Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Veronica2 schreef:Op BlueSky zie ik toch wel vaak langskomen dat men deze val van het kabinet 'de Val van Wilders' noemt, maar dat is in de peilingen dus nog niet te zien.
Tja, met de socials is het maar net in welke bubbel je zit.
Cowboy55 schreef:En hoe blind en opportunistisch je jezelf laat zijn. #Heerlen, 1 van de grootste achterstandsgebieden van ons land en toevallig mijn geboortestad. Stemde overweldigend NSB voor de oorlog. Switchte moeiteloos na de ontzuiling naar de SP. Switchte net zo moeiteloos naar de PVV.
En ja: Erst das Fressen und dann die Moral (Bertholt Brecht). Ik weet ‘t.
Loretta schreef:Cowboy55 schreef:En hoe blind en opportunistisch je jezelf laat zijn. #Heerlen, 1 van de grootste achterstandsgebieden van ons land en toevallig mijn geboortestad. Stemde overweldigend NSB voor de oorlog. Switchte moeiteloos na de ontzuiling naar de SP. Switchte net zo moeiteloos naar de PVV.
En ja: Erst das Fressen und dann die Moral (Bertholt Brecht). Ik weet ‘t.
Wat is er oppertunistisch aan? Ik vind het eerder dom. Een stem voor de PVV is in dat geval een stem tegen je eigen belang in.
Douce schreef:BigOne schreef:
Kan geen kwaad als ze dit zelf eens terugleest.
Cowboy55 schreef:Of nog eens met Mark belt. Die werd tijdens Rutte 1 genaaid door Geert en leerde daarvan. Wil je nou degene zijn die 2x genaaid wordt door Wilders en en passant bewijst dat je leercurve een horizontale lijn is?
Loretta schreef:Eerste peiling en PVV kiezers vinden het helemaal prima.
https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/pv ... iept-zich/
prompter schreef:En Yesilgoz valt iedereen aan in debatten. Dat wordt moeilijk formeren als je iedereen zo behandelt. Alleen over samenwerken met Geert wil ze niks zeggen
Loretta schreef:Cowboy55 schreef:Of nog eens met Mark belt. Die werd tijdens Rutte 1 genaaid door Geert en leerde daarvan. Wil je nou degene zijn die 2x genaaid wordt door Wilders en en passant bewijst dat je leercurve een horizontale lijn is?
Zij heeft de doos van Pandorra geopend bij de vorige verkiezingen door de deur voor de PVV op een kier te zetten.
Vervolgens is ze willens en wetens met de PVV in zee gegaan. Het is totaal niet te begrijpen hoe iemand dat kan doen die zelf vluchteling is geweest. Het is een verschrikkelijk mens.
Loretta schreef:Daar heb je gelijk aan. Het is de hele VVD die dit doet.
Maar dan nog vraag ik me af hoe ze het allemaal over haar lippen kan krijgen.
Maar het geeft wel aan dat de VVD behoorlijk is afgegleden.
BigOne schreef:Misschien hebben we wel een veel te grote economie, we hebben zo’n 850.000 arbeidsimmigranten , die wonen ook meestal niet in een hutje op de hei.
Veronica2 schreef:IMANDRA schreef:
“Dat ik van thuis uit de arbeiders mijn hele leven heb gezien”. Omgeving dus inderdaad -zuid limburg, heerlen-, maar niet gezin. Als je kijkt waar hij vandaan komt, klopt dat ook. Hij is niet in een arbeidersgezin opgegroeid maar dat zegt hij ook niet. Ja zijn vader werkte bij de ambassade, maar na de scheiding heeft hij bij z’n moeder in Nederland gewoond. Of wil je beweren dat Timmermans op de een of andere manier volledig is afgeschermd van die omgeving? Volgens mij was zuid Limburg in zijn tijd echt wel vol arbeiders, n.a.v. de mijnen enzo en de problematiek daaromheen.
Ik zou echt niet zo snel en stellig roepen dat iets leugens zijn
Van de wikipediapagina over Timmermans:Als je opgroeit in het wereldje van diplomaten dan kom je heel erg weinig in aanraking met de spreekwoordelijke gewone arbeider. Je komt ze vooral tegen als bediende, chauffeur of tuinman. Pas op zijn 14e kwam hij even in de gewone wereld en belandde een paar jaar daarna in academische omgevingen in binnen- en buitenland. Hij zag vast wel mensen uit het arbeidersmilieu, ik denk dat je gelijk hebt.Citaat:Jeugd en opleiding
Timmermans werd geboren in Maastricht, maar groeide door het werk van zijn vader die bij Nederlandse ambassades werkte,[3] grotendeels op in Brussel en Rome. Na de echtscheiding van zijn ouders verhuisde hij in 1975 met zijn moeder terug naar Nederland (Heerlen), waar hij ook zijn middelbare school afmaakte op het Bernardinuscollege. Timmermans studeerde van 1980 tot 1985 Franse letterkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen en van 1984 tot 1985 Europees recht en Franse letterkunde aan de Université Nancy-II in Nancy.