Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:36

Jolliegirl schreef:
Begin het toch aardig met mijn vader eens te worden, dat dit nog wel eens week/weken kan duren.....

Ik hoop het niet..Ik werk op schiphol achter de douane en al onze cafe's en grabs zijn sinds donderdag gesloten (En dat betekend dat ik al 3 dagen niet heb gewerkt en ik heb een 4 uurs contract..Dag geld!)

Donderdag had ik zo'n 2 uur gewerkt voordat schiphol dicht ging. Wat een zooi was het daar zeg, allemaal mensen die in paniek waren, boos waren, verdrietig, noem maar op.

En op plaza was het al helemaal een ramp..Door de drukte had ik zelfs mijn trein gemist en de trein daarna zat zo vol dat ik een half uur heb moeten staan. Niet dat dat nou het probleem is, maar om aan te geven wat een heisa er was.

Hoop dat het snel weer allemaal in orde is!

Loiz

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:46

Das vervelend idd, paps zit nu elke dag te niksen maar gaat wel, want hij moet doorbetaald worden als ie komt "werken".
Moet zeggen dat ze op t werk allemaal denken dat t niet snel zal gaan vliegen..
Wij hebben in iedergeval een kamer schoongemaakt en gaan straks even bellen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:49

Klopt, mijn afdeling vreest ook dat het nog wel even gaat duren.

Maar als je bedenkt dat ik deze en volgende week 32 uur zou werken, ik er wel echt goed van baal :P

Maar ik denk toch dat ik het voor de mensen die vast zitten vervelender vindt. Ik ga naar school, naar me paard, wat extra tijd voor me examen voorbereiden en vrienden. Ik verveel me niet, maar die mensen op schiphol, die moeten het toch goed zat wezen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:50

Replay schreef:
@ Amber: Voor jou is het ook goed balen zeg, zeker gezien de reden dat je hierheen wilde komen. Als je morgen niet vliegt, ga je het dan qua tijd niet meer redden soms, omdat je pas weer in Oktober kunt.

Ik ga weer de schoolbanken in vanaf maandag 26ste, dan krijg ik geen vrijstelling meer. Eind Oktober is einde stage, dus dan zou ik weer vrij kunnen krijgen :(:) .

Maar voor jouw pff.. hoe is nu met je opa ?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:00

Ik ben benieuwd of vrienden morgen weg kunnen.
Morgen zeggen ze Nederland vaarwel om te gaan emigreren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:05

elcke schreef:
nee maar dan kan je weer omboeken
replay en amber wat balen zeg!
monique nou geloof mij thuis zitten wachten op een vlucht waar je een half jaar naar uitgekeken hebt en je nu niet weet of je kan gaan en dan misschien wel al je vakantiedagen van dit jaar op zijn en je je vriend dus 2 maanden (dus 7,5 maand in totaal) langer niet ziet is ook best vervelend...

Ik snap dat dat heel vervelend is ... maar stel je voor dat je nu op een vliegveld zat te wachten, al drie dagen en wie weet hoe lang nog? Laten we er geen kwestie van maken voor wie het erger is, maar ik zie daar gezinnetjes met kleine kindjes, oude mensen, mensen die ziek zijn ... verschrikkelijk vind ik het.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:11

wij zitten op het moment vast in Orlando, we zijn vrijdag naar vliegveld gereden. we hebben onze tickets om kunnen boeken, gelukkig hebben we dit vrijdag al gedaan want toen zeiden ze al dat alle vluchten tot 10 dagen verder volgeboekt zijn, dus hoe langer je wacht met omboeken, hoe later je pas weer mag vliegen want de vluchten worden natuurlijk op volgorde weer geboekt,

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:14

inderdaad, we zijn blij dat we zelf huizen bezitten hier in Orlando, we zouden daar en het vanuit hier geregeld hebben, want zouden eerst naar philladelphia vliegen en daar vast komen te zitten op vliegveld met 2 kinderen, dat zou een veel grotere ramp zijn, nu gaan we nog lekker naar de zee, en wat aan het zwembad liggen. de kinderen moesten morgen naar school, mijn man zou woensdag weer vliegen naar zuid africa en ik heb veel achterstallig werk. maar we maken het hier maar het beste van, wat waarschijnlijk goed gaat lukken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:20

Er zijn vervelender plekken dan Orlando, zeker als je in je eigen huis zit.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:32

Blij dat je in elk geval daar met goed fatsoen kunt blijve inderdaad :j

Mijn bazin gaat nu vanuit Thailand naar Rome vliegen, om vanaf daar op iets met wielen naar huis te komen (Zweden).. Maar de aswolk zou nu ook al die kant opgaan dus het is niet heel zeker. Het is echt een waanzinnige situatie als je na gaat denken hoe alles overhoop ligt zonder het vliegverkeer...

