Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:55

De Europese unie is ook niet onoverwinnelijk helaas. In tijden van rescessie gaat elk land in de eerste instantie voor zichzelf. Dit zijn voor de EU ook geen ideale tijden en er zijn meer landen om ons heen waar dergelijke rechtse figuren op de achtergrond aanwezig zijn en steeds meer stemmen krijgen... Duitsland, Frankrijk, België om maar een paar te noemen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:16

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:11

Dan nog moeten ze alleen aan de macht zien te raken. De huidige politiek ziet er heel anders uit als die van toen en er is een hoop veranderd in regeltjes. Wil Wilders Hitler II worden had ie vrees ik echt zo'n 69tal jaar eerder politieker moeten zijn ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:30

Zo lang geleden hoeft niet hoor...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... zili%C3%AB

http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_in_Iran

Je ziet, mogelijkheden te over om een dictatuurtje te vestigen. Militaire of theologische coup kan ook.

Hitler had ook zijn eigen schaduwleger en zou ook zonder verkiezingen de macht wel een keer gegrepen hebben (hij had vast wel van die eerste keer geleerd...)

Het is behoorlijk naief om te denken dat onze manier van leven voor eeuwig is, en er zijn zelfs op dit moment dreigingen voor onze democratische vrijheid. En niet alleen uit de Moslimhoek.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:37

Hitler is aan de macht gekomen in een democratie met een prachtig wetboek! Op puur democratisch wijze overigens.
Wat Wilders momenteel roept komt vrijwel overeen met wat Hitler riep voor hij aan de macht kwam.
Als ik dan soms die aanhangers van Wilders hoor denk ik serieus hebben jullie dan niets geleerd van geschiedenis op school....
Deze mensen onderschatten echt wat Wilders doet en zegt.
En Wilders weet heel goed wat hij doet. Zijn discriminerende opmerkingen (want kopvoddentax ís discriminatie!!!) doet hij alllen in de kamer, waar hij onschendbaarheid geniet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:34

'Geert Wilders ondermijnt democratie'Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
Gepubliceerd op 31 oktober 2009 00:00, bijgewerkt op 31 oktober 2009 10:44

AMSTERDAM - De PVV van Geert Wilders is een extreem-rechtse partij die islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert. Daarmee ondermijnt zij de sociale cohesie en de democratie in het land. Dat stellen drie wetenschappers in een aan de Tweede Kamer beloofd onderzoek over radicalisering, dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is uitgevoerd

bron:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... democratie

Wilders: Ze zijn knettergek geworden
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
Gepubliceerd op 31 oktober 2009 10:27, bijgewerkt op 31 oktober 2009 14:24

AMSTERDAM - Fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV reageert ‘ziedend’ op de drie wetenschappers die, in een onderzoeksrapport uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken, zijn partij als ‘extreemrechts’ kwalificeren. ‘Ze zijn knettergek geworden. Wat een idiotie

bron:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... k_geworden

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:43

Wie is er nou knettergek :')
De PVV is toch ook extreemrechts, zo heb ik het iig wel altijd begrepen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 17:27

Extreemrechts is ook wat ik ervan begrepen heb en zo uithaal. Of ze dusdanig de democratie ondermijnen weet ik niet, blijkbaar wil het volk het zo, anders had hij nooit zoveel volgelingen gehad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:30

_San87_ schreef:
Extreemrechts is ook wat ik ervan begrepen heb en zo uithaal. Of ze dusdanig de democratie ondermijnen weet ik niet, blijkbaar wil het volk het zo, anders had hij nooit zoveel volgelingen gehad.

Het volk liep ook achter Hitler aan, het volk genoot van Christenen die door de leeuwen opgegeten werden, z.g. heksen die verbrand werden en hoofden onder de guillotine om maar eens een losse greep in de geschiedenis te doen.
Of te wel het volk is geen maatstaf voor goed of kwaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 17:33

Ik neem toch aan dat je aan het volk prima kan aflezen wat er zou moeten veranderen. Want laten we niet vergeten dat Hitler in het begin hele goede ideeën had om de economie er weer bovenop te helpen :) Die rare ideeën kwamen pas echt naar boven toen hij al aan de macht was.

En ik zei ook niet dat het volk een maatstaf van goed of kwaad is, maar wel een goed beeld van wat het volk veranderd wil zien :) En blijkbaar beantwoord Wilders daaraan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:34

Volkskrant schreef:
Wilders: Ze zijn knettergek geworden

Sterke, inhoudelijke reactie van Wilders :j Dat zijn de argumenten waar je een goed debat mee voert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:39

_San87_ schreef:
Ik neem toch aan dat je aan het volk prima kan aflezen wat er zou moeten veranderen. Want laten we niet vergeten dat Hitler in het begin hele goede ideeën had om de economie er weer bovenop te helpen :) Die rare ideeën kwamen pas echt naar boven toen hij al aan de macht was.

En ik zei ook niet dat het volk een maatstaf van goed of kwaad is, maar wel een goed beeld van wat het volk veranderd wil zien :) En blijkbaar beantwoord Wilders daaraan.

