Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:42

Ik vind het eigenlijk een prima standpunt. We moeten leren onze omgeving met de wolf te delen. Wat imo niet betekent dat de wolf alles maar mag, er moet wel beheer mogelijk zijn in het geval van probleemwolven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:00

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk.
Hier zijn geen wolven, dus voor mij is een standpunt over de wolf niet doorslaggevend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:03

Electra63 schreef:
Het is natuurlijk allemaal persoonlijk.
Hier zijn geen wolven, dus voor mij is een standpunt over de wolf niet doorslaggevend.

Hier wel, maar voor mij is het ook niet doorslaggevend omdat ik andere zaken belangrijker vind.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:13

Dat vind ik met het hele beleid mbt de natuur, behoud en verbetering is belangrijk, maar dat moet wel in de realiteit dat we met veel mensen in een klein landje leven. Hetzelfde grijze gebied met de asielinstroom, met huizen- en wegenbouw en ga maar door. Waarbij stellingen in bijv stemwijzers vaak vrij zwart/wit zijn en ik eigenlijk de echt passende partij niet tegen kom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:01

Misschien hebben we wel een veel te grote economie, we hebben zo’n 850.000 arbeidsimmigranten , die wonen ook meestal niet in een hutje op de hei.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:25

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:36

Op BlueSky zie ik toch wel vaak langskomen dat men deze val van het kabinet 'de Val van Wilders' noemt, maar dat is in de peilingen dus nog niet te zien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:44

Veronica2 schreef:
Op BlueSky zie ik toch wel vaak langskomen dat men deze val van het kabinet 'de Val van Wilders' noemt, maar dat is in de peilingen dus nog niet te zien.

Tja, met de socials is het maar net in welke bubbel je zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:51

Deze wilde ik nog even delen, yesilgoz
Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:00

Loretta schreef:
Veronica2 schreef:

Tja, met de socials is het maar net in welke bubbel je zit.

En hoe blind en opportunistisch je jezelf laat zijn. #Heerlen, 1 van de grootste achterstandsgebieden van ons land en toevallig mijn geboortestad. Stemde overweldigend NSB voor de oorlog. Switchte moeiteloos na de ontzuiling naar de SP. Switchte net zo moeiteloos naar de PVV.

En ja: Erst das Fressen und dann die Moral (Bertholt Brecht). Ik weet ‘t.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:04

Cowboy55 schreef:
En hoe blind en opportunistisch je jezelf laat zijn. #Heerlen, 1 van de grootste achterstandsgebieden van ons land en toevallig mijn geboortestad. Stemde overweldigend NSB voor de oorlog. Switchte moeiteloos na de ontzuiling naar de SP. Switchte net zo moeiteloos naar de PVV.

Wat is er oppertunistisch aan? Ik vind het eerder dom. Een stem voor de PVV is in dat geval een stem tegen je eigen belang in.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:12

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:

Wat is er oppertunistisch aan? Ik vind het eerder dom. Een stem voor de PVV is in dat geval een stem tegen je eigen belang in.

Opportunistisch in zijn zuiverste vorm: kies voor degene waar je NU persoonlijk het meeste van verwacht (kernwoord: verwacht) and damn the torpedoes. Vrij vertaald: als ik er NU voordeel bij heb (of terecht of onterecht denk te hebben) interesseert het nu niet wat morgen de consequenties zijn van mijn keuze. Ruil de risico’s in voor korte termijn winst.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:13

BigOne schreef:
[ Afbeelding ]

Kan geen kwaad als ze dit zelf eens terugleest.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:23

Douce schreef:
BigOne schreef:
[ Afbeelding ]

Kan geen kwaad als ze dit zelf eens terugleest.

Of nog eens met Mark belt. Die werd tijdens Rutte 1 genaaid door Geert en leerde daarvan. Wil je nou degene zijn die 2x genaaid wordt door Wilders en en passant degene zijn die bewijst dat je leercurve een horizontale lijn is?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-06-25 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:25

BigOne schreef:
[ Afbeelding ]

Het is gewoon bizar om te lezen dat dit over Yesilgoz gaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:32

Cowboy55 schreef:
Of nog eens met Mark belt. Die werd tijdens Rutte 1 genaaid door Geert en leerde daarvan. Wil je nou degene zijn die 2x genaaid wordt door Wilders en en passant bewijst dat je leercurve een horizontale lijn is?

Zij heeft de doos van Pandorra geopend bij de vorige verkiezingen door de deur voor de PVV op een kier te zetten.
Vervolgens is ze willens en wetens met de PVV in zee gegaan. Het is totaal niet te begrijpen hoe iemand dat kan doen die zelf vluchteling is geweest. Het is een verschrikkelijk mens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:33

Loretta schreef:
Eerste peiling en PVV kiezers vinden het helemaal prima.

https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/pv ... iept-zich/

Dat zie ik ook veel op SM.

