Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Maar de gemeenschap staat toch helemaal los van die extremisten? Die hebben niet bedacht om met een vliegtuig in een flatgebouw te vliegen, moeten zij daar dan op aangekeken worden? Voor altijd?
Blue_Eyes schreef:Dus die moslims in Manhattan mogen geen eigen gemeenschapsgebouw hebben, omdat er ooit in Manhattan door extremisten die toevallig ook Allah belijden een aanslag is gepleegd?
Blue_Eyes schreef:2 blokken verderop... vind ik persoonlijk niet meer op Ground Zero, maar goed. Dit is een vrije plek, die zijn in Manhattan niet zo gemakkelijk te vinden.
Tallie1979 schreef:Dat gebouw is ook in brand gevlogen door die brokstukken die neerkwamen. Dat is ook de reden dat dit gebouw nu plat mag, want voordat dat gebeurde was het een gebouw dat op de monumentenlijst stond!Ground Zero is overal waar vliegtuigonderdelen neer zijn gekomen.. Zo ook op het gebouw wat er nu nog staat, daar is een wielstel naar binnen gekomen. Oftewel: Dat valt dus onder Ground zeroKan jij vinden dat het niet zo is, maar dit is door de instanties aldaar tot Ground Zero bestempeld
Ann schreef:@Tallie1979,
Misschien omdat Manhattan niet zo groot is?
Ik vind joostvangestel zijn bericht zo verhelderend, dat ik het nog een keer onder de aandacht wil brengen.-> joostvangestel @ [NM] moskee op WTC??!!
Tallie1979 schreef:Cowboy55 schreef:De grootste massamoord in het afgelopen decennium is Darfur....geschat tussen 20.000 en meerdere 100.000-en doden.....
Een van de cowboy.. Een van de, dat staat er
Tallie1979 schreef:Maar ik mág er wel wat van vinden.
Shadow0 schreef:Tallie1979 schreef:Maar ik mág er wel wat van vinden.
Natuurlijk mag dat. Je mag ook best zeggen dat je het er niet mee eens bent. Er is alleen heel nadrukkelijk geen juridische, en ook geen reele, grond om de bouw van een moskee in het algemeen tegen te houden. (Of deze moskee op andere manieren tegen te houden is, weet ik niet. Maar het is heel zeker dat het gewoon niet toegestaan is volgens de grondwet van Amerika om een wet uit te vaardigen die zegt dat er geen moskeeen mogen komen binnen zoveel blokken van Ground Zero. Gewoon, omdat de grondwet daar duidelijk stelt dat onderscheid op zulke gronden onaanvaardbaar is. En dat hebben ze bovendien destijds niet zomaar afgesproken.)
jantergouw schreef:Momenteel loopt er nog steeds een rechtszaak die gaat over of een monument wel afgebroken mag worden. Als de rechter beslist dat het gebouw (dat op de monumentenlijst staat) een monument is, dan mag er niet gebouwd worden.
Citaat:Als die met een conclusie komen dat er geld niet verantwoord is of uit dubieuze bronnen afkomstig is, komt het er ook niet.
Tallie1979 schreef:Ann schreef:@Tallie1979,
Misschien omdat Manhattan niet zo groot is?
Ik vind joostvangestel zijn bericht zo verhelderend, dat ik het nog een keer onder de aandacht wil brengen.-> joostvangestel @ [NM] moskee op WTC??!!
Is zeker verhelderend.. En hij heeft gelijk, wij als Nederlanders hebben er geen bliksem mee te maken hoe de New Yorkers/Amerikanen erop reageren![]()
Maar ik mág er wel wat van vinden.En dat Wilders erheen gaat: Moet die man helemaal zelf weten..
Wat ik weet van mijn toekomstige Amerikaanse (v)echtgenoot is dat de meeste Amerikanen Wilders apart vinden en geen idee hebben wat hij komt doen.
jantergouw schreef:Mocht er een misverstand over bestaan, ik heb helemaal geen enkel bezwaar tegen de bouw van een moskee. Het gaat mij puur om de plaats waar die nu komen gaat. Staat hij een paar straten verder en op een plek die op geen enkele manier gelinkt kan worden aan de terroristische aanslag, dan zou ik me niet eens gemeld hebben in dit topic.
Als ik in het bestuur zou zitten dat dit centrum zou gaan bouwen, dan leek mij dit het uitgelezen moment om aan te kondigen dat we vrijwillig besloten hebben om ergens anders te gaan bouwen, daar we juist van dit centrum een plek van verbroedering willen maken en dat dat met een valse start zoals nu een bijna onhaalbare zaak wordt. Weet je wat dat publicitair voor een smak aan goodwill zou zorgen?
Ik ben heus niet de enige die dit bedenken kan, en het feit dat de initiatiefnemers dit niet doen, spreekt wat mij betreft, boekdelen.