sjonnie48 schreef:Precies ik denk dat je eerst flink labiel moet zijn om in god te kunnen gaan geloven ,uit wanhoop ga je bidden en op een keer gaat het beter met je en denk je dat god in je leven is .
Ge zijt bedankt. Ik ben een tamelijk stabiel persoon, dank u vriendelijk, mijn leven ging helemaal niet slecht toen ik ben gaan geloven en dat het er beter op is geworden, wil niet zeggen dat het daarvoor slecht was.
Maar goed - op dit soort opmerkingen van beledigende aard ga ik niet meer in. Wil je serieus antwoord, dan kun je het normaal vragen. Kun je niet normaal vragen, krijg je geen antwoord.
Citaat:
Maar nope, no answer, geen verandering, niks... dus hoe moet je er dan al vanuit gaan dat daar iemand is?
Dat geldt voor jou. Er zijn mensen die er wel degelijk iets van merken en nogmaals: mijn leven was niet slecht en ik was niet labiel voor ik God leerde kennen en dat is nog steeds zo, dank u. Ik was niet wanhopig en ook niet aan het eind van mijn Latijn. En ik ben geen uitzondering.
_San87_ schreef:Johanna59 schreef:San 87: Je doelt waarschijnlijk op het boek de bijbel? Wie zegt dat dit door een betrouwbaar persoon is geschreven???? Dat is gissen. De meeste mensen zijn zeer goed gelovig (!). Het zijn kudde dieren. Niemand, maar dan ook niemand, weet of het waar is, wat in de bijbel staat.
Is de Bijbel een wetenschappelijk geschreven boekwerk dan?
Nee, dat is het niet en dat is het doel ook niet. De meeste mensen die rondrennen met de pretentie dat de bijbel onzin is, weten niet hoe dat boek daadwerkelijk geschreven is. De bijbel is een verzameling van 66 boeken, die allemaal hun eigen doel hebben. Er zijn verzetsgeschriften, getuigenverhalen, liederen, gedichten, profetieen, vanalles staat erin. Afhankelijk daarvan is het de bedoeling om te troosten, te inspireren, te vertellen, samen te brengen, noem het maar op.
speedfiets_2 schreef:ik wist wat ik koos tussen evolutie theorie of de schepping van god na 2 vragen aan een priester in den bosch
vraag 1 als god iedereen heeft gemaakt wie heeft god dan gemaakt?
antwoord (haast schreeuwend)dat is helemaalniet belangrijk!
vraag 2 ging over de kerk
boven in de sint jan staat een oog in een triangle getekend het zo geheette oog van god
nu dus de vraag:
volgens de bijbel mag je god niet afbeelden tekenen of iets dergelijks zoals mozes zei nadat hij het gouden kalf zag toen hij van die berg kwam.
waarom staat god zijn oog dan afgebeeld en hoe weten jullie hoe die er uit ziet als nog niemand god heeft gezien?
antwoord: uhmm?(kon geen antwoord geven)
en dan de bijbel zelf
ja die heb ik gelezen
die is ten eerste door 4 personen geschreven met ieder een eigen versie
ten 2de uit meerder studies is gebleken dat deze verhalen vaak verkeerd vertaald zijn
als laastse argument er is geen vast bewijs dat jezus of mozes of iemand uit de bijbel heeft bestaan
kinderen geloven ook dat sinterklaas bestaat dus volwassenen kunnen best geloven dat er een onzichtbare man(god) in de lucht zit die alles ziet wat je doet en je de hele dag volgt
Vraag 1: Dat zal niemand wel ooit weten. Weet jij waar de aarde vandaan komt, voor ze er was? Niemand was er ooit bij. Die vraag is zowel voor gelovigen als evolutionisten als mensen die in aliens geloven niet te beantwoorden omdat het antwoord niet te bevatten is.
Vraag 2: Dat oog is niet bedoeld als een afbeelding van God, maar als het symbool dat er iemand is die alles kan zien. Zo simpel is het.
Als jij denkt dat de bijbel maar door 4 mensen geschreven is, heb je niet goed gelezen
Het zijn er tussen de 40 en 50.
Laat die studies maar eens zien dan, van die verkeerde vertalingen.
Er is absoluut bewijs dat Jezus heeft bestaan, er zijn meerdere (Romeinse) geschiedschrijvers uit die tijd die iets over hem zeggen.