Vandaag ook weer bij Nieuws van de Dag (=Telegraaf), werd er weer negatief gesproken over Timmermans en immigratie/integratie.
De ene gast was een Hindoestaan en de andere een Roemeense opiniemaker/schrijfster.
Jimmy van Dijk zat er dan wel.
Maar het is een rechts programma en dat zie je wel terug in het programma.
Van de week zag ik ergens. Ja, zelfs Turken stemmen op Wilders.
Of dat hem minder racistisch maakt.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 06-06-25 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:34

En Yesilgoz valt iedereen aan in debatten. Dat wordt moeilijk formeren als je iedereen zo behandelt. Alleen over samenwerken met Geert wil ze niks zeggen :x

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:37

prompter schreef:
En Yesilgoz valt iedereen aan in debatten. Dat wordt moeilijk formeren als je iedereen zo behandelt. Alleen over samenwerken met Geert wil ze niks zeggen :x

Ik vond de dames van de coalitie best eensgezind.
Ze zaten ook bij bijna iedere talkshow in een of andere samenstelling.
Maar nu met verdeling van de ministersposten, komt er toch wrijving.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:38

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:
Of nog eens met Mark belt. Die werd tijdens Rutte 1 genaaid door Geert en leerde daarvan. Wil je nou degene zijn die 2x genaaid wordt door Wilders en en passant bewijst dat je leercurve een horizontale lijn is?

Zij heeft de doos van Pandorra geopend bij de vorige verkiezingen door de deur voor de PVV op een kier te zetten.
Vervolgens is ze willens en wetens met de PVV in zee gegaan. Het is totaal niet te begrijpen hoe iemand dat kan doen die zelf vluchteling is geweest. Het is een verschrikkelijk mens.

Die laatste zin suggereert dat zij in haar uppie bepaalt wat wel of niet gebeurt. Dat betwijfel ik. De structuur van een politieke organisatie in NL ligt (muv de PVV) niet bij 1 persoon.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:42

Daar heb je gelijk aan. Het is de hele VVD die dit doet.

Maar dan nog vraag ik me af hoe ze het allemaal over haar lippen kan krijgen.

Maar het geeft wel aan dat de VVD behoorlijk is afgegleden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:49

Loretta schreef:
Daar heb je gelijk aan. Het is de hele VVD die dit doet.

Maar dan nog vraag ik me af hoe ze het allemaal over haar lippen kan krijgen.

Maar het geeft wel aan dat de VVD behoorlijk is afgegleden.

In dat opzicht ben ik het niet oneens met je :D
Dus heb ik een probleem in de aanloop naar 29 oktober.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 00:43

BigOne schreef:
Misschien hebben we wel een veel te grote economie, we hebben zo’n 850.000 arbeidsimmigranten , die wonen ook meestal niet in een hutje op de hei.

Huizennood is niet iets van enkel deze tijd. Geloof dat dit na de oorlog al een probleem was. Om deze economie instand te houden krijgen we ook nog eens te weinig kinderen. We hebben de nieuwe aanwas ook nog eens nodig.

Rob jette wilde een aantal nieuwe steden bouwen? Ik zou het geen probleem vinden de randstad verder te verstedelijking. Lijkt me veel handiger voor wat betreft bestaande infrastructuur

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 01:08

Veronica2 schreef:
IMANDRA schreef:

“Dat ik van thuis uit de arbeiders mijn hele leven heb gezien”. Omgeving dus inderdaad -zuid limburg, heerlen-, maar niet gezin. Als je kijkt waar hij vandaan komt, klopt dat ook. Hij is niet in een arbeidersgezin opgegroeid maar dat zegt hij ook niet. Ja zijn vader werkte bij de ambassade, maar na de scheiding heeft hij bij z’n moeder in Nederland gewoond. Of wil je beweren dat Timmermans op de een of andere manier volledig is afgeschermd van die omgeving? Volgens mij was zuid Limburg in zijn tijd echt wel vol arbeiders, n.a.v. de mijnen enzo en de problematiek daaromheen.

Ik zou echt niet zo snel en stellig roepen dat iets leugens zijn :=

Van de wikipediapagina over Timmermans:

Citaat:
Jeugd en opleiding
Timmermans werd geboren in Maastricht, maar groeide door het werk van zijn vader die bij Nederlandse ambassades werkte,[3] grotendeels op in Brussel en Rome. Na de echtscheiding van zijn ouders verhuisde hij in 1975 met zijn moeder terug naar Nederland (Heerlen), waar hij ook zijn middelbare school afmaakte op het Bernardinuscollege. Timmermans studeerde van 1980 tot 1985 Franse letterkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen en van 1984 tot 1985 Europees recht en Franse letterkunde aan de Université Nancy-II in Nancy.
Als je opgroeit in het wereldje van diplomaten dan kom je heel erg weinig in aanraking met de spreekwoordelijke gewone arbeider. Je komt ze vooral tegen als bediende, chauffeur of tuinman. Pas op zijn 14e kwam hij even in de gewone wereld en belandde een paar jaar daarna in academische omgevingen in binnen- en buitenland. Hij zag vast wel mensen uit het arbeidersmilieu, ik denk dat je gelijk hebt.

Ja die zag ik. Maar punt is dat hij niet alleen in dat wereldje is opgegroeid. Je doet bovendien best een aanname, namelijk dat hij, ondanks zijn omgeving en ondanks zijn opa (dankje benzz) dus best afgesloten is geweest van de rest. ~5 jaar in Heerlen wonen en naar school gaan, dan krijg je best wat mee kan ik me zo indenken. Bovendien baseer je het op één regeltje op de Wikipedia, zonder enige ruimte voor nuance.

Wie ben jij om dan te stellen dat hij liegt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:14

Nu weer ruzie om de ministerposten. En geen vervolgafspraak. Ik moet toegeven dat de vvd dit handig speelt, want bij de volgende verkiezingen zullen nsc en bbb geen grote rol meer spelen, en dus geldt nu de vaste vervangings regeling waardoor bijna alle pvv ministerposten nu naar de vvd gaan en geen enkele zelfs naar bbb.

Maar mijn manier van zakendoen is het niet.