eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:25

purny schreef:
Jij bent zeker niet chronisch ziek, hebt een inkomen ed?

Ik ben meestal in februari al over mijn eigen risico heen :Y)
Is duur allemaal maar ja.......krijg van de CAZ de volle mep en verder alle medicijnen vergoed.

Als ik mijn eigen zorg moest betalen zou ik dood gaan..dus volgend jaar de 350 betalen even slikke en weer doorgaan :D

mick75

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:45

En die zogenaamde boete van Brussel, is dus helemaal geen boete. Dat is bedrag dat achtergehouden wordt totdat het weer beter gaat met de lokale economie, en een land dan weer MET RENTE terugkrijgt! Niets boete, en dus ook geen noodzaak om zo hard de hele economie naar de gallemiezen te bezuinigen! Maar dat vertellen ze er niet bij... Nee, er wordt verteld dat het een boete is die niet terugbetaalt wordt om extra angst aan te jagen en het werkt.

De economie moet hervormd worden, niet stukbezuinigd. Of willen we weer, net zoals in de jaren 70 en de jaren 30, door ronduit slecht beleid langer in crisis blijven zitten dan noodzakelijk is? History repeats itself over and over again...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:32

purny schreef:
Idd. Als we nou allemaal onze eigen zorgrekening betalen. Waarom moeten wij opdraaien voor de sh*t die een ander veroorzaakt?

Prima, dus als jij ziek wordt en bv kanker krijgt ga jij dan je hele behandeling zelf betalen?
Lekker egoistiche reactie dit ;)
Als iedereen zo gaat denken kunnen alleen de hele rijke straks nog behandeld maar de gewone mens niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:01

PortRoyal schreef:
En als je die blaaskaken zelfvoldaan ziet grijnzen op tv...O,o,o wat hebben we het goed gedaan...zeikerds. Het zal hun een worst zijn,voelen er toch niets van met hun riante inkomens.

Wat een niveau zeg. Welke 'blaaskaken' bedoel je hier eigenlijk? Als je toevallig de politici mee bedoelt, dan wil ik graag even in herinnering roepen dat wij allemaal het recht hebben om ons aan te sluiten bij een politieke partij, mee kunnen doen en gebruik kunnen maken van ons actieve kiesrecht. Wij kunnen allemaal lid worden van de staten generaal als we dat willen, dat is misschien doelmatiger dan via internet afgeven op 'blaaskaken en zeikerds met riante inkomens'.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 07:46

Ach weet je ik denk er misschien heel luchtig over maar goed alles in dit leven kost veel geld helemaal als je een gezin hebt te onderhouden maar goed daar kiest men ook helemaal zelf voor om aan een gezin te beginnen bijv..

Het is maar € 350.- eigen risico, voor velen zal het een klap zijn maar besef wel dat mocht je een behandeling bijv hebt ondergaan en die komt over die € 350.- heen hoef je enkel aan je verzekering die € 350.- te voldoen het overige betaald je verzekering.

Of nog een voorbeeld misschien als je voor kleine dingen word behandeld krijg je van je verzekering gewoon ene nota dat je dan bijv klein deel moet vergoeden ivm die eigen risico en je die € 350.- voldaan hebt.

Alles word ieder jaar duurder maar daarvoor krijg je toch ook loonsverhoging?? Wij in ieder geval wel en wie dat niet krijgt zal het zeker per werkgever verschillen ofzo anders weet ik het ook niet.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:03

Loonsverhoging?? wat is dat?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:07

Wat mij betreft bezuinigen ze eerst op de zorg zelf, alle onnodige regeltjes die onnodig geld kosten de deur uit. Daar is meer winst op te behalen dan op het verhogen van het eigen risico.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:24

N.a.v jou post doet jou werkgever daar niet aan? Aan ene kant lijkt me het wel gewoon normaal aangezien elk jaar ook alles duurder word ipv goedkoper...
woofie schreef:
Loonsverhoging?? wat is dat?

Wbt de zorg wij zijn zelf niet echt dat we zorg nodig hebben of gauw naar H.A toe rennen, mijn lief al helemaal niet hij heeft dan ook maar ene basis pakket en ik ben uitgebreid verzekerd waar onze zoon ook bij mij onder staat.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor de mensen en heb ik het ook over de ouderen die maar enkel een AOW'tje hebben het best zwaar op de maag zal vallen ivm chronisch ziekte etc..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:17

Ik ben benieuwd of mensen door deze maatregel eerder over zullen stappen naar een basisverzekering?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:40

Lizzle schreef:
Ik ben benieuwd of mensen door deze maatregel eerder over zullen stappen naar een basisverzekering?

hier bij ons zeker mijn ouders zijn sinds dit jaar terug naar een basis verzekering
en ik ga volgend jaar ook mn aanvullende verzekeringen eruit doen

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:45

Michelle_ schreef:
Dit is niet normaal meer,
dalijk stelt iedereen de doktersbezoek uit tot het echt niet meer gaat..

Ik doe dit al.. Ben als de dood dat er plots een enorme rekening om de mat ligt die ik niet kan betalen omdat er weer eens iets niet word vergoed. Dan maar geen therapie, dokters oid...

Overigens; een vriendin van mij ook. Zij heeft eigenlijk heel veel therapie nodig, maar krijgt maar vier keer vergoed dus zit nu een half jaar langer met een blessure dan nodig. -O-

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:50

Lovely schreef:
PortRoyal schreef:
En als je die blaaskaken zelfvoldaan ziet grijnzen op tv...O,o,o wat hebben we het goed gedaan...zeikerds. Het zal hun een worst zijn,voelen er toch niets van met hun riante inkomens.

