Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:08

Whatever, als je maar begrijpt wie ik bedoel.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:29

kazan schreef:
bij de rechtbank het zelfde,een NL vermoord iemand die krijgt 20jaar een buitenlander (marrokaan etc,etc,) doet hetzelfde en die krijgt maar 3jaar gewoon weg omdat IEDEREEN bang is voor ze.

Heb je daar concrete bewijzen voor? Want volgens mij is ons rechtssysteem helemaal niet bang om ook buitenlanders te straffen. Er zal eerder het tegenovergestelde fenomeen bestaan volgens mij.

Als het rechtssysteem bang zou zijn voor criminelen, dan hadden ze heus geen zware criminele organisaties aangepakt..

En verder is het slecht gesteld met een hoop zaken. Voorbeeldje: twee autochtone jongetjes vechten met elkaar op straat. Vader van een jongetje komt tussenbeide en rammelt beide kinderen eens door elkaar. Ander jongetje gaat naar huis, verhaal halen en even later staat er politie aan de deur van de vader die de jongens uit elkaar haalde. Als mijn zoontje in een vechtpartij raakt, dan zou ik blij zijn als iemand hem daaruit haalde en zoonlief waarschijnlijk nog straf geven voor het deelnemen in een vechtpartij..

Overigens: de pollvraag haalt wat dingen door elkaar denk ik. Natuurlijk doet het PVV niet aan racisme, dat is namelijk iemand discrimineren op grond van huidskleur. Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat alle moslims niet-blank zijn. De PVV zet wel keihard aan tot discriminatie op het gebied van geloof. De racistische trek van de (leider van de) PVV steekt hem wel in het herhaaldelijk refereren aan Marokkanen. Daarbij heeft hij het niet alleen over de moslims, maar ook eventueel Marokkaanse christenen, joden of atheïsten. Iedere uitspraak richting Marokkanen is een duidelijke uiting van racisme eerder dan aan geloofsdiscriminatie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:50

Marokkanen zijn geen ras, dus dat kan nooit racisme zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:56

janesmith schreef:

Maar wel een volk en ook een volk kan rascistisch benaderd worden!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:56

janesmith schreef:

Wat voor een ras bent u dan wel niet? Of mag men u ook maar discrimineren en rascistisch, omdat u geen ras bent? Maar een mengelsmoes kruizing, zoals europeanen en american zijn.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 15-07-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:03

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:

Maar wel een volk en ook een volk kan rascistisch benaderd worden!

Absoluut niet!
Dat heet discriminerend en niet racistisch.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:06

FaberSmid schreef:
janesmith schreef:

Wat voor een ras bent u dan wel niet? Of mag men u ook maar discrimineren en rascistisch, omdat u geen ras bent? Maar een mengelsmoes kruizing, zoals europeanen en american zijn.

Dus volgens uw logica is dat maar toegestaan?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:46

Wilders op zijn best

Laatst bijgewerkt door janesmith op 15-07-10 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:58

Na zo filmpje kan je begrijpen waarom PVV stemmers zich aangevallen voelen. Wilders misbruikt een vrouw die gevangen gezeten heeft voor zijn kromme propaganda, die vrouw was daar ook terecht woedend over.
Wilders begrijpt niets van gevoelens en mededogen, het is een bekend verschijnsel dat gegijzelden een band met hun gijzelnemers krijgen, zie Patricia Hurst als meest extreme voorbeeld.
Verder worden linkse mensen hier beschuldigd van kwetsen, als je hoort hoe Wilders iedereen die hij maar kan bedenken over de hekel haalt, zijn wij hier allemaal lieve knuffelaars.
Wilders roept op tot haat dat is hetgeen dat hem het meeste kwalijk genomen wordt en dat zie je hier in commentaar ook terug komen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:05

Hij heeft helemaal gelijk. Welke gezond bij haar hoofd zijnde vrouw zal begrip op kunnen brengen voor haar verkrachters?
Toen zij in de publiciteit kwam met haar verhaal, kon ze weten dat er over gesproken zou gaan worden. Wilders verwoorde, voor de zoveelste keer, het algemene beeld wat de mensen op de straat hadden van deze situatie. Buiten beschouwing gelaten de knuffelaars en theedrinkers die echt alles goed weten te praten.
Hij heeft haar wel verkracht, maar hij deed het met respect. Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:09

Welke gezond bij zijn hoofd zijnde politicus gaat zon verhaal (dat de meeste mensen op straat nooit gelezen hebben, noch er over kunnen oordelen) voor zijn eigen propaganda gebruiken???

