Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:58

merenque schreef:
In het verleden waren ze gewoon te tolerant. Ik wil in nederland molens en hoef geen moskee. Zie liever iemand op klompen dan in een boerka.

Sja als je in Volendam woont moet dat lukken, alhoewel ik die pakjes ook wat raar vind, alles voor het toerisme he. Maar als je in een grote stad woont zal je je er toch bij moeten neerleggen dat de kans om iemand in een Burka tegen te komen groter is dan iemand op klompen en er eerder een Moskee dan een molen staat. Twee gebouwen die een totaal andere functie hebben trouwens.

Als je daar niet mee om kan gaan heb je een probleem en kan je misschien beter naar Volendam verhuizen waar meer dan de helft van de inwoners op de PVV stemt, waarschijnlijk omdat ze alleen maar molens en klompen zien :D :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:04

sarabande schreef:
merenque schreef:
In het verleden waren ze gewoon te tolerant. Ik wil in nederland molens en hoef geen moskee. Zie liever iemand op klompen dan in een boerka.

Sja als je in Volendam woont moet dat lukken, alhoewel ik die pakjes ook wat raar vind, alles voor het toerisme he. Maar als je in een grote stad woont zal je je er toch bij moeten neerleggen dat de kans om iemand in een Burka tegen te komen groter is dan iemand op klompen en er eerder een Moskee dan een molen staat. Twee gebouwen die een totaal andere functie hebben trouwens.

Als je daar niet mee om kan gaan heb je een probleem en kan je misschien beter naar Volendam verhuizen waar meer dan de helft van de inwoners op de PVV stemt, waarschijnlijk omdat ze alleen maar molens en klompen zien :D :D

Dus zij moet zich maar aanpassen ?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:07

NatasjavE schreef:
Verbaasd mij dat er nog steeds mensen zijn die in links en rechts denken. Ik heb het liever over progessief en conservatief.

Even zwaar offtopic, "links" is conservatief en "rechts" is progressief. Althans, het hangt er maar net vanaf wat je onder die zaken verstaat.

Verder gaat het dus om 180 vrouwen. 180 x 380 Euro = 68400 Euro. Voor een beetje miljonair is dat een schijntje. Blijft nog steeds de vraag hoe je het als politieagent eerbaar gaat oplossen. Delen ze nou die boete uit én vragen ze om het gezicht bloot te geven of delen ze alleen de boete uit?

Ik denk dat de boerka vooral angstaanjagend is omdat de dracht lijkt op die van een beul uit de middeleeuwen of van "de dood" (stop ze maar een zeis in de hand en dan ben je een heel eind.

Probleem is ook duidelijk NIET dat de gemiddelde vrouw onder die boerka crimineel is, het probleem is WEL dat een gewone crimineel de boerka als dekmantel zou kunnen gebruiken. Met dat verbod is die crimineel een stuk minder geneigd de boerka te gebruiken, want dan trekt hij teveel aandacht van de politie.

En verder is er nog het "onderdrukkingsfenomeen". Tja, ik weet niet of dat verbod iets helpt. De boerka is onder meer uitgevonden als dracht voor landen waar de zon je levend bakt. Zo'n bedekking is dan een goede bescherming. Daarnaast hebben de mannen kennelijk een probleem om zich in te houden als ze een vrouw zien. Maar ik zie de traditie voornamelijk als een praktische maatregelen om zich te beschermen tegen de zon, wat in Nederland gewoon niet zo nodig is.

Over geografische verschillen gesproken: Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met de Ramadan in 2015 en 2016 in Scandinavie. In 2015 begint de Ramadan op 18 juni en in 2016 op 6 juni. In Finland is dat een ramp voor fundamentalistische moslims. Geen water en eten voor 4 weken, omdat de zon gewoon niet onder gaat. Dat geeft aan dat de regels uit de Koran gewoon niet voor iedereen overal kunnen gelden. Overigens zullen die jaren ook moeilijk worden voor fanatieke moslims in Nederland, want dat betekent om 4 uur ontbijten en dan om 23 uur avondeten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:09

AaronYve schreef:

Aan het feit dat het geen 1900 maar 2011 is...dat lijkt me wel wenselijk voor haarzelf ja

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:16

@ninx: over het algemeen wel ja, maar als je de cijfers goed leest zie je dat een aantal punten wel gestegen zijn (oa winkeldiefstal) en het is natuurlijk ook provincie gebonden. Ik woon niet in de randstad maar in brabant

