Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:29

:o hmmm, Poetin die geen genocide pleegt - dat weet ik zo net nog niet.

Massamoordenaar zeer zeker.

En voor zijn vrouw is hij waarschijnlijk erg lief, dus menselijke "trekjes" in overvloed.


De internationale definitie van genocide omvat het plannen en uitvoeren van grootschalige vernietiging van de burgerbevolking van een land. (Dat hijzelf vindt dat Oekraïne van hem is en geen land is in deze geen argument)

pien_2010

Berichten: 43924
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:31

Heeft Poetin een vrouw? Ik weet dat echt niet.

BigOne
Berichten: 38600
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:41

pien_2010 schreef:
Heeft Poetin een vrouw? Ik weet dat echt niet.

Zijn eerste ; twee volwassen dochters met hoge ( dik betaalde ) functies.
https://www.hln.be/buitenland/zo-vergin ... ~ae6303b3/

En daarna een jonge dame , olympisch kampioene waar hij drie of vier kids bij kreeg. Onduidelijk waar ze nu is want ze is er met een bodyguard vandoor ( volgens geruchten )

En nu had hij weer een nieuwe scharrel.

Raineri
Berichten: 6350
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:46

BigOne schreef:
pien_2010 schreef:
Heeft Poetin een vrouw? Ik weet dat echt niet.

Zijn eerste ; twee volwassen dochters met hoge ( dik betaalde ) functies.
https://www.hln.be/buitenland/zo-vergin ... ~ae6303b3/

En daarna een jonge dame , olympisch kampioene waar hij drie of vier kids bij kreeg. Onduidelijk waar ze nu is want ze is er met een bodyguard vandoor ( volgens geruchten )

En nu had hij weer een nieuwe scharrel.


Uh oh, geen goed nieuws

BigOne
Berichten: 38600
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:53

En dan is er nog een dochter , moeder was poetsvrouw en heeft lang een affaire gehad met Poetin. Zij woont inmiddels in monte carlo met dochter , heeft een huis in st Petersburg en kapitalen op de bank.

Benzz
Berichten: 3050
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:10

Dat van die andere kinderen zijn wel allemaal roddels, daar is nooit iets over bevestigt.

Maar goed, een relatie met Poetin, lijkt mij de ergste nachtmerrie die je kan gebeuren.

pien_2010

Berichten: 43924
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:06

Misschien is hij wel heel teder (terwijl ik dit schrijf lopen de rillingen over mijn rug en moet ik zo lachen) _O-

Benzz
Berichten: 3050
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:12

pien_2010 schreef:
Misschien is hij wel heel teder (terwijl ik dit schrijf lopen de rillingen over mijn rug en moet ik zo lachen) _O-


Ik had meer het : GADVER reactie bij jouw bericht hahahahah!

mysa

Berichten: 10612
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:00

Voor zijn eerste vrouw was hij niet erg lief, daarna had hij een relatie met ene Alina nog-wat, een voormalig turnster en daarna lid van de Doema.

Maar als je een heel klein beetje wilt inschatten wie hij is, dan zou je het boek 'De Nieuwe Tsaar' van Steven Lee Myers kunnen lezen. Is erg compleet en goed gedocumenteerd. (Al wel een aantal jaren geleden verschenen dus niet heel actueel) .

pien_2010

Berichten: 43924
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:18

Een interessant artikel waarom het songfestival niet politiek zou zijn en tegelijkertijd zeer politiek is.
Hoe de Israëlische regering reclame heeft gemaakt over de veerkracht van Israël en dus dat je 20x mag stemmen op de Israëlische afvaardiging.
Hoe met name uiterst rechtse partijen dit ter harte hebben genomen (kijk naar Wilders en vd Plas) en dus zich uitgesproken hebben.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240512 ... rce=google

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37436
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:24

Gewoon fout, als nederlandse politiek hoor je je daar niet mee bezig te houden.

