wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:18

Hermelijn schreef:
nicole3939 schreef:
Ik heb het niet over verdelen van geld, maar over het feit dat de SP het geld bij ondernemers en mensen die meer geld verdienen (die velen uren meer werken als 38 uur en al meer belasting betalen) vandaan wilt halen.

En dat vind ik niet erg sociaal van de SP.
Zou het komen omdat ik idd op de VVD gestemd heb?

Excuus ;) Zoals ik al zei heb ik al veel discussies hierover gevoerd met VVDers - vanavond zelfs nog, kom net terug van zo'n discussie, en eigenlijk niet zo'n zin om er meer heel diep op in te gaan.
Ik vind het sociaal, omdat ik me niet kan voorstellen dat het voor iemand fijn voelt de wetenschap te hebben dat ze met de helft van hun loon, een heel gezin uit de bijstand kunnen halen. Ik vind het een kwestie van mensenliefde om een gedeelte van je salaris af te staan (dat het dan helaas ook gebruikt wordt voor het militaire apparaat en andere dingen waar ik niet achter sta, soit). Ik verdien iets onder modaal, maar mocht ik nou door 100 euro meer belasting per maand ervoor kunnen zorgen dat mijn chronisch zieke buurvrouw het wat makkelijker krijgt vind ik dat geen probleem. Ik snap niet waarom andere mensen dat wél zo'n groot probleem vinden.

Ik help chronisch zieken mensen om ze bij mij in dienst te nemen.

Mijn punt is gewoon dat mijn man om 0700 uur begint en om 0100 thuis is en ik ook een werkweek heb van meer als 40 uur.
Ja dat heet ondernemer zijn, ik weet het. Maar wij moeten veel inleveren, kids krijgen minder aandacht, geen zomervakantie etc, weinig met zijn viertjes thuis. En ja dan kan het mij soms steken dat ze het geld bij ons vandaan willen halen om aan bv werklozen te geven (heel zwart wit gezien).

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:19

Ayasha schreef:
En de mensen die geen racist zijn, die wel verder kijken dan eigen voortuintje, die niet bang zijn? Wat doe je daar mee? :)
En dit zijn puur vragen uit interesse want ik ben oprecht benieuwd naar hoe men hier mee om gaat. :) Zoals ik al zei, mij maakt het echt niks uit wie er wint in Nederland, heb ik toch allemaal geen zaken mee. Ik volg de politiek van Nederland enkel omdat je op die manier ontzettend veel leert van de mensen die mee discussiëren. ;)

Van die groep vermoed ik dat ze hun leesbril hadden moeten opzetten voordat ze t stemhokje ingingen, die hebben gewoon in het verkeerde vakje een kruisje gezet ;)

Ik weet het ook niet. Natuurlijk geloof ik in de democratie, en erken dat blijkbaar een grote groep vóór de standpunten van deze partij is. Aan de ene kant wil ik ook wel weten wat deze mensen dan beweegt, want ik begrijp het ook niet echt. Ik verdien ook geen rooie euriecent, weet ook hoe het is om dag in dag uit met de metro door de Bijlmer te moeten reizen, ik sluit mijn ogen echt niet! Maar... misschien is mijn glas wel gewoon halfvol...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:21

Uit al je reacties blijkt dat je dus sowieso racist, facist of asociaal/kortzichtig moet zijn. Waarom durf je dat dan niet gewoon neer te zetten? :? Krijg er een pot-ketel-gevoel bij. :)

Het tweede deel van je bericht begrijp ik niet goed, zou je dat kunnen verduidelijken voor me?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:23

nicole3939 schreef:
Ik help chronisch zieken mensen om ze bij mij in dienst te nemen.

Mijn punt is gewoon dat mijn man om 0700 uur begint en om 0100 thuis is en ik ook een werkweek heb van meer als 40 uur.
Ja dat heet ondernemer zijn, ik weet het. Maar wij moeten veel inleveren, kids krijgen minder aandacht, geen zomervakantie etc, weinig met zijn viertjes thuis. En ja dan kan het mij soms steken dat ze het geld bij ons vandaan willen halen om aan bv werklozen te geven (heel zwart wit gezien).

De buurvrouw in kwestie kán niet meer werken, ook geen paar uurtjes, maar dat terzijde. Ik vind het erg knap van je dat je toch probeert om ze zo veel mogelijk te helpen, laat ik dat voor op stellen.

Dat is inderdaad het risico van ondernemer zijn. Wil je tijd hebben om te genieten van het geld wat je verdiend, dan moet je een andere baan zoeken (of het zo schuiven dat je die tijd wél hebt). Vind je het dan zó erg dat werkelozen geld krijgen zodat ze niet in de schulden zitten omdat ze toevallig geen baan krijgen op korte termijn?

