zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:46

gohya schreef:
Is het niet zo dat als er geen coalitie gevormd kan worden,de koningin er een samen stelt?

Zij niet direct, maar daar stelt ze dan een formateur voor aan. Die zal dan in het uiterste geval een minderheidskabinet aanstellen. Wat dan de praktijk is, is dat zo'n kabinet heel kort daarna valt en dan gaan we inderdaad weer opnieuw naar de stembus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:06

janesmith schreef:
gohya schreef:
Is het niet zo dat als er geen coalitie gevormd kan worden,de koningin er een samen stelt?

Zij niet direct, maar daar stelt ze dan een formateur voor aan. Die zal dan in het uiterste geval een minderheidskabinet aanstellen. Wat dan de praktijk is, is dat zo'n kabinet heel kort daarna valt en dan gaan we inderdaad weer opnieuw naar de stembus.

En dat kost gelukkig niets, al die werkeloze kamerleden met hun wachtgeldregeling.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:50

MarcoBorsato schreef:
janesmith schreef:
Echt he, Ikkeweer? De krankzinnigheid druipt er van af! Hoe verzint iemand dit soort dingen, en dat zijn dan dezelfde mensen die PVV stemmers dom vinden _O-

Er is bewezen dat Bush contact had met Bin Laden voor de aanslagen. Dat er een operatie voor die man is gefinancieerd uit de zak van Amerika, en ook zijn er vragen over de aanslag op het pentagon, omdat er wrakstukken missen en het lijkt alsof er een bom van binnenuit is afgegaan.

Ik denk dat dit een handige website voor je is

http://www.waarheid911.nl/

Poeh... complot-theorieën.... er bestaan ook hele websites over area 51, marsmannetjes, en niet te vergeten de grootste grap van de mensheid: GOD.
Zolang er niets bewezen is, is het voor mij niet meteen de waarheid.

Jade15

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:19

Ja je kan alles wel geloven en Bush van alles de schuld geven. Erg vermoeiend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:45

Ik geloof ook niet in die theorie, maar dat soms de CIA vuile zaken doet, dat geloof ik dan weer wel.

En als ik iemand niet geloof, dan is het Bush wel, griezel.
Een hoop problemen komen door Bush en zijn pa.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:28

Electra63 schreef:
janesmith schreef:

En dat kost gelukkig niets, al die werkeloze kamerleden met hun wachtgeldregeling.

Dat komt dan geheel op het conto van de partijen die niet willen onderhandelen. Als ze na onderhandelen er niet uit kunnen komen dan heb ik daar begrip voor, maar niet onderhandelen betekent bij voorbaat diverse coalities onmogelijk maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:30

ik denk dat als wilders het afschaffen van de wachtgeldregeling in zijn programma opneemt, dat hij dan alleen in de kamer komt :) :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:32

christel1857 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Er is bewezen dat Bush contact had met Bin Laden voor de aanslagen. Dat er een operatie voor die man is gefinancieerd uit de zak van Amerika, en ook zijn er vragen over de aanslag op het pentagon, omdat er wrakstukken missen en het lijkt alsof er een bom van binnenuit is afgegaan.

Ik denk dat dit een handige website voor je is

http://www.waarheid911.nl/

Poeh... complot-theorieën.... er bestaan ook hele websites over area 51, marsmannetjes, en niet te vergeten de grootste grap van de mensheid: GOD.
Zolang er niets bewezen is, is het voor mij niet meteen de waarheid.

