Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:09

@Quellian
Dat was mijn opmerking.
Colorado zei dat fulltime tegenwoordig geen fulltime meer is (maw minder uren) en daardoor heeft paps ook tijd om een dagje op te passen.
Mijn man werkt veel per week (maar ook 's avonds /weekend thuis). Vandaar die 50/60 uur per week.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:10

sarabande schreef:
Weet je wellicht is het beter als je over, zeg een jaar of 10, jouw huidige ideeën hier komt toetsen aan de dan werkelijkheid voor je

Als 18 jarige zonder werk inwonend bij je moeder is het logisch dat je geen reel beeld hebt van het wel en wee van een jong gezin in de huidige maatschappij. En omdat je ook niet kan/wil kiezen voor een politiek die het dichtst bij jouw idealen staat is het eigenlijk allemaal nogal off topic wat je hier ten berde brengt.
Als je nu zou gaan stemmen sub titel op welke partij
Jouw antwoord geen
Dus over naar het onderwerp

Ik heb mijn mening gegeven, dat iedereen over mijn mening valt, daar kan ik niets aan doen. Ik verdedig mijn standpunt alleen en doe mee aan de discussie die ontstaan is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:11

Colorado schreef:
Ik heb mijn mening gegeven, dat iedereen over mijn mening valt, daar kan ik niets aan doen. Ik verdedig mijn standpunt alleen en doe mee aan de discussie die ontstaan is.

Ik vind dat ergens wel heel 'schattig' en zo had ik een 10 jaar geleden waarschijnlijk ook aan zo'n discussie meegedaan, maar in de praktijk zijn dingen toch ietsjes anders dan in de theorie. Geeft niet hoor, hoe ouder je wordt (en ja, ik voel me nu een fossiel) hoe wijzer (vies woord) je wordt in zulke dingen. En niet omdat dat nou zo leuk is of omdat je wilt wijsneuzen, maar gewoon omdat het bij het leven hoort.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:12

Je doet toch ook mee aan deze discussie Quellian?

Ik vind het wel weer typisch dat men over mijn leeftijd valt, terwijl hier ook anderen meediscussiëren die redelijk dezelfde mening hebben als ik en ouder zijn. Blijkbaar kan men dus toch op oudere leeftijd hetzelfde denken als ik nu.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 25-04-12 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:13

Vind het sowieso erg gemakkelijk om uit te gaan van opa's en oma's die op kunnen passen. Misschien wíllen ze dat wel helemaal niet. Ze hebben zelf hun eigen kinderen al opgevoed, hebben niet gevraagd om kleinkinderen, en dan moeten zij 1 dag per week hun eigen plannen maar in de vrieskast stoppen? Natuurlijk zijn er genoeg grootouders die 't met liefde doen, maar ook genoeg die daar nét even anders over denken.

En luxe is tot op zekere hoogte zelfs een noodzaak. Schoolgaand kind redt het echt niet meer zonder computer en internet thuis. Televisie is eigenlijk ook noodzaak, want regelmatig wordt er gevraagd programma X of journaal Y te bekijken voor een opdracht. Een auto kan luxe zijn, maar zeker niet in elk gebied. Als 't treinstation op 25km ligt en de bus eens in het uur rijdt met een enorme omweg, kan je weinig beginnen met je fietsje.

En onderschat media en verkopersinvloeden niet. Iemand kan op zoek zijn naar een simpele, goedkope camera en thuiskomen met een superzoom van 300 euro omdat ze niet zijn opgewassen tegen gewiekste verkooppraatjes. Mensen krijgen het idee dat ze Heel Veel spullen Heel Hard nodig hebben en door dat idee worden veel mensen ongelukkig als ze dat allemaal niet kunnen betalen. En zolang mensen geloven hun ongelukkigheid weg te kunnen nemen met luxe, blijven luxegoederen dus (te) belangrijk. Want hé, geluk boven alles, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:13

Quellian, je maakt het alleen maar erger en je doet ook geen enkele poging om te begrijpen wat er naar voren gebracht wordt door anderen die iets anders vinden dan jij. Met dwarsliggen en alles maar kltn vinden verdoe je een hoop energie en je maakt jezelf er vooral chagrijnig mee, je eigen keuze natuurlijk.

