Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:00

Als jij een betere poll hebt dan zie ik die graag.
En is het aannemelijk dat Trump het vuur zou openen op de FBI als ze met een huiszoekingsbevel langs zouden komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:01

Cowboy55 schreef:
Het onderzoek is een jaar oud en heeft DUS niks met afgelopen week van doen.

Het heeft wel wat te maken met hoe betrouwbaar mensen de FBI zien.
Ik zeg toch verder ook nergens dat die daling komt door de inval bij Trump?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:03

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:
Het onderzoek is een jaar oud en heeft DUS niks met afgelopen week van doen.

Het heeft wel wat te maken met hoe betrouwbaar mensen de FBI zien.
Ik zeg toch verder ook nergens dat die daling komt door de inval bij Trump?

Ja, heel slim. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:04

Cowboy, zou je inhoudelijk willen reageren en niet op de manier dat je het nu doet? Dit is slecht voor de sfeer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:04

enzino schreef:
Als jij een betere poll hebt dan zie ik die graag.
En is het aannemelijk dat Trump het vuur zou openen op de FBI als ze met een huiszoekingsbevel langs zouden komen?

Waarop zou ik een poll moeten willen hebben over wat Amerikanen van de FBI vinden? En waarom zou ik die dan -als ik die behoefte al zou hebben- aan jou moeten laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:15

Omdat het onderbouwing zou kunnen zijn waarom de FBI niet politiek is en dat Trump dus terecht op deze manier werd aangepakt. En door die poll te laten zien zou je mooi mijn poll ontkrachten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:20

enzino schreef:
Omdat het onderbouwing zou kunnen zijn waarom de FBI niet politiek is en dat Trump dus terecht op deze manier werd aangepakt. En door die poll te laten zien zou je mooi mijn poll ontkrachten.

Ach Enzino......Onder de streep probeer je een punt te maken met een onbetrouwbare bron en verouderde data. En nu je daar op aangesproken wordt ga je allerlei schijnbewegingen uitvoeren om de aandacht daarvan af te leiden. Heel erg Trumpiaans overigens, zie nogmaals: https://edition.cnn.com/2022/08/13/poli ... index.html

Daar heb je nu al een half uur en een post of 4 a 5 aan besteed. Ga er vooral mee door als je er gelukkig van wordt overigens, maar je discussieert wat mij betreft vanaf nu met jezelf. Succes ermee.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:25

Cowboy, een hoop op de persoon en weinig op de bal. Jammer.

Je stuk komt echter van een linkse outlet en iemand die de woorden "say a whole bunch of nonsense in rapid succession" gebruikt is duidelijk niet onpartijdig. Het is slechts een opiniestuk van CNN, een zender die haar betrouwbaarheid al jaren kwijt aan het raken is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:47

Misschien moet je eens met een sterk argument komen als je sterke tegenargumenten vereist Enzino.

Waar zijn de (betrouwbare) bronnen voor wat je claimt? Wbt Bidens mentale staat? Wbt dat de inval onrechtmatig zou zijn? Dat het een plot is van de Democraten, die zelf aangaven er niks van af te weten? Als je het tegendeel beweert, geef er dan ook een goede onderbouwing van.

Want je roeptoetert heel veel maar weinig substantieels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:02

Ik kan me best voorstellen dat iemand twijfelt over de mentale staat van Biden... als je alleen maar naar de snippets van de rechtse media kijkt, zonder de moeite te doen om de complete filmpjes elders te zoeken :(:) Overigens zijn er ook zat filmpjes van Trump waar hij rijp lijkt voor een tehuis :=

We kunnen er eerlijk over zijn dat Biden gewoon een oude man is. Dat hij oud en langzaam over komt, en zijn stotterige kunstgebit manier van praten helpt ook niet mee :(:) Maar het is volgens mij wel een integere man met het hart op de juiste plaats... die het volk en de wereld wil helpen, in tegenstelling tot Trump die alleen maar aan zijn eigen gewin denkt.