Ayasha schreef:
Ik kan me dat dan weer wel voorstellen, als je zelf net rond komt... Dan moet jij dus een graadje minder gaan leven omdat je moet dokken voor een ander? Want het is niet enkel je zieke buurvrouw, het zijn ook mensen die niet WILLEN. ;) Werk je keihard voor een goed leven, om wat luxe te hebben en dromen na te jagen... Ja dag dromen en luxe want je moet de helft afstaan. :+ Voor die zieke buurvrouw? Graag, maar niet voor die luie zak van tegenover... :) (bij wijze van spreken)
Dus als ze dat willen, dan graag wat doen aan de mensen die profiteren van het systeem.
[/quote]
Dan betaal ik maar voor die luie zak van tegenover; ik ga niet de goeden onder de slechten laten lijden, dat vind ik onzin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:24

En dat vind ik dus niet. :) Je kan het niet allemaal door de vingers blijven zien, dan ben je uiteindelijk geld er in aan't pompen dat je niet meer hebt. Dat is dus net wat ik niet snap, dat "men" dat niet ziet.. :) Je kan niet alles maar blijven betalen, het geld blijft niet komen...

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:25

Waarom moet ik dat dan neerzetten van jou? Ik stem toch geen PVV? Ik heb die partij toch niet uitgevonden? Jij probeert me woorden in de mond te leggen en daar houd ik niet zo van.

Tweede deel van bericht, wat is daar zo onduidelijk aan? Ik kijk om me heen, ik sluit mijn ogen niet voor problemen, maar ik stem geen PVV, omdat ik het een negatieve keuze vind.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:27

Ik vind het erg dat werklozen geld krijgen als zij wel kunnen werken maar het werk te min vinden.

Een andere baan zoeken en je ondernemerschap eraan geven kan niet in deze tijd. Je zit met een bedrijf en een hypotheek. Probeer je bedrijf op dit moment maar te verkopen (hotel-restaurant) dat gaat nu echt niet lukken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:27

Ayasha schreef:
En dat vind ik dus niet. :) Je kan het niet allemaal door de vingers blijven zien, dan ben je uiteindelijk geld er in aan't pompen dat je niet meer hebt. Dat is dus net wat ik niet snap, dat "men" dat niet ziet.. :) Je kan niet alles maar blijven betalen, het geld blijft niet komen...

Ik zeg niet dat er niks moet veranderen; ik ben helemaal vóór een systeem waar luie zakken van hun kont worden gesleept en aan nuttig werk gezet worden. Maar dat betekend niet dat ik nú zeg dat iedereen er onder moet lijden dat er luie zakken zijn. Als er een controle komt op werkelozen en ze verplicht worden na een jaar (of een half jaar voor mijn part) gemeentewerk te gaan doen; ook prima. Maar dan wil ik nog dat de mensen die in de bijstand zitten vanwege een gegronde reden daaronder moeten lijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:29

peer2005 schreef:
Waarom moet ik dat dan neerzetten van jou? Ik stem toch geen PVV? Ik heb die partij toch niet uitgevonden? Jij probeert me woorden in de mond te leggen en daar houd ik niet zo van.

Tweede deel van bericht, wat is daar zo onduidelijk aan? Ik kijk om me heen, ik sluit mijn ogen niet voor problemen, maar ik stem geen PVV, omdat ik het een negatieve keuze vind.

Neen, ik zeg wat ik uit jouw berichten haal en jij ontkent noch bevestigd. :) Dat vind ik een beetje irritant in een discussie... Weet dan nl niet goed waar mensen voor staan. :)

Ik zeg ook niet dat als je geen PVV stemt je je ogen sluit. :D Elke partij heeft zijn goede en zijn slechte punten, daar kom je niet omheen. De PVV'ers hebben ook de waarheid niet in pacht, dat wil ik absoluut niet zeggen. Hoop dat dat ook niet zo overkomt. :)

Hermelijn: dat ben ik geheel met je eens, maar als je enkel meer geld erin gaat steken en verder niets veranderd aan het systeem kom je toch geen stap verder? :) Vind het jammer dat men niet gaat zoeken naar wat écht helpt ipv er gewoon meer geld in te pompen. Er is geld genoeg, áls men de mensen die kunnen werken ook aan het werk zet! Dan hoeft er volgens mij zelfs niet meer geld naar de bijstand. (want voor elke werkloze die geen geld meer trekt van de bijstand krijg je dan een werker die geld GEEFT aan de bijstand. :) )
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-06-10 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:29

Ayasha; absoluut, er zou een hervorming moeten komen van de WW en de bijstand, en er zijn ook partijen die daarvoor pleiten. Ik weet even niet de partijprogramma's uit m'n hoofd, maar volgens mij zijn er maar weinig partijen die er niks aan willen veranderen.

nicole3939 schreef:
Ik vind het erg dat werklozen geld krijgen als zij wel kunnen werken maar het werk te min vinden.

