Babootje schreef:Shenavallie schreef:Was het maar waar... Er komen hier zo vaak Jehova's aan de deur en het maakt echt niet uit of je het vriendelijk zegt, duidelijker zegt of zelfs onvriendelijk zegt, alleen maar "nee, geen interesse" of zelfs uitleg geeft, ze blijven komen.Of is er een code-woord bij de Jehova's die ik kan gebruiken om ze duidelijk te maken dat ze mijn huis in het vervolg mogen overslaan?
Klopt dat "ze blijven komen". Er wonen nl. meer mensen op 1 adres en het ook altijd nog zo zijn, dat mensen van gedachten veranderen en wel geinteresseerd zijn. Ook kan het zo zijn, dat iemand verhuist. Als je echt niet meer wil dat "ze" komen, dan vraag je dat gewoon. Dan wordt je naam en adres genoteerd en wordt een volgende keer dat in jouw gebied wordt gewerkt niet meer gebeld. Wel wordt het adres nog incidenteel bezocht om te kijken of de situatie nog onveranderd is of dat je misschien bent verhuist.
Voordat je zoiets besluit overtuig jezelf er dan van dat je medegezinsleden dezelfde mening hebben en vraag je af of het nu echt zo erg is dat je af en toe de deur moet opendoen en "nee" moet zeggen.
We denken er alledrie volledig eensgezind over en wonen hier ruim 9 jaar. Volgens mij hebben die gasten gewoon een bord voor hun kop (en bovendien: waar bemoeien ze zich mee?????).