Wat dacht je van Roswell, waar buitenaardse wezens geland zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:35

KiWiKo schreef:
ik denk dat als wilders het afschaffen van de wachtgeldregeling in zijn programma opneemt, dat hij dan alleen in de kamer komt :) :)

:D :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:42

janesmith schreef:
Electra63 schreef:

Dat komt dan geheel op het conto van de partijen die niet willen onderhandelen. Als ze na onderhandelen er niet uit kunnen komen dan heb ik daar begrip voor, maar niet onderhandelen betekent bij voorbaat diverse coalities onmogelijk maken.[/quote]

Het gaat niet alleen om deze verkiezingen. Wat denk je van al die CDA-politici, SP-politic en paar jaar geleden bijv. LPF-leden?
Omdat bij iedere verkiezingen er zoveel verschuivingen zijn, komen er iedere keer een aantal op straat te staan.
En ook als de PVV in de regering komt, wil dat niet zeggen, dat deze regering dan 4 jaar blijft bestaan, en ook daarna, ongeacht welke regering er zit, zullen er verschuivingen zijn, dus politici op straat, dus wachtgeld.
En de VVD is dan zo voor het versoepelen van het ontslagrecht en verkorten WW, maar geldt dat dan ook voor politici?
Sorry, quoten gaat niet helemaal goed.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:52

Daar las ik een mooi stuk over.

Aan alle PVV-stemmers.

Mensen, gefeliciteerd. De PVV heeft een grandioze overwinning behaald. Jullie zijn winnaars! Drie verkiezingen op een rij alleen maar gegroeid en nu 24 zetels. Een ongekende triomf. Maar deze laatste slag was nog niet definitief. 24 zetels is niet genoeg om een beslissende stem in de regeringsformatie te hebben. Dat is, gezien de hoge verwachtingen wat teleurstellend, maar zeker geen ramp. De PVV is jong en iedereen weet in zijn hart wel, dat de PVV in het huidige politieke (anti-Wilders)landschap nog geen kans maakt.
Het 2e rangs compromissenkabinet dat men gaat wrochten, gaat met deze stemverhouding een enorme oppositie tegenover zich zien en over een kleine 9 maanden een grote nederlaag bij de Provinciale Statenverkiezing. Daarna zal een links molmkabinet uit elkaar vallen. Nieuwe verkiezingen; dan komt de PVV als grootste partij uit de bus. Gefeliciteerd dus en ik drink er één op jullie en mijn gezondheid.

Dan aan alle demoniseerders van de PVV :

Bijna anderhalf miljoen Nederlanders zijn de winnaars geworden van deze verkiezingen. Als we jullie zouden moeten geloven, dan zouden nu die nazi's de straten op moeten stromen om moslims te lynchen en hoofddoeken af te rukken. Volgens jullie vergelijkingen zou nu de waanzinnige meute naar buiten moeten komen met gelaarsde knokploegen, ruiten ingooiend en gebouwen in brand stekend en Geert Wilders zou, omringd door een gewapende garde zijn eisen in Den Haag hebben gesteld.

Maar dat gebeurt niet, want de mensen die op de PVV hebben gestemd zijn heel wat verstandiger en rechtschapener dan jullie je willen indenken, als je dat al zou kunnen. Is dat niet jammer?

Jullie tonen je slechte verliezers nu de haatcampagne wordt opgevoerd. Jullie verduisterde geesten willen 1,4 miljoen mensen van de maatschappij uitsluiten en in koor blijf je in de media je giftige liedjes zingen. Op de radio, t.v. en in de kranten uiten de verliezers knarsetandend dreigende taal en bereid je een tweedeling in Nederland voor. Liever ten onder gaan aan een burgeroorlog dan je ongelijk en je falen toegeven denk je blijkbaar. Maar wie polariseren er nu eigenlijk en zetten de maatschappelijke verhoudingen op scherp? Dat zijn jullie, waarde Wildershaters. Stop daar eens mee. Niemand is daarbij gebaat en jullie zelf nog het minst. Het is jullie valse geschimp dat grotendeels verantwoordelijk is voor het succes van de PVV.