Mooi verhaal ook dat gezemel over Hunter Bidens laptop en 10% voor de grote man.
Praten we wel verder over als er bewijs voor komt want vooralsnog is dat niet gevonden zover ik weet.
Ook Hunter is (terecht) in onderzoek door de FBI. en ik geloof wel dat hij mooie sier heeft gemaakt met de naam van zijn vader, om dealtjes te sluiten. Want Hunter heeft natuurlijk genoeg meegemaakt en is diep genoeg gegaan in zijn leven om fouten te hebben gemaakt.

Maar zover ik tot nu toe zie, is het enige dat bewezen is over Joe, dat hij houdt van zijn zoon en hem nooit op heeft willen geven. En dat lijkt me een prima instelling voor een vader :j

Mocht blijken dat Joe samen met Hunter illegale dingen heeft gedaan, dan moet hij daarvoor ook aangepakt worden :j

En tja "say a whole bunch of nonsense in rapid succession" is gewoon een omschrijving van wat Trump nu eenmaal doet. Hij spuit een berg onzin en een berg vuiligheid over anderen, om de aandacht af te leiden van zijn eigen narigheid, en hij kijk gewoon wat "plakt" en gaat dat verder uitmelken. Want die angry white men (women) die roeptoeteren wel met hem mee *\o/*

Ik denk dat zelfs wanneer het ondenkbare zou gebeuren, dat Trump in een fase in zijn leven komt dat hij al zijn streken toegeeft, dat de beweging dan zonder hem verder gaat, zo diep zit de MAGA-kern in "het geloof" helaas.

Vooralsnog geloof ik het verhaal dat de FBI naar Trump zijn landgoed ging omdat het na anderhalf jaar en meerdere verzoeken, wel duidelijk was dat die documenten niet vrijwillig teruggegeven zouden worden. Dan moeten ze het maar terughalen :j Want staatsgeheimen laat je niet bij een boze, onbetrouwbare ex-president "in de kelder" staan, dat is niet verantwoord.

En zover ik begreep deden ze het expres zo low-key mogelijk: alles in burger zodat het niet zo opvallend was, en terwijl Trump zelf weg was om een opstootje te voorkomen. Misschien had er wel geen haan naar gekraaid als Trump niet zèlf op zijn bekende bombastische verontwaardigde Trump-manier had gaan zitten janken op social media.

Natuurlijk zorg je dat je gewapend bent als je zoiets gaat doen, want voor je het weet staan er een paar gewapende Trump lakeien / MAGA gekken voor je neus....

[edit] Ik hoop trouwens dat ze alles maar dan ook alles van de eerste tot de laatste seconde hebben gefilmd zodat iedere zeikerd kan zien dat er niks tussen gelegd is maar wat gevonden is, ook echt daar stond. Of dat ze dat op een andere manier kunnen bewijzen want het is natuurlijk onvoorstelbaar dat Trump dergelijke stoute dingetjes doet... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:39

IMANDRA schreef:
Want je roeptoetert heel veel maar weinig substantieels.

En dit nodigt natuurlijk niet uit om het verder toe te lichten. Dat weet jij zelf ook.

pmarena schreef:
...

En dan is het maar hopen dat ze een hoop belangrijke documenten hebben gevonden, want als dat niet het geval is en dit voornamelijk een administratieve issue is geweest dan zou deze actie wel eens heel hard terug kunnen komen. Het verbeterd de perceptie van de onpartijdigheid van de FBI absoluut niet (en die was al niet goed, zie poll) en zal ook gezien worden als een politieke actie van "the swamp" wat ik eerder al onderbouwde met meerdere quotes van anti-Trump mensen die aangaven dat dit Trump juist populairder maakt (Walsh, Yang, Griffin).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:12

Tja, de Trumpetters grijpen alles aan als pro-Trump dus tja.
Als de waarheid er niet toe doet dan kan je alles jouw kant op draaien.