Wat een niveau zeg. Welke 'blaaskaken' bedoel je hier eigenlijk? Als je toevallig de politici mee bedoelt, dan wil ik graag even in herinnering roepen dat wij allemaal het recht hebben om ons aan te sluiten bij een politieke partij, mee kunnen doen en gebruik kunnen maken van ons actieve kiesrecht. Wij kunnen allemaal lid worden van de staten generaal als we dat willen, dat is misschien doelmatiger dan via internet afgeven op 'blaaskaken en zeikerds met riante inkomens'.

Nou,jij doet je forumnaam duidelijk geen eer aan...je kunt het mooi zeggen of gewoon zeggen zoals het is,ik kies voor dat laatste, zouden ze in de politiek ook eens moeten doen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:25

BTW omhoog, eigen risico omhoog maar wel JSF vliegtuigen en 11 nieuwe chinooks kopen en tevens de missie in Kunduz nog wat meer sponsoren. Hulde aan het huidige kabinet :+:.

Oh en ik vind dus dat de HRA wel afgeschaft mag. Maar dan niet in een keer, maar geleidelijk over de jaren verspreid, beginnende met de hogere inkomens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:48

PortRoyal schreef:
PortRoyal schreef:
Lovely schreef:

Nou,jij doet je forumnaam duidelijk geen eer aan...je kunt het mooi zeggen of gewoon zeggen zoals het is,ik kies voor dat laatste, zouden ze in de politiek ook eens moeten doen..

Probeer je mij nou te beledigen? Als dit het antwoord op mijn vraag is dan neem ik aan dat jij binnenkort ook verkiesbaar bent?

San87, welke 11 Chinooks heb je het over?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:55

Waar de wijsheid ophoudt, begint het geklaag over de politiek ;-)
Wees blij,beste klagers, dat we in NL een goede gezondheidszorg hebben en dat je in dit land nooit helemáál aan je lot overgelaten zal worden...
Het is 350 euro, waar hébben we het over?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:57

Wildgirl schreef:
Wees blij,beste klagers, dat we in NL een goede gezondheidszorg hebben en dat je in dit land nooit helemáál aan je lot overgelaten zal worden...

Ik vind dat veel geld, hoor...

En goede zorg mag best wat kosten, maar dan moet er wel wat voor terug gekregen worden. Ik betaal alleen maar en krijg niks, want ik moet zelf alles alsnog vanuit mijn eigen risico betalen, ondanks dat ik gewoon verzekerd ben. En ja, dat is soms best frustrerend.

Gelukkig ben ik gezond en heb ik bijna nooit iets en betaal ik keurig mijn rekeningen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:58

Wildgirl schreef:

Het is natuurlijk niet alleen die € 350 eigen risico. Een aantal medicijnen wordt niet meer vergoed en de maandelijkse premie is heel wat hoger dan een paar jaar geleden. Dus ik kan mij voorstellen, dat dit voor een aantal groepen in de samenleving een (te) grote uitgavepost is, dat lijkt mij niet zo moeilijk te begrijpen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:06

Wildgirl schreef:

Het is ook jammer dat mensen niet lezen of luisteren als er op het nieuws of in de krant iets wordt verteld. In dit topic wordt regelmatig geroepen dat 'men' niet meer naar de dokter kan. 'Men'heeft dan kennelijk niet gehoord dat het bezoek aan de huisarts buiten het eigen risico valt, net als de tandarts bijvoorbeeld. Dus 'men'sen, haal die banaan uit je oren, de poep uit je ogen en let een beetje beter op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:17

Lovely schreef:

Defensie wil graag 11 nieuwe Chinooks kopen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:19

_San87_ schreef:
Lovely schreef:

Defensie wil graag 11 nieuwe Chinooks kopen :).

Kun je deze bewering onderbouwen, heb je een bron?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:29

Aha, dat is een heel recent bericht, ik ga even op zoek naar de brief van Hillen :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:32

Maar goed, het gaat dus om een kwart miljard euro, daar kan ik wel een beter doel voor bedenken :).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:34

Lovely schreef:
Wildgirl schreef:

Het is ook jammer dat mensen niet lezen of luisteren als er op het nieuws of in de krant iets wordt verteld. In dit topic wordt regelmatig geroepen dat 'men' niet meer naar de dokter kan. 'Men'heeft dan kennelijk niet gehoord dat het bezoek aan de huisarts buiten het eigen risico valt, net als de tandarts bijvoorbeeld. Dus 'men'sen, haal die banaan uit je oren, de poep uit je ogen en let een beetje beter op.

De tandarts moet je sowieso zelf dokken met alleen een basisverzekering. En de huisarts kan wel gratis zijn, de medicatie die hij voorschrijft is dat niet want die tellen wel mee voor het eigen risico, net als dat bloedonderzoek.

Het is niet alleen dat eigen risico wat omhoog gaat; het is de optelsom. Minder geld te besteden door oplopende lasten aan alle kanten en daarnaast verhogingen van noodzakelijke uitgaven zoals BTW die omhoog gaat, afschaffing onbelaste reiskosten, verlaging van de kinderbijslag, hogere kosten kinderopvang, hogere kosten voor energie door de hoge olieprijs en door een "kolen"belasting enz. enz.

En dan kan er wel een compensatie volgen voor de minima, de normale werknemer wordt niet gecompenseerd, die wordt aan alle kanten gepakt en als ie pech heeft door de versoepeling van het ontslagrecht staat ie nog snel op straat ook en door de verkorting van de WW komt ie ook snel in de bijstand terecht.... Naja, dan kan ie alsnog compensatie aanvragen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:45