De problemen zijn niet de PVV-stemmers, dat zijn jullie, die de verkeerde kant kiezen in een waarden- en ideeënstrijd, namelijk de kant van de leugen en de onvrijheid. De laatste verkiezingen hebben laten zien dat jullie de verliezers zijn. Houd de PVV uit de regering en over 2 jaar is Geert Wilders Minister President. De verkiezingen zijn geweest, maar de strijd is nu eigenlijk pas begonnen. 1,4 miljoen mensen hebben zich vol walging van jullie gedemoniseer afgekeerd en jullie leugens kwamen als een boemerang bij jezelf terug. Het is tijd voor herbezinning. Willen we een scheuring in Nederland? Willen jullie dat echt? En wat is de inzet? Het immigratiebeleid? Ben je bereid je land op de schroothoop te gooien voor het recht van iedere arme sloeber in de wereld om naar Nederland te komen? Wil je dat zo graag, dat we voor de keus staan: overname door een vreemde en wrede ideologie of interne scheuringen, verdeeldheid en strijd? Zeg het maar. Jullie laten het land eigenlijk geen andere keus en in je domme schattigheid leg je alles wat ons hier lief is in de waagschaal.

Het zal je waarschijnlijk worst wezen.

Bron: Amsterdam Post

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:59

Sorry Jane, maar ik vind dit een belachelijk stuk.
Hij zaait alleen maar angst: burgeroorlog, overname.
Beetje overdreven lijkt me.
Ik geloof dat Nederland toch echt meer problemen heeft dan die marokkaanse k.u.t.-gasten.
En dan heeft hij het over haatcampagnes, terwijl hier de haat tegen bijvoorbeeld linkse stemmers overduidelijk in voorkomt?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:10

Electra63 schreef:
Sorry Jane, maar ik vind dit een belachelijk stuk.
Hij zaait alleen maar angst: burgeroorlog, overname.
Beetje overdreven lijkt me.
Ik geloof dat Nederland toch echt meer problemen heeft dan die marokkaanse k.u.t.-gasten.
En dan heeft hij het over haatcampagnes, terwijl hier de haat tegen bijvoorbeeld linkse stemmers overduidelijk in voorkomt?

Is dat niet hetzelfde soort angst zaaien als dat Nederland in het buitenland als een paria gezien wordt als Wilders in het kabinet zou zitten? Dat onze handel in zal storten? Bomaanslagen die er na de winst van de PVV zullen volgen? Kun je je nog herinneren dat er gezegd werd door politici dat we niet meer uitgenodigd zouden worden voor belangrijke vergaderingen zoals de Top 20 na onze definitieve beslissing om de soldaten terug te trekken uit Afghanistan? Wat denk je? We zijn weer uitgenodigd voor de komende vergadering. Bangmakerij zit in onze politiek ingesloten. Ze maken er zich allemaal schuldig aan om hun zin te krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:16

Daar heb je gelijk in.
Al zullen er landen zijn waarvoor dit geldt.
Maar ik ben het met je eens, dat je je daar niet moet door laten leiden, dit is een binnenlandse aangelegenheid.
Nederlanders beslissen, ik zie ook andere landen, waarbij ik de president een l.u.l. vind: Italie, aantal Zuid-Amerikaanse landen, groot deel van Afrika, en ga maar door.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:47

Janesmith waar duikel jij toch altijd die stemmingmakende artikeltjes op? :)

Angstige mensen zijn beter te regeren. Ze laten zich van alles door de strot stoppen. In barre tijden moesten we bang zijn voor een Rus in onze keuken, nu voor Terroristen (daar spendeert de overheid jaarlijks heel wat geld aan, om ons daar vooral bang voor te maken) en voor De Gevolgen Van De crisis.

