randalinpony schreef:De PVV heeft de laatste verkiezingen niet gewonnen, dat was de VVD.
De PVV kent de grootste groei, dat is wat anders. De VVD is de grootste partij van Nederland.
En ook dat soort getallen zeggen niet zo heel veel, aangezien regerende partijen in tijden van crises meestal zetels verliezen. Als de VVD geregeerd had de afgelopen periode, had ze het ook taaier gehad.
De PvdA heeft het zo bezien niet eens slecht gedaan bij de kiezer, het CDA heeft de klappen opgevangen deze keer.
Wat ik mis in alle discussies, is hoe de PVV de problemen op denkt te lossen? Ja, de Koran verbieden en geen moskeeen meer bouwen, maar wat brengt dat voor oplossing?
De crisis lost zich uiteindelijk wel op, hoewel het in de USA nog niet zo best gaat en lang kan gaan duren, maar bijv. de export van China is weer behoorlijk aangetrokken.
Aan banen is waarschijnlijk de komende tijd geen gebrek gezien het feit dat er heel veel mensen met pensioen gaan het komende decennium.
Het probleem op de huizenmarkt is structureel van aard en daar moet een zinnige politieke koers ingezet worden.
Wat voegt de ideologie van Wilders toe? Ik wil dat graag eens van een PVV-stemmer horen want dat mis ik in de discussies.
LOL! Succes daarmee. Denk niet dat je veel gaat horen. Helaas is dat het punt niet: als je de denkbeelden volgt van iemand die zelf eigenlijk alleen maar populistische kreten slaakt heb je geen/niet al te veel interesse in onderbouwingen van meningen.
Het vragen om een onderbouwing van de mening wordt dan eerder een bevestiging dat de niet-onderbouwde mening de juiste mening is als dat het een aanmoediging is om eens te gaan zoeken naar de onderbouwing.
Ofwel: vragen om onderbouwing bewijst alleen maar het gelijk van degene die een niet-onderbouwde mening heeft. Dan komen er dus antwoorden als: "dat is gewoon zo", "als ik je nou nog moet gaan uitleggen dat buitenlanders gevaarlijk zijn dan kunnen we beter ophouden" en soortgelijke drogargumenten.