PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:59

Blue_Eyes schreef:
[Het enige dat ik er niet goed aan heb gelezen is dat Yamcha jouw naam aanhaalt in het begin ;)

Dus dat betekent dat je nog steeds niet snapt wat ik heb geschreven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:59

nou de enige reden voor burgers om te stemmen op een wilders is omdat de gevestigde orde niks uit doet op de onvrede van de bevolking.......... een constante lastenverzwaring maakt het leven voor sommige erg lastig (ik heb nu 30% loonbeslagen liggen!!!) en dat is niet gaaf...... mensen komen niet meer rond........ er gaat god weet hoeveel miljoen naar ontwikkelingssamenwerking terwijl hier mensen afhankelijk zijn van een voedselbank.......... noem ik krom, zeker als je je bedenkt dat merendeel van dat geld in de zakken van de landswaarnemers komt.

Aannemers gaan failliet omdat de Gemeente er een dikke 90 dagen over doet om de facturen voor aangenomen werk te betalen.......... en de belastingdienst een termijn van 30 aanhoud........

het zijn gewoon de practische dingen...... hoe kan je een kunstwerk op een rotonde goedpraten als de basisschool geen leerkrachten aan kan nemen omdat daar geen geld voor is???

Hoe kan de gevestigde orde over het gevoel van onveiligheid heenstappen in de achterstandswijken........

Hoe kan het dat het zo is dat als je op de Vinkenslag woont geen belasting hoeft te betalen........ maar als je gewoon jan met de pet bent die struggeld om overeind te blijven elke dag weer, je hele zooi verkocht ziet worden door diezelfde belastingdienst.......

hoe kan het dat je zwaarder gestraft word voor het tillen van de belastingdienst voor een euro, dan voor het stelen van een brood voor je gezin????

zomaar een greep in wat nu even in me opkomt waarom de Nederlandse burger de gevestigde orde misschien een beetje beu is hier en daar :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:00

Lovely schreef:
Maar Kim, je hebt het er wel steeds over de gevestigde orde zijn kop in het zand heeft gestoken en dat de BV Nederland op zijn gat ligt, maar kun je ook vertellen wat je dan precies bedoelt in een breed kader?

Dat heb ik een pagina terug ( of 2, gaat hier zo snel ) ook al om gevraagd, toen het over de 'arrogante' gevestigde orde ging. Maar daar is ook geen antwoord op gekomen.

Nogmaals ik denk helemaal niet dat de gevestigde orde zijn kop in het zand gestoken heeft. Dan zou ik niet dag in dag uit met dit soort zaken bezig zijn op mijn werk. Er wordt heel veel tijd en geld gestoken in ontspoorde jeugd, ik begeleid regelmatig bestuurders die direct de wijk in gaan, die in gesprek gaan ( altijd leuk een burgemeester in gesprek met een groep opgeschoten jongens), er wordt echt van alles gedaan, ook steeds meer in de preventieve hoek, binnen de financiële en juridische kaders die er momenteel bestaan in NL.

Maar het is blijkbaar niet zichtbaar genoeg. Mensen willen kant en klare oplossingen voor ingewikkelde problemen. Helaas die zijn er meestal niet en de complexe oplossingen die lenen zich vaak niet voor een krantenbericht of nieuwsitem. Ze bieden geen spectakel, ze worden pas effectief als de rookwolk van de pers allang verdwenen is.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:01

KiWiKo schreef:
nou de enige reden voor burgers om te stemmen op een wilders is omdat de gevestigde orde niks uit doet op de onvrede van de bevolking.......... een constante lastenverzwaring maakt het leven voor sommige erg lastig (ik heb nu 30% loonbeslagen liggen!!!) en dat is niet gaaf...... mensen komen niet meer rond........ er gaat god weet hoeveel miljoen naar ontwikkelingssamenwerking terwijl hier mensen afhankelijk zijn van een voedselbank.......... noem ik krom, zeker als je je bedenkt dat merendeel van dat geld in de zakken van de landswaarnemers komt.

Aannemers gaan failliet omdat de Gemeente er een dikke 90 dagen over doet om de facturen voor aangenomen werk te betalen.......... en de belastingdienst een termijn van 30 aanhoud........

het zijn gewoon de practische dingen...... hoe kan je een kunstwerk op een rotonde goedpraten als de basisschool geen leerkrachten aan kan nemen omdat daar geen geld voor is???

Hoe kan de gevestigde orde over het gevoel van onveiligheid heenstappen in de achterstandswijken........

