Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:28

Dan ook wat een gehandicapte kost, wat een werkeloze alcohol verslaafde kost, wat een misdadiger kost etc. :n
Ik vind het totaal irrelevant.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:30

belachelijk,. maar gelukkig zijn we inmiddels bij die 3e generatie. en die zijn vaak al geen allochtoon meer maar autochtoon. we blijven toch steeds mensen naar nederland halen. vroeger italianen turken en marokkanen.. nu polen ed. nederland doet het zelf. en het laat maar weer blijken dat ze niet zonder kunnen.

allochtonen hebben dit land deels opgebouwd. 2generaties terug wist men amper wat een moslim was (als ik het hou bij bv marokkaanse arbeidsmigranten).. alles ging redelijk goed/ sinds 9/11 is iedereen ineens een verdachte en daar kunnen mensen als wilders lekker gebruik van maken

'hoeveel een allochtoon kost' alsof het een product is waarmee je winst of verlies kan maken.

ga met sarabande mee.

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:40

Ik ga ook met jullie mee hoor, was helemaal verbaasd. Dit had ik niet verwacht van een multiculti-bureau (weet zo niet meer wat het precies voor een bureau was).
Ik vond het net als jullie, net alsof het over dingen gaat, niet over mensen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:27

Misschien wil dat bureau juist het tegendeel van wat Wilders beweert aantonen?
Een heel raar idee vind ik het niet, het gebeurt ook al bij misdadigers. Maar ik ben wel bang dat die gegevens negatieve consequenties kunnen gaan hebben.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:31

sarabande schreef:
Die zeehondjes heeft niemand last van. Maar angst zaaien voor het grote Islam gevaar dat de straten vervuilt, en onze banan afpakt is wel wat anders.
Lijkt me geen vergelijkbare grootheden.

Je had het toch over de manier waarop?
Niet over de inhoud.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:34

Heino schreef:
Misschien wil dat bureau juist het tegendeel van wat Wilders beweert aantonen?
Een heel raar idee vind ik het niet, het gebeurt ook al bij misdadigers. Maar ik ben wel bang dat die gegevens negatieve consequenties kunnen gaan hebben.

Ik vraag me af waarom jij daar zo bang voor bent, dan zal er toch wel een reden zijn als dat gebeurd? Ik zou me niet zo'n zorgen maken daarover.

Het is trouwens belachelijker dat de staat die cijfers niet gewoon op de plank heeft liggen. Dan weten ze dus niet waar het belastinggeld precies aan besteed wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:40

Starbreeze schreef:
Ik vraag me af waarom jij daar zo bang voor bent, dan zal er toch wel een reden zijn als dat gebeurd? Ik zou me niet zo'n zorgen maken daarover.

Het is trouwens belachelijker dat de staat die cijfers niet gewoon op de plank heeft liggen. Dan weten ze dus niet waar het belastinggeld precies aan besteed wordt.

En waarom zou iemand willen weten wat een allochtoon meer, of minder kost dan een autochtoon.
Dat is toch totaal overbodige informatie.
Alleen niet voor Wilders die hoopt dat dat voor die allochtonen negatief uitvalt zodat hij daar weer een hoop onfatsoenlijke kreten op kan loslaten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:41

Omdat je dan mensen krijgt die "zie je wel!" gaan roepen waardoor de hetze rondom Islamieten nóg groter wordt...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:00

Dan ga jij er of vanuit dat 'ze' veel kosten of dat de cijfers hoe dan ook negatief worden uitgelegd. Ik kan me bij het laatste wel iets voorstellen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:32

Ik heb geen idee wat de onderzoeksresultaten zullen zijn. Maar mocht blijken dat deze mensen idd heel veel geld kosten dat is dat natuurlijk wel enorm in het voordeel van Wilders en co. Ik vind het helemaal niet relevant om te weten eigk, iedereen kost geld, de een wat meer dan de ander.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:35

Ik moest lachen om die hoofddoekentax. Ik dacht echt dat hij een grapje maakte. Dit kan hij toch sirieus niet menen?

Als hij zo doorgaat is het binnen de kortste keren einde Wilders vrees ik..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:07

volgens mij dacht iedereen dat hij een grapje maakte.. iedereen schoot namelijk in de lach toen hij het zei haha

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:54

Alleen jammer dat hij het in de kamer heeft gezegt en niet daarbuiten. Als hij het woord kopvoddentax buiten de kamer had gebruikt had dat gebruikt kunnen worden in zijn vervolging wegens dicriminatie. In de kamer geschied hij echter onschendbaarheid en mag hij roepen wat hij wilt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:08

Zo slim is ie dan ook wel weer.
Las op een nieuwssite dat hij boos was op het peuterprogramma Zandkasteel. Hierin schijnen ze aandacht te hebben besteed aan de Ramadan. Dat vond hij belachelijk. (of een van zijn partijgenoten). Zal het even weer op zoeken.

