Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nee , natuurlijk niet deze stieren worden gefokt om te " vechten" , paarden om op te rijden/werken en honden als gezelschap , jacht of waker. Geen enkel iemand in een plaza zou dit willen zien , jammer genoeg zijn er ook nog steeds hondengevechten over de hele wereld en in Zuid Amerika geloof in Peru worden er ook paardengevechten gehoudenCitaat:Ik vind het ook heel informatief.....daar niet van.....maar als je jonge paarden of honden bijvoorbeeld zo zou toetakelen en doden, zou je dan net zoveel aanzien krijgen?
GamblersCup schreef:Ik wil nog één dingetje toevoegen: wat een ongelofelijk belachelijke titel van dit topic!!!!
En wat about "Matador verwond stier gruwelijk" dan? Want dat is eerst gebeurd, maar dat interesseert mensen niet?
BelgenGek schreef:hier kan je nog wat foto's zien : ERG SCHOKKEND !!
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... apje.dhtml
ElineB schreef:idefix4 schreef:ElineB: Ik ken iemand, wiens man is gestorven door toedoen van een stier. Het blijven beesten. En ik ben van mening, dat je de stieren die in NL worden gebruikt niet kunt vergelijken met zo'n Torro die wordt gebruikt in Spanje. Die zijn echt anders gefokt. Die zijn simpelweg gewoon echt gevaarlijk.
Natuurlijk, het blijven beesten. Maar ze vallen niet zonder reden aan (let op, ik bedoel niet dat degene die jij kent hem heeft geslagen oid) maar het zijn erg gevoelige dieren qua gedrag. Dus als je bedreigend over komt bijvoorbeeld. Net als bij haaien, die hoeven je niet aan te vallen, alleen als ze denken dat je een prooi bent. Maar bij stieren werkt het dus net even anders, zoals ik al zei zijn ze heel erg gevoelig. Zeker met geluid, licht, etc. Denk maar aan die rode doek, dat lokt ze ook uit...
Niobe schreef:Ik snap serieus ook totaal niet waarom mensen dit mooi vinden...
lesilla schreef:, want wat is erger: stierenvechten, de wasbeertjes, of het knuppelen van de zeehondjes. En dan verwijderen we alles behalve nummer één.