Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Springert schreef:Zelf stem ik PVV. En ik zie heus wel dat sommige punten van deze partij extreem zijn. Maar dat zie ik ook van andere partijen. Van de PVDA vind ik het weer zeer extreem om ons koste-wat-kost de Multi-Culti samenleving door de strot te duwen. Ik wil het gewoon niet meer. Vroeger liep ik op de Albert Cuyp- of Dappermarkt in Amsterdam, en het was nog een echt gevoel van gezelligheid en Nederlander zijn. Heeft niets te maken met discriminatie, of wat dan ook. Heeft te maken met het gevoel van thuis zijn....een plekje op deze wereld waar we samen hetzelfde delen. Tegenwoordig zijn beide markten helemaal geen thuis meer. 80% van de stands worden beheerd door mensen uit andere culturen, en bij de meeste van hen moet ik meerdere malen herhalen wat ik wil omdat ze gewoon geen Nederlands spreken. Belachelijke situatie vind ik dat. Vele winkels en Hotels hetzelfde verhaal als je op het Damrak in Amsterdam loopt. Regelmatig wordt mij gevraagd door een winkelmedewerker of ik engels kan, want in het Nederlands word ik niet begrepen. Dat moet eerst maar eens veranderen voordat ik wil meewerken aan deze multi-culti planning van onze linkse broeders in den lande. Laat de eerste handreiking maar van hen komen, niet van mij. Ik merk iedere keer weer bij mezelf dat zodra ik een allochtoon tegen kom die goed onze taal spreekt, ik direct veel meer symphatie heb voor hem of haar. Het tegenovergestelde heb ik als ik merk dat ze onze taal nauwelijks machtig zijn. Dan denk ik echt....WAT DOE JE HIER?
Dus er kan wel gesteld worden dat wij wat verdraagzamer moeten zijn, but It takes two to tango!!!
De hele multi-culti samenleving kost ons 13 miljard per jaar!!! Die prijs is mij veels te hoog.
Springert schreef:Krips schreef:
Dat zeg jijIk heb het dikgedrukt.
Jij leest wat je wilt lezen.....ik had het over kabinetscrisis!!!! Ik zal je ff bijpraten....het kabinet is gevallen een maandje terug en we gaan weer verkiezingen hebben op 9 juni!
breezy302 schreef:Ik snap niet dat iedereen het hier heeft over Nederlanders met een andere komaf. Dat zijn geen Nederlanders zo simpel is het. Vraag een allochtoon op straat wat hij is dan zal hij echt zeggen Turk of Marokkaan of wat dan ook.
Krips schreef:Dat de PVDA de multiculiturele samenleving 'door de strot wil duwen' vind ik zo overdreven. We leven in een land waar er Nederlanders zijn met een andere komaf. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is de realiteit. En wat doe je hier? Rare opmerking vind ik dat. Hetzelfde als jij. Het is ook zijn of haar land. En een plekje waar we allemaal hetzelfde delen? En zijn toch altijd grote verschillen binnen een samenleving? Je hebt altijd andere culturen en subculturen. Indd verdraagzaamheid komt van twee kanten, en krijg je dat niet, wees dan in ieder geval de verstandigste. Bovendien vind ik je, sorry, nog steeds wel erg generaliserend. Kun je een bevolkingsgroep alleen maar als één geheel zien? Het zijn allemaal individueen. Ik vind het helemaal niet goed dat er allochtonen zijn die de taal niet spreken of zich misdragen. Dit vind ik erg slecht en jammer. Maar het is de realiteit dat we in een multiculturele samenleving leven. Er zijn geen oplossingen, naar mijn idee, die haalbaar zijn en dit verandere. Ik zie het niet als een probleem.
Krips schreef:Springert schreef:
Jij leest wat je wilt lezen.....ik had het over kabinetscrisis!!!! Ik zal je ff bijpraten....het kabinet is gevallen een maandje terug en we gaan weer verkiezingen hebben op 9 juni!
Haha! Zooo bedoel je een crisis. Enne, ik weet heus wel dat het kabinet is gevallen hoor. Maar dankjewel voor de opheldering. Nou kom op joh Springert. Snap je niet een beetje waar bij mij de verwarring vandaan kwam.
Kanelly schreef:Toch zijn het wel Nederlanders breezy....
Het zijn allochtonen, omdat minimaal 1 van de ouders in het buitenland geboren is.
Maar ze zijn zelf in Nederland geboren, dus wel degelijk Nederlanders.
Net als dat iemand met een Franse, Duitse, Finse, Amerikaanse vader of moeder ook allochtoon is.
Zo simpel is het.
Sandeman schreef:Van alle collegaas die ik heb gehad die van Marrokaanse afkomst waren en je vroeg, Voel je je Nederlands of Marrokaans zeiden ze allemaal. Ben Marrokaans.
Springert schreef:DE oplossing zit hem in iets simpels. Vraag iedere Nederlander, ongeacht zijn originele afkomst, om plechtig te verklaren dat in geval van oorlog hij/zij deze ten alle tijde zal kiezen voor de Nederlandse kant, en maak dit ook opvraagbaar voor iedereen, en je zult direct het kaf van het koren scheiden. Heel veel zullen zo'n verklaring niet willen ondertekenen, en ik vind dat voor die mensen geen plaats is in ons land. Ik zou onvoorwaardelijk tekenen, want ik voel me Nederlander in hart en nieren en niet een land ter wereld gaat mij meer aan het hart dan dit land.
