Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:41

MamboBeach schreef:
Hoe zou dat in zijn werk gaan vraag ik me dan af, daar ben ik nog niet over uit wat ik daarvan moet vinden...
Laat ik het zo zeggen, er hoeven er voor mij niet meer bij te komen als ik het zo mag zeggen.

Nu negeer je dus mijn Gouda vraag. Dát is wat ik bedoel met halfslachtige antwoorden.
En waarom denk je dat Nederland beter wordt van minder Marrokanen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:42

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Dan zou je niet zo angstig reageren op voor jou onbekende mensen. En je zou weten hoe geweldig de niets kwalijknemende vriendschap van zulke mensen is, die altijd bereid zijn om je te helpen.

Maar wat wil je daar nu mee zeggen, je zegt zelf dat je je auto daar niet durft neer te zetten, dat doe je niet omdat ze je daar zo zeker voelt. Vraag me trouwens af of je eigenlijk bij benadering weet waarover je het hebt in dat specifieke Rotterdamse centrum.

Krips

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:46

In Gouda is criminaliteit ja, opstootjes. Maar dat zijn heus niet alleen maar Marokanen hoor. En ik ga er in het weekend uit en heb nog nooit last gehad. Het is ook je eigen uitstraling. Wat is er dan volgens jou met Gouda aan de hand? Dat de hele stad geterroriseerd wordt en je niet meer over straat kan? Hou toch op zeg, dat is gewoon wat de media zegt. Niet hoe het is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:46

Ik wil mijn auto daar niet neerzetten sarabande, daarom niet, ik vind het geen veilige buurt. Bedoel je specifiek parkeren aan de Wijnhaven of bedoel je vlakbij museumschip de Buffel of in 1 van de hofjes van de WdeWstraat?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:49

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Hoe zou dat in zijn werk gaan vraag ik me dan af, daar ben ik nog niet over uit wat ik daarvan moet vinden...
Laat ik het zo zeggen, er hoeven er voor mij niet meer bij te komen als ik het zo mag zeggen.

Nu negeer je dus mijn Gouda vraag. Dát is wat ik bedoel met halfslachtige antwoorden.
En waarom denk je dat Nederland beter wordt van minder Marrokanen?

Lees nu eens, ik weet noet overal een antwoord op en wat het juiste is, jij blijkbaar wel, vertel, wat is dan volgens JOU de oplossing...

Er zijn er gewoon genoeg en er is rumoer genoeg, simpel en duidelijk toch.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:51

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Ik heb al eerder gezegd dat ik echt niet alles goedkeur wat hij zegt of doet MAAR dat dit wel een signaal is wat mensen afgeven. En nee, ik discrimineer niet maar bepaalde dingen ben ik gewoon zat, neem bijvoorbeeld Gouda...
Er zitten ook heel goede mensen tussen, uiteraard! Maar bepaalde groepen moeten gewoon eens heel goed aan worden gepakt.

Dus jij vind de immigratiestop en niet-westerse allochtonen het land uitgooien ook niet tof?
Vraag me trouwens af of je zelf ook wekelijks in Gouda komt of niet?

Denk dat je deze vraag bedoelt die ik heb overgeslagen, ik ben zelf een Goudse.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:52

Maar nu woon je niet meer in Gouda?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:53

Nee Krips.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:55

MamboBeach schreef:
Lees nu eens, ik weet noet overal een antwoord op en wat het juiste is, jij blijkbaar wel, vertel, wat is dan volgens JOU de oplossing...

Gelukkig hoef je geen oplossing te weten om te kunnen zeggen of je wekelijks in Gouda komt of niet.

En jij mag leren lezen want ik heb al antwoord gegeven op je vraag. Nog maar een keer:
Citaat:
Ik weet niet wat wél zal werken, ik weet wel dat Wilders' aanpak níet zal werken, om wat Sarabande al schreef: actie roept reactie op en dat is in dit geval geen positieve actie reactie ketting. Ik denk dat er een grondig onderzoek gedaan zal moeten worden naar de oorzaak van het Marrokanenprobleem, en op basis daarvan een aanpak opstellen.

