Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:39

Maar zijn dat geen protestanten partijen? Die hebben toch niets met de paus?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:41

jameyskatje schreef:
superwoman schreef:
als je dat copieert behoor je hier gewoon een bron neer te zetten, dus graag je link :P

haha oja dat is waar, punt voor jou hihi :D

Waar blijft ie dan?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:44

Springert schreef:
Zelf stem ik PVV. En ik zie heus wel dat sommige punten van deze partij extreem zijn. Maar dat zie ik ook van andere partijen. Van de PVDA vind ik het weer zeer extreem om ons koste-wat-kost de Multi-Culti samenleving door de strot te duwen. Ik wil het gewoon niet meer. Vroeger liep ik op de Albert Cuyp- of Dappermarkt in Amsterdam, en het was nog een echt gevoel van gezelligheid en Nederlander zijn. Heeft niets te maken met discriminatie, of wat dan ook. Heeft te maken met het gevoel van thuis zijn....een plekje op deze wereld waar we samen hetzelfde delen. Tegenwoordig zijn beide markten helemaal geen thuis meer. 80% van de stands worden beheerd door mensen uit andere culturen, en bij de meeste van hen moet ik meerdere malen herhalen wat ik wil omdat ze gewoon geen Nederlands spreken. Belachelijke situatie vind ik dat. Vele winkels en Hotels hetzelfde verhaal als je op het Damrak in Amsterdam loopt. Regelmatig wordt mij gevraagd door een winkelmedewerker of ik engels kan, want in het Nederlands word ik niet begrepen. Dat moet eerst maar eens veranderen voordat ik wil meewerken aan deze multi-culti planning van onze linkse broeders in den lande. Laat de eerste handreiking maar van hen komen, niet van mij. Ik merk iedere keer weer bij mezelf dat zodra ik een allochtoon tegen kom die goed onze taal spreekt, ik direct veel meer symphatie heb voor hem of haar. Het tegenovergestelde heb ik als ik merk dat ze onze taal nauwelijks machtig zijn. Dan denk ik echt....WAT DOE JE HIER?
Dus er kan wel gesteld worden dat wij wat verdraagzamer moeten zijn, but It takes two to tango!!!
De hele multi-culti samenleving kost ons 13 miljard per jaar!!! Die prijs is mij veels te hoog.

Dat de PVDA de multiculiturele samenleving 'door de strot wil duwen' vind ik zo overdreven. We leven in een land waar er Nederlanders zijn met een andere komaf. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is de realiteit. En wat doe je hier? Rare opmerking vind ik dat. Hetzelfde als jij. Het is ook zijn of haar land. En een plekje waar we allemaal hetzelfde delen? En zijn toch altijd grote verschillen binnen een samenleving? Je hebt altijd andere culturen en subculturen. Indd verdraagzaamheid komt van twee kanten, en krijg je dat niet, wees dan in ieder geval de verstandigste. Bovendien vind ik je, sorry, nog steeds wel erg generaliserend. Kun je een bevolkingsgroep alleen maar als één geheel zien? Het zijn allemaal individueen. Ik vind het helemaal niet goed dat er allochtonen zijn die de taal niet spreken of zich misdragen. Dit vind ik erg slecht en jammer. Maar het is de realiteit dat we in een multiculturele samenleving leven. Er zijn geen oplossingen, naar mijn idee, die haalbaar zijn en dit verandere. Ik zie het niet als een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:44

Niet openlijk misschien Springert, maar een partij die art. 1 van de grondwet wil veranderen? En hier expliciet de joods/christelijke humanistische cultuur wil vermelden?
En de lijsttrekker van die partij die openlijk steun voor een geloof uitdraagt door met een keppeltje op te speechen?

Maar goed, zo komt het topic weer op Wilders en dat lijkt me ook niet de bedoeling :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:45

Springert schreef:
Jij leest wat je wilt lezen.....ik had het over kabinetscrisis!!!! Ik zal je ff bijpraten....het kabinet is gevallen een maandje terug en we gaan weer verkiezingen hebben op 9 juni! -:)

:D :=
het was natuurlijk wel en beetje onduidelijk ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:46

Springert schreef:
Krips schreef:

Dat zeg jij :P Ik heb het dikgedrukt.