Zijn goede ideeën om Duitsland er boven op te krijgen wáren de voorbereiding van zijn oorlog ;) Hitler heeft Duitsland uit een hele diepe put gehaald maar zijn bedoelingen zijn nooit goed geweest. Het is dat Frankrijk en Engeland appeasement politiek toepastte dat hij er in geslaagd is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 17:41

pharagirlke schreef:
_San87_ schreef:

Zijn goede ideeën om Duitsland er boven op te krijgen wáren de voorbereiding van zijn oorlog ;) Hitler heeft Duitsland uit een hele diepe put gehaald maar zijn bedoelingen zijn nooit goed geweest. Het is dat Frankrijk en Engeland appeasement politiek toepastte dat hij er in geslaagd is.

Dat weet ik, ik heb ook geschiedenis gehad. Maar die goede ideeën is wel wat het volk achter hem heeft gekregen. Het volk wilde dus ook verandering. En dat willen de Nederlanders nu blijkbaar ook, anders zouden ze Wilders niet steunen. Daar gaat het me om, niet dat Hitler een geweldig persoon was, want dat was ie niet :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:41

Wilders speelt in mijn ogen in op de angst van de mensen, die mede door de media gecreërd wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:42

Maar ik heb niet het idee dat Wilders een oorlog aan het voorbereiden is. Hitler was daar al mee bezig toen hij nog in de gevangenis zat. Hitler en Wilders zijn niet te vergelijken. Hitler was dusdanig beledigt door het verlies van Duitsland en het verdrag van Versailles dat hij Duitsland terug aan de macht wilde. Duitsland moest terug een grootmacht worden! DAT was Hitler zijn idee, Nederland/Belgie zijn geen grootmachten en de kans dat ze dat ooit gaan worden is miniem.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-10-09 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:44

Ik weet het niet, van Hitler dacht ook niemand vantevoren dat hij zo zou eindigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:45

Engeland en Frankrijk hebben het beide mis zien gaan maar wilde niet reageren om oorlog te voorkomen. Iig eentje wilde niet reageren om oorlog te voorkomen, de andere vond het verdrag van versailles te streng. ;) Ze zagen heus wel waar Hitler mee bezig was maar ze wisten niet hoe er op te reageren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:47

Shadow0 schreef:
Sterke, inhoudelijke reactie van Wilders :j Dat zijn de argumenten waar je een goed debat mee voert.

Met als toevoeging dat alle journalisten en onderzoekers links zijn. Waarmee hij bevestigt dat hij dus nogal rechts is :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:11

pharagirlke schreef:
Engeland en Frankrijk hebben het beide mis zien gaan maar wilde niet reageren om oorlog te voorkomen. Iig eentje wilde niet reageren om oorlog te voorkomen, de andere vond het verdrag van versailles te streng. ;) Ze zagen heus wel waar Hitler mee bezig was maar ze wisten niet hoe er op te reageren.

Ik denk dat het genoeg zegt dat Wilders in een aantal andere landen niet welkom is :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:12

Nee, dat zegt voor mij eigenlijk helemaal niets. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:17

pharagirlke schreef:
Nederland/Belgie zijn geen grootmachten en de kans dat ze dat ooit gaan worden is miniem.

Wat heeft Belgie hier mee te maken eigenlijk :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:18

Ok, dat kan. Ik vind het wel een teken dat andere landen zijn kwaadwilligheid wel inzien en hun land/volk hier voor willen behoeden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:25

sarabande: Het was meer om te voorkomen dat men zich beledigt zou voelen en zou zeggen "En België kan dat wel worden dan?".

Heino: Het feit dat er een partij als Wilders is, betekent dat er ook mensen in dit land zijn die vinden dat moslims hier niet mogen. Zegt dat dan wat over moslims? :) (en neen, ik wil nu geen discussie opstarten over of moslims hier al dan niet welkom zijn, het is maar een voorbeeld om te laten zien dat het niets hóeft te betekenen.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:38

pharagirlke schreef:
sarabande: Het was meer om te voorkomen dat men zich beledigt zou voelen en zou zeggen "En België kan dat wel worden dan?".

Ik zie dat niet. Belgie heeft niks met Wilders te maken dus heel vreemd om dat aan elkaar te koppelen. Ik vraag me ook af waarom je er als buitenstaander zo mee bezig bent, het is vooral een probleem voor Nederlanders, die hun partijen (ook de mijne) zien inkrimpen en de kiezers naar Wilders zien gaan.

Meestal uit onvrede met wat er is, alhoewel slechts weinigen van hen die onvrede relevant kunnen duiden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:47

Is dit weer zo'n "je bent niet van hier dus moei je niet" bericht Sarabande? :) Ik moei me overigens niet met de politieke discussie, ik corrigeer alleen de foute vergelijking tussen Hitler en Wilders daar die twee simpelweg niet te vergelijken zijn. Dat jij niet kan lezen of enkel leest wat jou het beste uit komt om weer eens op mijn kap te zitten kan ik weinig aan doen vind ik. :)