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:15

Blijkbaar is er maar één met gezond verstand, want de rest wilde het liefst dat er niet over gesproken zou worden en rustig verder gaan met het knuffelen, theedrinken en opdringen aan de burger van een niet functionerend multi-culti-paradijs.
Maar dat is nu waarom ik wel en jij geen PVV stemt. We staan milenver uit elkaar. Dat is waarom er geen paars+ komt, omdat die net zo mijlenver uit elkaar staan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:17

Ik zit zo met een half oog mee te lezen hier, maar sorry, de meesten hier hebben geen idee waarvoor of waartegen ze nou eigenlijk discussieren hier.

Racisme, onderscheid maken op basis van ras. Dat komt niet voor bij Wilders (hij noemt nergens een ras)
Fascisme, een politieke stroming dat zich keert tegen de democratie: niet van toepassing.
Je zou hem kunnen beschuldigen van nationalisme maar je zou ook kunnen zeggen dat een groot deel van de Nederlanders hier een gebrek aan heeft. Welke beter of slechter is, is een discussie.

Discriminatie. Dat valt te discussieren.

"Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast"

Discriminatie is zo complex, je zou kunnen zeggen ja maar hij wil bijv. speciale moslimvrouwenzwembaden verbieden, laat die vrouwen lekker zwemmen, nou kijk hierboven ^ de moslimvrouwenzwembaden zijn al discriminerend an sich. Dat ze 'positief' (?) zichzelf discrimineren mag ineens geen discussie meer zijn?

Idem voor de moslimscholen > mag een niet-moslim naar een moslimschool? Zo nee dan discrimineert de moslimschool en niet de verbieder van de moslimschool, of wel?

En Wilders wil bezuinigen op kunst en cultuur? We weten nieteens wat dat nou eigenlijk is, het is toch van de zotte als je de hogere school voor beeldende kunsten hebt gedaan, jezelf het beroep 'kunstenaar' geeft maar het werk verkoopt niet bepaald goed om je in je bestaan te onderhouden, dat je dan automatisch recht hebt op een uitkering??
Is Lowlands kunst en cultuur? Die worden echt niet meer gesubsidieerd inmiddels.
Is scouting kunst en cultuur? Die mogen zelf krom liggen voor hun centjes, geen subsidie.
Is het in stand houden van een toneelgroep waar niemand wil komen kijken kunst en cultuur? Je zou toch bijna zeggen, nou als er niemand heen gaat is er toch wat mis.

Ondertussen zijn er wat filmpjes bijgekomen op het topic, deze heb ik nog niet gezien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:18

Je woordenschat is wel erg beperkt he.
Ik vroeg waarom een politicus zoiets als propaganda gebruikt, het is nogal goedkoop en degene waar het over gaat is het er helemaal niet mee eens integendeel.
Het enige antwoord is weer het knuffelen en theedrinken, heel overtuigend hoor +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:20

sarabande schreef:
het is een bekend verschijnsel dat gegijzelden een band met hun gijzelnemers krijgen, zie Patricia Hurst als meest extreme voorbeeld.

Als je liefhebber hiervan bent of interesse hierin hebt, er is een nieuw boek uit geschreven door de minnares van Saddam Hoessein. Terwijl die vent en zijn consorten haar echtgenoot het land uit joeg, haar dochter verkrachtte en haar familie en vrienden uitmoordde, bleef zij verliefd op hem.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:22

Nicolletje schreef:
sarabande schreef:
het is een bekend verschijnsel dat gegijzelden een band met hun gijzelnemers krijgen, zie Patricia Hurst als meest extreme voorbeeld.

Als je liefhebber hiervan bent of interesse hierin hebt, er is een nieuw boek uit geschreven door de minnares van Saddam Hoessein. Terwijl die vent en zijn consorten haar echtgenoot het land uit joeg, haar dochter verkrachtte en haar familie en vrienden uitmoordde, bleef zij verliefd op hem.