Wilders doet in feite niets dan mensen een uitweg geven voor angst waar ze geen weg mee weten, en die hen door de overheid aangejaagd wordt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:07

randalinpony schreef:
Janesmith waar duikel jij toch altijd die stemmingmakende artikeltjes op? :)

Die zijn heel simpel te vinden, want het internet staat er echt vol mee.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:07

Wat een verschrikkelijk artikel. Wat een slachtofferrol zeg. Als we allemaal naar dit soort artikelen zouden moeten gaan luisteren. En zo onbeargumenteerde kritiek en haat jegens 'linkse elite' heb ik eerlijk gezegd nog niet tegen Wilders gezien. De schrijver maakt zich vuil aan iets wat hij juist zegt dat niet zo zou moeten zijn. Dit soort populisme, bang makerij enz. dat helpt ons naar de galemiezen. Kunnen we nou niet gewoon als volwassenen het met elkaar eens zijn en in gesprek gaan zonder zulke loze kreten naar elkaar schreeuwen. Het is weer ontzettend generaliserend en slachtofferig. Ja, als je op dit soort artikelen af gaat dan raak je vanzelf vol haat en scepsis.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:21

Wat iedereen blijkbaar vergeten is is dat het de tweede keer op rij was dat de PVV verkiezingen won. Eerst waren ze de grote winnaar voor de Europese verkiezingen en nu de tweede kamerverkiezingen. Toch blijven de heren politici maar volhouden dat de PVV van voorbijgaande aard is. De realiteit niet willen zien maakt nog niet dat deze verdwijnt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:21

Wie beweert dat de PVV van voorbijgaande aard is? Waarom zo snel aangevallen voelen? Waarom zo snel buiten spel gezet voelen? Dat ligt dan echt aan de PVV zelf en niet aan de 'andere'.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:17

De PVV heeft de laatste verkiezingen niet gewonnen, dat was de VVD.

De PVV kent de grootste groei, dat is wat anders. De VVD is de grootste partij van Nederland.

En ook dat soort getallen zeggen niet zo heel veel, aangezien regerende partijen in tijden van crises meestal zetels verliezen. Als de VVD geregeerd had de afgelopen periode, had ze het ook taaier gehad.

De PvdA heeft het zo bezien niet eens slecht gedaan bij de kiezer, het CDA heeft de klappen opgevangen deze keer.

Wat ik mis in alle discussies, is hoe de PVV de problemen op denkt te lossen? Ja, de Koran verbieden en geen moskeeen meer bouwen, maar wat brengt dat voor oplossing?

De crisis lost zich uiteindelijk wel op, hoewel het in de USA nog niet zo best gaat en lang kan gaan duren, maar bijv. de export van China is weer behoorlijk aangetrokken.

Aan banen is waarschijnlijk de komende tijd geen gebrek gezien het feit dat er heel veel mensen met pensioen gaan het komende decennium.

Het probleem op de huizenmarkt is structureel van aard en daar moet een zinnige politieke koers ingezet worden.

Wat voegt de ideologie van Wilders toe? Ik wil dat graag eens van een PVV-stemmer horen want dat mis ik in de discussies.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:27

randalinpony schreef:

De PVV kent de grootste groei, dat is wat anders. De VVD is de grootste partij van Nederland.

En ook dat soort getallen zeggen niet zo heel veel, aangezien regerende partijen in tijden van crises meestal zetels verliezen. Als de VVD geregeerd had de afgelopen periode, had ze het ook taaier gehad.

De PvdA heeft het zo bezien niet eens slecht gedaan bij de kiezer, het CDA heeft de klappen opgevangen deze keer.

Wat ik mis in alle discussies, is hoe de PVV de problemen op denkt te lossen? Ja, de Koran verbieden en geen moskeeen meer bouwen, maar wat brengt dat voor oplossing?

De crisis lost zich uiteindelijk wel op, hoewel het in de USA nog niet zo best gaat en lang kan gaan duren, maar bijv. de export van China is weer behoorlijk aangetrokken.

Aan banen is waarschijnlijk de komende tijd geen gebrek gezien het feit dat er heel veel mensen met pensioen gaan het komende decennium.

Het probleem op de huizenmarkt is structureel van aard en daar moet een zinnige politieke koers ingezet worden.

Wat voegt de ideologie van Wilders toe? Ik wil dat graag eens van een PVV-stemmer horen want dat mis ik in de discussies.