In mijn eigen leeftijdsgroep zie ik het trouwens ook vaker dan verwacht voorbij komen dat mensen hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben en alleen maar zeuren en klagen over geld. Ergens begrijp ik dat niet, iedereen van mijn leeftijd werkt al lang genoeg om inmiddels wel wat opgebouwd te hebben. Toch hoor ik onverwacht vaak verhalen over schulden en geldgebrek terwijl onze generatie en de generatie achter ons geen flauw benul heeft wat het inhoudt om niks te hebben of in armoede te leven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:14

@Colorado
Hoeveel denk je dat een gezin met kids per week/maand nodig heeft aan eten/drinken/kleding/school?
En dan bedoel ik het minimale. Dus wel mee op schoolreisje, maar geen dure merkkleding, wel 1 normale sport, maar geen dure (en veel) luxe eetproducten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:19

Lovely schreef:
Quellian, je maakt het alleen maar erger en je doet ook geen enkele poging om te begrijpen wat er naar voren gebracht wordt door anderen die iets anders vinden dan jij. Met dwarsliggen en alles maar kltn vinden verdoe je een hoop energie en je maakt jezelf er vooral chagrijnig mee, je eigen keuze natuurlijk.

Wat maak ik precies erger? En nee, ik zie niets in de dingen die Colorado naar voren brengt, omdat het totaal afwijkt van de werkelijke wereld. Ik zeg al, 10 jaar geleden had ik misschien ook zo gedacht (hoewel ik toen ook al ruim niet meer bij mijn moeder woonde).

Ik vind genoeg klote, maar al met al ga ik nog meerdere keren per jaar op vakantie, hebben we 2 auto's voor de deur, koophuis om in te wonen, 2 paarden in volpension, dus ach... maar ik werk daarvoor :j Dus ja, dat recht heb ik wel, recht op luxe.
Maar als iemand van 18 dan zegt dat je ook makkelijk met kaarsjes aan op sinaasappelkistjes kunt zitten, de vaat met de hand kunt wassen en je man fulltime aan het werk te zetten, tja... dan ben ik wellicht wat geëmancipeerder dan zij (en blijkbaar meerdere in dit topic).

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:27

Volgens mij lees je mijn posts niet helemaal goed Quellian. Ik heb nooit gezegd dat de man maar full time aan het werk moet en de vrouw maar thuis moet zitten en ik heb het woord kaarsjes nooit genoemd.

Luxe is nooit een recht, wel fijn dat je door hard werken luxe verkrijgt. Maar met minder werken, minder geld en minder luxe kun je nog altijd leven.

Dat meerdere in het topic het met je eens bent betekend niet dat je geëmancipeerder bent dan ik, dat betekend dat er meerdere mensen zijn met een andere mening dan ik en met dezelfde mening als jij. En zo zijn er ook een aantal met een mening die deels hetzelfde is als die van mij. Overigens vind ik het woord geëmancipeerd hier apart, aangezien dat staat voor vrijgevochten/vrij? Ik verklaar mijn mening en dat is geen mening waar de meerderheid het mee eens is. Toch verklaar ik hem en handel ik ernaar, redelijk geëmancipeerd imo.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 25-04-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:32

Colorado schreef:
Dat meerdere in het topic het met je eens bent betekend niet dat je geëmancipeerder bent dan ik, dat betekend dat er meerdere mensen zijn met een andere mening dan ik en met dezelfde mening als jij. En zo zijn er ook een aantal met een mening die deels hetzelfde is als die van mij.

IK zou zeggen start elders een topic op en laat het hier verder over politiek gaan

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:35

Nogmaals, ik voer deze discussie niet alleen.

Winged

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:49

Om even weer terug te gaan naar de politiek:
Er worden nog wel bezuinigingen doorgevoerd, maar dit zal ipv miljarden miljoenen opleveren - als ik het goed heb gehoord vanochtend. De schuld gaat dus nog wel een eind verder omhoog.

Waar moet volgens jullie nu direct op bezuinigd worden en waarom?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:51

nou pagina's terug heb ik de JSF genoemd. Ik ben er op tegen dat Nederland dergelijke toestellen nodig heeft en zeker niet nu.
4,6 miljard kosten die krengen(en hebben ons al heel wat meer gekost)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:53

Ohh en wat vinden jullie verder van de nieuwe kiesdatum. Van mij had het in juni al gemogen.

En als we toch bezig zijn....kunnen we dat stomme gedoe op de woensdag eens afschaffen? Net als de rest van de wereld op zondag stammen graag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:53

Die dingen zijn toch al lang aangeschaft? Toen met De Vries al? Gezien er op defensie al zoveel is bezuinigd ben ik het wel met je eens, eerst bezuinigen en dan duur spul binnen halen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:54

Hadden veel mensen binnen defensie hun baan van kunnen behouden..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:55

Winged schreef:
Die dingen zijn toch al lang aangeschaft? Toen met De Vries al? Gezien er op defensie al zoveel is bezuinigd ben ik het wel met je eens, eerst bezuinigen en dan duur spul binnen halen...

