Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Sandeman

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 04:53

Mijn zus werkt ook niet en heeft geen kinderen. Haar partner is de kostwinner. Overdag is ze druk met de honden en op de manege.
Nou ik teken ervoor.
Ik werk al bijna 20 jaar, maar als ik een leuke vent tegenkomt die genoeg verdient zeg ik zo me baan op. Heerlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:56

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten wat hij/zij met zijn leven doet. Als je het samen kunt redden op 1 salaris en je wil om een of andere reden niet werken dan moet je dat gewoon zelf weten. Om me daar nou mee te gaan bemoeien....

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:07

Ja iedereen moet het voor zichzelf weten. Wij hebben twee honden thuis, dus als mijn vriend 40 uur werkt, wil ik liever iets van 20 uur werken en dan nog het liefst 's ochtends, zodat de honden niet de hele dag alleen thuis zitten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:29

Alet74 schreef:
Als werkende ouder je kind laten sporten is inderdaad lastig. Ik dacht altijd dat er veel op woensdag zou zijn, maar dat is niet zo. Veel sporten zijn op de dinsdag en donderdag, terwijl veel werkende ouders juist dan aan het werk zijn (veel zijn woensdag en vrijdag vrij).

Ik heb als alleenstaande en werkende moeder mijn zoon altijd op sportclubjes gehad anders. Dat kan heel goed hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:31

Patty, dat kan ook, tuurlijk, maar je moet wel regelen dat iemand je kind er heen brengt e.d. Ik zou nu echt niet weten wie dat kan doen in mijn geval, 2 a 3x per week. Kan niet altijd verwachten dat ze met anderman's moeder mee gaat. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:50

Sandeman schreef:
Mijn zus werkt ook niet en heeft geen kinderen. Haar partner is de kostwinner. Overdag is ze druk met de honden en op de manege.
Nou ik teken ervoor.
Ik werk al bijna 20 jaar, maar als ik een leuke vent tegenkomt die genoeg verdient zeg ik zo me baan op. Heerlijk.

Ik snap serieus niet dat haar partner daarmee instemt. Zelf wel fulltime werken en je vrouw draagt dan niet haar steentje bij....

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:55

Nee ze draagt geen steentje bij. Ze zorgt voor de honden, doet boodschappen, maakt het huis schoon, strijkt en noem maar op.
Wat een domme opmerking zeg. En wat dan nog, als je partner nou zat verdient...

Ik zoek nog een rijke vent die van paarden en poezen houdt..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:00

Twiggy2008 schreef:
Patty, dat kan ook, tuurlijk, maar je moet wel regelen dat iemand je kind er heen brengt e.d. Ik zou nu echt niet weten wie dat kan doen in mijn geval, 2 a 3x per week. Kan niet altijd verwachten dat ze met anderman's moeder mee gaat. ;)

Hoezo? Mijn zoon zat bijvoorbeeld op voetbal. Dat was trainen op maandagavond en woensdagmiddag en spelen op zaterdag. Ik was vrij op woensdag en ik werkte ook geen avonden of weekenden, ik kon dus prima mijn zoon zelf naar zijn clubje brengen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:14

hee Patty,jij ook hier :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:15

Ik als werkende mama heb hier wel een oordeel over: Let op, dit is een persoonlijke mening, anderen hoeven die niet te delen en het is niet gebaseerd op discriminatie of wat dan ook.

Hierbij gaat het dus NIET om:
- vrouwen die niet kunnen werken door lichamelijke of psychische problemen;
- vrouwen die tijdelijk (een paar maanden of jaren) thuis blijven om voor de kinderen te zorgen totdat zij naar school gaan;
- vrouwen die parttime werken.

