Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:44

BigOne schreef:
Misschien hebben we wel een veel te grote economie, we hebben zo’n 850.000 arbeidsimmigranten , die wonen ook meestal niet in een hutje op de hei.

Nou, veel arbeidsmigranten wonen in groepshuisvesting, die nemen minder woonruimte in dan de gemiddelde Nederlander.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:45

prompter schreef:
En Yesilgoz valt iedereen aan in debatten. Dat wordt moeilijk formeren als je iedereen zo behandelt. Alleen over samenwerken met Geert wil ze niks zeggen :x

Ze wil hierna weer een rechts kabinet. Dat lukt alleen met de PVV. Dus ze heeft geen keus.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:49

Een keus heb je altijd....

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:50

Ik als kiezer gelukkig ook ;)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:54

was dat ook niet een beetje haar opzet?? 10 punten van Wilders konden zo ingediend worden zegt ze, maar ze wilde als grootste partij dit indienen zodat het op haar conto komt!! is het niet een beetje eigenbelang!! misgunnen van iets aan een ander??

Wie van de twee moet je indeze geloven met hun verhaal waarom het nu geklapt is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:33

Het gaat er momenteel ook niet om wat het beste voor Nederland is, maar wat het beste is voor de eigen partij. Kwalijke ontwikkeling wat mij betreft.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:17

prompter schreef:
Nu weer ruzie om de ministerposten. En geen vervolgafspraak. Ik moet toegeven dat de vvd dit handig speelt, want bij de volgende verkiezingen zullen nsc en bbb geen grote rol meer spelen, en dus geldt nu de vaste vervangings regeling waardoor bijna alle pvv ministerposten nu naar de vvd gaan en geen enkele zelfs naar bbb.

Maar mijn manier van zakendoen is het niet.

Maar aan de andere kant zit bij de vvd misschien toch wel meer ervaring zodat de ministerposten wat 'makkelijker' kunnen worden waargenomen. Het vertrouwen voor de BBB qua ervaring is niet zo groot, dan scoort NSC misschien ook wat hoger vanwege het aantal overgestapte CDA-ers.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:18

dems75 schreef:

welke keus/kans zie jij dan voor een rechts kabinet zonder pvv?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:19

prompter schreef:
Het gaat er momenteel ook niet om wat het beste voor Nederland is, maar wat het beste is voor de eigen partij. Kwalijke ontwikkeling wat mij betreft.

mee eens, de verkiezingscampagne draait op volle toeren (al een paar maanden volgens mij).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:31

Het lijkt zelfs of de campagne de afgelopen anderhalf jaar nooit is weggeweest, zeker bij de pvv!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:36

BigOne schreef:
Deze wilde ik nog even delen, yesilgoz
[ Afbeelding ]

Is dit wel echt, weet iemand dat? Als het wel echt is, dan is het geschreven in een tijd dat DY nog gebruik wilde maken van haar achtergrond als vluchteling, daar is ze inmiddels duidelijk vanaf gestapt. Het paste kennelijk beter bij de SP dan bij de VVD.

Imandra, je loyaliteit aan en geloof in Timmermans is heel aardig en ik hoop echt voor jou dat hij het allemaal voor je waar gaat maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:44

juval schreef:
dems75 schreef:

welke keus/kans zie jij dan voor een rechts kabinet zonder pvv?

We weten inmiddels tegen welke prijs. Een kabinet dat niets klaar speelt en waarvan Wilders de stekker er gewoon uit trekt op het moment dat het hem uit komt. Maar het is wel heel duidelijk dat Yesilgoz niet geinterreseerd is in het oplossen van problemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:36

Het kabinet is demissionair maar asiel zal zeker niet controversieel verklaard worden, VVD is dus de steun van die 37 klaplopers nodig om de boel erdoor te krijgen, lukt haar dat dan laat ze de pvv waarschijnlijk net zo hard vallen wanneer dat de vvd uitkomt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:38

ik hoop echt dat er heel weinig controversieel verklaard gaat worden. Dat ze dus ook verder kunnen met het stikstofdossier en de woningbouw.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:43

juval schreef:
ik hoop echt dat er heel weinig controversieel verklaard gaat worden. Dat ze dus ook verder kunnen met het stikstofdossier en de woningbouw.

Zolang BBB (demissionair) mee regeert, wordt het stikstofprobleem niet opgelost.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:05

Veronica2 schreef:
BigOne schreef:
[ Afbeelding ]

Is dit wel echt, weet iemand dat? Als het wel echt is, dan is het geschreven in een tijd dat DY nog gebruik wilde maken van haar achtergrond als vluchteling, daar is ze inmiddels duidelijk vanaf gestapt. Het paste kennelijk beter bij de SP dan bij de VVD.

