Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:51

Een bekeuring??
Die honden moeten ze gelijk afpakken joh!!
[/quote]

En weet je wat nu het erge van zoiets is ? Deze honden zullen binnenshuis ontzettende lieve beesten zijn ...[/quote]
[

lekker interessant, als je niet eens met je honden over straat kunt... dan heeft het weinig waarde dat ze binnen heel lief zijn..[/quote]

Of je moet alleen in je tuin laten poepen en plassen :+

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:53

shilady schreef:

Wat is daar mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:04

Tari2007 schreef:
shilady schreef:

Wat is daar mis mee?

Nou wat dacht je van alles? Een hond heb toch beweging nodig? :+

shilady

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:11

Nou als je niet met ze over straat kan lopen je ken ze niet houden of ze vallen alles en iedereen aan en je wil ze toch kosten wat het kost houden moet je dat doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:13

shilady schreef:
Nou als je niet met ze over straat kan lopen je ken ze niet houden of ze vallen alles en iedereen aan en je wil ze toch kosten wat het kost houden moet je dat doen.

Ik neem aan dat als er zich meerdere bijtincidenten voordoen die beesten afgemaakt zullen worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:16

Ik vind dat je ze dan niet meer op straat moet laten maar als je gewoon een tuin met goede omheining heb zoals ik dan zou ik dat doen .. Kweet dat het stom klinkt maar ik geef niet graag mn hond op ookal is er een bijtincident gebeurt ...

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:23

Chiqa schreef:
Nou wat dacht je van alles? Een hond heb toch beweging nodig? :+

Ik laat de mijne altijd in mijn tuin uit, heb ik geloof ik hier in dit topic al eens gemeld. Er lopen teveel debiele honden bij mij in de buurt om 'veilig' over straat te kunnen en nee, dat ligt niet aan mijn honden..

Gelukkig heb ik een grote tuin en kunnen ze daar heerlijk in ravotten en rennen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:24

shilady schreef:
Ik vind dat je ze dan niet meer op straat moet laten maar als je gewoon een tuin met goede omheining heb zoals ik dan zou ik dat doen .. Kweet dat het stom klinkt maar ik geef niet graag mn hond op ookal is er een bijtincident gebeurt ...

Ja, na één bijtincident oké. Maar als het daarna nog eens voor zou komen moet je als eigenaar gewoon verplicht worden je hond af te laten maken vind ik.

Ik zie het hier in de buurt wel. Hond die vanuit het niets ineens is gaan bijten. Tot nu toe al 3 bijtincidenten in korte tijd. Hebben netjes cursus gevolgd met de hond en hond luistert goed naar eigenaar. Alleen komt er iemand op het erf en gaat die weer weg kan hij ineens uit het niets bijten zonder dat hij een waarschuwing geeft.
Eigenaren hebben er nu genoeg van en laten het beestje afmaken. Ze hebben zelf kinderen en er komen regelmatig kinderen van andere spelen. Ik zou er niet aan moeten denken dat er iets gebeurt. Dan zou ik het ook jammer vinden voor het beestje, maar hem toch af laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:27

Ik gun mijn hond die route van 15 kilometer door bos en duin en strand hoor, ik vind niet dat je een hond gelukkig kan maken met alle dagen hetzelfde rondje tuin. Daarbuiten zit ze gewoon aan de lijn of los wanneer de situatie dit toelaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:28

Mijn bull heeft net nog in de tuin gespeeld met de bal dus kwa beweging komt het met die van mij wel goed. Mijne is op straat 9vd10x ook angstig en voel zich in de tuin op haar best.
Als ik mn rijbewijs heb wil ik haar ook mee gaan nemen naar het strand en bos . Hier in de buurt is het vaak ook niet super om met een hond als de mijne rond te lopen. Veel mensen die expres hun keffer dichtbij mijn hond laten terwijl de stoep zoveel breeder is... Of types die even willen zien of mijn hond ook zo agressief kan zijn als die van hun...