Als ik de 'radar'? beelden mag geloven wordt het dinsdag nog erger dan nu: http://db.eurad.uni-koeln.de/

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:45

Haha, Orlando is inderdaad geen hele slechte plek :9

Vind het vervelend dat mensen gaan zeuren dat ze hun vlucht missen terwijl ze thuis zitten, terwijl er weet ik hoeveel mensen op de luchthaven 'gevangen zitten' zonder gewone faciliteiten (wc's, douches ed) en sommige met veel dringendere redenen zoals begravenissen ed.. :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:00

waarom is dat vervelend?wellicht heeft iemand zich wel heel erg verheugd op een vakantie of wat dan ook.

natuurlijk zijn andere zaken dringender,maar dan nog,ik zou ook zeuren als mijn vakantie niet doorging.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:02

Loiz schreef:

Vind het vervelend dat mensen gaan zeuren dat ze hun vlucht missen terwijl ze thuis zitten, terwijl er weet ik hoeveel mensen op de luchthaven 'gevangen zitten' zonder gewone faciliteiten (wc's, douches ed) en sommige met veel dringendere redenen zoals begravenissen ed.. :n

Vind je dat serieus al vervelend? Wat zul jij je dan vaak ergeren, als er weer eens iemand zeurt dat het zo benauwd is in de zomer overdags, of dat die wespen hier in het land zo vervelend zijn, of dat je paard altijd in het zand rolt als hij op wedstrijd moet. Zeuren wordt heel vaak gedaan om véél kleinere dingen dan het noodgedwongen missen van je vakantie / weerzien met vrienden of familie waar je je lang op verheugd hebt. Het is gewoon zwaar balen. En dat het erger kan, tja natuurlijk kan het erger (hongersnood / Darfur / etc). Het kan altijd erger.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:04

Ik zou ook balen als een stekker hoor, als ik me al zo lang op een reis had verheugd! Het ongemak is gewoon minder, maar het gevoel is ook k*t.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:09

Als er 1 ticket beschikbaar was tussen mij die mijn workshops in Zweden wil gaan doen, of iemand die al 3 dagen in de luchthaven slaapt omdat ze niet naar huis kan vliegen, zal ik mijn ticket wel aan haar afgeven. Haar situatie is nu eenmaal even erger dan die van mij. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet verschrikkelijk jammer vind dat iets waar ik maanden naar heb uitgekeken en zoveel voor heb moeten regelen door de speling van de natuur niet doorgaat.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:14

ja loiz, maar als je zo begint dan is het natuurlijk belachelijk dat wij ons druk maken om een vlucht terwijl in ijsland mensen moeten evacueren omdat hun huizen overstromen... dat is nog veel erger als op een luchthaven vastzitten en geen faciliteiten hebben lijkt mij. Maar ja iedereen heeft zijn eigen verhaal en het is allemaal behoorlijk vervelend. Geloof mij ik loop hier dagen rond als een zombie omdat ik niet weet wanneer ik naar mijn vriend kan. Het is alleen maar onzeker. Ik had liever op mijn terugweg vast gezeten op een luchthaven, maar ja dat is mijn verhaal. Idd die mensen die niet naar hun opa kunnen etc dat is nog veel erger en zoals monique zei die families met kleine kinderen of oude mensen idd kei erg, maar om nou te zeggen dat thuis wachten een pretje is niet echt... minder ongemak maar wel verder van de bron van informatie

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:21

Ik bedoel dat ik het vervelend vind dat er verschillende mensen zijn, hier en ook kennissen, die steeds maar zeggen dat het zoo vreselijk balen is. dat is het ja, punt. Erg jammer als je je vakantie mist, of je vriend niet kunt zien. Maar je kunt 't veel slechter hebben ;) Moet zeggen, en uit ervaring ja, heb al zo vaak op het vliegveld moeten overnachten, dat ik toch veeeeel liever thuis zit dan 'opgesloten' op een onbekend vliegveld, mogelijk aan de andere kant van de wereld.. (met muizen, kakkerlakken en vogels om je heen)

