heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

dorothea

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:29

VVD de grootste! :j
Zal mij benieuwen wat hieruit gevormd gaat worden...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:42

Ik ben trots op mijn stem, de PVV!
Zoals een collega mooi zei: Het is de enige partij die nog niet heeft bewezen dat ze het NIET kunnen ;)
Meerendeel is hier VVD overigens. Had ik normaal ook gestemd, maar heb de stemwijzer gevolgd. Bovendien ben ik altijd al rechts geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:11

Oeh, jammer dat de VVD de PvdA nét voorbij is gegaan.

Denk wel dat het belangrijk is dat er nog eens extra geteld wordt én dat er wordt gekeken naar de problemen in de gemeente Rotterdam met te weinig stembiljetten waardoor niet iedereen kon stemmen.

Zeker omdat het zo dicht bij elkaar ligt.

En voordat mensen er weer over gaan vallen; dat had ik óók gezegd als PvdA had gewonnen.

Ik hoop nog steeds een klein beetje op paars-plus, maar ben bang dat het VVD+PVV+CDA gaat worden... En dan denk ik terug naar het vorige afsluitend lijsttrekkers debat waarbij Rutte en Wilders elkaar zowat naar de strot vlogen en dan vraag ik me af hoe lang dat stand gaat houden... ik weet niet of je dat moet willen als VVD.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:18

Ik denk dat een coalitie met de PVV daarin sowieso geen lang leven beschoren is, omdat Wilders iemand is die in mijn ogen niet in staat is samen te werken. Dat zie je ook al binnen de partij zelf, het feit dat niemand mocht reageren behalve Wilders zelf bijvoorbeeld en de verdeeldheid tussen sommige lijsttrekkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:22

Inderdaad Lante! Binnen de PVV is er geen ruimte voor overleg.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:30

Lante schreef:
Ik denk dat een coalitie met de PVV daarin sowieso geen lang leven beschoren is, omdat Wilders iemand is die in mijn ogen niet in staat is samen te werken. Dat zie je ook al binnen de partij zelf, het feit dat niemand mocht reageren behalve Wilders zelf bijvoorbeeld en de verdeeldheid tussen sommige lijsttrekkers.

Op zich wel grappig te zien dat iedereen het met hem goed kan vinden (buiten de debatten om). Hij maakt met iedereen (in dit geval de andere lijststrekker) een praatje en lacht met iedereen. Als je de politici op de man af vragen wat ze van Wilders persoonlijk vinden, dan vinden ze hem allemaal een aardige vent. Dus ik denk juist dat hij wel goede sociale vaardigheden heeft. Ik denk dus dat het wel losloopt met zijn onkunde om te kunnen samenwerken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:33

Duke schreef:
Lante schreef:

Op zich wel grappig te zien dat iedereen het met hem goed kan vinden (buiten de debatten om). Hij maakt met iedereen (in dit geval de andere lijststrekker) een praatje en lacht met iedereen. Als je de politici op de man af vragen wat ze van Wilders persoonlijk vinden, dan vinden ze hem allemaal een aardige vent. Dus ik denk juist dat hij wel goede sociale vaardigheden heeft. Ik denk dus dat het wel losloopt met zijn onkunde om te kunnen samenwerken.

Tsja, dat akkefietje met Hero Brinkman getuigt niet van eenheid binnen de partij. :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:34

Het zou echt een blunder zijn als de CDA erbij stapt, kan het me haast niet voorstellen, het staat te ver van ze af, als ze slim zijn houden ze de eer aan zichzelf... Ik denk dat het paars plus gaat worden..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:36

Ik kan me ook niet voorstellen dat het CDA er bij komt.. Nee, ik denk ook paars plus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:43

Ik denk dat het CDA zelf te verslagen is om weer in een regering te kunnen stappen. Als ze verwacht hadden dat ze weer zouden mogen regeren denk ik dat de keuze van Balkenende misschien ook anders was geweest?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:44

Bovendien heeft het CDA ook een Christelijke grondslag dus ik schat het onmogelijk dat zij met de PVV willen regeren, principieel gezien KAN dat niet.. Dan zouden zij zichzelf verloochenen. daarom denk ik ook paars plus..