Een andere baan zoeken en je ondernemerschap eraan geven kan niet in deze tijd. Je zit met een bedrijf en een hypotheek. Probeer je bedrijf op dit moment maar te verkopen (hotel-restaurant) dat gaat nu echt niet lukken

De meesten worden gewoon niet aangenomen omdat ze een te hoog opleidingsniveau hebben (dan spreek ik over universitair afgestudeerden). Die zijn simpelweg te duur voor een supermarkt. Er blijft dan weinig anders over, helaas.

Hotel-restaurant is inderdaad een heel vervelende business om in te zitten met een gezin. Ik zie er de lol ook niet van in ;) (familie zit ook in die zaken, en ze moeten er inderdaad érg veel voor opofferen).

NicoleWHS

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:32

Nee ik zie er de lol op dit moment ook niet meer van in, maar dat of topic.

Verder ga ik morgen (vandaag dus) graag verder met deze discussie maar nu ga ik echt naar bed toe.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:34

Slaap lekker! Het horeca-wezen is gewoon heel erg moeilijk te combineren met een gezin. Je maakt lange, vermoeiende dagen en het is niet alleen op je benen staan maar ook nog veel rekenwerk als ondernemer. Ik vind het knap dat er mensen nog steeds voor kiezen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:36

om nog maar te zwijgen over het armzalige pensioentje dat je krijgt (lees: weinig tot geen in België) voor lange dagen en keihard werken :n

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:37

Ayasha schreef:
Neen, ik zeg wat ik uit jouw berichten haal en jij ontkent noch bevestigd. :) Dat vind ik een beetje irritant in een discussie... Weet dan nl niet goed waar mensen voor staan. :)

Ik denk dat je moet proberen om een onderscheid te maken. Ik kan oordelen over Geert Wilders, omdat hij zich (meer dan genoeg ;)) uitspreekt. Zo krijg ik een beeld van zijn partij. Ik vind niet dat ik kan of 'mag' oordelen over de mensen die op zijn partij stemmen. Om jouw eigen woorden te gebruiken, ik weet ook niet zo goed waar die mensen voor staan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:38

In dat geval snap ik het. Bedankt. :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:38

Beetje jammer dat ik zo midden in een discussie val.
Maar meld mij ook :o

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:39

Welkom! Hihi ;) t is wel echt spannend hoor, PvdA nu voorop!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:41

Ayasha schreef:
om nog maar te zwijgen over het armzalige pensioentje dat je krijgt (lees: weinig tot geen in België) voor lange dagen en keihard werken :n

Oh zeker! Maar ik vrees ook voor m'n pensioen, in verband met de gigantische grijze golf die er binnenkort aan gaat komen van de babyboomers die met pensioen gaan. Er zijn in Nederland toch wel regelingen voor ondernemers wat betreft pensioenen, volgens mij? Ben daar niet zo thuis in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:42

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:43

peer2005 schreef:
Welkom! Hihi ;) t is wel echt spannend hoor, PvdA nu voorop!

Ja idd. Hioer op het werk staat ook de tv aan en volg het zo half tussen mijn werk

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:44

Ik heb geen tv (arren moede ;)) dus moet het met nu.nl doen, maar steeds F5-en heeft ook wel wat

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:48

Ayasha schreef:
geen idee hoe het in Nederland zit. Ik vrees hetzelfde als in België: Als je ondernemer bent moet je zelf je pensioen bij elkaar rapen. ;)
Edit: interessante link misschien:
http://www.ondernemeneninternet.nl/pens ... emers.html

Wat ik al dacht dus, er zijn wel mogelijkheden als ondernemer maar daar moet je zelf achteraan en wordt niet voor je geregeld.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:59

peer2005 schreef:
Ik heb geen tv (arren moede ;)) dus moet het met nu.nl doen, maar steeds F5-en heeft ook wel wat

Ook op je werk?

PVV heeft nu 23 zetels

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 02:05

nicole3939 schreef:
Wanneer nu de PVV buitengesloten wordt zou Nederland zich geen democratie meer mogen noemen...Nu PVV uitsluiten betekend geen gehoor geven aan de wil van het Nederlandse volk...Dat kan geen enkelen partij maken dus ik denk ook niet dat het gebeurd.

De PVV valt gewoon niet langer te negeren of te omzeilen...

Helemaal mee eens Adil.
He ik heb geeneens Wilders gestemd??

dan zijn we al een aantal jaar geen democratie meer
kijk maar eens hoeveel zetels de SP een aantal jaar terug had en die is toch ook echt niet in de coalitie gekomen

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 02:38

PVV alweer 24 zetels