Das een super mooi boek om te lezen. Was in 1 dag uit....zeker aan te raden +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:30

Oke bedankt *zet op lijst met nog te lezen

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:38

sarabande schreef:
Je woordenschat is wel erg beperkt he.
Ik vroeg waarom een politicus zoiets als propaganda gebruikt, het is nogal goedkoop en degene waar het over gaat is het er helemaal niet mee eens integendeel.
Het enige antwoord is weer het knuffelen en theedrinken, heel overtuigend hoor +:)+

Het is ook het enige dat ze doen. Dus als iemand alleen knuffelt en thee drinkt is het niet verwonderlijk dat hij knuffelaar en theedrinker genoemd wordt. Op enige oplossing die resultaat heeft is links nog niet te betrappen geweest. Het probleem was verleden jaar erger dan 2 jaar geleden, en 2 jaar geleden was het erger dan in 2007, en in 2007 erger dan het jaar daarvoor. Die terroristen lachen ons steeds meer uit met onze bollen aaien en koekie er bij politiek. Maar het zal niet lang meer duren, daar heb ik alle vertrouwen in. Of ze willen of niet, de politiek zal in moeten grijpen. Dat moeten ze alleen al door het bestaan van de PVV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:41

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:45

Tja, ik ben nu halverwege het 2e filmpje en mijn mening is dat bepaalde politici verzanden in hun eigen intelligentie.
Wilders simplificeert het door een voorbeeld aan te halen waarmee hij zijn boodschap wil overbrengen en in plaats van dat ze proberen de inhoud van zijn boodschap te begrijpen, gaan ze de bewoordingen van zijn boodschap aanvallen.
Hiermee komt zijn boodschap in verdrukking omdat de discussie nu verder gaat over verkrachtingen.

Faye, dat gaat zeker over die vrouw met burka? Lees vooral "De maatschappij heeft telefonisch excuses aangeboden aan de echtgenoot van de vrouw. " !!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/13953 ... ikaab.aspx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:46

Nicolletje en door dit soort voorvallen wordt de tegenstand bij de autichtone bevolking alleen maar groter. Ik word hier namelijk ook boos van!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:47

Ik snap hem ook heel goed, maar in Nederland is dit nog niet verboden. Zit er wel aan te komen, en dit soort publiciteit versnelt dat proces alleen maar. Ik denk dat ze dat ook puur heeft gedaan om te provoceren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:48

Ja de binnenlandse veiligheid mag inderdaad op andere manieren wel 'gewaarborgd' worden (denk aan identificatieplicht, wapenwet, enz) maar hierbij mogen we geen kritiek uiten, dat is wel heel raar.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:51

Nicolletje schreef:
Tja, ik ben nu halverwege het 2e filmpje en mijn mening is dat bepaalde politici verzanden in hun eigen intelligentie.
Wilders simplificeert het door een voorbeeld aan te halen waarmee hij zijn boodschap wil overbrengen en in plaats van dat ze proberen de inhoud van zijn boodschap te begrijpen, gaan ze de bewoordingen van zijn boodschap aanvallen.
Hiermee komt zijn boodschap in verdrukking omdat de discussie nu verder gaat over verkrachtingen.

Faye, dat gaat zeker over die vrouw met burka? Lees vooral "De maatschappij heeft telefonisch excuses aangeboden aan de echtgenoot van de vrouw. " !!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/13953 ... ikaab.aspx

Buiten dat hij heel simpel de kernpunten van onderwerpen aangeeft, vind ik hem ook zeer humoristisch op z'n tijd.
Buiten kijf staat dat hij een slim politicus is en een humoristisch persoon. Iets wat trouwens door alle politici bevestigd wordt. Buiten de kamer om, mogen ze hem graag. Ook Femke, die erg op Wilders afgeeft in de kamer en pers, drinkt graag een kop koffie met hem in de kantine van het binnenhof.

Ik zou wel eens willen dat iedereen in Nederland met een boerka ging lopen. Was niemand meer te herkennen voor politie. Wedden dat het met een noodwet verboden gaat worden.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 15-07-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:51

connexion is ook bang voor de islam , dus leggen zij de chauffeur sancties op ipv hem te roemen
iedereen vreest de islam maar weinigen durven het te benoemen , logisch ook want dat moet je ws met de dood bekopen