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:26

sarabande schreef:
AaronYve schreef:

Aan het feit dat het geen 1900 maar 2011 is...dat lijkt me wel wenselijk voor haarzelf ja

Zelfde kun je tegen de andere partij zeggen ;)
Het blijft nog altijd Nederland, land van de molens en niet de moskee's

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:37

Nou voor mij is Nederland niet 'het land van de molens' hoor maar juist 'het land dat in de tijd dat molens nog draaiden al tolerant tegenover nieuwkomers stond'. En gelukkig nog héél veel meer dingen. ;)

En die moskees staan er al, tussen alle andere moderne gebouwen vallen ze wellicht wat op, maar ik heb daar niet zon moeite mee, er staan wel gekkere bouwwerken in Nederland. Van mij mag iedereen zijn gebedshuis om zijn godsdienst te beoefenen, kerk, moskee, tempel, maakt mij niet uit.

Citaat:
Probleem is ook duidelijk NIET dat de gemiddelde vrouw onder die boerka crimineel is, het probleem is WEL dat een gewone crimineel de boerka als dekmantel zou kunnen gebruiken. Met dat verbod is die crimineel een stuk minder geneigd de boerka te gebruiken, want dan trekt hij teveel aandacht van de politie.

Ja dat bedacht ik laatst ook, je moet na alle commotie (niet eens dat verbod, gewoon al alle aandacht plus dat het ook niet heel gewoon is in ons straatbeeld) wel een domme crimineel zijn om in Nederland in burka rond te gaan huppelen ben je bij voorbaat verdacht. :=

Maar dat dekmantelargument heb ik nooit zo begrepen hoor, 'het zou kunnen'... Als we nou eens een lijst maken van álle wél ingeburgerde kledingstukken en tassen/koffers waar je zomaar een bom of wapen onder zou kunnen verstoppen en die ons helemaal niet als verdacht voorkomen dan blijft er niet veel meer over denk ik. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:38

AaronYve schreef:
Zelfde kun je tegen de andere partij zeggen ;)
Het blijft nog altijd Nederland, land van de molens en niet de moskee's

Ja daar maak je toch een vergissing, zoals in alle Europese landen staan ook hier moskee's dat doet verder niets aan Nederland af de molens blijven gewoon staan. Mensen die zich aan alles wat er niet was voor ze geboren waren ergeren, hebben het moeilijk.
Ze weten trouwens niet hoe Nederland er met die molens en klompen en diepe armoede uitzag voor ze geboren werden.

Maar het is makkelijk er van uit te gaan dat toen alles beter was en dat het nu slechter gaat door die Burka's en Moskeeën, het duidt niet op enige van kennis van de geschiedenis.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Joost, Moslims in Finland mogen de zonsopkomst en ondergang van een bepaalde breedtegraad aanhouden. Heb opgevangen ergens dat het de tijden van Noord-Frankrijk zijn.

Overigens mag je de dagen dat je niet kan vasten altijd later in het jaar inhalen of het op een andere manier oplossen; je kan er ook voor kiezen om een bepaalde bijdrage aan een goed doel te doen.

En als ze echt zo extreem zijn om in Finland te gaan vasten en dus 4 weken niet te eten en drinken is het wel een simpele manier om van echte die-hard extremisten af te komen. :+

pinuts

wat is er mis met een moskee? De pizzaria en de plaatselijke chinees vinden we immers ook geen probleem. We lachen als we een chinees gebrekkig "lekka etaa" zegt maar een moskee?? howww.. Waarom kunnen we elkaars geloof niet respecteren? We zijn allemaal mensen, met verschillende gebruiken. Heb je er last van? Wie hier heeft werkelijk last gehad van iemand in burka? Tis de media wat alles opblaast altijd. Bedenk jezelf even.. alles wat in de media gezegd word.. gebeurd dat ook echt zo? Kortzichtig zijn sommigen..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:41

randalinpony schreef:
Maar dat dekmantelargument heb ik nooit zo begrepen hoor, 'het zou kunnen'... Als we nou eens een lijst maken van álle wél ingeburgerde kledingstukken en tassen/koffers waar je zomaar een bom of wapen onder zou kunnen verstoppen en die ons helemaal niet als verdacht voorkomen dan blijft er niet veel meer over denk ik. ;)

Afbeelding

Hier kan een complete samsonite set onder de rokken verstopt worden. :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:48

Altijd al gedacht dat je héééél erg moest oppassen voor lieve oude dametjes in klederdracht. :P

Citaat:
En als ze echt zo extreem zijn om in Finland te gaan vasten en dus 4 weken niet te eten en drinken is het wel een simpele manier om van echte die-hard extremisten af te komen.

