Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:26

Blijkbaar is hij nog competent genoeg om dergelijke dingen te tekenen én doet zijn regering het dus toch niet zo slecht. Als je dit leest dan lijkt Amerika toch niet zo aan de rand van de economische afgrond te staan. Maatschappelijk wel, met dank aan die vriendelijke Republikeinen.

Maar als je geestelijke competentie meet aan het kunnen slaan van een hole in one dan is dat inderdaad wat lastig te begrijpen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:34

enzino schreef:
bigone schreef:
Doe niet zo naïef , het is een zakenman, geen president. Zelfs z’n ex begraven op de golfbaan is met financieel gewin in z’n achterhoofd. Of hij deze papieren heeft meegenomen voor geldelijk gewin zal nooit bewezen kunnen worden.
Maar mochten er inderdaad papieren bijzitten die de veiligheid van de usa kunnen schaden weet je één ding zeker, dan wordt hij niet opnieuw president en dat zou voor de usa een enorme winst zijn.

Dat heeft niets met naïviteit te maken met alles met het presenteren van meningen (en natte dromen) als feiten.

En het verhaaltje dat ze nu echt Trump te pakken hebben hoor ik al sinds 2016. Eerst zien, dan geloven.

enzino schreef:
Ik zie in Amerika juist veel zwakkeren die achter Biden staan. Mensen die bang zijn in de maatschappij en niet voor zichzelf kunnen zorgen. De Trump aanhangers zitten veel minder in de grote steden en leven een leven waar ze minder afhankelijk zijn van de warme schoot van moedertje overheid.

Biden is een typische maffiosi. Overal heeft hij handeltjes lopen via zijn zoon en hij doet graag mee als hij zijn 10% maar krijgt. De "big guy" moet er wel aan verdienen natuurlijk. Gelukkig voor hem heeft hij de media die hem het hand boven het hoofd wil houden, dus toen het schandaal uit kwam sprongen ze snel op om hem af te schermen. En nu zit hij er en gaat het land naar de knoppen. Het is ze momenteel zo heet onder de voeten dat ze zelfs de definitie van "recessie" hebben proberen aan te passen.

Biden zal nooit "the Fifth" hoeven te claimen, hij weet niet eens waar hij is op een normale dag, laat staan dat hij zich kan herinneren wat er gisteren gebeurde.

Dit noemen ze: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet."

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:37

Typisch toch? Als het slecht gaat onder een president is het zijn schuld en als het goed gaat zijn werk. Terwijl beide te maken hebben met de gevolgen van wat de vorige gedaan heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:45

Berdien schreef:
Blijkbaar is hij nog competent genoeg om dergelijke dingen te tekenen én doet zijn regering het dus toch niet zo slecht. Als je dit leest dan lijkt Amerika toch niet zo aan de rand van de economische afgrond te staan. Maatschappelijk wel, met dank aan die vriendelijke Republikeinen.

Maar als je geestelijke competentie meet aan het kunnen slaan van een hole in one dan is dat inderdaad wat lastig te begrijpen.

Is dat de ultieme competentie test, je handtekening nog kunnen zetten?
En wie meet precies iemands geestelijke competentie aan het kunnen slaan van een hole in one? Ik tenminste niet en dat wel zo lezen in wat ik schreef is een knap stukje hersengymnastiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:48

Karl66 schreef:

Je zou bijna denken dat ik dat stuk als reactie schreef op de niet onderbouwde "natte dromen" die iemand er minuten voor had gepost.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:53

Het grote verschil is dat zij ook zeker Biden bekritiseren als hij iets flikt.
Echter jij enzino, jij hebt nog nooit iets kritisch over Trump gezegd

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:01

Het enige probleem is dat je dat soort dingen ook al over Biden zei voor de reactie op niet onderbouwde "natte dromen". Zwakke verdediging dus.

Het is jouw mening over Biden en die gaat toch niet veranderen. Maar doe dan niet waar je anderen van beschuldigd, jouw mening als feit presenteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:08

Karl66 schreef:
Het enige probleem is dat je dat soort dingen ook al over Biden zei voor de reactie op niet onderbouwde "natte dromen". Zwakke verdediging dus.

Het is jouw mening over Biden en die gaat toch niet veranderen. Maar doe dan niet waar je anderen van beschuldigd, jouw mening als feit presenteren.

Alleen daar was het precies om de reden zoals ik aangaf, zwakke aanval dus want je kan het totaal niet onderbouwen. En daarmee presenteer jij je mening dus ook als feit, haha.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:12

Volgens mij is enzino er op uit om dit topic zo te laten ontsporen qua sfeer dat er een slotje op komt. En dat zou zonde zijn met de huidige ontwikkelingen omtrent Trump. Ik stel daarom voor om zijn berichten met een te hoog 'troll' gehalte te negeren. Eigenlijk alles dus wat hij momenteel post. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:20

Ach er zijn 4 bokkers waarvan ik denk dat het dezelfde zijn. maar goed die over elk politiek probleem precies dezelfde mening hebben.

Die vinden alles wat eigenlijk niet kan ontzettend goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:26

Of je kan het goede voorbeeld geven met sterke, inhoudelijke berichten met onderbouwing ipv je druk te maken over "de sfeer". Meer op de inhoud dus. En dan natuurlijk ook andere gebruikers erop wijzen als ze geen onderbouwing geven, ongeacht of ze aan dezelfde kant van de scheidslijn staan of niet.

