Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:56

Ingmar_ schreef:
Ze zullen wel moeten bijdraaien, anders heb je de kans dat je kinderen zich tegen je keren. Dat hebben mijn ouders dus een beetje. Jammer voor hen, niet voor mij. Ze weten wie ze missen.

Of je stuurt ze op missie. Een kennis van mij is mormoon en homo en dat gaat dus niet samen. Zijn familie heeft geprobeerd hem te schonen en te genezen, maar intussen is hij (in Amsterdam) getrouwd met zijn man.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:00

Oja, die zijn er natuurlijk ook nog, anonieme stemmers.
Jammer, juist bij tegenstand is het zo belangrijk om duidelijk te maken waarom, want waarom wél is ergens logish.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:37

Ingmar_ schreef:
Waarom vind je het vervelend wanneer mensen er mee te koop lopen? Ik vind het zelf ook niet leuk dat hetero's er vaak zo mee te koop lopen. Ik vind het ook niet leuk wanneer hetero's op straat lopen te kleffen.

sorry volg het topic niet zo, maar wou toch nog even reageren op waar jij op mij reageerde!

Ik zeg ook niet dat ik het niet vervelend vind dat hetero's er mee te koop lopen, toch?
Maar eigenlijk bedoel ik denk ik niet eens het kleffen.
Ik vind het vervelend als mensen provoceren, daarmee bedoel ik als je ziet dat anderen zich storen(er zich er vervelend door voelen) zich nog vervelender gaan gedragen/uitdagen.

Ach wat boeit het.

We moeten allemaal op dit kleine aardbolletje leven, kunnen we beter lief tegen elkaar doen. En samen gelukkig zijn. (elkaar gelukkig laten zijn)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:26

Alice13 schreef:
Ingmar_ schreef:
Waarom vind je het vervelend wanneer mensen er mee te koop lopen? Ik vind het zelf ook niet leuk dat hetero's er vaak zo mee te koop lopen. Ik vind het ook niet leuk wanneer hetero's op straat lopen te kleffen.

sorry volg het topic niet zo, maar wou toch nog even reageren op waar jij op mij reageerde!

Ik zeg ook niet dat ik het niet vervelend vind dat hetero's er mee te koop lopen, toch?
Maar eigenlijk bedoel ik denk ik niet eens het kleffen.
Ik vind het vervelend als mensen provoceren, daarmee bedoel ik als je ziet dat anderen zich storen(er zich er vervelend door voelen) zich nog vervelender gaan gedragen/uitdagen.

Ach wat boeit het.

We moeten allemaal op dit kleine aardbolletje leven, kunnen we beter lief tegen elkaar doen. En samen gelukkig zijn. (elkaar gelukkig laten zijn)

Zulke mensen heb je in de 'heterowereld' niet volgens jou? Jammer trouwens, klinkt alweer zo 'hokjes-achtig'... :\ Alsof elke homo dat doet??

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:35

Ja staat er een beetje raar, MAAR IK BEDOEL JUIST VAN WEL! :D

ilse86

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:36

ik ben voor het homohuwelijk. ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet kan aanzien dat twee mannen met elkaar tongen o.i.d. maar ze moeten wel gewoon met elkaar kunnen trouwen als ze dat willen. Met zoenende vrouwen heb ik iets minder moeite.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:38

Maar vergeet ook niet dat wat voor de één provocerend is, voor de ander heel normaal is.... Het is maar net wat je gewend bent. ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:40

Ik moet heel eerlijk zijn dat na het bericht van Ilse 86 ik eens ben na gaan denken en tot de conclussie gekomen nooit homo's/lesbo's heb zien zoenen. Tenminste niet hier in de omgeving.
Ik kom uit een klein plaatsje en als je hier anders bent dan de rest (homo bv.) wordt je door je je eigen familie aan gekeken. Wat ik heel jammer vind, het geluk van je kind moet toch voor gaan op je geloofsuiting als je het mij vraagt.
Ik denk niet dat ik er moeite mee zou hebben, helemaal niet als het gewoon echt om liefde gaat, en niet om sex! zal ik maar zeggen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:42

t is denk ik normaler om vrouwen te zien. vrouwen zijn over het algemeen wat aanrakeriger dan mannen. met verjaardagen zoenen vrouwen elkaar ook (niet plat op de smoel natuurlijk.. maar toch), mannen geven elkaar een hand en hooguit een klap op de schouder. denk dat daar het belevingsverschil zit.

@Alice: Je komt uit Rijssen, toch?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:43

ja

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:44

Terwijl het in andere landen weer heel normaal is dat mannen elkaar zoenen :?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:48

Ik woon in Rijssen echt super leuk plaatsje alleen wordt er niet altijd rekenig gehouden met de geloofsuiting van anderen!
En de gevoelens van anderen. Mensen zijn hier redelijk stug. Ze kunnen niet eens altijd vertellen waarom ze zo denken, dat weten ze zelf niet eens altijd.

Maar wel een aan rader om te gaan wonen. Ook als je homo bent! Geeft de omgeving wat meer '' kleur ''!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:48

Als 2 mensen verliefd zijn mogen ze van mij trouwen of dat nu man-man, vrouw-vrouw of man-vrouw is.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:50

Het gaat erom dat men gelukkig met elkaar is ongeacht de sexe

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:56

Ik ken Rijssen idd een beetje. Leuk plaatsje, maar veel mensen zijn echt nog zo conservatief daar. Ken ook genoeg leuke mensen die daar vandaan komen hoor! Heb bij mensen uit Rijssen in de klas gezeten en heb er erg mee gelachen :D Dat waren wel free-minded people ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:59

Je hebt hier allebei denk ik wel! super leuk plaatsje. Zou het niet meer willen verruilen voor een grote stad. (geboren in Enschede)
A.dam ken ik ook allemaal wel Almere, nee doe maar Rijssen ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:03

hihi beter dan mijn dorp idd. Moet zeggen dat men daar ook niet al te ruimdenkend is over het algemeen. ben er gelukkig haast nooit. ik slaap er en ik eet er. voor de rest ben ik óf aan het werk óf bij de paarden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:05

Kan iedereen even ontopic blijven?
Zou 't jammer vinden als hier een slotje op komt.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:18

wat ik bedoel, Saskiaatje, is dat je in je dorp wel eens raar aangekeken kunt worden als je niet tegen een homohuwelijk bent... Dat heeft aardig met t topic te maken. Ik dwaalde idd af met die klasgenoot van me. daar heb je gelijk in.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:48

Ik ben voor, mij maakt het namelijk niks uit. Als bijv 2 mannen gelukkig met elkaar zijn. Is dat toch geen probleem? In mijn ogen :)

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:54

Een ieder wat men zelf wil, er bestaan ook vrouw vouw, trio`s, swingers, kinky dus waarom dan geen twee mannen. Mijn zegen heb een ieder zolang men er mij maar niet mee lastig valt

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:56

Hetero's mogen je er wel mee "lastigvallen"?

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:59

Ingmar_ schreef:
Hetero's mogen je er wel mee "lastigvallen"?

Nee

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:00

Dan vind ik het netjes van je als ik dat zo mag/kan zeggen :)

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:03

Ingmar_ schreef:
Dan vind ik het netjes van je als ik dat zo mag/kan zeggen :)

Dankje