Hou je er ook rekening mee dat het wellicht ook gewoon heel simpel kan zijn wat het lijkt?
Een grudgy grifter van een ex-president die denkt dat hij boven de wet en regeltjes staat en wat dingen meeneemt waarvan hij denkt dat het nog wel van pas kan komen. En "de regering" die die documenten terecht terug wil hebben. En als het niet vrijwillig gegeven wordt, dan zullen ze het moeten komen halen. Die galbak heeft het al anderhalf jaar geleden meegenomen!

Van mij mogen ze Mar-a-Lago helemaal binnenstebuiten keren als er inderdaad zeer gevoelige documenten daar hebben gelegen. Zoek dan maar uit wie er het afgelopen anderhalf jaar daar allemaal binnen de deuren zijn geweest en die documenten gezien kunnen hebben :j

Het heeft er momenteel alle schijn van dat er documenten zijn teruggehaald die daar absoluut niet hadden mogen liggen. En daar zal Trump zich over moeten verantwoorden. Kan hij wel weer het zielige slachtoffer uit gaan lopen hangen en allerlei onzin over anderen gaan lopen roepen maar wie zijn billen brandt...

Trump komt gewoon een keer aan de beurt, linksom of rechtsom zijn er wat netten (tergend langzaam....) rond hem heen aan het sluiten maar uiteindelijk doet Karma hopelijk haar werk :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:29

pmarena schreef:
Trump komt gewoon een keer aan de beurt, linksom of rechtsom zijn er wat netten (tergend langzaam....) rond hem heen aan het sluiten maar uiteindelijk doet Karma hopelijk haar werk :j

Ik help je het hopen, maar wanneer er gewoon een deel van de bevolking daar liever in leugens blijft geloven vrees ik dat je die met niets kunt overtuigen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:34

Ja echt hè.... Klepper doet dat wel mooi, hun eigen logica gebruiken / wat zij beweren over anderen, terug koppelen aan juist Trumpworld streken. En dan die veelzeggende reacties :=

Maargoed Klepper laat uiteraard wel de meest opvallende reacties zien.
Het geeft wel een goed beeld van de gemiddelde online pro-Trumper vrees ik, de ideeën en retoriek die ze elkaar allemaal aanpraten en die eigenlijk maar gewoon een herhaling is van 1 bron: de gedachtekronkels van een zelfverheerlijkende Trump.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 15:42

Vind zo raar die benaming Pro-Trump. Je kiest een partij om zijn visie en andere dingen. Wanneer je iemand kiest voor zijn uiterlijk en niet voor zijn ideeën, dan lijkt me dat een hele rare redenatie. Denk niet, dat een van deze heren gekozen is, vanwege hun uiterlijk.

Wanneer de welvaart stijgt en dat geld voor alle groepen in de samenleving, lijkt het me logisch dat je die president weer kiest.

De aanhangers van Trump zijn visie zijn alleen maar gestegen. Om dan degene voor dom te verklaren, vind ik persoonlijk naïef.

Ben ook benieuwd of Breezz nog reageert op mijn vraag, of mensen die geen HBO- opleiding gedaan hebben dom zijn?

Wanneer heeft CNN ooit iets positiefs over Trump geschreven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:58

Niemand heeft het over uiterlijk?

Nouw....ik denk niet dat Trump geleidelijk meer aanhangers krijgt.
Anders was hij wel herkozen. Maarja dan moet je wel geloven dat de verkiezingen eerlijk verlopen zijn :=

En er zullen ongetwijfeld mensen zijn waarbij de schellen wel van de ogen zijn gevallen na Jan 6th en de hearings. Er zijn binnen cult-achtige situaties zoals dit altijd wel mensen die toch nog een soort van bereikbaar zijn en een grens hebben tot hoe ver ze mee willen gaan.

Of CNN positieve dingen over Trump heeft geschreven durf ik niet te zeggen.
Heeft Fox wel eens iets positiefs over Biden gezegd?

Zullen we trouwens allemaal even opletten wat er nu gebeurt met het ophitsen van Trump aanhangers in de media, door Trump en zijn handlangers tegen de FBI? Hoe er nu weer voorgelogen, boze mensen met wapens staan te dreigen bij het FBI kantoor in Phoenix? Dankzij soortgelijke ophitsende retoriek als "stop the steal"?

