Kirstjuhh schreef:Maar als je dus lekker gemaskerd door het leven mag gaan zullen dr ook een hoop minder dingen op worden gelost
Ik denk niet dat het zoveel verschil zal maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Maar lang niet alle terroristen verbergen hun identiteit, en niet iedereen die zijn identiteit verbergt is een terrorist. Dat probeer ik nou net te zeggen. Iedereen die je ziet op straat kan een terrorist, moordenaar, verkrachter of overvaller zijn. Daarvoor hoef je je identiteit niet te verbergen.liedje89 schreef:Imo is het gewoon niet veilig om mensen gemaskerd in winkels ed te laten, bovendien kan iedere gezochte crimineel dus gemaskerd over straat wanneer dit als normaal word gezien.
Ja dat kan. Nu doen ze een giga zonnebril en een pet op en een pallastina sjaal om en zijn ze ook niet te herkennen.
Kirstjuhh schreef:ik denk het wel. Je weet begod niet wie achter zo'n ding schuilt. Dat kan iedereen zijn. Dus ook die ene idioot. En je kan er ook van alles onderhouden.
liedje89 schreef:Het is niet normaal om in een winkel je zonnebril en sjaal voor je gezicht te houden imo is dat ook helemaal niet zo geaccepteerd. Ik ben ook niet bang voor terroristen meer voor gewone huis tuin en keuken criminelen die ineens wel heel makkelijk hun hele identiteit kunnen verbergen. Terroristen hoeven meestal alleen een bom te verbergen dat gaat ook wel met een slobber trui of een grote rugzak.
pubelia schreef:mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?
Felinde schreef:Mag iedereen niet zelf weten wat hij/zij draagt? Ikzelf vind het niet storend.. Als ik een spijkerbroek draag zeggen andere mensen er toch ook niks van? Vaak is het de eigen keuze van vrouwen als ze een Burka dragen en dat zou gerespecteerd moeten worden.
DeadxStar schreef:pubelia schreef:Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?
Ho ff, ergens gaan wonen is heel iets anders dan ergens op vakantie gaan..
Als je ergens gaat wonen vind ik dat je je zeker aan moet passen, dus geen burka's hier e.d.
Het is erg storend, je loopt toch ook niet over straat met een bivak muts over je smoel?![]()
Er kan vanalles onder zo'n burka zitten.
DeadxStar schreef:Felinde schreef:Mag iedereen niet zelf weten wat hij/zij draagt? Ikzelf vind het niet storend.. Als ik een spijkerbroek draag zeggen andere mensen er toch ook niks van? Vaak is het de eigen keuze van vrouwen als ze een Burka dragen en dat zou gerespecteerd moeten worden.
Dus jij vergelijkt een spijkerbroek met een burka? De logica is ver te zoeken.
Behalve als jij die spijkerbroek ook over je hoofd draagt, waardoor niemand kan zien wat eronder zit
Vjestagirl schreef:Dat is juist heel logisch. Het gaat over het recht wat mensen hebben om te zijn wie ze zijn, om uit te stalen wat ze uit willen stralen en te dragen wat ze willen dragen, ongeacht wat mensen daarvan vinden.
Vjestagirl schreef:lifaya schreef:Ik zeg nee. Niet omdat ik iets heb tegen het geloof of die cultuur, maar omdat er misbruik word gemaakt van de burka en iemand gewoon herkenbaar moet zijn in het openbaarIk vind dat er voor de veiligheid van de nederlanders (dus iedereen) een verbod moet komen op de burka en andere gezichtsbedekkende kledij (hiermee bedoel ik geen hoofddoekjes etc, daar heeft niemand last van) .
Maar dan doel je dus ook op gigantische zonnebrillen? Of dikke sjaals tot over je neus en een muts tot op je ogen als het -10 is? Want dat is ook gezichtsbedekkend.
FZ_Lin schreef:Vjestagirl schreef:Maar dan doel je dus ook op gigantische zonnebrillen? Of dikke sjaals tot over je neus en een muts tot op je ogen als het -10 is? Want dat is ook gezichtsbedekkend.
Dikke sjaal over de neus, en een muts op is tegen de kou. Burka is voor het geloof. Dus is niet te vergelijken.
Van mij mag iig de burka wegblijven. NL is indd een gastvrije land, maar daar mag uberhaupt van mij ook een stop op.
Verder deel ik mijn mening niet, aangezien dat niet geaccepteerd wordt.
liedje89 schreef:Vjestagirl schreef:Dat is juist heel logisch. Het gaat over het recht wat mensen hebben om te zijn wie ze zijn, om uit te stalen wat ze uit willen stralen en te dragen wat ze willen dragen, ongeacht wat mensen daarvan vinden.
Dat mag een naturist toch ook niet?
Je zal als samenleving ergens een grens trekken wat je nog accepteerd, ik vind je gezicht bedekken echt iets heel anders dan je benen.
Vjestagirl schreef:liedje89 schreef:Dat mag een naturist toch ook niet?
Je zal als samenleving ergens een grens trekken wat je nog accepteerd, ik vind je gezicht bedekken echt iets heel anders dan je benen.
Vind ik ook niet nodig. Naturist mag wat mij betreft ook naaktlopen.
jameyskatje schreef:maar sorry hoor, weet iemand eigenlijk hoeveel niqaabs er rond lopen in nederland?? en hoeveel procent daarvan werken in openbare fucties? van welke niqaab-dragende-vrouw hebben jullie persoonlijk last gehad? hebben jullie er wel eens 1m met diepgang gesproken? of kennen jullie hen enkel van de shots die op het nieuws worden getoond? wat dat laatste betreft, check even mijn profiel voor een leuk filmpje.
het word weer zo opgeblazen allemaal, zucht.