LOL! Succes daarmee. Denk niet dat je veel gaat horen. Helaas is dat het punt niet: als je de denkbeelden volgt van iemand die zelf eigenlijk alleen maar populistische kreten slaakt heb je geen/niet al te veel interesse in onderbouwingen van meningen.

Het vragen om een onderbouwing van de mening wordt dan eerder een bevestiging dat de niet-onderbouwde mening de juiste mening is als dat het een aanmoediging is om eens te gaan zoeken naar de onderbouwing.

Ofwel: vragen om onderbouwing bewijst alleen maar het gelijk van degene die een niet-onderbouwde mening heeft. Dan komen er dus antwoorden als: "dat is gewoon zo", "als ik je nou nog moet gaan uitleggen dat buitenlanders gevaarlijk zijn dan kunnen we beter ophouden" en soortgelijke drogargumenten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:51

randalinpony schreef:

De oplossingen v.d. PVV zijn:
De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen].
Dierenbeulen harder aanpakken.[Geld boete's en celstraffen].
Geen moskeeën meer bijbouwen.[bouw op die plekken 'huur' huizen].
Zware buitenlandse criminelen. [terug sturen naar land van afkomst].
Gezondheidszorg beter.[verzorgings tehuizen controleren].

Waar halen ze het geld vandaan?
Verminderen en/of stop zetten van bepaalde subsidie's.
Minder ambtenaren.
Minder tot geen geld naar het buitenland.
Meer thuiszorg [mantelzorg] dan de dure verzorgings tehuizen.
Van de boete's opgelegd voor dierenbeulen.
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten.

Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:18

De oplossingen v.d. PVV zijn:
De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen]. Kost geld, levert geen geld op
Dierenbeulen harder aanpakken.[Geld boete's en celstraffen].bewijsvoering en uitvoering straffen kost geld, levert geen geld op. Wel goede zaak
Geen moskeeën meer bijbouwen.[bouw op die plekken 'huur' huizen].Levert niks op. Verder geen mening.
Zware buitenlandse criminelen. [terug sturen naar land van afkomst].Onmogelijk als ze (ook) de Nederlandse nationaliteit hebben. Vereist aanpassing van de grondwet en dan nog kan het internationaal niet. Als het ontvangend land ze weigert komen ze gewoon weer terug. Als je je daar niks van aan trekt sta je internationaal geisoleerd
Gezondheidszorg beter.[verzorgings tehuizen controleren]. Controle kost geld.

Waar halen ze het geld vandaan?
Verminderen en/of stop zetten van bepaalde subsidie's.welke? Hoe? Wat levert het op?
Minder ambtenaren.Welke? Hoe? Wat levert het op?
Minder tot geen geld naar het buitenland. Wat is 'buitenland"? Wat voor soort geld? Ontwikkelingshulp? Economische stimulering? Wat levert het op?
Meer thuiszorg [mantelzorg] dan de dure verzorgings tehuizen. En wie gaat dat dan doen ten koste van zichzelf?
Van de boete's opgelegd voor dierenbeulen.
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten. Niet zonder aanpassing van de wetgeving. Levert het alleen maar meer rechtzaken op. En die kosten dan weer geld.

Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me? Mij dus niet. Het is in elk geval onvoldoende onderbouwd. Dat is geen verwijt aan jou overigens. De PVV benoemt het zelf niet eens

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:28

janesmith schreef:
Mindim schreef:
Limburg was nogal in het nieuws over het aantal pvv stemmers daar en dat terwijl daar amper allochtonen wonen, Almere en Den Haag zijn niet genoemd ivm pvv stemmers.. Misschien dat ze daarom de gebieden niet heeft benoemd.

Dat er weinig allochtonen wonen in Limburg is logisch, daar allochtonen over het algemeen in goedkopere huurwoningen zitten en die zijn er nou eenmaal weinig in Limburg, omdat Limburg veel landelijk gebied heeft en weinig grote steden. Ga je daarentegen kijken in Maastricht, Heerlen, Sittard, Venlo en Roermond dan zul je zien dat er daar ook tienduizenden wonen. Daarmee kan het fabeltje dat Limburg PVV stemt terwijl daar amper allochtonen wonen, zo de prullenbak in.

