Hermelijn schreef:nicole3939 schreef:Ik heb het niet over verdelen van geld, maar over het feit dat de SP het geld bij ondernemers en mensen die meer geld verdienen (die velen uren meer werken als 38 uur en al meer belasting betalen) vandaan wilt halen.
En dat vind ik niet erg sociaal van de SP.
Zou het komen omdat ik idd op de VVD gestemd heb?
ExcuusZoals ik al zei heb ik al veel discussies hierover gevoerd met VVDers - vanavond zelfs nog, kom net terug van zo'n discussie, en eigenlijk niet zo'n zin om er meer heel diep op in te gaan.
Ik vind het sociaal, omdat ik me niet kan voorstellen dat het voor iemand fijn voelt de wetenschap te hebben dat ze met de helft van hun loon, een heel gezin uit de bijstand kunnen halen. Ik vind het een kwestie van mensenliefde om een gedeelte van je salaris af te staan (dat het dan helaas ook gebruikt wordt voor het militaire apparaat en andere dingen waar ik niet achter sta, soit). Ik verdien iets onder modaal, maar mocht ik nou door 100 euro meer belasting per maand ervoor kunnen zorgen dat mijn chronisch zieke buurvrouw het wat makkelijker krijgt vind ik dat geen probleem. Ik snap niet waarom andere mensen dat wél zo'n groot probleem vinden.
Ik help chronisch zieken mensen om ze bij mij in dienst te nemen.
Mijn punt is gewoon dat mijn man om 0700 uur begint en om 0100 thuis is en ik ook een werkweek heb van meer als 40 uur.
Ja dat heet ondernemer zijn, ik weet het. Maar wij moeten veel inleveren, kids krijgen minder aandacht, geen zomervakantie etc, weinig met zijn viertjes thuis. En ja dan kan het mij soms steken dat ze het geld bij ons vandaan willen halen om aan bv werklozen te geven (heel zwart wit gezien).