En waarom zijn er genoeg Marrokanen? Waarom niet genoeg Turken? Of Antillianen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:00

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Gelukkig hoef je geen oplossing te weten om te kunnen zeggen of je wekelijks in Gouda komt of niet.

En jij mag leren lezen want ik heb al antwoord gegeven op je vraag. Nog maar een keer:
Citaat:
Ik weet niet wat wél zal werken, ik weet wel dat Wilders' aanpak níet zal werken, om wat Sarabande al schreef: actie roept reactie op en dat is in dit geval geen positieve actie reactie ketting. Ik denk dat er een grondig onderzoek gedaan zal moeten worden naar de oorzaak van het Marrokanenprobleem, en op basis daarvan een aanpak opstellen.

En waarom zijn er genoeg Marrokanen? Waarom niet genoeg Turken? Of Antillianen?

Wat bedoel je nu met deze zin?

Jij denkt dat die aanpak niet zal werken en andere mensen blijkbaar wel. Al eerder heb ik gezegd dat ik niet in een halfzachte aanpak geloof...

Van turken en antillianen heb ik eigenlijk geen last gehad.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:02

Dus omdat jíj geen last hebt gehad van Turken mogen zij blijven en Marrokanen niet??? Je weet dat ze percentueel gezien even veel rotzooi uitvreten (de jongeren dan)???

WTF halfzachte aanpak? Dat heet NADENKEN en ONDERZOEKEN voor je tot een aanpak overgaat. Lijkt me niet heel raar aangezien we de oorzaak van de problemen nu niet kennen.... (we vermoeden alleen)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:07

In Gouda en Rotterdam heb ik geen last van turken en antillianen, moet ik hierover liegen dan? Cijfertjes zeggen mij niet zoveel he, ik heb het over mijn ervaringen en die van veel andere mensen.

Doe je weer zo aangebrand als het niet in je straatje past. De oorzaak en problemen niet kennen, wat denk jij dan zelf?

Wat bedoelde je nu net met de eerste zin?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:10

Ik stel jou een vraag (of je wekelijks in Gouda komt). Daarop antwoordt jij dat je niet overal een oplossing voor hebt. Wat ook niet hoeft om de vraag te beantwoorden.

Ach houdt toch op, jíj bent mij nu steeds persoonlijk aan het aanvallen. Ik reageer niet aangebrand, ik reageer kritisch. En dat is blijkbaar iets wat jij niet zo fijn vindt.

Ik vind het nogal wat om mensen op basis van jóuw mening, jóuw ervaringen zo uit te sluiten. En om te denken dat jij precies weet wat de oorzaken zijn van het criminele gedrag bij die jongeren. Dat vind ik eng.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:19

wat mij opvalt is dat als er zulke discussies opkomen dat het toch altijd over de buitenlanders gaat.
Dus ergens zullen die toch roet in ons eten gooien,toch?
Nederland is te soft,harder optreden zal zeker goed zijn in de huidige samenleving en dat geld dan voor iedereen,niet enkel voor buitenlanders!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:22

Heino, nu kom ik niet wekelijks meer in Gouda. Maar ik weet er genoeg over hoe het daar aan toe gaat aangezien ik er tot voor kort nog zeer regelmatig kwam.

Ik val jou niet aan hoor, dat voel jij zelf zo. Van mij mag je kritisch reageren maar het valt wel op dat anderen bij jou niet zoveel vrijheid daarin krijgen en jij het zelf wel mag.