Dit voelt als een deja-vu met hoe het ging richting Jan 6th dat mensen voorgelogen werden en boos gemaakt werden en opgejut werden om met wapens op pad te gaan om "de slechteriken" wel even mores te leren.

Ik ben benieuwd hoeveel gewapende Maga-gekken nu weer op pad gaan om de FBI aan te pakken :n

[edit] Oh blijkbaar 2 dagen geleden al iemand die genoeg gevoerd was door Trumpworld om dit te gaan doen... -O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:37

Er zijn nog niet zoveel peilingen die er iets over zeggen, maar de YouGov peiling laat zien dat 62% van de Amerikanen het problematisch (17%) tot een groot probleem (45%) vinden dat Trump geheime stukken in zijn bezit had.

https://fivethirtyeight.com/features/fr ... -jeopardy/

Citaat:
But polling from YouGov conducted on Aug. 9 found that 62 percent of Americans thought it was either “a very big problem” (45 percent) or “somewhat of a problem” (17 percent) that Trump allegedly held onto classified documents after leaving office.

Daartegenover staat dat maar 11% het geen groot probleem vindt en 13% het helemaal geen probleem vindt.

Het stof moet nog verder neerdalen en er zullen nog meer onderzoeken gedaan moeten worden om precies te weten hoe de Amerikanen tegen dit hele verhaal aankijken. Maar het idee dat de meerderheid het maar onzin en een aanval op Trump vindt wordt hier in ieder geval niet mee ondersteund.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:07

Ik vind het vooral wel heel mooi dat het verhaal gaat dat Trump probeerde de boel te foppen door in eerste instantie alleen maar een doos of 15 mee te geven. Dat later bleek dat er toch echt nog een boel dozen moesten staan en de advocaten van Trump aangaven dat daar echt geen gevoelige informatie meer tussen zat. Maar nu blijkt dus van wel.

En dat de instanties te weten zijn gekomen dat hij nog belangrijke dingen achterhield, door een tip van een insider. Ik vind het wel erg mooi als dat zo is want wie zou Trump dan verlinkt hebben? Laat hem zichzelf maar helemaal gek maken met zoeken naar "de dader" en niemand in zijn inner circle meer vertrouwen, dat is al een beginnetje van karma O:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:43

Hij heeft een lijst met namen van fbi agenten die de huiszoeking deden openbaar gemaakt door Breitbart de lijst toe te spelen. Deze mensen krijgen nu nogal wat over zich heen. Hij is nog net zo gevaarlijk bezig als tijdens 6 januari.
Ik zag deze week een documentaire waarin ze allerlei mensen aan het woord lieten die met hem hebben samengewerkt of op de militaire academie hebben gezeten of uit het sociale leven. Één persoon zei dat hij , voor hij vastgoed ontwikkelaar werd hij een filmstudio op wilde richten, hij was een groot fan van Clint Eastwood. Die knijpende oogjes en priemende vinger heeft hij zich helemaal eigen gemaakt .
Docu was van voordat hij president werd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:19

Ja echt een gevaarlijke galbak is het. Hij wéét dat zijn meute gekkies uit gaat zoeken wie die mensen zijn, waar ze wonen en ze gaan bedreigen. Hij speelt gewoon met levens. Zowel van zijn "slachtoffers" als van zijn Maga kliek, het interesseert hem geen zak wat de consequenties van zijn leugens en machtsspelletjes zijn :n

Zowel Trump als die enge meelopers en enablers van hem hebben nog helemaal niks geleerd van Jan 6th. Ja, toch wel: dat ze anderhalf jaar later nog steeds gewoon lekker door kunnen gaan met de Maga crowd ophitsen tegen een ieder die hen durft aan te spreken op wangedrag.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:23

bigone schreef:
Hij heeft een lijst met namen van fbi agenten die de huiszoeking deden openbaar gemaakt door Breitbart de lijst toe te spelen. Deze mensen krijgen nu nogal wat over zich heen. Hij is nog net zo gevaarlijk bezig als tijdens 6 januari.
Ik zag deze week een documentaire waarin ze allerlei mensen aan het woord lieten die met hem hebben samengewerkt of op de militaire academie hebben gezeten of uit het sociale leven. Één persoon zei dat hij , voor hij vastgoed ontwikkelaar werd hij een filmstudio op wilde richten, hij was een groot fan van Clint Eastwood. Die knijpende oogjes en priemende vinger heeft hij zich helemaal eigen gemaakt .