Hoe kan het dat het zo is dat als je op de Vinkenslag woont geen belasting hoeft te betalen........ maar als je gewoon jan met de pet bent die struggeld om overeind te blijven elke dag weer, je hele zooi verkocht ziet worden door diezelfde belastingdienst.......

hoe kan het dat je zwaarder gestraft word voor het tillen van de belastingdienst voor een euro, dan voor het stelen van een brood voor je gezin????

zomaar een greep in wat nu even in me opkomt waarom de Nederlandse burger de gevestigde orde misschien een beetje beu is hier en daar :)

Juistem!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:04

de gevestigde orde is vrij voorzichtig met het benoemen van de problemen o.a met de marokkanen...
het is te lang gedoogd en doodgezwegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:04

Een kantklare oplossing is al meer bevoegdheden voor de dienders op straat en dat grote bekken en ander aso gedrag naar uniformen gestraft wordt.....dan komt er gezag op straat. Iedereen die normaal doet, heeft daar geen last van, ben je een pestjoch dan ga je problemen met oom agent krijgen.

Taakstraffen zijn ook lachtertjes. Een paar uur in een kantine werken? Papiertjes prikken met een lang gezicht in de berm????

Werken zodat ze totaal kapot zijn en dat een paar weken lang, zodat ze gaan janken als ze weer een taakstraf krijgen.

Maar ik heb een beter idee hoor, stuur ze maar naar rampgebieden en laat ze daar maar een maandje gaan werken, helpen en hongeren, moe zijn, onder de blote hemel met vermoeid lijf voedsel van de plaatselijke armen eten.....gaan ze ook janken als ze weer een beroving hebben gepleegd en weer gepakt zijn en weer in Haiti of zo lijken op een vrachtwagen mogen leggen, met een schepje puin ruimen, onder de vliegenhemel met een rijstpannetje als avondeten..... }>

Alet74

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:09

Of ze bedenken zich wel een keer voordat ze rottigheid uithalen omdat ze hebben gezien dat we het hier heel goed hebben met zijn allen. We hebben niets te klagen, zouden daar wat vaker bij stil moeten staan. Dan zouden mensen zoals Wilders, die baat hebben bij gevoelens van onvrede, geen voet aan de grond krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:10

Kim, voor al die zaken die je noemt is een redelijke uitleg te geven, er is namelijk meer in de wereld dan de microwereld waar de meeste mensen in leven en daarom is het vaak moeilijk uit te leggen dat er veel meer gedaan wordt in het grote geheel. Het is zoals Zesiram al aangeeft en ik vind daarom het gekat op de overheid niet altijd terecht.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:11

@Russel: Als het zo simpel was om ze weer op het rechte pad te krijgen ( en zo goedkoop ) en te houden, dan was dat allang de ingevoerd. Dat is namelijk al vaak zat geprobeerd.

De problematiek ligt een stuk ingewikkelder en op een heel ander vlak, en is niet met afschrik-effect om te keren.

Citaat:
Geen snelle recepten. Gezichtspunten en bouwstenen voor een andere aanpak van Antilliaanse jongeren

In deze studie pleit de auteur voor een geconcentreerde aanpak over langere termijn, snelle recepten zijn er volgens hem niet, die werken alleen maar contra-productief. Men moet zich realiseren dat een succesvolle aanpak om een 'worst case-scenario' vraagt.

Een andere bevolkingsgroep dan de Marokkanen, zelfde soort problematiek,lijkt me toch duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 28-02-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:12

@Lovely: is alleen erg jammer dat het gros van de mensen alleen naar hun microwereld kijkt en aan dat grote geheel voorbij gaat. Zouden ze dat niet doen, dan zag de wereld er vast een heel stuk beter uit (met minder geklaag).

Ik denk ook niet dat 'de' manier niet bestaat om jongeren weer op het rechte pad te krijgen, zou dat niet een individuele aanpak vragen met misschien wel een algemeen format (ik zeg niets nieuws denk ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:13

Russel, er was gisteren bij Rondom 10 ook iemand uit Almere die vond dat onze politie maar meer moest doen als de politie uit Amerika. Dat is een beangstigende uitspraak van die man omdat hij zich waarschijnlijk baseert op wat hij op televisie ziet en zich kennelijk niet beseft dat de gewone wereld iets anders is dan teeeeveeeee. Daarnaast denk ik in algemene zin dat je niet moet willen dat de politie een schrikbewind moet gaan voeren omdat je daarmee alleen maar meer agressie en verharding in de hand werkt. Het is een mooie gedachte dat een bataljon ME een probleem oplost, maar het is helaas een utopie dat je met geweld iets oplost.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:15

Oeps bronvermelding vergeten. Dat onderzoek is van H. van Hulst en heeft 'Geen snelle recepten' :D
O.a. verkrijgbaar via Nicis Institute voor de geïnteresseerden in het vraagstuk over probleemjongeren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:17

Geweld roept toch juist geweld op?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:18

Dat blijkt ook o.a. uit de aanpak in de VS onder bendes. Hoe harder ze ze aanpakken, hoe geweldadiger die gasten worden. Daardoor kom je in een geweldspiraal, en die kan voor niemand goed aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:19

Zesiram, het is helaas een beetje moeilijk uit te leggen dat een quick fix niet bestaat zonder aan het probleem bij te dragen. Dit soort maatregelen leidt eerder tot vervreemding etc. waardoor het probleem alleen maar groter wordt.