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:49

Ik denk dat er veel mensen op Paars-plus hopen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:53

upendo schreef:
Tsja, dat akkefietje met Hero Brinkman getuigt niet van eenheid binnen de partij. :)

Ik vraag me af in hoeverre dit niet geregiseerd is. Kan ook goed dat Wilders het met Brinkman eens is, maar hij kan dat niet zeggen, want dan verliest hij gezicht door niet bij z'n eigen standpunten te blijven, wat ten nadele is aan zijn geloofwaardigheid. Maar wellicht dat hij ook voor democratisering van de partij is, maar laat dat liever iemand anders zeggen. Vervolgens doet hij het af 'dat het niet netjes is dat Brinkman dat niet met hem eerst had besproken' maar hij is wel verder erg mild in zijn reactie. Alsof het ergens wel is afgesproken. Maar goed, dit zijn speculaties. :o

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:12

gvmf schreef:

Dat hoop ik met heel mijn hart en ziel!
Ik wil echt niet wonen in een land dat geleid wordt door VVD, PVV en CDA. :n

Ik word gewoon uitgelachen door mijn Engelse studiegenoten, omdat Wilders hier zo groot wordt. :+
Geeft voor mij wel aan dat we met een Wilders waar je niet omheen kan simpelweg een stom figuur gaan slaan in het buitenland.
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 10-06-10 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:14

gvmf schreef:

Daarmee ben ik een uitzondering. Ik hoop echt dat het VVD,PVV en CDA word.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:19

gekkesies schreef:
gvmf schreef:

Dat hoop ik met heel mijn hart en ziel!
Ik wil echt niet wonen in een land dat geleid wordt door VVD, PVV en CDA. :n

Ik word gewoon uitgelachen door mijn Engelse studiegenoten, omdat Wilders hier zo groot wordt. :+
Geeft voor mij wel aan dat we met een Wilders waar je niet omheen kan simpelweg een stom figuur gaan slaan in het buitenland.

Hier nog iemand :j

T punt blijft wel natuurlijk, dat als het paars plus wordt, een groot deel van NL ontevreden zal zijn, om nog maar niet te beginnen over Wilders zelf. Maar ook ik denk dat wanneer er een coalitie met VVD PVV en CDA komt we over 2 jaar weer naar de stembus kunnen. Dat gaat simpelweg gewoon niet werken, en naast CDA is er al helemaal geen partij die met PVV in zee wilt. T gaat nog behoorlijk lastig worden!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:20

Ik hoop ook op paars plus. Een goede coalite tussen de VVD PVV en CDA zie ik nog niet zo snel gebeuren. En het is me ook veelste rechts.. :+

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:21

Ik denk dat 2 jaar ontzettend optimistisch is, ik geef het hooguit 6 maanden. :')
Iedereen tevreden houden gaat inderdaad niet lukken met zulke enorme verschillen tussen links en rechts. Paars+ is voor mij ook niet ideaal, ik ben het nu eenmaal met zéér weinig van de VVD-standpunten eens, maar het is wel een middenweg waar ik mee kan leven.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:22

Ik heb overigens Groenlinks gestemd, dus voor mij natuurlijk vrij logisch dat ik voor paars plus ga :)

En inderdaad, om die reden is VVD PVV en CDA mij ook een ietsie teveel rechts := Ik zie het in elk geval niet zitten :n

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:22

gekkesies schreef:
Ik denk dat 2 jaar ontzettend optimistisch is, ik geef het hooguit 6 maanden. :')
Iedereen tevreden houden gaat inderdaad niet lukken met zulke enorme verschillen tussen links en rechts. Paars+ is voor mij ook niet ideaal, ik ben het nu eenmaal met zéér weinig van de VVD-standpunten eens, maar het is wel een middenweg waar ik mee kan leven.

Ik ben nu eenmaal optimistisch ingesteld :')

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:25

gekkesies schreef:

Mee eens. :j Paars plus is niet mijn eerste keuze. Maar beter dan VVD PVV CDA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:26

Ik denk ook dat een coalitie met PVV het niet heel lang uithoudt...

Oh my God, realiseer me ineens dat we dan een minister Agema hebben!!!! Ik irriteer me echt zo verschrikkelijk aan dat mens!!

LadyMadonna

upendo schreef:

Hero brinkman vind ik pas echt een enge vent.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, en coalitie met de PVV lijkt me geen lang leven hebben (zie destijds coalitie lijst fortuyn). Echter vind ik als anti-wilders wel dat je deze partij (en daarmee de stemmers) niet voorbij kan lopen.
VVD zie ik nog steeds als een partij voor de rijke mensen, wat ik niet ben ;) dus k weet niet helemaal wat ik er nu van moet vinden. Eerst maar eens zien wat er voor coalitie komt

joliene

Ik heb ook gestemd voor groenlinks.. (Noujah, ik mag nog niet stemmen, maar ik mocht stemmen voor mijn vader.)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:29

Aan de ene kant heb ik trouwens ook wel zoiets van, weetje, laat het die Wilders maar proberen. Laat de kiezers maar zien wat je waard bent. En als het net zo gaat als in de gemeentes zijn we gauw klaar met m.

Wordt het nu paars plus loop je het risico dat de PVV alleen maar groter wordt, en dan zitten we pas echt met de problemen over 4 jaar.