Misschien is het de moeite van het proberen eens waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:35

Dus wanneer jij een sterk inhoudelijke link mbt pro Trump deelt en er wordt een nog sterkere inhoudelijke anti reactie gegeven met link dan accepteer je dat?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:05

Bigone, laat gaan. Als ik even wat langer had nagedacht, dan had ik dat ook moeten doen. Je kan met enzino geen discussie voeren, hij houdt voor zichzelf andere standaarden aan dan de rest. En voor je het weet, ben je dan alleen maar weer over de vorm en de persoon aan het discussiëren en niet over de inhoud. Zonde van je tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:11

Een discussie voeren met mij kan jij inderdaad niet Karl, want je vult altijd voor mij in wat ik zeg en waarom en er is niets in de wereld dat jij van mening doet veranderen. Je wilt gewoon je gelijk krijgen en wanneer het te moeilijk aan het worden is dan val je altijd terug op "zonde van mijn tijd".

En natuurlijk accepteer ik een sterk tegenargument, weinig dat ik er aan kan doen. Ga jij dan ook mensen die pro-biden zijn aanspreken als ze geen inhoudelijk argument maken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:21

Karl66 schreef:
Bigone, laat gaan. Als ik even wat langer had nagedacht, dan had ik dat ook moeten doen. Je kan met enzino geen discussie voeren, hij houdt voor zichzelf andere standaarden aan dan de rest. En voor je het weet, ben je dan alleen maar weer over de vorm en de persoon aan het discussiëren en niet over de inhoud. Zonde van je tijd.

Eens. En we gaan door……CNN plaatste een stuk over de verdedigingsstrategie van Trump en delen van de GOP in dit soort gevallen:

Washington (CNN)In response to the FBI search of former President Donald Trump's home in Florida on Monday, Trump and his allies in Congress and right-wing media have returned to his preferred strategy for communicating in a crisis: say a whole bunch of nonsense in rapid succession.

Ofwel, voor de Engelstalig wat minder begaafden: in geval van een crisis: kraam een bende onzin uit om de aandacht af te leiden.

Zal zo een linkje plaatsen.

EDIT: Voila. https://edition.cnn.com/2022/08/13/poli ... index.html
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-08-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:28

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Je zou bijna denken dat ik dat stuk als reactie schreef op de niet onderbouwde "natte dromen" die iemand er minuten voor had gepost.
Je begon zelf over die natte dromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:41

Voormalig assistant director van de FBI heeft het volgende verteld aan The Epoch Times:
Citaat:
“The use of armed agents to execute an invasive search warrant does not match up with the relatively low-level offense—for anyone—let alone a former and possible future president. Most Americans recognize this extraordinary search for what it is: an attempt by one political party that temporarily controls the DOJ to eliminate an adversary from the other party.”

https://www.theepochtimes.com/exclusive ... 60458.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:45

enzino schreef:
Voormalig assistant director van de FBI heeft het volgende verteld aan The Epoch Times:
Citaat:
“The use of armed agents to execute an invasive search warrant does not match up with the relatively low-level offense—for anyone—let alone a former and possible future president. Most Americans recognize this extraordinary search for what it is: an attempt by one political party that temporarily controls the DOJ to eliminate an adversary from the other party.”

https://www.theepochtimes.com/exclusive ... 60458.html

Een bijbehorend overzicht:

Afbeelding

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 12:51

Benzz schreef:
Trump is aantrekkelijk voor laag opgeleiden die ontevreden zijn. Net als Wilders en Beadet...zelf denken ze daar uiteraard anders over

Want mensen die geen Hoge opleiding hebben gevolgd, zijn dan dom? Of wat wil je hiermee zeggen?

Ik snap nog steeds niet waarom hier zo vaak Wilders en FVD worden genoemd. Wonen die ook in Amerika? Wat heeft Trump daarmee te maken?

Ik denk ook Enzino, dat de Amerikanen ook niet meer in die onzin trappen. Wanneer je hier werkelijk interesseert zou zijn wat er in Amerika aan de hand is, je toch minstens de film 2000 mules had moeten zien. Deze is zelfs in enkele landen verboden.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 14-08-22 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:53

Enzino, de voertaal hier op Bokt is Nederlands, wel zo netjes om je hier dan ook aan te houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:53

The Epoch Times, een weinig betrouwbare hyper patriotische rechtse website en een onderzoek uit september 2021. Sterk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:58

Enzino, je geeft aan pro Trump te zijn, dat mag en is helemaal niets mis mee maar dat laatste plaatje? 700 Amerikanen, dat kun zelfs jij geen enquete noemen om betrouwbaar te zijn. En wat wapens betreft, heeft niet elke Amerikaan een wapen op zak ? En dan zouden politie, recherche ongewapend naar binnen moeten omdat het toevallig Trump is? Maar fijn dat niet alle republikeinen negatief tegenover de fbi staan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:59

bigone schreef:
Enzino, je geeft aan pro Trump te zijn, dat mag en is helemaal niets mis mee maar dat laatste plaatje? 700 Amerikanen, dat kun zelfs jij geen enquete noemen om betrouwbaar te zijn. En wat wapens betreft, heeft niet elke Amerikaan een wapen op zak ? En dan zouden politie, recherche ongewapend naar binnen moeten omdat het toevallig Trump is? Maar fijn dat niet alle republikeinen negatief tegenover de fbi staan.

Het onderzoek is een jaar oud en heeft DUS niks met afgelopen week van doen.