Imandra, je loyaliteit aan en geloof in Timmermans is heel aardig en ik hoop echt voor jou dat hij het allemaal voor je waar gaat maken.

Ik ben het eens met Imandra.
Al ben je bevoorrecht geboren en opgegroeid, je komt altijd in aanraking met anderen. Op school, tijdens je studie, sport, winkels, (schoon-) familie en in je werk.

Als er één echt buiten de maatschappij staat is het Wilders. Die leeft zo afgeschermd en beveiligd dat hij niet eens weet hoe het OV werkt of de zelf-scan in de supermarkt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:11

De spindoctors podcast over de huidige situatie en de verwachting van de komende camapgne

https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-spindoctors

JA21 zou nog weleens kunnen groeien als nieuw avontuur op rechts. De komende weken blijft VVD Wildersmals wegloper framen Om op een strategisch moment is het de verwachting dat VVD de PVV uit sluit en op een tweestrijd met PVDA/.GL aan gaat sturen omdat er uiteindelijk minder kiezers op links te winnen zijn dan op rechts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:42

Electra63 schreef:
Veronica2 schreef:

Ik ben het eens met Imandra.
Al ben je bevoorrecht geboren en opgegroeid, je komt altijd in aanraking met anderen. Op school, tijdens je studie, sport, winkels, (schoon-) familie en in je werk.

Als er één echt buiten de maatschappij staat is het Wilders. Die leeft zo afgeschermd en beveiligd dat hij niet eens weet hoe het OV werkt of de zelf-scan in de supermarkt.

Er zijn maar weinig mensen in NL die achter kogelwerend glas leven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:00

Veronica2 schreef:
BigOne schreef:
[ Afbeelding ]

Loyaliteit en geloof? Kom op nou. Echt heel flauw dat je naar t niveau van zo’n opmerking moet zakken. Je kan ook gewoon toegeven dat je inderdaad aannames doet op basis van beperkte informatie, dat hij misschien niet letterlijk liegt, maar dat het je mening over hem niet verandert.

Het zal je misschien verbazen, maar ik sta toch echt vrij neutraal tegenover Timmermans. Ik heb alleen een hekel aan misinformatie.

Dat ja elektra.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:03

Loretta schreef:
De spindoctors podcast over de huidige situatie en de verwachting van de komende camapgne

https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-spindoctors

JA21 zou nog weleens kunnen groeien als nieuw avontuur op rechts. De komende weken blijft VVD Wildersmals wegloper framen Om op een strategisch moment is het de verwachting dat VVD de PVV uit sluit en op een tweestrijd met PVDA/.GL aan gaat sturen omdat er uiteindelijk minder kiezers op links te winnen zijn dan op rechts.

liever Eerdmans dan Wilders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:04

Eerdmans is een job-hopper.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:06

Ik denk dat we met JA 21 niet veel beter af zijn.

En nee, Timmermans gaat natuurlijk ook niet alles waarmaken, want niemand kan in z’n eentje alles doen wat hij wil en zegt. Daarom kwam Wilders ook van een kouwe kermis thuis.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:09

Wilders heeft zijn kiezers jarenlang voorgehouden dat het allemaal anders moest, en dat dat veel sneller kon. Nu blijkt dat het toch niet zo werkt - maar dan loopt hij weer weg, en gaat zijn kiezers weer hetzelfde beloven...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:11

verootjoo schreef:
Ik denk dat we met JA 21 niet veel beter af zijn.

En nee, Timmermans gaat natuurlijk ook niet alles waarmaken, want niemand kan in z’n eentje alles doen wat hij wil en zegt. Daarom kwam Wilders ook van een kouwe kermis thuis.

juist wel. In je eentje kan je meer bereiken dan wanneer er nog 3 of 4 andere partijen ook een (afwijkende) mening over iets hebben.

Lieser schreef:
juval schreef:

Zolang BBB (demissionair) mee regeert, wordt het stikstofprobleem niet opgelost.

dat ben ik niet met je eens Wiersma is echt wel op de goede weg met de ophoging van de norm en de kdw uit de wet. Daardoor zou er al een boel problemen minder zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:16

prompter schreef:
Wilders heeft zijn kiezers jarenlang voorgehouden dat het allemaal anders moest, en dat dat veel sneller kon. Nu blijkt dat het toch niet zo werkt - maar dan loopt hij weer weg, en gaat zijn kiezers weer hetzelfde beloven...

en de kiezers slikken het voor zoete koek. In die eerder gedeelde peilingen blijkt dat wat er is gebeurt weinig effect op VVD en PVV heeft qua zetels.

Weet je wat echt anders is? Weer eens een kabinet met linkse partijen. Dan slaan we weer een fundamenteel andere koers in dan dat we de laatstse decennia deden. Maarja, echt, dovemansoren.