PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:41

De stemmers van de PVV hoopten dat Wilders iets toe te voegen had in de politiek. Je komt daar alleen achter door op hem te stemmen,hem een kans geven, en uiteindelijk zien deze mensen wat hij voor ze doet: helemaal niks. Schreeuwen over Beatrix die een hoofddoek draagt in een vreemd land waar dit een gebruik is,enz. alleen de boel opruien. Hij zal de volgende keer goed op zijn bek gaan,let maar op,hij is waarschijnlijk bij de meeste pvv kiezers al goed door de mand gevallen. Dus als je nu weer op hem zou stemmen zou dat idd niet slim zijn. Maar ik zou tegenwoordig ook echt niet meer weten waar ik op moest stemmen,ik wist het de vorige keer al niet...

gohya

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:01

Toen ik op Wilders stemde was ik niet dom of onwetend,maar goed gelovig.Ik trapte in zijn mooie praatjes,zij zouden niet aan de zorg komen,zij zouden zorgen voor meer blauw op straat.
Toen hij eenmaal de stemmen binnen had,bleken het allemaal leugens te zijn.Hij focust zich alleen maar op hoofdddoekjes,moslims,moskeën enz.Die man is door gedraait,die heeft een trauma gehad in zijn jeugdjaren,dat kan niet anders.
En ja,ik ben erin getrapt,samen met mij meerdere mensen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:19

Maar hebben jullie in de loop der jaren dan niet geleerd dat al die mooie praatjes vaak alleen maar mooie praatjes blijven?????
Al die gasten die zogenaamd de hele boel wel gaan veranderen..... het is gewoon gel.l, in de ruimte dat weet je toch? Bij een nieuwe regering is het altijd weer water bij de wijn doen, juist ook bij extreme meningen. En dat hij zich voornamelijk richtte op de buitenlanders en de hoofddoekjes, tja, apart dat veel mensen dat niet meteen al doorhadden. Bij de volgende verkiezingen zal hij er keihard op afgerekend worden. En terecht. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:52

Natuurlijk had ik dat allang geleerd,ze beloven van alles en veel komen ze niet na.
Maar Wilders praatte anders,je werd als het ware gewoon gehersenspoeld.Hij kwam zó geloofwaardig over,dan denk je;hij meent het echt,hij is niet zoals de andere.Big Mistake blijkt later.En wat betreft zijn geschreeuw toen om de hoofddoekjes?ik dacht,ach dat komt er niet doorheen,dus dat word straks allemaal vergeten en komt hij niet meer op terug.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:07

gohya schreef:
Natuurlijk had ik dat allang geleerd,ze beloven van alles en veel komen ze niet na.
Maar Wilders praatte anders,je werd als het ware gewoon gehersenspoeld.Hij kwam zó geloofwaardig over,dan denk je;hij meent het echt,hij is niet zoals de andere.Big Mistake blijkt later.En wat betreft zijn geschreeuw toen om de hoofddoekjes?ik dacht,ach dat komt er niet doorheen,dus dat word straks allemaal vergeten en komt hij niet meer op terug.

Maar hoezo praatte hij anders? Hoe kan het zijn dat jij dat zo ervaarde en ik totaal niet? Ik vond zijn geschreeuw eng en zielig tegelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:14

It's in the eye of the beholder ;)
Het is maar net wat je aan set kennis, ervaringen en daarbijbehorende perceptie meebrengt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:35

Twiggy2008 schreef:
gohya schreef:

Maar hoezo praatte hij anders? Hoe kan het zijn dat jij dat zo ervaarde en ik totaal niet? Ik vond zijn geschreeuw eng en zielig tegelijk.

Ja ik aanvaarde dat idd. anders.Dat jij dat niet zo ervaarde?logisch we zijn niet allemaal hetzelfde he.
Iedereen ervaart anders.Maar wat doet dat ertoe? ik weet nu dat ik de PVV verkeerd inzag.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:02