A lichamelijke problemen is geen reden om niet te werken! Ik ken iemand met 1 been verloren door een motorongeluk die amper kan zitten en veel fantoompijn heeft maar nog altijd gaat werken met moeite 1 dag in de week. Hij heeft gezien bij revalidatie dat andere zielig gaan zitten in een hoekje en dat is gewoon verkeerd!
B psychische problemen is geen reden om niet te werken! Mijn zus werkt al heel haar leven niet om zogezegde psychische problemen. Het enige probleem van zulke mensen is dat ze niet in de maatschappij komen! Dus HOPPA werken!!!!! Zelfs mongooltjes werken en ook daarvan is bewezen dat het goed voor ze is, dus laat die andere groep ook maar eens de handen uit de mouwen steken ipv zielig te gaan zitten doen!
C vrouwen die een tijdje thuis blijven vanwege de kinderen. Onzin, kinderen hebben op alle leeftijden evenveel aandacht nodig!
D parttime werken. Tja, ik ben er zelf 1. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik mijn kind tekort doe.
Thuiszitten dan maar? Ja, kan heel goed, ik ga ook niet tot mijn 65e werken! Waarom niet? Manlief verdient inderdaad dusdanig veel dat ik enkel nog werk om dan maar 3x per jaar op vakantie te kunnen gaan en samen 800 euro per maand te kunnen sparen. Ik ken zat mensen waarvan de vrouwen niet werken en dat ze op een houtje moeten bijten. Tja daar heb ik geen medelijden mee, moeten ze maar gaan werken.
Ik ben gewoon erg goed terrecht gekomen. Toen ik mijn man leerde kennen met zijn leeftijd van 28 verdiende hij ook maar een normaal beginners HTS-loontje. Ik heb hem gesteund om zijn TU te halen (en af te maken) terwijl ik met een baby-tje zat. Naast de kleine ben ik gewoon 3 volle dagen gaan werken. Nu werk ik 4 dagen 6,5 uur. Soms heb ik een opleiding zoals volgende week dinsdag en donderdag en ben ik pas om 9 uur 's avonds thuis. Ik vraag me af en toe af waarom ik het allemaal doe. Het is niet makkelijk om parttime een baan te hebben als secretaresse, fulltime moeder te zijn en een huishouden bij te houden. Het is regelen, regelen en nog eens regelen. Soms wordt ik echt krankjorum en heb al aangegeven bij mijn baas dat dit echt te weinig uren zijn. Ik wil ook niet meer gaan werken omdat ik dan mijn dochter weer te kort doe voor mijn gevoel. Ik zit dus in een lastig pakket.
.....maar misschien neem ik binnenkort wel gewoon ontslag :D en ga ik eens goed bedenken wat ik nu precies wil. Misschien weer naar school. Ik weet het nog niet.
Dus om een conclusie te trekken. Vrouwen die niet werken omdat er toch genoeg geld is: PRIMA ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:19

Sandeman schreef:
Nee ze draagt geen steentje bij. Ze zorgt voor de honden, doet boodschappen, maakt het huis schoon, strijkt en noem maar op.
Wat een domme opmerking zeg. En wat dan nog, als je partner nou zat verdient...

Ik zoek nog een rijke vent die van paarden en poezen houdt..

Ik snap niet dat het doen van de was, het huishouden en het uitlaten van de honden altijd apart genoemd moeten worden als flinke taak, als het "steentje bijdragen"? Dit zijn toch normale taken van iedereen, werkend of niet? Alsof het een aparte functie is ofzo die een hele dagtaak in beslag neemt.

Ik snap zelf gewoonweg niet dat er mensen zijn die een dermate "rijke" vent zouden willen hebben zodat ze zelf kunnen stoppen met werken. Ik zou me eeuwig schuldig voelen. Daarbij snap ik ook niet dat er mannen zijn die er mee instemmen dat ze zelf de benen uit het lijf werken terwijl vrouwlief thuis "zit".

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:27

Prima mag jij vinden. Ik heb 20 jaar gebeuld en ik teken ervoor. Ik zou me geen seconde schuldig voelen. Als je partner nou zat verdient en het niet erg vind, wat is dan het probleem....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:20

@Goof
Mijn man is zo'n man; die vind het helemaal niet erg dat ik thuis ben.
Nu hebben we de kids nog thuis, maar ook al zouden die het huis uit zijn, dan nog zou hij het niet erg vinden.

@Boefje
Reden A en B kun je absoluut niet over andere oordelen!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:26

PattyOosten schreef:
Twiggy2008 schreef:

Hoezo? Mijn zoon zat bijvoorbeeld op voetbal. Dat was trainen op maandagavond en woensdagmiddag en spelen op zaterdag. Ik was vrij op woensdag en ik werkte ook geen avonden of weekenden, ik kon dus prima mijn zoon zelf naar zijn clubje brengen.

In jouw geval kan dat, nou, prima toch? In mijn geval wordt dat wat moeilijker met zaken als ballet, Zumba en zwemmen op drie door-de-weekse dagen in de middagen. ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:27

Wat een belachelijke mening heb jij Boefje...bah bah...

Eerst sluit je mensen met lichamelijke of psychische problemen uit en vervolgens beschrijf je eronder dat die groep thuis zielig gaat zitten zijn...
Zelf al ooit zoiets dergelijks meegemaakt?

Je zou eens wat meer respect voor anderen moeten hebben en eens verder kijken dan je neus lang is want ik vind je enorm kortzichtig :=
Ben blij dat ik geen collega van je ben, je zult maar een collega hebben die zo over anderen oordeelt, jakkie :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:29

Tja dit vind ik iets dat je zelf als stel moet beslissen. Als je geen kinderen hebt en je wilt thuis blijven, je man vind het prima en jullie komen financieel rond dan zie ik geen probleem. Mijn keuze zou het niet zijn, maar als je je hier als koppen in kan vinden is het toch prima?