Maar weer effe ontopic fijn dat er met dat kleine hondje niet zoveel aan de hand was zoals beweert en hier in het topic ook het echte verhaal is verteld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:36

shilady schreef:
Maar weer effe ontopic fijn dat er met dat kleine hondje niet zoveel aan de hand was zoals beweert en hier in het topic ook het echte verhaal is verteld :)

Nou idd, triest hoe zoiets dan een eigen leven gaat lijden, hoe vooroordelen gevoed worden door een eigen verwrongen beeld dat grote honden á la pitbulllook zo verschrikkelijk gevaarlijk zijn.
En daarmee bedoel ik dat echt de meest uiteendlopende honderassen voorbij zijn gekomen, klok hebben horen luiden verhaal.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:16

Stop nu eens gewoon met beoordelen,veroordelen enz !!
dat scheelt ook al heel veel..

Jullie snappen toch allemaal wel dat de media jullie alleen wil laten zien wat geld op brengt of niet dan??
Ow wat is een pitbull gevaarlijk.. Meeste weten volgens mij nog niet eens wat dat is.. maarja daar heb ik het nu niet over..

2e wereldoorlog was slecht, maar waar we nu mee bezig zijn mag er maar gewoon mee doorgaan??
Kan me namelijk herinneren dat de ''joden'' ook onterecht beoordeeld en behandeld werden..!

Maar dat dat nu bij de ''pitbull'' gedaan werd/word maakt niks uit?
Nou lekker dan..

Het verschil tussen gevaarlijk of niet heeft geen ene ..... te maken met het ras of wat dan ook..
maar met het karakter, de opvoeding en de omstandigheden.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:20

Delphi schreef:
shilady schreef:

Ja, na één bijtincident oké. Maar als het daarna nog eens voor zou komen moet je als eigenaar gewoon verplicht worden je hond af te laten maken vind ik.

Ik zie het hier in de buurt wel. Hond die vanuit het niets ineens is gaan bijten. Tot nu toe al 3 bijtincidenten in korte tijd. Hebben netjes cursus gevolgd met de hond en hond luistert goed naar eigenaar. Alleen komt er iemand op het erf en gaat die weer weg kan hij ineens uit het niets bijten zonder dat hij een waarschuwing geeft.
Eigenaren hebben er nu genoeg van en laten het beestje afmaken. Ze hebben zelf kinderen en er komen regelmatig kinderen van andere spelen. Ik zou er niet aan moeten denken dat er iets gebeurt. Dan zou ik het ook jammer vinden voor het beestje, maar hem toch af laten maken.

Wat denk je van een muilkorf ?? kan de hond lekker lopen en je hoeft niet bang te zijn.. willen we met die van ons ook doen..
Ze doet geen vlieg kwaad maar er zijn altijd van de debielen bij die weer gaan lopen klagen van die hond dit of dat .. want ja het is een
''moordmachine'' :+ en met een muilkorf op kunnen ze niet klagen, en het beestje kan lekker vrij lopen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:07

Heb de mijne is een keer een muilkorf omgedaan en die heeft ze toen afgekregen :+

Maar idd de kranten zetten in hun verhalen dingen wat het beste verkoopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:20

Ik vind dat een hond na 1 bijt incident al moet worden afgemaakt.
Ben zelf eens gegrepen door een hond. Kan je vertellen dat je daar echt niet happy van word. Heb een mega litteken op mijn schouder zitten en ben sinds die tijd bang voor grote honden.
En de eigenaar van deze bewuste hond? Stond erbij en keek ernaar.
Ik was niet de eerste (en waarschijnlijk ook de laatste niet) die door dit beest gepakt is.

Ik snap niet dat mensen bepaalde hondenrassen aanschaffen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:25

hoezo snap je niet dat mensen bepaalde hondenrassen aanschaffen,wat bedoel je daarmee

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:19

Lekker vooroordeel weer zeg! Omdat sommige negers mensen neersteken moeten ze hun ook maar afschaffen?
(Dit doen ook zat blanken hoor, was maar een stom vooroordeel ;) )

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:43

Achja zullen we maar gelijk alles en iedereen die is misdoet afmaken?.. kom waarschijnlijk dan toch niet meer goed he!?

kunnen we ook gelijk alle therapieen enz maar afschaffen hele goede zaak ja indd.. en dan aan het eind van heel het ritje is heel de wereld schoon van zowel mens als dier ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:45

Ik vind wèl altijd dat die pittbul liefhebbers een kei zijn met het wijzen met vingertjes naar anderen die zgn. erger, valser lelijker etc. zijn. Hoe komt dat? Zijn de argumenten op of zijn ze zo slecht ?