En ik erger me totaaaal nooit hoor ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:24

Hmm... Heb ondertussen mijn familie wel onderweg naar huis. Met boot en trein. Dikke 20 uur meer reistijd :=

Even ter verduidelijking: ze vermoeden hier in Finland dat ze pas vrijdag weer gaan vliegen. Wat een bende :\

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:27

Loiz schreef:

Er zijn gewoon douche's ed aanwezig hoor op schiphol (je wilt alleen niet weten hoeveel je betaald, maar dat terzijde)

En ik vind ook dat iedereen mag zeggen dat ze ervan balen, kom op, meestal verheug je je wel erop. tuurlijk is het voor de mensen op schiphol erger, maar je zou dan ook een hotel kunnen zoeken waar je gewoon je eigen toilet en douche hebt. Er zijn rondom schiphol zo belachelijk veel hotel's. Er moet echt wel iets te vinden wezen. Daarnaast is er een hotel op schiphol en de kamers worden per 8 uur verhuurd. Kan je mooi even douchen, opfrissen en slapen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:30

Ik ga mijn vakantie definitief verzetten.. :)

Zet het nu maar gewoon van me af O:)
Dinsdag in gesprek met mijn Trajectbegeleider, hopen dat we eruit komen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:34

Kangaroo_Syl schreef:
tuurlijk is het voor de mensen op schiphol erger, maar je zou dan ook een hotel kunnen zoeken waar je gewoon je eigen toilet en douche hebt. Er zijn rondom schiphol zo belachelijk veel hotel's. Er moet echt wel iets te vinden wezen. Daarnaast is er een hotel op schiphol en de kamers worden per 8 uur verhuurd. Kan je mooi even douchen, opfrissen en slapen.

Dat is 't 'm juist, achter de douane mag je er niet meer uit, je zit dus letterlijk opgesloten ;)
Dat hotel op Schiphol is vreselijk klein is waarschijnlijk overvol nu. En douches zijn er weinig, duur en vies door het enorme aantal gebruikers. En zo goed als alle Hotels in de omgeving van Schiphol zitten al vol met Nederlanders uit het oosten of noorden.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:38

Achter de douane schijnt het bijna leeg te wezen. Je kan via de paspoortcontrole met je paspoort of visum gewoon uit het beveiligd gebied komen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat net ook voor het eerst hoorde, maar goed, mijn vader werkt al meer dan 30 jaar op schiphol, dus ik neem het maar aan.

Maar je hebt wel gelijk, er zijn geloof ik maar 20 douche's. Met een paar honderd/duizend man veel te weinig. (en je betaald je rot)

Als je echt wilt zou je ook in de trein kunnen stappen om wat verder een hotel te zoeken. Het klinkt hard maar op dit moment moet iedereen er samen het beste van maken. Zowel medewerkers van schiphol als de passagiers die vast zitten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:43

Mijn vader zei net dat het juist nogsteeds vol ligt in de hallen..
Wat doet je vader trouwens? Aangezien mijn vader ook ruim 25 jaar er werkt.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:44

Ow haha, mijn vader is net thuis en zei dat het achter de douane steeds leger wordt. Iig zijn de pieren waar ik werk al sinds donderdag dicht en meerdere restaurants ed. gaan dicht.

Mijn vader werkt bij expeditie, en die van jou? Misschien kennen ze elkaar wel haha

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:54

loiz, snap wat je zegt, maar ja t is gewoon zwaar balen voor iedereen die gedupeerd is. je hebt altijd erger, maar wilde alleen even benoemen dat je je thuis ook machteloos voelten ik heb momenteel kort lontje wegens te weinig slaap en spanningen, of ik woensdag nu wel of niet kan vliegen...
amber wat balen!succes met je overleg!
ik hoorde net de berichten wel positiever worden, want zuid frankrijk is toch niet gesloten, spanje is weer open, en ook in berlijn etc zijn ze weer beperkt aan het vliegen dus wie weet is er hoop. Ben erg benieuwd naar het overleg van 8 uur, wacht in spanning af