Springert schreef:Sandeman schreef:Van alle collegaas die ik heb gehad die van Marrokaanse afkomst waren en je vroeg, Voel je je Nederlands of Marrokaans zeiden ze allemaal. Ben Marrokaans.
DE oplossing zit hem in iets simpels. Vraag iedere Nederlander, ongeacht zijn originele afkomst, om plechtig te verklaren dat in geval van oorlog hij/zij deze ten alle tijde zal kiezen voor de Nederlandse kant, en maak dit ook opvraagbaar voor iedereen, en je zult direct het kaf van het koren scheiden. Heel veel zullen zo'n verklaring niet willen ondertekenen, en ik vind dat voor die mensen geen plaats is in ons land. Ik zou onvoorwaardelijk tekenen, want ik voel me Nederlander in hart en nieren en niet een land ter wereld gaat mij meer aan het hart dan dit land.
breezy302 schreef:Over 20 jaar wonen er hier niet eens meer Nederlanders.
Krips schreef:Springert schreef:Zelf stem ik PVV. En ik zie heus wel dat sommige punten van deze partij extreem zijn. Maar dat zie ik ook van andere partijen. Van de PVDA vind ik het weer zeer extreem om ons koste-wat-kost de Multi-Culti samenleving door de strot te duwen. Ik wil het gewoon niet meer. Vroeger liep ik op de Albert Cuyp- of Dappermarkt in Amsterdam, en het was nog een echt gevoel van gezelligheid en Nederlander zijn. Heeft niets te maken met discriminatie, of wat dan ook. Heeft te maken met het gevoel van thuis zijn....een plekje op deze wereld waar we samen hetzelfde delen. Tegenwoordig zijn beide markten helemaal geen thuis meer. 80% van de stands worden beheerd door mensen uit andere culturen, en bij de meeste van hen moet ik meerdere malen herhalen wat ik wil omdat ze gewoon geen Nederlands spreken. Belachelijke situatie vind ik dat. Vele winkels en Hotels hetzelfde verhaal als je op het Damrak in Amsterdam loopt. Regelmatig wordt mij gevraagd door een winkelmedewerker of ik engels kan, want in het Nederlands word ik niet begrepen. Dat moet eerst maar eens veranderen voordat ik wil meewerken aan deze multi-culti planning van onze linkse broeders in den lande. Laat de eerste handreiking maar van hen komen, niet van mij. Ik merk iedere keer weer bij mezelf dat zodra ik een allochtoon tegen kom die goed onze taal spreekt, ik direct veel meer symphatie heb voor hem of haar. Het tegenovergestelde heb ik als ik merk dat ze onze taal nauwelijks machtig zijn. Dan denk ik echt....WAT DOE JE HIER?
Dus er kan wel gesteld worden dat wij wat verdraagzamer moeten zijn, but It takes two to tango!!!
De hele multi-culti samenleving kost ons 13 miljard per jaar!!! Die prijs is mij veels te hoog.
Dat de PVDA de multiculiturele samenleving 'door de strot wil duwen' vind ik zo overdreven. We leven in een land waar er Nederlanders zijn met een andere komaf. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is de realiteit. En wat doe je hier? Rare opmerking vind ik dat. Hetzelfde als jij. Het is ook zijn of haar land. En een plekje waar we allemaal hetzelfde delen? En zijn toch altijd grote verschillen binnen een samenleving? Je hebt altijd andere culturen en subculturen. Indd verdraagzaamheid komt van twee kanten, en krijg je dat niet, wees dan in ieder geval de verstandigste. Bovendien vind ik je, sorry, nog steeds wel erg generaliserend. Kun je een bevolkingsgroep alleen maar als één geheel zien? Het zijn allemaal individueen. Ik vind het helemaal niet goed dat er allochtonen zijn die de taal niet spreken of zich misdragen. Dit vind ik erg slecht en jammer. Maar het is de realiteit dat we in een multiculturele samenleving leven. Er zijn geen oplossingen, naar mijn idee, die haalbaar zijn en dit verandere. Ik zie het niet als een probleem.
Kanelly schreef:Dat maakt ze niet minder Nederlands.
En daar kunnen ze niets aan doen, dat Marrokaanse paspoort kunnen ze niet weigeren.
En er zijn zat Marrokanen die er afstand van zouden willen doen, maar het is simpelweg niet mogelijk.
Kanelly schreef:breezy302 schreef:Over 20 jaar wonen er hier niet eens meer Nederlanders.
Nou dan mogen de allochtonen wel hard aan het werk, de statistieken zeggen iets anders
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... en_in_2015
(en in het artikel hebben ze het over álle allochtonen hè)
Toch grappig Springert, zo 'geweldig' idee van iemand die zo ageert tegen het regime in een aantal islamitische landen.
En wat nou als ik als Nederlander, met 2 Nederlandse ouders (en voorouders) dat weiger te tekenen? Ben ik dan geen goede Nederlander?
Kanelly schreef:breezy302 schreef:Over 20 jaar wonen er hier niet eens meer Nederlanders.
Nou dan mogen de allochtonen wel hard aan het werk, de statistieken zeggen iets anders
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... en_in_2015
(en in het artikel hebben ze het over álle allochtonen hè)
Toch grappig Springert, zo 'geweldig' idee van iemand die zo ageert tegen het regime in een aantal islamitische landen.
En wat nou als ik als Nederlander, met 2 Nederlandse ouders (en voorouders) dat weiger te tekenen? Ben ik dan geen goede Nederlander?