Jij leest wat je wilt lezen.....ik had het over kabinetscrisis!!!! Ik zal je ff bijpraten....het kabinet is gevallen een maandje terug en we gaan weer verkiezingen hebben op 9 juni! -:)

Haha! Zooo bedoel je een crisis. Enne, ik weet heus wel dat het kabinet is gevallen hoor. Maar dankjewel voor de opheldering. Nou kom op joh Springert. Snap je niet een beetje waar bij mij de verwarring vandaan kwam. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:47

Ik snap niet dat iedereen het hier heeft over Nederlanders met een andere komaf. Dat zijn geen Nederlanders zo simpel is het. Vraag een allochtoon op straat wat hij is dan zal hij echt zeggen Turk of Marokkaan of wat dan ook.

Sandeman

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:49

Van alle collegaas die ik heb gehad die van Marrokaanse afkomst waren en je vroeg, Voel je je Nederlands of Marrokaans zeiden ze allemaal. Ben Marrokaans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:49

Toch zijn het wel Nederlanders breezy....
Het zijn allochtonen, omdat minimaal 1 van de ouders in het buitenland geboren is.
Maar ze zijn zelf in Nederland geboren, dus wel degelijk Nederlanders.
Net als dat iemand met een Franse, Duitse, Finse, Amerikaanse vader of moeder ook allochtoon is.
Zo simpel is het.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:50

russel schreef:

Welke partijen niet?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:52

breezy302 schreef:
Ik snap niet dat iedereen het hier heeft over Nederlanders met een andere komaf. Dat zijn geen Nederlanders zo simpel is het. Vraag een allochtoon op straat wat hij is dan zal hij echt zeggen Turk of Marokkaan of wat dan ook.

+:)+ helemaal waar :)
Ik vind ook dat nl veel te soepel is met veel dingen.
Kijk in Duitsland daar spreekt iedere niet Duitser die er wel woonachtig is uitstekend de Duitse taal. En zijn de mensen geïntegreerd. Kun je van nl niet echt zeggen.

Maar goed het ging over hoofddeksels in de klas. Ik heb wel zoiets van liever niet. Ik sta zelf wel een voor de klas (ben in opleiding) en de leerlingen word het ook geacht om geen hoofddeksel te dragen (dus geen petjes dingetjes). Denk dat er veel discussies loskomen als de leerkracht wel 'iets' op het hoofd draagt. Moeilijke kwestie dat wel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:53

Krips schreef:
Dat de PVDA de multiculiturele samenleving 'door de strot wil duwen' vind ik zo overdreven. We leven in een land waar er Nederlanders zijn met een andere komaf. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is de realiteit. En wat doe je hier? Rare opmerking vind ik dat. Hetzelfde als jij. Het is ook zijn of haar land. En een plekje waar we allemaal hetzelfde delen? En zijn toch altijd grote verschillen binnen een samenleving? Je hebt altijd andere culturen en subculturen. Indd verdraagzaamheid komt van twee kanten, en krijg je dat niet, wees dan in ieder geval de verstandigste. Bovendien vind ik je, sorry, nog steeds wel erg generaliserend. Kun je een bevolkingsgroep alleen maar als één geheel zien? Het zijn allemaal individueen. Ik vind het helemaal niet goed dat er allochtonen zijn die de taal niet spreken of zich misdragen. Dit vind ik erg slecht en jammer. Maar het is de realiteit dat we in een multiculturele samenleving leven. Er zijn geen oplossingen, naar mijn idee, die haalbaar zijn en dit verandere. Ik zie het niet als een probleem.

Ik vind dat niet overdreven... Verdraagzaamheid is volgens mij iets waar Nederlands best goed in zijn en hoeft imo niet nog meer te worden gestimuleerd. De investereningen om het "de mensen van een andere cultuur" naar het zin te maken gaan mij veel te ver. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar je als "buitenlander" positief wordt of werd gediscrimineerd.
Denk aan banen bij de politie - daar moest er zoveel % van buitenlandse afkomst zijn voor een juiste weerspiegeling van de samenleven ->wat ik onzin vind want ik wil gewoon de meest geschikte personen als politie zonder naar de afkomst te kijken.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:53

Krips schreef:
Springert schreef:

Haha! Zooo bedoel je een crisis. Enne, ik weet heus wel dat het kabinet is gevallen hoor. Maar dankjewel voor de opheldering. Nou kom op joh Springert. Snap je niet een beetje waar bij mij de verwarring vandaan kwam. :P

Nou, eerlijk gezegd niet. Maar vandaar dat ik je ff opheldering gaf. Als er gesproken wordt over een crisis die CDA en PVDA veroorzaakt hebben, dan kan dat maar over 1 crisis gaan.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:54

Kanelly schreef:
Toch zijn het wel Nederlanders breezy....
Het zijn allochtonen, omdat minimaal 1 van de ouders in het buitenland geboren is.
Maar ze zijn zelf in Nederland geboren, dus wel degelijk Nederlanders.
Net als dat iemand met een Franse, Duitse, Finse, Amerikaanse vader of moeder ook allochtoon is.
Zo simpel is het.