In de jaren 30 was er ook een persoon met zo'n raar snorretje waar bijna iedereen blind op vertrouwde...Dit is wat onmacht met mensen doet,je klampt je wanhopig vast aan iemand die zich mooi verkoopt,en gebruik maakt van onvrede van mensen. Uiteindelijk zijn alle Wilders stemmers het slachtoffer van een al jaren durende ergernis,alleen is hij niet degene die het gaat verbeteren,dat is wel duidelijk..Maar om alle Widersstemmers nou af te schilderen als dom,dat slaat nergens op. We zijn al zover afgezakt dat je niet eens kan zeggen dat je op hem hebt gestemd want dan wordt je in een negatieve hoek geduwd,dat gaat me te ver. De pvv maakt zichzelf wel kapot op deze manier,daar hoor over een aantal jaren niks meer van.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:26

gohya schreef:
Toen ik op Wilders stemde was ik niet dom of onwetend,maar goed gelovig.Ik trapte in zijn mooie praatjes,zij zouden niet aan de zorg komen,zij zouden zorgen voor meer blauw op straat.
Toen hij eenmaal de stemmen binnen had,bleken het allemaal leugens te zijn.Hij focust zich alleen maar op hoofdddoekjes,moslims,moskeën enz.Die man is door gedraait,die heeft een trauma gehad in zijn jeugdjaren,dat kan niet anders.

Mijns inziens is dit altijd al het geval geweest hoor. Ik heb hem over die andere punten niet of nauwelijks horen praten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:36

Wel in zijn verkiezingsprogramma :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:42

Zaina schreef:
gohya schreef:

Mijns inziens is dit altijd al het geval geweest hoor. Ik heb hem over die andere punten niet of nauwelijks horen praten.

Precies. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:23

Zaina schreef:
gohya schreef:

Volgens mij heeft hij het er wel over gehad, maar kwam hij niet verder dan populaire kreten als 'de zorg moet beter!' en 'meer blauw op straat!'. Dat zonder enige onderbouwing waar dat geld dan vandaan moet komen in tijden van bezuinigingen.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen daar in kunnen trappen... Maar dan nog, beter dat je er nu achter komt dan helemaal niet :).

Overigens hoop ik niet dat de SP aan de macht komt, maar dat is weer een andere discussie :D.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:35

Miss. zou de SP samen met de PvdA goed samen gaan?
Die Rutte is heel Nederland aan het kapot maken,vind ik.Steeds meer armoede erbij,steeds meer ontslagen die vallen.De rijken worden rijker en de armen worden armer.Zo zie ik dat nu gebeuren.
En het komt nog zover dat we hetzelfde systeem krijgen in de zorg als in Amerika.Heb je geld word je geholpen,heb je geen geld,sorry helpen we je niet.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:04

Ik heb ook geen enkele vertrouwen in dat zootje in Den Haag,ze beloven gouden bergen maar als het puntje bij het paaltje komt...zitten ze er alleen voor zichzelf.Maakt niet uit welke partij,ze stellen altijd teleur.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:17

annabell8 schreef:
Ik heb ook geen enkele vertrouwen in dat zootje in Den Haag,ze beloven gouden bergen maar als het puntje bij het paaltje komt...zitten ze er alleen voor zichzelf.Maakt niet uit welke partij,ze stellen altijd teleur.

Dit is volledige kul, volg eens een paar hardwerkende 2e kamerleden van een van de serieuze partijen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:59

gohya schreef:
Die Rutte is heel Nederland aan het kapot maken,vind ik.Steeds meer armoede erbij,steeds meer ontslagen die vallen.De rijken worden rijker en de armen worden armer.Zo zie ik dat nu gebeuren.

Ja, typisch VVD he

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:44

Wilders heeft in de aanloop naar de verkiezingen één ding heel goed gedaan, een verkiezingsprogramma geschreven, waardoor je in de kieswijzer altijd op hem uitkwam. Bijna iedereen wil namelijk graag meer zorg, meer veiligheid, beter onderwijs en minder belasting betalen. Daarnaast zijn heel veel mensen ongelukkig omdat de economische situatie zo is dat de paasei naar de nering gezet moet worden en niemand vindt inleveren leuk. Veel mensen gaan zich daardoor afzetten tegen de gevestigde partijen, die ze daar de schuld van geven en kiezen voor een antipartij als de PVV. Achteraf is het dus helemaal niet zo verkeerd geweest dat de PVV als gedoogpartner in de coalitie zit, het is de snelste manier om het ongelijk van zo'n antipartij te bewijzen. Opeens moet de PVV compromissen sluiten, rekening houden met verschillende partijen, voor keuzes zijn in plaats van overal tegen zijn en blijft er weinig over van de glans die ze hadden voor de stemmers die tegen de gevestigde partijen zijn.

Nu zie je dus ook opeens de andere antipartij, de SP groot worden. Het is dus ook voor die partij te hopen dat ze onder de regeringsverantwoordelijkheid uit kunnen blijven komen, anders blijft daar ook weinig van over.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:10

sarabande schreef:
annabell8 schreef:

Dit is volledige kul, volg eens een paar hardwerkende 2e kamerleden van een van de serieuze partijen.