Ik heb zelf één kind en een tweede op komst. Momenteel mag ik niet werken omdat mijn zwangerschap niet helemaal goed verloopt. Als straks de kleine er is ga ik weer werken. Wij hebben samen besloten dat mijn man full-time blijft werken, dit kan ook niet anders want wij hebben een boerderij ()akkerbouwbedrijf. Ik ga twee dagen per week werken. Die twee dagen passen de opa's en oma's met plezier beide een dag op. Het kost ons geen geld voor de opvang en wij hebben daar een goed gevoel bij.
Ik vind het fijn om te werken zodat ik zelf ook nog iets verdien en er even tussenuit ben en even iets anders ben dan alleen moeder.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:30

Boefje, dus als iemand bijvoorbeeld (!) zware chronische rugproblemen heeft, of depressief is dan vind je het heel slecht als die niet gaat werken, maar als de vrouw (of man) niet gaat werken omdat er 'toch genoeg geld is' is dat prima? :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:39

Goh Boefje ik vind het ook wel erg kort door de bocht! Ik denk dat je het sowieso per geval moet bekijken! Er zijn wel degelijk mensen met lichamelijke problemen die niet mogen/kunnen werken hoe graag ze het ook willen. Natuurlijk zijn er mensen die het als excuus gebruiken om niet te hoeven werken, maar die verpesten het wel voor de mensen die echt niet meer kunnen werken.

Ik zit zelf ook thuis vanwege lichamelijke problemen. Ik MAG niet meer werken. Ik heb met 28 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeen. Ik moet nu bedrust houden. Zou ik nu dan zo 'stoer' moeten zijn om alle adviezen van de artsen in de wind te slaan en maar te gaan werken?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:41

Ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien qua mening. Laat iedereen lekker zelf beslissen om al dan niet te gaan werken. Ik bedoel, als er geen uitkering getrokken wordt, waarom niet gewoon lekker thuis blijven? Als je man genoeg verdient en het ok vindt, als je kinderen hebt, ik zie werkelijk het hele probleem niet.

En mensen die ziek zijn hebben recht op een uitkering, ja. Zeker als je daarvoor jarenlang WEL gewerkt heb, heb je recht op iets. Daar heb je jaren voor betaald!!! Dat ze dan niet werken, tja, gezondheid heb je wel nodig om goed te kunnen functioneren in de maatschappij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:42

@Delphi: IK denk het wel, jij zult ook wel onder de groep 'zielige' vallen.
Ik zit om één van bovenstaande redenen thuis máár ook omdat ik graag voor onze dochter thuis ben.
We kunnen het aardig riemen zo en dat is onze keuze, als iemand anders mij dan 'zielig' vind heb ik meer medelijden met diegene :))

Maar ik snap dat dit écht enorm *piep* moet zijn voor je :(:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:47

Delphi, doe rustig aan, je kindje en jijzelf zijn belangrijker dan wat wie dat ook mag vinden. ;)
Ik heb sowieso een bloedhekel aan kortzichtige meningen, kan er niets mee. :n
Heel bokt staat er vol mee. :+

Maar goed, voor jou, heel veel sterkte!!! :(:)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:49

Ieder stel maakt eigen keuzes. Wat is meer aso, vier vakanties per jaar en de kinderen door een ander laten opvoeden of fietsvakantie en kinderen die niet alles kunnen krijgen.
Als men geen beroep doet op anderen (uitkering oid) dan vind ik het een vrije keus. Dat kinderen niet alles aangerijkt krijgen kan ook een verrijking zijn.
Er moet balans en rust zijn. De een is helemaal opgefokt als ze niet werkt omdat er geen uitdagingen zijn en ze zichzelf niet kan ontwikkelen. Terwijl een ander zichzelf voorbij zou lopen omdat er alleen maar stress is van werk, kinderen, gezin.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:50

Delphi schreef:
Goh Boefje ik vind het ook wel erg kort door de bocht! Ik denk dat je het sowieso per geval moet bekijken! Er zijn wel degelijk mensen met lichamelijke problemen die niet mogen/kunnen werken hoe graag ze het ook willen. Natuurlijk zijn er mensen die het als excuus gebruiken om niet te hoeven werken, maar die verpesten het wel voor de mensen die echt niet meer kunnen werken.

Ik zit zelf ook thuis vanwege lichamelijke problemen. Ik MAG niet meer werken. Ik heb met 28 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeen. Ik moet nu bedrust houden. Zou ik nu dan zo 'stoer' moeten zijn om alle adviezen van de artsen in de wind te slaan en maar te gaan werken?

Is natuurlijk onzin! Jij moet gewoon rustig aandoen en in je bed blijven liggen! :j Denk aan jezelf en je kindje!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:52

Weet je dat er trouwens ook mensen zijn die recht op een uitkering hebben en die niet aannemen? Is toch ieder zijn ding wat je doet?

Begrijp wel wat sommige mensen bedoelen, dat er veel mensen misbruik van maken. Ach, die blijf je toch houden...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:57

PattyOosten schreef:
Twiggy2008 schreef:

Om de een of andere reden zijn alle sporten hier in de buurt bijna allemaal op dins- of donderdag. Alleen voetbal niet. Maar we dwalen af :+