De ontwikkel kosten hebben we een bijdrage aan gelevert....maar ik dacht niet dat ze al aangeschaft waren. Maar als ik het mis heb.....
...aanbieden op marktplaats die dingen :D 2e hands zullen ze vast wat opbrengen....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:58

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:09

De Vries was juist een groot voorstander van die dingen

Jan Kees de Jager is aan het inventariseren wie wat wel, absoluut niet en misschien toch wel wil

Nadeel zijn de verkiezingen natuurlijk dan moet je als partij meteen ellende aan je kiezers verkopen en niet zoals Wilders gewoon maar zeggen daar trekken we ons niets van aan wat hem applaus oplevert van mensen die niet verder dan hun voordeur kijken

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:13

Geert wilders was eerst een beetje mijn working class hero.. maar dat begint steeds meer tegen te vallen, ik vind dat ie te veel zijn best doet om allemaal kleine groepen op hem te laten stemmen(bv dieren beleid etc.). daarom is de geloofwaardigheid een beetje gedaald. Daarnaast ben ik het niet op alle punten eens die over buitenlanders gaan. daarom stem ik niet meer pvv denk ik. ookal spreekt de naam mij heel erg aan. maar ik vraag me af of geert wilders toch heeeeel misschien niet stiekem uit werkendam komt, aangezien die nu even zo heel erg dwarsligt.

ik weet het echt nog niet, bij stemwijzer kwam partij voor de dieren eruit maar die vind ik overdreven zeur mutsen die alleen over die dieren kunnen malen. en de boeren naar de klote helpen. uitkomst vind ik eigenlijk wel heel raar. vooral omdat ik niets tegen megastallen heb, en dat ook een belangrijk punt vind, en daar dus ook had aangegeven.

ik kom denk ik uit bij (de bovenste vrouw van de)sp, eerst maar kijken wat ze te zeggen hebben. want ik vond deze partij te soft voor de werkeloze, maar maakt natuurlijk ook veel goed voor de mensen met een laag inkomen. uhgm, ben je zomaar ineens een 'Leftie' achja, eat the rich. :') het moet pas in september kan ik er nog even goed over nadenken. al had het in juni ook al gemogen hoor, regeren moeten die lamballen in den haag, daar zitten ze voor, ik werd de vorige keer ook al zo moe van die kabinetsformatie. ze moeten niet zeuren over dat ze nog niet georganiseerd zijn, en dat de kleine partijen geen kans krijgen. regeren moeten ze!

maar je hebt trouwens ook die gozer nog die geertje in de steek heeft gelaten, als dat wat wordt kan die ook wel een stem krijgen misschien.

ach ja, wat je ook stemt, het zal toch allemaal wel naar de klote gaan. zitten wij hier volgendjaar ook aan de voedselpaketjes.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:17

sarabande schreef:

Dat zeg ik toch ook? Dat ze toen al zijn aangeschaft? :)

PocoGaucha: Je bedoelt Brinkman? Met zijn partij voor de democratenburger of wat is het :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:18

Nee ze zijn aangeschaft door het eerste kabinet Balkenende + LPF. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Pim, die gezegd had dat hij er tegen was, daarom doodgeschoten is

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:20

Ik denk dat Fortyn om een andere gedachte is doodgeschoten, hij was opzich ook best radicaal. Verbaas mij daarom ook wel eens dat Wilders nog zo rondloopt (met beveiliging, dat wel)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:21

Winged schreef:
sarabande schreef:

Dat zeg ik toch ook? Dat ze toen al zijn aangeschaft? :)

PocoGaucha: Je bedoelt Brinkman? Met zijn partij voor de democratenburger of wat is het :+

Er zijn twee JSF toestellen aangeschaft en deze regeer periode komen er geen meer bij.

De regeer periode is nu alleen opgehouden dus ik ben benieuwd wat het na de verkiezingen gaat worden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:25

Is er hier trouwens iemand die zou overwegen te stemmen op de Onafhankelijke Burgerpartij van Brinkman? Ik vind het zelf vooral een boel onzinnig geneuzel (meer loon, minder belasting, snijden in ambtenaren en overheden - precies wat 't volk wil horen) en zijn gedoe over 'ik ben er voor de burger' te lachwekkend voor woorden, want volgens mij is iederéén burger en toch denken (en stemmen) we allemaal verschillend. :D

Maar zijn er hier mensen die dat anders zien en hem als serieuze kandidaat voor hun stem overwegen?