Maar nog steeds ik kijk niet echt uit naar een rechts kabinet :n al die haat en nijd gewoon bah. -O- In de tweede wereld oorlog was ik al lang afgemaakt wegens onbruikbaar ;( ik moet echt niet denken aan uitsluiting van mensen in welke vorm dan ook. :n

pien_2010

Berichten: 43924
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:32

Karuna die.wind van onbruikbaar waait nu al door Nederland als het om ouderen gaat en bejaarden, vind ik. Heel naar vind ik dat.
Hier in Frankrijk ben ik een gerespecteerde oudere net als de anderen met veel ervaring, de jongeren (stagiaires) werken graag met mij en vragen veel daar ik veel ervaring heb ook al ben ik nu een vrijwilliger, we zijn gerespecteerd want we zijn goed voor de economie, horeca, vakanties etc, we worden gerespecteerd want tot op hoge leeftijd wordt hier door ouderen gevrijwilligd en geholpen met huiswerk begeleiding bv, etc. We dansen met jongeren op feesten en we zitten in de derde leeftijd.

In Nederland hoor ik vooral op de TV dat ouderen huizen bezetten, erg duur zijn want krijgen gebreken, moeten nadenken over hun toekomst voor als ze minder valide worden etc etc.
Ik vind dat heel naar.

Een leuk zeldzaam positief artikel over de boomers n.a.v onderzoek komt ik zonet tegen.

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/he ... abyboomer/

nps
Berichten: 2007
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:16

https://nos.nl/l/2519493

Kunnen we Wilders/PVV alstjeblieft financieel aansprakelijk stellen voor het overheidsgeld wat en de overheidstijd die hieraan is verspild? Strekking - Timmermans is niet strafbaar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37436
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:16

Ik weet het, er wordt nu ook al doodleuk gezegd jaaa er zal niet voor iedereen thuiszorg zijn later, ga dat zelf maar regelen in je omgeving (hoe dan? als iedereen moet doorwerken tot hoge leeftijd en het liefst met zijn tweeen omdat je anders je meest basis leefdingen al niet eens meer kunt betalen) en er ook al geen vrijwilligers meer zijn zo langzamerhand, veel mensen zijn gewoon stuk als ze met pensioen mogen) en ook de huisvesting ja er zijn zeker niet voldoende aangepaste woningen voor je als je ouder en hulpbehoevend wordt -O-

Ik zie het in frankrijk waar ik woon,(ok ook een landelijk gebied en niet de grote stad met de vreselijke stadsproblemen) de oudjes zijn tot hoge leeftijd actief met veel dingen omdat ze de energie nog hebbenn nog niet stuk zijn. Waar inderdaad de jongeren heengaan voor advies over dingen. Ik heb vorige week een enorme bult kennis opgedaan bij mijn toch aardig oude achterbuurvrouw ontrend sap onttrekken en wat extra weck tips.

Daar waar voorzieningen verdwijnen komen er oplossingen, bakker groente kaas vlees aan huis. Of automaten waar je je basis boodschappen kunt uithalen, nu bij mij een busje vanuit de supermarkt (verhuisd van centrum in het volgende dorp naar de rand ervan) voor de omgeving, die bel je en dan wordt je gratis naat de supermarkt gebracht en weer terug.

Maar overal in europa zie je de verrechtsing. Maar waar zuidelijke landen nog soort van respect hebben voor de ouderen lijken ze in nederland inderdaad eerder een dure hinder en last. Kosten teveel geld houden huizen bezet. Pas op het nieuws een dame op leeftijd die anonieme brieven in de bus had gekregen met best nare woorden. Dat het schande was dat ze nog woonde waar ze woonde in haar eentje in haar oude gezinshuis, :r |(

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:24

Mja het is ook totaal niet praktisch natuurlijk, zo'n oude dame in een gezinshuis. Wellicht zou ze zelf ook best wat kleiner willen wonen. Maar de meesten in zo'n situatie kijken wel lekker uit, om nou naar een opgepropt flatje oid te gaan en dan ook nog (veel) meer te moeten betalen dan wat ze nu in de maand kwijt zijn.... Geef die mensen eens ongelijk, zelf zou je dezelfde keuze maken.