We willen toch geen oog om oog - maatschappij?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:19

Zesiram schreef:
Lovely schreef:
Maar Kim, je hebt het er wel steeds over de gevestigde orde zijn kop in het zand heeft gestoken en dat de BV Nederland op zijn gat ligt, maar kun je ook vertellen wat je dan precies bedoelt in een breed kader?

Dat heb ik een pagina terug ( of 2, gaat hier zo snel ) ook al om gevraagd, toen het over de 'arrogante' gevestigde orde ging. Maar daar is ook geen antwoord op gekomen.

Nogmaals ik denk helemaal niet dat de gevestigde orde zijn kop in het zand gestoken heeft. Dan zou ik niet dag in dag uit met dit soort zaken bezig zijn op mijn werk. Er wordt heel veel tijd en geld gestoken in ontspoorde jeugd, ik begeleid regelmatig bestuurders die direct de wijk in gaan, die in gesprek gaan ( altijd leuk een burgemeester in gesprek met een groep opgeschoten jongens), er wordt echt van alles gedaan, ook steeds meer in de preventieve hoek, binnen de financiële en juridische kaders die er momenteel bestaan in NL.

Maar het is blijkbaar niet zichtbaar genoeg. Mensen willen kant en klare oplossingen voor ingewikkelde problemen. Helaas die zijn er meestal niet en de complexe oplossingen die lenen zich vaak niet voor een krantenbericht of nieuwsitem. Ze bieden geen spectakel, ze worden pas effectief als de rookwolk van de pers allang verdwenen is.

en dat is het probleem........ Wilders komt met kant en klare oplossingen (ook al weten jij en ik dat het niet zo werkt) maar het merendeel van de ontevreden bevolking hoort dat blijkbaar toch ernstig graag..........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:21

Precies, dus dat werkt niet. Maar ik geloof dat we erg afdwalen. (al is het wel interessante materie)

Dan ligt de taak van de andere partijen erin om de mensen proberen uit te leggen hoe het wel werkt. Simpel ;)
En anders moet hij maar eens laten zien (Wilders) hoe hij het doet, hoe eng me dat ook lijkt, misschien is de enige methode dat hij in een kabinet flink tegen de lamp loopt. Weten we dat ook weer, streep erdoor, verkiezingen en gewoon weer normaal verder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:23

Alet74 schreef:
@Lovely: is alleen erg jammer dat het gros van de mensen alleen naar hun microwereld kijkt en aan dat grote geheel voorbij gaat. Zouden ze dat niet doen, dan zag de wereld er vast een heel stuk beter uit (met minder geklaag).

Ik denk ook niet dat 'de' manier niet bestaat om jongeren weer op het rechte pad te krijgen, zou dat niet een individuele aanpak vragen met misschien wel een algemeen format (ik zeg niets nieuws denk ik).

dus een duidelijke taak voor de gevestigde orde om DAT uit te dragen............ maar dat hebben ze dus verzuimd..........

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:24

Dat dragen ze elke dag uit, alleen niemand luistert, omdat het geen one-liner is ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:27

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:28

Dan is er werk aan de winkel voor fatsoenlijke mensen die voor de reguliere partijen leuke oneliners kunnen verzinnen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:38

Pfft dan is het wel heel triest allemaal hoor. Dat je stemmen wint met oneliners..... Kom op zeg mensen, verdiep je eens in de standpunten van de partij waar je voor wilt stemmen.......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:41

Ja, dat is wel erg triest, maar er zit wel een kern van waarheid in denk ik.
Als ik het goed heb, schreef Wilders vroeger ook de teksten voor speeches van de VVD. Hij weet dus heel goed hoe het werkt met woorden en de effecten daarvan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:43

begrijpelijke taal.......... doettetum al een heel stuk :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:43

Zoiets :D

Afbeelding

(ik hoorde trouwens dat ik als Loesje-aanhanger ouderwets ben, schijnt helemaal uit te zijn onder de jeugd :o )