Maar moeten we het dan op jouw ervaringen baseren? Omdat jij ze niet hebt. Weet je wat het is Heino, het is mij namelijk al lang duidelijk :) als mensen erover meepraten is de media de schuld, hebben mensen ervaringen uit eigen leven is het weer eng en 'is het nogal wat'. Kortom, jij zult altijd zoeken om het te verdedigen en dat is op zich niet zo erg maar je mag iemand zijn ervaringen niet zomaar teniet doen, jij doet dat af alsof dat niets is en daar moet je mee oppassen. Ik vertelde er trouwens ook net bij dat dit niet alleen gebaseerd is op mijn ervaringen en meningen maar ook die van mijn familie en vrienden die daar leven en wonen. Zelf heb ik ook in Gouda en Rotterdam gewerkt, ik mag dus denk ik wel meepraten aangezien jullie dat om zeep wilden helpen aangezien jullie dachten dat ik uit de schitterende omgeving drenthe/groningen kom. Daar woon ik ook hoor en niet geheel zonder reden. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:29

MamboBeach:
Je noemt me aangebrand, je zegt dat ik reageer als een kleuter en dat ik dram. Maar dan moet ik me niet aangevallen voelen? Logisch?!

Nee, dat zeg ik toch niet, dat je het op mijn ervaringen moet baseren, jemig, lees dan toch! Ik zeg dat er verdorrie eerst eens een onderzoek moeten komen naar de werkelijke oorzaken van die criminaliteit onder bepaalde groepen mensen. Dán pas kan je problemen effectief en efficiënt aanpakken. Je gaat toch ook geen bypass operatie doen bij iemand die enkel hartkloppingen heeft? Misschien een kromme vergelijking maar wat ik bedoel te zeggen is dat je pas echt aan een oplossing werkt wanneer je de basis aanpakt.

Wat wil ik nu precies verdedigen volgens jou dan???

En overigens heb ik zeker wel negatieve ervaringen met ook Marrokanen. Maar die heb ik met andere groepen ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:57

De discussie is weer gezellig :D .
Volgens mij komen wij er nooit uit.

Over dat haar van Wilders, ik vind het afschuwelijk, maar (net als de hoofddoek) moet hij dat lekker zelf weten.
Wel vraag ik me af of dat blondeerspul in zijn hoofd is geslagen.
En ik ken hem nog wel uit de tijd dat hij bij de VVD zat, toen vond ik hem behoorlijk rechts maar werd hij aardig in toom gehouden, nu hij partijleider is, denkt hij, dat hij zich alles kan permitteren.

Tevens vind ik het zwak van hem, dat hij zelden of nooit meedoet aan een politieke discussie op TV en dat hij nooit bij DWDD of P&W komt.
Ik denk dat hij er niet tegen kan, als aan hem kritische vragen worden gesteld, het is net een klein verwend jongetje. Ik denk dat hij in zijn jeugd veel gepest is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 01:08

sarabande schreef:
Wha ha ha Wilders gediscrimineerd door zijn haarkleur.

Kijk als hij als half indo nu gewoon zijn eigen donkere haarkleur zou durven hebben, en daar zou hij op gediscrimineerd worden had je een punt.
Maar dat idiote kapsel is heel bewust een van de dingen waarmee hij op wil vallen, en dat lukt

Daarbij heeft niemand hem vanaf het begin aangevallen. Vanaf het begin zat hij ruim 10 jaar in de kamer als VVD kamerlid en stemde vrolijk mee voor de zaken waar hij nu opeens zo tegen is. Toen werd hij ook gewoon serieus genomen, met name omdat hij toen nog niet op iedereen en een ander geloof liep te schelden.
En laat ik je geruststellen niemand denkt dat Geert een homo is, iedereen weet dat hij met een Hongaarse vrouw samenwoont, dus hij is gewoon lekker multiculti.

Geert is ook niet gefrustreerd dat hij niet serieus genomen wordt, maar hij wil wel heel graag en heel veel in de media, maar niet geconfronteerd worden met mensen die het niet met hem eens zijn.