Gevonden http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=149910031
In het programma schijnen ze gezegd te hebben dat alle kinderen cadeautjes krijgen tijdens het Suikerfeest. En dat was (en is) niet zo. Lees het maar eens.
Ik denk dan 'waar maak je je druk om?!' Alsof alle kinderen cadeautjes krijgen met Sinterklaas of met Kerstmis. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:15

Jezus wat zielig, de man is echt bezeten. Ik mag hopen dat de media deze idioterie ook breed gaan uitmeten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:28

Vind ik lastig; want is het dan geen koren op de molen van de mensen die roepen dat Nederland 'islamiseert'? Voor de mensen die vinden dat hij niet spoort, bevestigt dit juist weer wat we al dachten... lastig!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:32

vind het juist positief dat kinderen zo worden opgevoed. kerst, suikerfeest, sinterklaar.. die kinderen zijn toch al 3e generatie en inmiddels dus geen allochtoon meer. zij vormen net zo goed de toekomst als de andere kinderen. dat niet ieder gezin er in die mate aan meedoet is een ander verhaal,. dat is met kerst en sinterklaar en nieuwjaar ook niet . en met pasen enzo.

tvprogramma's, scholen etc kunnen dit soort dagen beter benoemen dan het in de doofpot stoppen. kop in het zand steken en net doen of het niet bestaat.

zoals bv bij islamitische tv uitzendingen aandacht word geschonken aan bv het christendom. zag ik ook eens dat het bij de eo om islamieten ging. en dan in beide gevallen gewoon positief. het was gewoon zo menselijk. dat vond ik juist zo mooi om te zien.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:37

Ben het helemaal met je eens jameyskatje! Dat multiculturele, daar leren we alleen maar van. Van alle culturen neem je wat mee. Dat is erg mooi! (mooie gedachte om het weekend mee te beginnen)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:38

haha owja lekker weekend.

ik moet maar eens gaan. mijn bijna-zusje krijgt vandaag haar eerste paardrijles. een marokkaans meisje van 8 jaar hihi, dat is pas intergratie :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:12

Maar "wat" ben jij zelf nu eigk Jamey? Oorspronkelijk Nederlandse die Moslima geworden is?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:27

Ben ik ook wel benieuwd naar?
Toen ik getrouwd was me mijn exman (Marrokaans) heb ik ook wel eens overwogen om moslim te worden eigenlijk.
Mijn toenmalige schoonmoeder (zalig mens) heeft me wel eens zonde dat ik het wist de Shareeda (Zeg ik dat zo goed) op laten zeggen.
Dat doe je als je moslim wilt worden.

De rede dat ik het niet geworden ben is omdat ik niets met het geloof heb, dus ook niet met Allah.

Mijn kindjes zijn dus wel moslim maar tja wat houdt het verder in?
als ze straks op een leeftijd komen dat ze daar over na kunnen denken is het vroeg genoeg.

Ja ze eten wel varkensvlees en doen geen Ramadan, zijn ze nog te klein voor.
Het enigste wat ik ze mee wil geven is trots te zijn op hun cultuur, zowel de Nederlandse als de Marrokaanse.
Wees trots op wie je bent!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:31

Ik ben ook niet gelovig, ik voel het gewoonweg niet, maar ik vind de Islam wel een heel mooi geloof, mooier dan veel andere geloven in Nederland :)

Ik las op Nu.nl trouwens dat die man van integratie dacht dat het Wilders-probleem zich vanzelf wel op zou lossen. Wilders maakt zichzelf (onbewust?) steeds belachelijker door bvb die kopvoddentax en verliest zo vanzelf wel mensen en macht.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:53

Mijn schoonzusje is met een Moslim getrouwd. En is nu, zegt ze, ook Moslim. Maar in mijn ogen is ze pseudo-Moslim. Want zo strikt in de leer qua voeding is ze in ieder geval niet ;) De MacDonalds is toch niet echt een gelegenheid waar je als Moslim een broodje hamburger gaat eten?
Zelf ben ik niet gelovig. Al geloof ik wel in meer tussen hemel en aarde is, maar kan het verder niet concreet met iets benoemen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:02

De hamburgers van de mac zijn rundvlees :P

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:16

Heino schreef:
Ik ben ook niet gelovig, ik voel het gewoonweg niet, maar ik vind de Islam wel een heel mooi geloof, mooier dan veel andere geloven in Nederland :)

Ik las op Nu.nl trouwens dat die man van integratie dacht dat het Wilders-probleem zich vanzelf wel op zou lossen. Wilders maakt zichzelf (onbewust?) steeds belachelijker door bvb die kopvoddentax en verliest zo vanzelf wel mensen en macht.

Maar beter ook denk ik.
Ik had hem ook nogal hoog zitten eigenlijk, had stille hoop dat hij de verlosser was maar had van de geschiedenis moeten leren, verlossers bestaan niet, het moet puur uit jezelf komen, thanks voor deze les.
en wat Wilders betreft, ik stem op partij voor de dieren, liever mijn stem naar hun ipv Wilders