Marokkanen niet zij krijgen een marokkaans paspoort en een nederlands paspoort. dat vind ik dus ook een beetje raar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:56

Dat maakt ze niet minder Nederlands.
En daar kunnen ze niets aan doen, dat Marrokaanse paspoort kunnen ze niet weigeren.
En er zijn zat Marrokanen die er afstand van zouden willen doen, maar het is simpelweg niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:59

Springert schreef:
russel schreef:

Welke partijen niet?

Nou eh, paus is voor de katholieken en ik dacht dat die partijen die jij aanhaalt, juist de protestanten zijn....

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:59

Sandeman schreef:
Van alle collegaas die ik heb gehad die van Marrokaanse afkomst waren en je vroeg, Voel je je Nederlands of Marrokaans zeiden ze allemaal. Ben Marrokaans.

DE oplossing zit hem in iets simpels. Vraag iedere Nederlander, ongeacht zijn originele afkomst, om plechtig te verklaren dat in geval van oorlog hij/zij deze ten alle tijde zal kiezen voor de Nederlandse kant, en maak dit ook opvraagbaar voor iedereen, en je zult direct het kaf van het koren scheiden. Heel veel zullen zo'n verklaring niet willen ondertekenen, en ik vind dat voor die mensen geen plaats is in ons land. Ik zou onvoorwaardelijk tekenen, want ik voel me Nederlander in hart en nieren en niet een land ter wereld gaat mij meer aan het hart dan dit land.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:02

Mooi gezegd Springert.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:08

Springert schreef:
DE oplossing zit hem in iets simpels. Vraag iedere Nederlander, ongeacht zijn originele afkomst, om plechtig te verklaren dat in geval van oorlog hij/zij deze ten alle tijde zal kiezen voor de Nederlandse kant, en maak dit ook opvraagbaar voor iedereen, en je zult direct het kaf van het koren scheiden. Heel veel zullen zo'n verklaring niet willen ondertekenen, en ik vind dat voor die mensen geen plaats is in ons land. Ik zou onvoorwaardelijk tekenen, want ik voel me Nederlander in hart en nieren en niet een land ter wereld gaat mij meer aan het hart dan dit land.

Ik geloof niet dat dat de oplossing is. We hebben voornamelijk veel last van Marrokanen.
Chinezen eigenlijk niet (behalve het maffia gedeelte waar de gewone Nederander weinig van zal merken) Ik ben best blij met de chinezen restauranten :=
Ik geloof niet dat je je achtergrond zo naast je neer kan leggen en dus ook niet het land waar je vandaan bent gekomen...
Is imo ook niet erg, zolang "men" er maar geen last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:08

Springert schreef:
Sandeman schreef:

Ik zou achter Nederland staan maar ik zou er niet veel moeite voor doen. Om heel eerlijk te zijn ben ik Nederland spuugzat. Als Nederlander moet je overal keihard voor werken en als buitenlander in Nederland krijg je alles en die mentaliteit ben ik zo zat. Over 20 jaar wonen er hier niet eens meer Nederlanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:17

breezy302 schreef:
Over 20 jaar wonen er hier niet eens meer Nederlanders.

Nou dan mogen de allochtonen wel hard aan het werk, de statistieken zeggen iets anders ;)
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... en_in_2015
(en in het artikel hebben ze het over álle allochtonen hè)

Toch grappig Springert, zo 'geweldig' idee van iemand die zo ageert tegen het regime in een aantal islamitische landen.
En wat nou als ik als Nederlander, met 2 Nederlandse ouders (en voorouders) dat weiger te tekenen? Ben ik dan geen goede Nederlander?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:20