Maar om zo'n vrouwtje dan een vieze brief te sturen, bah zeg :n

Vooral dat haterige naar elkaar vind ik echt vervelend. In plaats van samen de schouders er onder, zo vuil praten over anderen en anderen dwars zitten....

pien_2010

Berichten: 43924
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:53

Het heeft voor mij twee kanten. Op de eerste plaats zijn ouderen niet verantwoordelijk voor de nood op de betaalbare huizenmarkt. Bv Heeft alles met overheidsbeleid te maken. Dus doorstroming is erg moeilijk zo niet onmogelijk.
Daarnaast hebben veel ouderen hun hypotheek afbetaald en naast ouderen die erg krap zitten, is er ook een groep die wat ruimer zit eindelijk zowel als het om tijd als om geld gaat.
En dan heb je eindelijk tijd voor je tuin, activiteiten, (klein)kinderen en de ruimte en dan zou je klein moeten gaan wonen. Waardoor velen niet meer op de kleinkinderen kunnen passen, groente kunnen verbouwen etc.
Want een appartement komt in beeld als fitheid afneemt maar zolang ik mijn bonus kleinzoon van 25 jaar er uit bosmaaier valt het met die fitheid voorlopig nog wel mee op mijn 65 ste.
Dus flat, appartement, kleiner wonen is voor velen pas aantrekkelijk als ze 75 - 80 plussers zijn.

Veel ouderen hebben erg veel gesabbeld in het leven (zoals ik), erg hard gewerkt ( zoals ik) en dan hebben ze eindelijk de "derde leeftijd bereikt" dat heel veel geluk brengt en hier beleefd wordt als een tweede studenten tijd en dan zou je weer van alles moeten en zou je overlast veroorzaken en de maatschappij teveel kosten. Heel gek vind ik dat.

Want geef dan bv gemakkelijker vergunningen af voor extra woningen in de tuin. Er zijn zoveel (o)pa en (o)ma's die dat dolgraag zouden willen wonen met (klein) kinderen op het terrein. Maar dat kan dan niet weer. Etc....

mysa

Berichten: 10612
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:28

Zeker Pien, ik ben het als zo vaak met je eens.
Hier ook oud en kinderen nog niet zo lang uit huis. Ben ook opgegroeid hier, huidige huis met eigen handen gebouwd (Naja, vooral die van mijn echtgenoot) nog maar een klein hypotheekje. Ik blijf voorlopig hoor. Moet ook nog 4 of 5 jaar werken trouwens.
Als we tzt een mantelwoning in de tuin mogen zetten ben ik daar best voor te porren. Maar dan wel eentje waar man en ik niet voortdurend op elkaars lip zitten. Ik hoop eigenlijk dat dat kan en mag tegen die tijd.

Avalanche

Berichten: 16302
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:35

pien_2010 schreef:
Het heeft voor mij twee kanten. Op de eerste plaats zijn ouderen niet verantwoordelijk voor de nood op de betaalbare huizenmarkt. Bv Heeft alles met overheidsbeleid te maken. Dus doorstroming is erg moeilijk zo niet onmogelijk.
Daarnaast hebben veel ouderen hun hypotheek afbetaald en naast ouderen die erg krap zitten, is er ook een groep die wat ruimer zit eindelijk zowel als het om tijd als om geld gaat.
En dan heb je eindelijk tijd voor je tuin, activiteiten, (klein)kinderen en de ruimte en dan zou je klein moeten gaan wonen. Waardoor velen niet meer op de kleinkinderen kunnen passen, groente kunnen verbouwen etc.
Want een appartement komt in beeld als fitheid afneemt maar zolang ik mijn bonus kleinzoon van 25 jaar er uit bosmaaier valt het met die fitheid voorlopig nog wel mee op mijn 65 ste.
Dus flat, appartement, kleiner wonen is voor velen pas aantrekkelijk als ze 75 - 80 plussers zijn.

