Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:53

Qua status en het respect hebben van.
Sorry daar ging ik vanuit naar aanleiding van je berichten.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:12

Citaat:
Ik vind het ook heel informatief.....daar niet van.....maar als je jonge paarden of honden bijvoorbeeld zo zou toetakelen en doden, zou je dan net zoveel aanzien krijgen?
Nee , natuurlijk niet deze stieren worden gefokt om te " vechten" , paarden om op te rijden/werken en honden als gezelschap , jacht of waker. Geen enkel iemand in een plaza zou dit willen zien , jammer genoeg zijn er ook nog steeds hondengevechten over de hele wereld en in Zuid Amerika geloof in Peru worden er ook paardengevechten gehouden |(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:12

Ik wil nog één dingetje toevoegen: wat een ongelofelijk belachelijke titel van dit topic!!!!

En wat about "Matador verwond stier gruwelijk" dan? Want dat is eerst gebeurd, maar dat interesseert mensen niet?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:22

Er staat: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

:P

edit; Oh wacht ik snap hem! Ja inderdaad ja..

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:28

Haha, NeverGiveUp ik moest even lachen om je reactie :D haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:29

GamblersCup schreef:
Ik wil nog één dingetje toevoegen: wat een ongelofelijk belachelijke titel van dit topic!!!!

En wat about "Matador verwond stier gruwelijk" dan? Want dat is eerst gebeurd, maar dat interesseert mensen niet?

Maakt het wat uit?

En het is verwondt. Tevens een lelijke spelfout in de TT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:31

GamblersCup schreef:

Ja we hebben meer dan 25 pagina's vol gepraat uit desinteresse.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:32

Ja, dat maakt heel veel uit.

Guernica, het is geen opmerking naar iedereen hier in het topic toe, maar naar degene die deze titel heeft bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:35

Dat snap ik, maar mensen lezen het toch wel. Mensen kiezen toch de kant van de stier. Een krant kan ook helemaal geen artikel publiceren onder de naam: stier verwondt matador. Ten eerste omdat het druipt van oordeel en ten tweede omdat het geen nieuws is als de stier verliest.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:36

En daar draait het hier nou ook allemaal om... stieren verliezen al jaren en worden eerst mishandeld om vervolgens te worden afgemaakt. Voor hobby. Het was dan ook erg sarcastisch bedoeld ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:58

BelgenGek schreef:
hier kan je nog wat foto's zien : ERG SCHOKKEND !!

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... apje.dhtml

Oeiiiiiiiii dat ziet er vreselijk pijnlijk uit zeg ;( wat een naar gezicht. Dat filmpje ook, als je in slo-mo ziet hoe die hoorn weer uit z'n gezicht gerukt wordt... :\

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:07

Fiffill schreef:
Dat filmpje ook, als je in slo-mo ziet hoe die hoorn weer uit z'n gezicht gerukt wordt... :\

Ja! :r Auw auw auw wat moet dat pijn doen!!
Het zieligst vind ik het ook voor die man in dat grijze pakje, die is volgens mij helemaal overstuur...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:22

Getsie wat naar #)

Het is echt helemaal z'n eigen schuld maar ik wens het niemand toe, bah bah bah..

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:45

Kan er niet veel van maken als ' eigen schuld' . Misselijke sport dat stierenvechten :(

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:52

beroepsrisico...

Maar maakt het niet minder pijnlijk voor beide partijen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:58

sommige reactie's kunnen wel wat minder dus houd het een beetje normaal aub. tanx :o

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:35

Ik heb het gezien op een foto,inderdaad gruwelijk wat ik niemand toewens,al kan ik het niet helpen om niet zoveel medelijden met deze persoon te hebben :o

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:14

ElineB schreef:
idefix4 schreef:
ElineB: Ik ken iemand, wiens man is gestorven door toedoen van een stier. Het blijven beesten. En ik ben van mening, dat je de stieren die in NL worden gebruikt niet kunt vergelijken met zo'n Torro die wordt gebruikt in Spanje. Die zijn echt anders gefokt. Die zijn simpelweg gewoon echt gevaarlijk.

