten worden verdeeld. Gewoon goede basiszorg voor iedereen zou ik dus zeggen. Het heffen van hoge kosten aan mensen met eigen geld is vooral een flauwe maatregel om wezenlijke discussie over de (ouderen)zorg uit de weg te gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:14

Wat dat betreft zijn die hoge maandelijkse zorgkosten dan wel weer logisch, in plaats van dat mensen ermee kunnen sparen (of brassen) worden die zo in de economie / zorg gepompt...? :P

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:15

pmarena schreef:
Wat dat betreft zijn die hoge maandelijkse zorgkosten dan wel weer logisch, in plaats van dat mensen ermee kunnen sparen (of brassen) worden die zo in de economie / zorg gepompt...? :P

Die "hoge" zorgkosten zijn sowieso logisch....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:16

Het was overigens jaren geleden al dat mijn oma (uit 1911) toch ging overwegen om een woning in het bejaardentehuis te betrekken. Ik kan me nog herinneren dat ze toen veel het advies kreeg om haar geld zoveel mogelijk nog uit te geven of weg te geven, want zodra ze de verzorging in zou gaan, zou het afgepakt worden :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:22

pmarena schreef:

Dat is wel iets dat we best zouden mogen bedenken: zorg kost niet alleen maar geld, het is ook gewoon een deel van onze maatschappij en het levert ook veel mensen inkomsten. Het denken in 'potjes' doet ons vaak vergeten dat economie bestaat uit geldstromen en balansen. Er wordt nu te vaak te simpel gekeken naar 'waar kan er gesneden worden' - vergetend dat het systeem als geheel veel complexer is. En dat heel veel kosten dus niet alleen maar kosten zijn maar ook inkomsten. Zorg is dus zeker niet iets dat te allen tijde alleen maar vermeden en gekort moet worden. We kunnen ook gewoon zoeken naar een goede balans: hoeveel zorg moeten en willen we leveren, en op welke manier willen we die inrichten.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:35

Eens shadow
Maar dan ook de balans in de belachelijk lonen en bonussen in de zorg en wat we elke maand al betalen.
Ik denk dat het eigen risico weg kan als de top eens aangepakt word.
Maar dat word niet gedaan. Daar zitten de hoge koppen. Daar komen de ministers niet aan, meestal omdat voor hen ook wat te halen valt.
Dus dan pak je de gewone mens maar weer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:37

schrikdraad schreef:
Maar dan ook de balans in de belachelijk lonen en bonussen in de zorg en wat we elke maand al betalen.
Ik denk dat het eigen risico weg kan als de top eens aangepakt word.

Helemaal mee eens, maar ja, dan krijg je al gauw het verwijt dat je die mensen hun eerlijk verdiende inkomen misgunt :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:37

"de gewone mens"... :')

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het hele bonus-beleid onder de loep moet worden genomen.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:42

Ontsparen kan aan de ene kant wellicht de economie steunen, maar tegelijkertijd.. waar draaien banken op? Waar worden hypotheken mee gefinancierd? Juistem.. Weet niet of het woord 'funding gap' jullie wat zegt? Dat is een actueel en gróót probleem. Woningmarkt zit al volledig op slot, als je mensen actief laat ontsparen wordt het funding gap groter en krijgt niemand meer een hypotheek, hypotheekrenteaftrek of niet. En dan wordt de hele economische situatie in NL er niet beter op...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:45

schrikdraad schreef:
Nee sparen mag niet. Hard werken ook niet.
Eigen huis hebben ook niet.
Je kunt beter huren, je geld over de balk smijten door luxe alles te doen wat je wilt.
Want durf je overwaarde aan een huis te hebben of wat gespaard moet niet werkend of brassend nederland dat hebben.

En met polen werken doe je niet voor het gemak of de kwaliteit alleen maar voor de centen.

Een chauffeur kan ook zelfrijder worden zeker als ze "geld" zouden hebben..
Er is volop vraag naar charters maar dan moet je wel willen concureren.
zo heb ik ook mijn stro binnen gehaald.

schrikdraad schreef:
.

Dat heet economie en geen filantropie :+