Mireille1970 schreef:Je zegt hier dat wat de mensen willen horen niet waar is en vaak niet uit te voeren.
Laat het beeld dat een verandering gevaarlijk is nou varen...
1. Wat de mensen willen horen is hun waarheid... en als dat er dus veel zijn dient men daar serieus mee om te gaan!
2. Wie weet de definitie van waar en niet waar?
3. Wat kan er niet als we het nog nooit geprobeerd hebben?
De gevestigde situatie PVDA/CDA en een 3e hebben het nu wat 16 jaar gedaan en er op werkelijk alle fronten een puinhoop van gemaakt...
Het wordt tijd voor een nieuwe kans van NL.
Laten we het eens een paar jaar anders proberen en daarna pas evalueren of het NL volk dat nu PVV stemde en voorheen Pim en dit al jaren roept het echt zo fout had!
Niet van tevoren zeggen dat mensen die PVV stemmen niets snappen of in een achterstandswijk wonen en dat Geert loze dingen roept en niets kan waarmaken van hetgeen hij roept.
Dat weten we namelijk helemaal niet.
Op alle fronten een puinhoop? Het zou fijn zijn als je met een onderbouwd argument komt voordat je alleen maar 'puinhoop' roept. Dus... ik nodig je uit om iets specifieker te zijn, alsjeblieft?
Ik reageer even op je punten.
1. Hoe kom je er bij dat wat mensen 'willen' horen de waarheid is? Ik wil ook graag horen dat alle mensen vegetariër zijn, dat er geen kinderarbeid is en dat iedereen gelukkig is. Maar dat is geen waarheid... ;-( Daarbij is het simpelweg niet waar als mensen roepen 'Alle Marokkanen zijn crimineel' want ik ken persoonlijk een aantal Marokkanen die níet crimineel zijn. Ik vind dat dergelijke gevallen niet serieus genomen moeten worden want dat zou discriminatie van Marokkanen zijn.
2. De definitie van waar en niet waar kan goed benaderd worden door middel van bijvoorbeeld sociologisch onderzoek, waar veel sociologen en politicologen ook mee bezig zijn. Het is goed om meningen van mensen aan dergelijke onderzoeken te toetsen, om zodoende het waarheidsgehalte te kunnen beoordelen.
3. Om bijvoorbeeld zomaar mensen het land uit te zetten zou in strijd zijn met verdragen als het Universele Verdrag van de Rechten van de Mens, en ook in strijd met veel EU verdragen. Dat kan simpelweg niet, tenzij je wilt dat Nederland een soort Iran wordt?
Tenslotte, nu begin jij met dezelfde polarisatie als Wilders zelf. Ik zeg toch niet dat Geert helemaal NIETS kan waarmaken van wat hij roept? Of dat ALLE PVV stemmers in een achterstandswijk wonen?