Natuurlijk, het blijven beesten. Maar ze vallen niet zonder reden aan (let op, ik bedoel niet dat degene die jij kent hem heeft geslagen oid) maar het zijn erg gevoelige dieren qua gedrag. Dus als je bedreigend over komt bijvoorbeeld. Net als bij haaien, die hoeven je niet aan te vallen, alleen als ze denken dat je een prooi bent. Maar bij stieren werkt het dus net even anders, zoals ik al zei zijn ze heel erg gevoelig. Zeker met geluid, licht, etc. Denk maar aan die rode doek, dat lokt ze ook uit...

Stieren zijn kleurenblind :) Het enige wat ze irriteert is een wapperend doek en een héle irritante man die het doek vasthoud. Al was het doek blauw, geel of groen... Maar ik denk dat ze de kleur rood hebben gekozen omdat dat staat voor woede??? :')

Nadia
Oppermuts

Re: Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:52

LZP --> NM

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:00

Dat stieren op rood reageren is inderdaad een fabeltje :')

Volgens mij worden die beesten voor aanvang al gek gemaakt zodat ze agressief worden voor iets dat wappert

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:14

wat ik vooral jammer vind is dat het geen eerlijke strijd is.
Stier versus matador...
In dit geval is het duidelijk dat de stier heeft gewonnen in de strijd/in het "spel" Waarom wordt de stier dan alsnog afgeslacht? Dan is het toch geen eerlijk spel meer....
Ik had meer respect voor de matador gehad als de stier mocht blijven leven.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:53

Als wij een wapperende doek pakken bij een (vecht)stier of zelfs een kalf ben ik er zeker van dat we genomen worden op de hoorns het is dus niet zo ik pak een doek en het domme beest gaat er op af , het gaat er dus eigenlijk om de stier de doek te laten volgen in pases die verschillende uitvoeringen hebben. Eigenlijk is het dus geen gevecht jammer dat het geprik en gebloed erbij moet daarom kan ik dus niet het stierenvechten goedkeuren maar het leven van de toro bravo wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:54

Niobe schreef:
Ik snap serieus ook totaal niet waarom mensen dit mooi vinden...

Ik ook niet.

Dit ook niet

Afbeelding

toch hoeven van mij de kampioenen van de oranje dressuurploeg geen hoefijzer door hun kaak.
Een lichtje in de bovenkamer is genoeg.
Idem bij de stierenvechtercultuur.

De bloeddorst bij menig Boktster hier is mijns inziens ethisch net zo laakbaar als het stierenvechten en paardkwellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:56

Ooh jeetje, weer vuur om vuur. Er zijn daar genoeg topics over, hier gaat het over stierenleed. Ik snap dat echt niet, het is minder erg omdat...
Misschien moet ik toch een top honderd lijstje dierenleed maken met een pol, want wat is erger: stierenvechten, de wasbeertjes, of het knuppelen van de zeehondjes. En dan verwijderen we alles behalve nummer één. Want daar is geen vergelijking met mogelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:03

lesilla schreef:
, want wat is erger: stierenvechten, de wasbeertjes, of het knuppelen van de zeehondjes. En dan verwijderen we alles behalve nummer één.

Inderdaad; Nummer één slecht is: Een dier een leven laten líjden.
Dierhouden onder ongeschikte omstandigheden.
Zoals een kalf in een kist, een kip in een legbatterij, een paard in een box etc.

´Beter dan´ is inderdaad geen excuus en vingerwijzen geen alibi.
Niet voor stierenvechten, dat niet naar de veehouderij in NL moet wijzen.
Niet voor de modale ruiter die niet naar stierenvechten moet wijzen.