Weet je wat kul is? Al die lui die in dat zogenaamde oprechte harde werken stinken van onze politieke leiders. Al dat harde werken zet enorm veel zoden aan de dijk,dat is wel duidelijk. Maar je mening geven staat er op dit forum vaak garant voor dat je even naar beneden gehaald wordt door mensen die alles schijnbaar heel goed weten.Valt me op dat dit altijd dezelfde mensen zijn trouwens die alles zo goed weten,dat ze zelf nog niet in Den Haag zitten verbaasd me. Dan wordt je al snel uitgemaakt voor dom en onwetend,nou dan is een heel groot deel van Nederland dom en onwetend want veel mensen denken niet al te positief over het groepje mensen dat nu ons land zo goed op weg helpt.
Ik vraag me dan ook af waar de echte idealisten zijn in Den Haag,en als ze er zijn verneem ik er weinig van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:44

annabell8 schreef:
Weet je wat kul is? Al die lui die in dat zogenaamde oprechte harde werken stinken van onze politieke leiders. Al dat harde werken zet enorm veel zoden aan de dijk,dat is wel duidelijk. Maar je mening geven staat er op dit forum vaak garant voor dat je even naar beneden gehaald wordt door mensen die alles schijnbaar heel goed weten.Valt me op dat dit altijd dezelfde mensen zijn trouwens die alles zo goed weten,dat ze zelf nog niet in Den Haag zitten verbaasd me. Dan wordt je al snel uitgemaakt voor dom en onwetend,nou dan is een heel groot deel van Nederland dom en onwetend want veel mensen denken niet al te positief over het groepje mensen dat nu ons land zo goed op weg helpt.
Ik vraag me dan ook af waar de echte idealisten zijn in Den Haag,en als ze er zijn verneem ik er weinig van.

Het feit dat jij er weinig van verneemt, betekent dat je het niet volgt, er niet naar kijkt of er over leest maar wel hier een ongefundeerde mening ventileert en ja dus onwetend bent.

Wat is trouwens stinken van politieke leiders?????

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:50

Je moet beter lezen,het staat er in begrijpelijke Nederlandse taal ,maakt me niet uit wat je ervan vindt,het is mijn mening en ik ben niet bang om die te geven. Ook niet als ik daarom onwetend ben in jouw ogen. En hoe denk jij te weten dat ik de politiek niet volg? Jij weet echt veel...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:12

annabell8 schreef:
Je moet beter lezen,het staat er in begrijpelijke Nederlandse taal ,maakt me niet uit wat je ervan vindt,het is mijn mening en ik ben niet bang om die te geven. Ook niet als ik daarom onwetend ben in jouw ogen. En hoe denk jij te weten dat ik de politiek niet volg? Jij weet echt veel...

Nee hoor ik weet niet veel, maar ik lees wel
En ik lees dat jij stelt, en ik citeer: Ik heb ook geen enkele vertrouwen in dat zootje in Den Haag,ze beloven gouden bergen maar als het puntje bij het paaltje komt...zitten ze er alleen voor zichzelf.Maakt niet uit welke partij,ze stellen altijd teleur.

En dat is gewoon niet waar.
Je kan het met de inhoud en de filosofie van een partij niet eens zijn, maar het is niet zo dat iedereen daar niets zit te doen. Wanneer je werkelijk de politiek volgt in de media weet je wel beter.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:35

Er zullen vast mensen zijn in de politiek die hard werken,alleen zie ik dit land er niet echt op vooruit gaan. Kan aan mijn situatie liggen en aan de situatie van de mensen om me heen,maar ik weet wel dat ik harder moet werken voor minder geld. Ik krijg er op alle fronten minder voor terug. Daar komt nog bij dat door Europese regels de meeste Nederlanders er ook niet beter van worden,kijk naar aanbestedingen die Europees worden,dat gaat een hoop Nederlanders hun baan kosten. Als bedrijf zijnde is het misschien wel fijn dat je goedkope buitenlandse krachten kunt krijgen,maar leg dat maar eens uit aan al die mensen die al jaren hard hebben gewerkt en hun baan gaan verliezen. Ik ken helaas voorbeelden genoeg. Kijk in de bouw bv.,en in onze gemeente worden de plantsoentjes al onderhouden door een Duits bedrijf,evenals het onderhoud van de wegen. Ik vind dat een gemeente als overheidsinstelling zich dood moet schamen. Daar komt nog bij dat kwaliteit duidelijk niet meer boven kwantiteit gaat blijkbaar. En wat lees je dan? Zo iemand als Wilders loopt te klooien om een hoofddoek,man besteedt je tijd aan nuttiger zaken,en zorg dat de Nederlanders hun werk houden!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:47

Als jouw onvrede o.a. over de gemeentelijke politiek gaat, kan je dat aanvechten ter plaatse
Je kan je ook afvragen waarom er in deze tijd geen Nederlands bedrijf is dat zich concurrerend heeft aangeboden, of nagaan of daar wel een mogelijkheid voor geweest is.
Plaatselijke pers is daar altijd toe bereid.