Een kaart met cijfers van allochtonen in heel Nederland van 2010 tot 2025

Procentueel wonen er veel minder allochtonen in Limburg dan in het westen van het land. Leuk om voor een bourka-verbod te zijn als je nog nooit iemand in een bourka gezien hebt trouwens. Het Wilders-effect in het zuiden is m.i. veel meer het gevolg van je als Limburg jaren lang (lees: vanaf het debacle van de mijnsluiting eind jaren 60) niet serieus genomen voelen door de landelijke politiek in combinatie met het bijna in de genen vastgebakken Calimero-syndroom. Dat leidt dan tot proteststemmen. Voorheen veelal voor de SP (zie Heerlen), nu de andere kant op. Protest is protest.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:44

Citaat:
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten.

Meer blauw op straat kost natuurlijk om te beginnen de salarissen van de agenten. Je mag haast gaan hopen dat Nederlanders veel overtredingen begaan om dat niet alleen terug te verdienen, maar er ook nog inkomsten aan over te houden.

En dan nog kosten die zwaardere straffen op misdrijven (celstraffen zijn best bekostelijk) en strengere controles de maatschappij erg veel geld.
Waarom wil je eigenlijk strengere straffen, en voor welke misdrijven? Voor sommige delicten is er inderdaad een omslagpunt te bedenken, waarbij een bepaalde strafmaat ontmoedigend werkt. Er zijn ook misdrijven waarvoor dat niet opgaat.

Zware criminelen het land uit? Welke zware criminelen? Die met alleen een buitenlands paspoort, een dubbel paspoort? Verder schrijft Cowboy 55 het al: wil je ze stoer over de grens gooien als het land van herkomst geen zin heeft om ze straf op te leggen of een Nederlands vonnis ten uitvoer te brengen?

Wil je als maatschappij heel veel betalen om wraakgevoelens gehonoreerd te zien, terwijl dat geen oplossing brengt?
Of wil je een afweging maken tussen wat het kost en wat het oplevert?

Meer blauw wil de VVD ook en het is ook nodig want op sommige plaatsen is dat nogal wegbezuinigd. Zo is het in deze regio voorgekomen dat voor heel zeeuws-vlaanderen in het weekeinde 1 auto met twee agenten erin beschikbaar was in het hoogseizoen. Dat is wat weinig.
Het kost alleen ook wat. ;)

Als ik denk aan het probleem op de Nederlandse huizenmarkt, dan denk ik eerlijk gezegd meer aan de politieke beslissingen rondom de financiering van huizen (aftrek) en het tekort aan goedkopere (huur)huizen.
Alleen wat huizen neerzetten op de plaats waar een moskee zou worden gebouwd komt in mijn ogen niet in de buurt van een structurele oplossing.

Dan de gezonheidszorg: controleren van verzorgingshuizen kost (nu al) geld. Er is te weinig geld voor handen aan het bed, of het geld dat er is moet anders verdeeld worden.
Meer mantelzorg is prachtig maar wie moet dat bieden? De partners of kinderen, die allemaal aan de slag moeten op vrij korte termijn wegens de vergrijzing?
Je komt in dit land pas in een verzorgingstehuis als het met thuiszorg enz. niet meer wil lukken, het is Centerparks niet...

Minder ambtenaren wil trouwens iedereen, al heel lang. Alleen vergeten we dan dat politie-agenten ook ambtenaren zijn en dat allerlei andere controlerende instanties ook door ambtenaren bevolkt worden.

Controle door de staat kost geld. Controle is nodig, maar je moet het ook niet uit de klauw laten lopen, en je moet het zo inrichten dat de kosten niet de baten vele malen overschrijden.