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:12

Nou dan weet ik niet war je dit vandaan haalt slimmerik ? mij hoor je geen andere rassen beschuldigen.. maar het zijn wel andere die het ras nog niet eens kennen die er weer iets van zeggen waar is dat op gebasseerd dan? De media ?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:15

Er zijn tegenwoordig wel heeeeel veel pitbulls in nederland zeg..
Hoe snel men wel niet een pitbull van een grotere hond kan maken :n

Maarja, er zal vast wel meer gebeuren, dat moet wel. Muilkorfen, slipkettingen, er is genoeg te doen om ze buiten uit te kunnen laten.
Vind het wel cru van vele om meteen afmaken te noemen, aangezien een teckel ookweleens flink kan bijten, maar dan is het resultaat zo weinig dat dat niet zo'n bijzonder nieuws is.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:19

en dat is ook het probleem Loiz net wat jij zegt..
De Rad is nu opgeheven en moet iedereen er een hebben slaat nergens op!! tot grote overmaat van ramp zijn de echte liefhebbers met hun honde daar de dupe van.

Maat tegen zulke wezens wordt maar niks gedaan? Het is niet de hond die gestraft moet worden mensen, maar de mensen die het beest zo gemaakt hebben!.

Ik weet nog wel toen wij onze hond gingen halden toen waren er nog geen eens 20 nestjes!! moet je nu eens kijken..

En hier maar praten over de pitbulls net of het hun fout is..
ik geef toe dat er een paar tussen zitten die inderdaad niet te genieten zijn maar dat hou je bij alles, ook maar afschieten dan?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:23

Het probleem ligt inderdaad bij de opvoeding en leefwijze van de hond en dus bij de eigenaar zelf.
En het feit dat bulls effe wat grotere wonden achterlaten áls ze bijten ipv een kleintje die (ook volgens onderzoeken) veel vaker bijten dan bulls of andere grote honden.

Erg jammer dat mensen niet inzien dat bepaalde hondenrassen moeilijker zijn en je daar genoeg ervaring voor moet hebben..
Vaak is het namelijk zo dat de hond de baas word en de eigenaar dan ineens denk "hij word gevaarlijk" en gooit 'm in een asiel..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:11

slimmerik schreef:
Ik vind wèl altijd dat die pittbul liefhebbers een kei zijn met het wijzen met vingertjes naar anderen die zgn. erger, valser lelijker etc. zijn. Hoe komt dat? Zijn de argumenten op of zijn ze zo slecht ?

ik vind altijd dat mensen juist zo makkelijk naar pitbulls wijzen.
persoonlijk geef ik altijd aan dat het geen honden voor iedereen zijn.........
niet omdat ze nu zo agressief zijn,wel omdat de schade groter is bij bijten als bij een jack russel(om als voorbeeld te noemen)

en ja uiteraard zijn er mensen bij die makkelijk met de vinger naar een ander wijzen. maar dat geldt net zo goed voor mensen die weer van andere honden houden.

dus jij bent ook wel iemand die nu een vooroordeel heeft..........niet alle pitbull liefhebbers reageren zo?

ik vind het ook onzin om dan perse met de vinger naar andere rassen te wijzen,ben ik met je eens,maar ik hoop dat je snapt dat het ook frustrerend is dat mensen altijd met dezelfde(niet altijd juiste)argumenten aankomen.

want weet je waarom sommige liefhebbers zo gefrustreerd reageren(ookal is dat niet altijd terecht moet ik toegeven)........omdat,zoals je zelf al zegt,mensen zo makkelijk met het vingertje wijzen.
en soms is dat wel terecht,maar vaak ook niet.
er word zo makkelijk over 1 kam geschoren.

en over de slechte argumenten waar je het over hebt.........daar zijn mensen die geen liefhebbers van het ras zijn ook heel goed in ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:41

Om nog maar eens aan te tonen het verschil tussen een labrador en een pitbullachtige ('Amerikaanse Pitbull'' xsing met ''Amerikaanse Bulldog in dit geval).: http://www.at5.nl/artikelen/38917/agent ... den-op-dam

En in dit geval: mijn zus was getuige van dit voorval... en zàg dat de lab vanuit het niets werd aangevallen.

Trouwens eigenaresse van die vechthond is ook nog eigenaresse van een Rottweiler en Dobberman....

Dit zal je niet gauw gebeuren als b.v. twee Herdershonden met elkaar in gevecht komen.... die laten zo los...