In de bouw is malaise omdat de woningmarkt op slot zit en in plaats daar wat zinnigs aan te doen wil de VVD dat de woningcorporaties het grootste deel van de huurwoningen verkoopt. Bij dat soort idiote ideeën mag je best zeggen dat ze in Den Haag zitten te prutsen.
Wil je daar wat aan doen, wordt lid van een partij die je wel aanspreekt en ventileer daar je ongenoegen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:08

Nee, mijn ongenoegen is niet specifiek gericht op gemeentelijke politiek. Zij nemen gewoon bedrijven in dienst die goedkoper zijn ongeacht de kwaliteit die ze leveren. Dit doen ze om dat ze wettelijk Europees moeten aanbesteden(Kijk,daar heeft onze landelijke politiek weer een aandeel in). En ja,er zijn genoeg Nederlandse bedrijven geweest die ook ingeschreven hebben op de aanbestedingen,niemand kan goedkoper dan de buitenlandse bedrijven. Volgens iemand die hier vaak mee te maken heeft komt dit omdat buitenlandse bedrijven vaak niet te maken hebben met regeltjes waar een Nederlands bedrijf zich wel aan dient te houden,en daarom niet goedkoper kan inschrijven.Vraag me niet welke regels.
Wat is de reden dat de woningmarkt op slot zit? Hebben wij hier schuld aan,of is dit het resultaat van politieke beslissingen/wandbeleid in Nederland al dan niet van het buitenland. Werden we niet gestimuleerd om torenhoge hypotheken af te sluiten,en is daar niet veel te laat op ingegrepen? Het kwaad was al geschied.Ik zie de gladjakker nog voor me die ons probeerde duidelijk te maken dat we echt wel 100.000 meer konden opnemen dan we daadwerkelijk nodig hadden... Hoeveel mensen zijn hun baan verloren en zitten met een megaschuld en een huis dat zijn geld niet meer opbrengt? Ook omdat ze zelf niet reeel hebben nagedacht,maar toch...En een parij die mij aanspreekt? Ik zou het echt niet weten,dat kost me nog heel veel research ben ik bang. Maar ik zal zeker mijn best doen om een goede keus te maken. En ik weet zeker dat Wilders mijn stem niet krijgt,en de vvd ook niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:28

In de politiek gaat het nu eenmaal om keuzes maken. Je kan niet én iedereen maximale zorg geven én maximaal de veiligheid garanderen én maximaal investeren in onderwijs om dan ondertussen de burgers ook nog tegemoet te komen met lage belastingen. Dat betekent dat iedereen een stuk moet inleveren en niet het maximale kan krijgen, omdat je rekening met elkaar moet houden. De politiek maakt soms ook keuzes waar ik niet blij van wordt, maar de politiek kan niet alleen rekening houden met de wensen van Karl66, andere mensen hebben andere wensen en daar moet ook rekening mee gehouden worden. Wat mij vooral opvalt is dat iedereen vooral met de gevolgen voor zichzelf bezig is en steeds minder rekening houdt met andere mensen en de gevolgen voor hun.

Wat dat gedwongen een stapje terugdoen betreft, we hebben met z'n allen tientallen jaren in een bubbeleconomie geleefd, wij hebben met z'n allen veel meer geld uitgegeven dan we verdienden en dat betekent dat we met z'n allen een stapje terug moeten doen. We kunnen de banken de schuld wel geven, maar we hebben met z'n allen heel erg hard mee geprofiteerd en moeten dus ook met z'n allen de gevolgen dragen. We hebben met z'n allen in teveel weelde geleefd en dan kan je de EU en andere landen wel de schuld geven omdat zij veel goedkoper hetzelfde werk kunnen doen, maar daar los je niks mee op. We zullen zelf de paasei naar de nering moeten zetten en weer concurrerend worden, want we hebben onszelf uit de markt geprijst met onze hoge lonen en onze weelde.