Whahah! :') _O-

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:55

pinuts schreef:
wat is er mis met een moskee? De pizzaria en de plaatselijke chinees vinden we immers ook geen probleem. We lachen als we een chinees gebrekkig "lekka etaa" zegt maar een moskee?? howww.. Waarom kunnen we elkaars geloof niet respecteren? We zijn allemaal mensen, met verschillende gebruiken. Heb je er last van? Wie hier heeft werkelijk last gehad van iemand in burka? Tis de media wat alles opblaast altijd. Bedenk jezelf even.. alles wat in de media gezegd word.. gebeurd dat ook echt zo? Kortzichtig zijn sommigen..

We kunnen elkaars geloof best respecteren. Maar moeten we echt wachten tot we er last van krijgen? Het dragen van de boerka of niqap staat nergens in de koran beschreven. Het is een traditie! Als verboden word volgens onze wet , bevrijden we vrouwen van deze traditie. Gaan de vrouwen zich ongelukkiger voelen door deze maatregel, dan is Nederland niet het land waarin ze thuishoren.
Maar waarom moet het respecteren altijd van de Nederlandse kant komen? Ik woon prettig in een multiculturele wijk. Ik heb ook gewoond in een onprettige multiculturele wijk. De vrouwen in niqap spraken er schande van dat ik in zomerkledij op mijn balkonnetje zat...(ja ,ik versta een paar woorden over de grens)De tolerantie van mensen die vastzitten in hun traditie is vér te zoeken! Zij verpesten het voor de mensen die ik nu even medenlanders noem. En over het lachen (wat ik niet doe)Wel eens geprobeerd een grapje te maken over een boerka, moskee ofzo? Met grote voorzichtigheid moet je je mening ventileren over deze onderwerpen. We hebben voorbeelden genoeg van mensen die dit niet gedaan hebben en hoe ze nu leven.Overigens mooie foto van de dames in klederdracht die herkenbaar zijn!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:59

Citaat:
Zij verpesten het voor de mensen die ik nu even medenlanders noem.

Waarom? je zult vast ook wel eens een heel onaardige, respectloze of ronduit agressieve Nederlander tegen zijn gekomen. Heb je nu ook een hekel aan Nederlanders?

Wat jij beschrijft lijkt me meer het soort bekrompen buurtje met ongezellige roddel sfeer naar alles wat 'anders' is dat je in genoeg Nederlandse volkswijkjes ook tegen kan komen. Niet leuk, maar zulke dingen zijn niet echt cultuurgebonden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:11

Anne_GTI schreef:
Dan heet het alleen geen premie maar belasting. Zorgtoeslag hebben ze geen recht op.

Klopt, maar het ging mij om het principe: geen uitzondering voor de burka-drager maar wél voor de gemoedsbezwaarde :) Wat is het verschil nu tussen die twee? Beiden passen zich niet aan aan de norm van Nederland, en toch struikelen heel weinig mensen over gemoedsbezwaarden, maar wél over Moslims, wanneer het om aanpassen gaat.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:12

pinuts schreef:

respect _/-\o_

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:13

Ersina schreef:
pinuts schreef:

We kunnen elkaars geloof best respecteren. Maar moeten we echt wachten tot we er last van krijgen? Het dragen van de boerka of niqap staat nergens in de koran beschreven. Het is een traditie! Als verboden word volgens onze wet , bevrijden we vrouwen van deze traditie. Gaan de vrouwen zich ongelukkiger voelen door deze maatregel, dan is Nederland niet het land waarin ze thuishoren.
Maar waarom moet het respecteren altijd van de Nederlandse kant komen? Ik woon prettig in een multiculturele wijk. Ik heb ook gewoond in een onprettige multiculturele wijk. De vrouwen in niqap spraken er schande van dat ik in zomerkledij op mijn balkonnetje zat...(ja ,ik versta een paar woorden over de grens)De tolerantie van mensen die vastzitten in hun traditie is vér te zoeken! Zij verpesten het voor de mensen die ik nu even medenlanders noem. En over het lachen (wat ik niet doe)Wel eens geprobeerd een grapje te maken over een boerka, moskee ofzo? Met grote voorzichtigheid moet je je mening ventileren over deze onderwerpen. We hebben voorbeelden genoeg van mensen die dit niet gedaan hebben en hoe ze nu leven.Overigens mooie foto van de dames in klederdracht die herkenbaar zijn!