Veel ouderen hebben erg veel gesabbeld in het leven (zoals ik), erg hard gewerkt ( zoals ik) en dan hebben ze eindelijk de "derde leeftijd bereikt" dat heel veel geluk brengt en hier beleefd wordt als een tweede studenten tijd en dan zou je weer van alles moeten en zou je overlast veroorzaken en de maatschappij teveel kosten. Heel gek vind ik dat.

Want geef dan bv gemakkelijker vergunningen af voor extra woningen in de tuin. Er zijn zoveel (o)pa en (o)ma's die dat dolgraag zouden willen wonen met (klein) kinderen op het terrein. Maar dat kan dan niet weer. Etc....

Dat zou een zegen zijn....... het is zo vreselijk moeilijk om een hypotheek te krijgen en voor starters zijn huizen echt onbetaalbaar.

esje01

Berichten: 4910
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:38

Ik heb vorig jaar een mantelzorg woning in de tuin geplaatst voor mijn moeder.
De regelgeving is al versoepeld en het is in veel gemeenten gewoon mogelijk
Wel moet de woning bij overlijden van de bewoner ontmanteld worden en/ of verwijderd.

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:39

Ik vind sowieso dat we iets meer zouden moeten / mogen met "generatiewonen" of hoe je het ook wilt noemen.
Ideaal toch als je op 1 erf met 2 (of zelfs 3?) generaties zou kunnen wonen *\o/*

De opa / oma's kunnen als ze nog fit zijn dan mooi op de kleinkinderen passen en daarmee de pappa & mamma generatie uit de brand helpen. En als ze wat meer gaan mankeren dat kunnen zij juist weer makkelijker geholpen worden omdat je toch sneller even hier en daar wat hulp biedt als je er naast woont. Samen eten enzo, samen moestuintje bijhouden..... zou best ideaal kunnen zijn :j

_chou
Berichten: 111
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:45

Moet je wel willen, hoor, op elkaar terrein wonen en dus elkaar in de gaten kunnen houden. Mij niet gezien.

Maar wel eens dat ze meer starterplekken/bejaardenplekken moeten bouwen om de doorstroom op gang te helpen.

germie

Berichten: 26120
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:51

Het zijn niet alleen de ouderen hoor die 'te groot' wonen hier. Ik heb al artikelen gelezen waar men gewoon vindt dat 1 slaapkamer genoeg is en als je er meer hebt dat je te groot woont. Belachelijk natuurlijk.

Ik zag op funda ook al ergens dat ze een slaapkamer in een woning verkocht en dan moet je de wc delen met anderen. Kost ook nog eens een 175.000, en je hebt nog niets. Dat is echt belachelijk.

Avalanche

Berichten: 16302
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:24

Ik zou eigenlijk superblij zijn met een huisje met 1 slaapkamer :)

Ik wil graag een fijne ruime badkamer, en een keuken die redelijk compleet is. Maar wat moet ik in mijn eentje met meerdere slaapkamers? Ik zou vooral echt blij zijn met buitenruimte :) geen supergrote tuin, maar ik heb altijd meerdere honden gehad, en dan is een tuin best fijn.

pien_2010

Berichten: 43924
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:27

Germie heeft het daar niet over Ava. Lees maar. Zij praat over een slaapkamer in een huis die je kunt kopen met gedeelde wc. Kosten 175.000 euro.

Avalanche

Berichten: 16302
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:30

germie schreef:
Het zijn niet alleen de ouderen hoor die 'te groot' wonen hier. Ik heb al artikelen gelezen waar men gewoon vindt dat 1 slaapkamer genoeg is en als je er meer hebt dat je te groot woont. Belachelijk natuurlijk.

Ik reageerde hierop, Pien :)