Hoor net dat ze bij een tweede reactor ook de controle aan het kwijt raken zijn....Hoop niet dat een nog grotere ramp gaat worden....
Rintah
Geplaatst: 12-03-11 01:17
op nl1 net het nieuws dat ze over een 2e kernreactor de controle aan het verliezen zijn.. teveel drukopbouw met risico dat ze radioactief stoom vrij moeten laten komen
Bij reactor 1 is een hogere concentratie gemeten als normaal. Reactor 2 beginnen ze de controle over te verliezen. Er is inmiddels een aardbeving aan de andere kant van japan geweest met een kracht van 6.6
ok , dat van die aardbeving is wel shokking , en die reacotrs, hopelijk gaan ze niet lekken of wat dan ook .... naast aardbeving, tsunami ook nog eens een kernramp ... brrr
t is zo onwerkelijk dat dit op de wereld gebeurt waar je zelf ook leeft zeg maar
Desty
Geplaatst: 12-03-11 01:43
trusten!
bij mij komt het ook nog steeds niet binnen.. het komt toch heel dichtbij op een of andere manier! maar kan het niet geloven dat het gewoon ook op de aarde is waar wij als nederlanders en omgeving op leven..
Dan pakt hij maar de boot naar China ofzo... Neehoor, ik weet dat ik reeel moet blijven...
Courses
Geplaatst: 12-03-11 08:55
Ik heb helaas 9 uur van de LiveStream moeten missen. Voor wat ik momenteel gehoord heb is de kerncentrale, Reactor 2 is wat afgekoeld, helaas is de straling wel toegenomen.
Er word opgeroepen vooral GEEN telefoon te gebruiken, gebruik Twitter / Facebook / Skype etc, maar laat de lijnen open! Neem vooral geen dodenaantallen aan, gezien niks accuraat en bevestigd is. Ga je niet druk zitten maken om die aantallen. Mocht je namen willen weten, vraag het aan Katz (Van Yokoso, bovenstaande link) die zoekt mensen op als dit mogelijk is.
Er wordt op dit moment bluswater de reactor ingepompt. De mannen die dat werk nu doen zijn voor mij helden! Ze weten dat ze uiteindelijk kapot gaan aan de straling en dan toch de boel proberen te redden. Nou een diepe buiging hoor!!