Waar zouden we dan last van moeten krijgen???

RoodZonnetje

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:17

Mailun, wat ben je toch naïef. Over tien jaar is Nederland Marokko, snap dat dan :+ Dan lopen we allemaal in hoofddoek, kunnen we alleen nog maar halal vlees verkopen en wordt het suikerfeest hét feest van het jaar. (tenminste, als ik sommige mensen moet geloven ;) )

randalinpony

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:20

Over 10 jaar? Dan bestaat Nederland helemaal geeneens meer.

Dan is het omgedoopt in Klein Turkije. :P

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:20

Och je meent het!
Ben ik dan echt zo naïef :+

Snap echt niet waar sommigen zich druk om maken :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:22

Anne_GTI schreef:

Ik zie aan die gezichten wel dat het vermoedelijk levensgevaarlijke terroristen zijn :+

Anne_GTI schreef:
Joost, Moslims in Finland mogen de zonsopkomst en ondergang van een bepaalde breedtegraad aanhouden. Heb opgevangen ergens dat het de tijden van Noord-Frankrijk zijn.

Overigens mag je de dagen dat je niet kan vasten altijd later in het jaar inhalen of het op een andere manier oplossen; je kan er ook voor kiezen om een bepaalde bijdrage aan een goed doel te doen.

En als ze echt zo extreem zijn om in Finland te gaan vasten en dus 4 weken niet te eten en drinken is het wel een simpele manier om van echte die-hard extremisten af te komen. :+

Ik ken dus echt een student uit Libie die Finland verliet na een week extreme Ramadan. Niet echt de domste, universitair student. Reken er maar op dat die echt extremen bestaan ;) Ik vraag me af wanneer iemand de zonnestand in Finland als discriminerend gaat zien :D
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 20-09-11 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:23

tsja, aangezien er extremisten zijn, is het niet meer vertrouwd om bepaalde dingen toe te staan,
en daar hoort een burka blijkbaar ook bij, je kan niet zien wie en of wat er onder zit,
en daar komt bij, dit is nederland, je kiest er voor om in nederland te wonen,
en nederland is geen islamitisch land, als jij ergens op visite bent,
dan moet je je aanpassen, als ik naar een islamitisch land ga,
dan moet ik mij ook aanpassen, anders moet je gewoon terug gaan,
naar waar je vandaan komt, daar kan je met burka aan de straat op,
hier niet meer....
jammer dat het allemaal zo moet, de goede moslims lijden onder de foute,
maar in nederland staat nu eenmaal de veiligheid van de nederlanders hoger dan
de geloofsovertuiging en daarbij behorende kledij van onze gasten....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:24

sarabande schreef:
suuzepuus schreef:
Ik hoef geen brood van die persoon met burka die bij de bakker werkt. bah..... en ook geen bord eten in een restaurant dat door een burka geserveert wordt..... ook geen biertje getapt door iemand met burka, ik wil geen advocaat tegenover me hebben in burka en ook geen huisarts met burka die bij mij een uitstrijkje gaat maken..... Ook niet een dierenarts in burka die mijn paarden komt enten, of een hoefsmid....

De meeste van die beroepen zullen ook niet uitgeoefend worden door vrouwen met een Burka, omdat dat gewoon in de praktijk niet werkt. Maar aan de telefoon of administratie kan natuurlijk heel goed zonder dat iemand er aanstoot aan hoeft te nemen.

Maar zoals Electra al zei de meeste van deze vrouwen zullen voor de kinderen zorgen, daarom zie je ze ook het meest voor en na schooltijd zoals in Eindhoven Woensel.

Dat het in de praktijk niet werkt zegt al genoeg toch? het maakt mij niks uit of mijn huisarts rood haar heeft, een bril, of in een rok loopt. Maar een burka nee.... dus de burka af en gewoon een baan gaan zoeken. Nu kunnen ' ze ' geen baan vinden dus krijgen een uitkering. Dat klopt gewoon niet vind ik! kun je kortzichtig vinden maar ik heb er een andere gedachte over....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:25

suuzepuus schreef:
Nu kunnen ' ze ' geen baan vinden dus krijgen een uitkering

Oh?!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:25

joostvangestel schreef:
Anne_GTI schreef:

Ik zie aan die gezichten wel dat het vermoedelijk levensgevaarlijke terroristen zijn :+

Niets zo bedrieglijk als fienen en motreg'n. :+