Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hypofocus schreef:1. Dus dan moet de fotograaf nog steeds al het opspoor werk zélf doen. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van de site van Horse Tycoon, het beheer van Horse Tycoon is verantwoordelijk voor de inhoud op de site.
2. Goed idee, maar wat gebeurd er met de foto's die al in het spel zitten? En wat gebeurd er met de inkomsten die in het verleden gegenereerd zijn via deze foto's? Krijgen de fotografen daar nog wat van terug te zien?
3. Waarschuwing is ook mogelijk? Waarom worden gebruikers na 1 waarschuwing niet bij de 2e x direct permanent verbannen? Je moet een statement maken. De gebruiker pleegt een misdrijf. Niet een kwajongensstreek. Pak het dan ook serieus aan. Anders nemen de gebruikers (zoals we de afgelopen jaren gemerkt hebben) de regels gewoon níet serieus.
4. Prima maatregel, maar zoals één van de andere fotografen al schreef: mensen hebben het in de wet kunnen lezen, op de site van de fotograaf kunnen lezen, op google kunnen lezen, in de algemene HT voorwaarden kunnen lezen én in de regels van HT kunnen lezen... Dat hebben ze blijkbaar állemaal overgeslagen, dus ik gok dat een opmerking tijdens het uploaden ook niet gelezen zal worden, net als ál die andere waarschuwingen die ze tijdens het zoeken naar foto's al niet gelezen hebben.
LimaMambo schreef:Focussed schreef:Er is al zo vaak duidelijk gemaakt dat er zoveel ontevredenheid is over die oplossing. Waarom wordt er niet gewoon geluisterd en meegewerkt? Bang dat er dan geen centjes meer binnenkomen?
sorry.. maar dat van die centjes vindd ik eerder op hypofocus slaan..
er word een oplossing aangeboden, is het nog niet goed
geld geld en nog eens geld, dat is waar het om draait
Shadow0 schreef:Focussed: ik ben net zo goed als jij benieuwd naar de motivatie van Michel, maar door er gelijk een negatieve conclusie aan te verbinden, en een smiley alsmaak je wel de kans een stuk kleiner dat er een open en nuttig antwoord komt.
Focussed schreef:Echt jeetje ik word hier een beetje moe van.
Kom maar met een beter oplossing?
Astjeblieft doe die ogen open en lees! Hilda kwam met het geniale idee van de stockfoto's en royalties. Andere ideeën zijn stoppen met de uploadmogelijkheid bij het paard....
En zo kan ik nog wel even doorgaaan.
Michel_ schreef:Hmmmm ik lezen? Heb een paar pagina's terug al gezegd dat wij niets zien in stockfoto's.
Michel_ schreef:Komen jullie maar met een betere oplossing dan. Wij moeten zeker maar ja en amen zeggen.
Zo werkt dat helaas ook niet.
Hypofocus schreef:Maar ik kon daar geen duidelijke redenering/argumentatie bij zien staan?
Het kan gaan om exact dezelfde foto's die al in gebruik zijn in het spel, maar dan op legale manier verkregen.
Wat is er mis mee, behalve dat 't wat geld kost?
Michel_ schreef:Zoals ik al eerder zei; gebruikers houden ervan om foto's te bewerken met de paardennaam, stalnaam etc. in hun foto te plaatsen.
Dat is dan niet eens meer mogelijk.
Michel_ schreef:Hypofocus schreef:Maar ik kon daar geen duidelijke redenering/argumentatie bij zien staan?
Het kan gaan om exact dezelfde foto's die al in gebruik zijn in het spel, maar dan op legale manier verkregen.
Wat is er mis mee, behalve dat 't wat geld kost?
Zoals ik al eerder zei; gebruikers houden ervan om foto's te bewerken met de paardennaam, stalnaam etc. in hun foto te plaatsen.
Dat is dan niet eens meer mogelijk.
Hypofocus schreef:Jawel hoor, dat is gewoon mogelijk.
Je vraagt om een licentie bij de fotografen waar je de stockphotos koopt, waar bij inbegrepen is dat de foto's die aangekocht worden in het spel op alle mogelijke manieren gebruikt mogen worden, en verwerkt/bewerkt mogen worden door de gebruikers.
Er is geen enkel verschil tussen de huidige situatie en een groot aantal stockfoto's kopen, behalve dat het wat geld kost om de fotografen te compenseren, waarmee je direct van het illegale-materiaal probleem af bent.
Geen risico's, tevreden spelers, tevreden fotografen.
En er is maar zo'n super klein deel van de gebruikers die nu zelf al eigen foto's gebruikt, dat het voor die kleine groep waarschijnlijk geen struikelblok is.
Dus nogmaals; ik ben benieuwd naar een goed argument...
Michel_ schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat ze dus weer zelf een plaatje ergens moeten uploaden (bewerkte versie) en vervolgens kunnen plaatsen bij hun paard.
Maar wie zegt dat ze dat ook doen? En niet gewoon weer een foto van een fotograaf plaatsen?
Shadow0 schreef:Michel_ schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat ze dus weer zelf een plaatje ergens moeten uploaden (bewerkte versie) en vervolgens kunnen plaatsen bij hun paard.
Maar wie zegt dat ze dat ook doen? En niet gewoon weer een foto van een fotograaf plaatsen?
Daar is natuurlijk wel een oplossing voor - ik weet niet of je die wilt horen?
Hypofocus schreef:Tja... Stephanie... Uit de opties die Horse Tycoon nu aanbiedt kan ik maar 2 dingen concluderen:
- Het mag geen tijd kosten
- Het mag geen geld kosten
Want de fotografen moeten nog steeds zélf alles uitzoeken (dus dat voorstel levert geen voordeel op)
En alle opties die geld kosten worden ook direct van tafel geschoven.
Eigenlijk blijft alles dus hetzelfde, alleen zegt men dat het "misschien" mogelijk is om de gebruikers wat strenger aan te pakken.
Tja.. dat is gewoon geen oplossing.
Dus zo lang het voor de fotografen geen voordeel oplevert (op welke manier dan ook), zal het inderdaad niet uitkomen op een goede afspraak.
Het moet van 2 kanten komen hoor...
Niet álleen voordeel voor Horse Tycoon en blijvende nadelen voor de fotografen (die nog steeds niets voor hun werk krijgen).
LimaMambo schreef:hoe in vredesnaam kan HT nou controleren of een gejatte foto zonder copyright een foto is van een fotograaf?
dat is onmogelijk
Hypofocus schreef:- Het mag geen tijd kosten
- Het mag geen geld kosten
Citaat:Want de fotografen moeten nog steeds zélf alles uitzoeken (dus dat voorstel levert geen voordeel op)
Hypofocus schreef:LimaMambo schreef:hoe in vredesnaam kan HT nou controleren of een gejatte foto zonder copyright een foto is van een fotograaf?
dat is onmogelijk
Dat is eigenlijk dezelfde vraag als dat je zou zeggen:
"Hoe kun je nou in vredesnaam horen of de muziek van dat bandje écht The Beatles zijn of een ander bandje"