Ik lees mee omdat ik het boeiend vind om op de hoogte te blijven.

Maar even: zijn die namen van agenten openbaar/gaan die naar degene van wie het huis is? Of hoe komt hij aan die lijst?

Ik zou mij als agent toch nog even 3 x achter mijn oren krabben voordat ik nog een keer een inval deed zeg, wat heftig :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:07

pmarena schreef:

Anders was hij wel herkozen. Maarja dan moet je wel geloven dat de verkiezingen eerlijk verlopen zijn :=

En er zullen ongetwijfeld mensen zijn waarbij de schellen wel van de ogen zijn gevallen na Jan 6th en de hearings. Er zijn binnen cult-achtige situaties zoals dit altijd wel mensen die toch nog een soort van bereikbaar zijn en een grens hebben tot hoe ver ze mee willen gaan.

Zullen we trouwens allemaal even opletten wat er nu gebeurt met het ophitsen van Trump aanhangers in de media, door Trump en zijn handlangers tegen de FBI? Hoe er nu weer voorgelogen, boze mensen met wapens staan te dreigen bij het FBI kantoor in Phoenix? Dankzij soortgelijke ophitsende retoriek als "stop the steal"?

Dit voelt als een deja-vu met hoe het ging richting Jan 6th dat mensen voorgelogen werden en boos gemaakt werden en opgejut werden om met wapens op pad te gaan om "de slechteriken" wel even mores te leren.

Ik ben benieuwd hoeveel gewapende Maga-gekken nu weer op pad gaan om de FBI aan te pakken :n

[edit] Oh blijkbaar 2 dagen geleden al iemand die genoeg gevoerd was door Trumpworld om dit te gaan doen... -O-

[ Video ]
Ik las vanmorgen dat Trumpje via SM de adressen van diverse FBI medewerkers openbaar heeft gemaakt.

Te triest voor woorden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:09

Never mind, iemand was me al voor.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:43

Ailill schreef:
pmarena schreef:

[ Video ]
Ik las vanmorgen dat Trumpje via SM de adressen van diverse FBI medewerkers openbaar heeft gemaakt.

Te triest voor woorden.

Stel je even voor dat je adresgegevens op straat liggen. Het adres waar je partner en eventuele kinderen wonen. Of je ouders. 3 dagen nadat een gestoorde Trump fan in Ohio een FBI gebouw in Ohio probeerde binnen te komen met een vuurwapen en een spijkerpistool.

Terzijde: lachen om dat ‘spijkerpistool’? Gebruik er eens 1. Zorg dat niemand binnen 25 meter voor je staat! Of Google even: nail gun head injury en ga naar ‘afbeeldingen’. Waarschuwing: er staan ook plaatjes bij van kinderen met een spijker van 10 cm in hun jukbeen.

Ook leuk: als er iets gebeurt met je familie ontkent #45 elke betrokkenheid. Uiteraard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:21

ruitje schreef:
bigone schreef:

Ik lees mee omdat ik het boeiend vind om op de hoogte te blijven.

Maar even: zijn die namen van agenten openbaar/gaan die naar degene van wie het huis is? Of hoe komt hij aan die lijst?

Ik zou mij als agent toch nog even 3 x achter mijn oren krabben voordat ik nog een keer een inval deed zeg, wat heftig :o

Zijn fbi medewerkers maar trump heeft van te voren een lijst/dagvaarding gekregen waar blijkbaar diegenen opstaan die deze klus zouden doen. Misschien iets met veiligheid te maken.