Dus hele rare dingen roepen, zoals kopvoddentax, daar vervolgens een item van maken bij de gemeenteraadsverkiezingen en als dat dan geen doel treft het wel weer willen inslikken, ach ach die arme Geert toch zo verkeerd begrepen :(:)

Ik zou hier een hoop op kunnen zeggen, maar ik ga op jou reakties niet meer in.
Zou je mij ook willen negeren???
Dank je wel.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:31

Ik vind Wilders zijn kapsel helemaal top. :D

En in de zomer hebben wij hier in Zandvoort enorme overlast van hele groepen Marrokanen. Ze vallen mensen lastig op het strand, jatten spullen en vernielen. Zat eens in de trein en er liep een groep heen en weer om de conducteur te ontwijken. Opeens een brandlucht,hadden ze kranten in de fik gestoken in de trein.
Dit soort dingen maak ik niet mee met niet-marrokanen. Ik voel me niet veilig als er zulke groepen in de weer zijn. Enkele reis Marroko zou ik zegggen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:32

Onassa schreef:
Ik zou hier een hoop op kunnen zeggen, maar ik ga op jou reakties niet meer in.
Zou je mij ook willen negeren???
Dank je wel.

Nee dit is een discussie en als je dingen opschrijft kan je daar reactie op verwachten.
Wil je dat niet, dan moet je niets opschrijven.

Het is op dit forum niet toegestaan dat users uitmaken wie er wel en wie er niet mag reageren

Maar je kan mij tot foei maken dan lees je niet meer wat ik plaats

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:36

Sandeman schreef:
Ik vind Wilders zijn kapsel helemaal top. :D

En in de zomer hebben wij hier in Zandvoort enorme overlast van hele groepen Marrokanen. Ze vallen mensen lastig op het strand, jatten spullen en vernielen. Zat eens in de trein en er liep een groep heen en weer om de conducteur te ontwijken. Opeens een brandlucht,hadden ze kranten in de fik gestoken in de trein.
Dit soort dingen maak ik niet mee met niet-marrokanen. Ik voel me niet veilig als er zulke groepen in de weer zijn. Enkele reis Marroko zou ik zegggen..

Dat soort dingen maken andere mensen ook mee van jongeren die niet van Marokkaanse afkomst zijn.
Daarbij moet je geen verkeerde dingen neerzetten, die jongeren zijn Nederlands, je kan verwijzen naar de afkomst van hun ouders of grootouders, maar zij zijn hier geboren. Dus enkele reis Marokko is helemaal niet mogelijk.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:38

Nee helaas niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:22

Sandeman schreef:
Nee helaas niet.

Dus is het onzin op iemand te stemmen die dat roept, want het is een van de vele dingen die hij roept en die gewoon simpelweg niet uit te voeren zijn.
Kiezersbedrog dus net zoals de hoofddoekjes waar hij nu haastig op terugkomt.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:29

En toch blijf ik achter Wilders staan. En strengere aanpak kan ie vast uitvoeren. Geen dubbele nationaliteit meer. En van mag mij mogen ze die raddraaiers het land uit. Ze hebben totaal geen respect.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:33

Sandeman schreef:
En toch blijf ik achter Wilders staan. En strengere aanpak kan ie vast uitvoeren. Geen dubbele nationaliteit meer. En van mag mij mogen ze die raddraaiers het land uit. Ze hebben totaal geen respect.

Er wordt op alle fronten al veel gedaan, alleen is dat niet zo aantrekkelijk voor de media om te melden dan de rottigheid. Maar er zijn programma's die dat wel laten zien, documentaires over de Utrechtse wijk bijvoorbeeld, het is maar wat je wilt zien en horen.
Geert kan niets aan dubbele nationaliteit doen, dan moet je bij de koning van Marokko zijn, en Nederlanders kan je niet uitzetten.

Maar we hoeven ons over al die kreten van Geert helemaal niet druk te maken (hij is trouwens opvallend stil sinds Cohen zich kandidaat gesteld heeft) want hij wordt toch niet de grootste partij, ook al stond hij zo op te scheppen in Engeland.