Krips schreef:
Springert schreef:
Zelf stem ik PVV. En ik zie heus wel dat sommige punten van deze partij extreem zijn. Maar dat zie ik ook van andere partijen. Van de PVDA vind ik het weer zeer extreem om ons koste-wat-kost de Multi-Culti samenleving door de strot te duwen. Ik wil het gewoon niet meer. Vroeger liep ik op de Albert Cuyp- of Dappermarkt in Amsterdam, en het was nog een echt gevoel van gezelligheid en Nederlander zijn. Heeft niets te maken met discriminatie, of wat dan ook. Heeft te maken met het gevoel van thuis zijn....een plekje op deze wereld waar we samen hetzelfde delen. Tegenwoordig zijn beide markten helemaal geen thuis meer. 80% van de stands worden beheerd door mensen uit andere culturen, en bij de meeste van hen moet ik meerdere malen herhalen wat ik wil omdat ze gewoon geen Nederlands spreken. Belachelijke situatie vind ik dat. Vele winkels en Hotels hetzelfde verhaal als je op het Damrak in Amsterdam loopt. Regelmatig wordt mij gevraagd door een winkelmedewerker of ik engels kan, want in het Nederlands word ik niet begrepen. Dat moet eerst maar eens veranderen voordat ik wil meewerken aan deze multi-culti planning van onze linkse broeders in den lande. Laat de eerste handreiking maar van hen komen, niet van mij. Ik merk iedere keer weer bij mezelf dat zodra ik een allochtoon tegen kom die goed onze taal spreekt, ik direct veel meer symphatie heb voor hem of haar. Het tegenovergestelde heb ik als ik merk dat ze onze taal nauwelijks machtig zijn. Dan denk ik echt....WAT DOE JE HIER?
Dus er kan wel gesteld worden dat wij wat verdraagzamer moeten zijn, but It takes two to tango!!!
De hele multi-culti samenleving kost ons 13 miljard per jaar!!! Die prijs is mij veels te hoog.

Dat kan de realiteit wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat onoplosbaar is. We hebben dat puur en alleen aan de PVDA te danken. Die hebben de grenzen destijds wagenwijd open gezet. En nu gaan de PVV en/of VVD die weer radicaal sluiten. Ik ben in bijna ieder land in Europa geweest en nergens is de verhouding zo zoek als in ons land. Dat moet dus gecorrigeerd worden. Laat nu andere landen maar eens hun deel opnemen. 10% aan buitenlanders hebben we hier al!!! Hoe veel moeten dat er nog worden?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:21

Kanelly schreef:
Dat maakt ze niet minder Nederlands.
En daar kunnen ze niets aan doen, dat Marrokaanse paspoort kunnen ze niet weigeren.
En er zijn zat Marrokanen die er afstand van zouden willen doen, maar het is simpelweg niet mogelijk.

l
Hmm ok dat is raar hoor. Hoezo zou je als je in Nederland geboren bent je Nederlands voelt e.d. een Marokkaans paspoort bezitten? Volges mij is het dan zoiets als dat de ouders dit willen. Of omdat je dan daar begraven kunt worden.
Gelukkig zijn er wel uitzonderingen, zo had ik een klasgenootje waar ze in de winter gewoon boerenkool en erwtensoep aten, geweldig. En waar ze thuis ook gewoon Nederlands praatten. Zo kan het dus gelukkig ook. Heel leuk om te zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:24

Kanelly schreef:
breezy302 schreef:

Nou dan mogen de allochtonen wel hard aan het werk, de statistieken zeggen iets anders ;)

Toch grappig Springert, zo 'geweldig' idee van iemand die zo ageert tegen het regime in een aantal islamitische landen.
En wat nou als ik als Nederlander, met 2 Nederlandse ouders (en voorouders) dat weiger te tekenen? Ben ik dan geen goede Nederlander?

Heb het in grote lijnen gelezen maar dan klopt het toch wat ik zeg? Dat er over 15 jaar in Nederland 80% allochtonen zijn ofzo? Sorry maar heb nu echt de energie niet om grote lappen tekst te gaan lezen. In het artikel hebben ze het ook niet over alle alochtonen maar ook over bijv 2 Turken die een kind krijgen die dan Nederlands is en dat vind ik ook zo krom.

Ookal zou ik in Rusland en daar 50 jaar wonen dan nog ben ik een Nederlandse en geen rus

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:26

Kanelly schreef:
breezy302 schreef:

Nee, dan ben je geen goeie Nederlander. Maar dat zal ook niet gebeuren, want iedere echte Nederlander houdt van dit land. Heeft altijd weer het gevoel van thuiskomen na tripjes naar het buitenland. Zou jij niet tekenen dan?