anca schreef:
Nou, wat gek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anca schreef:
Citaat:[knip] Zo schreef de Werkgroep Wolf Leusden, het gebied van ‘probleemwolf Bram’ – de beruchte wolf die vorig jaar zomer een hondje zou hebben meegenomen en een kleuter omver zou hebben gelopen
Citaat:IN DE KRANT
Regelmatig werken wij mee aan persberichten of sturen wij informatie naar de media. Johan Moes is één van onze adviseurs. Maar hij is ook voorzitter van de Boermarke. Zo verzamelt hij veel informatie wat hij nu via een ingezonden brief met de lezers van het DvhN deelt.
Citaat:Heerde Gelderland.
28-01-2025
In het Ambtsbos in Heerde is een wolf gesignaleerd. Ter hoogte van de Berkenlaan
Zekerheid gemiddeld.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Eerbeek Gelderland.
28-01-2025
Vanmorgen een wolf gezien. Dichtbij de parkeerplaats van de Bhoele.
Zekerheid laag.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Captain schreef:Wat een joekel weer.. Ik vind het zo lastig inschatten hoe groot zo'n beest nou is.. Soms lijken ze echt mega en soms lijken het meer halve coyotes. Volgens mij zit er best veel verschil in het type wat hier in NL rond loopt?
tamary schreef:Geist gaf aan dat als wolven meer achter vee aan gaan en angst voor mensen kwijt raken door honger (want wild op) ze ook kleiner worden. De echt schuwe wolven waren volgens hem groot en hadden genoeg wild te eten om schuw te blijven.
DubbelFun schreef:tamary schreef:Geist gaf aan dat als wolven meer achter vee aan gaan en angst voor mensen kwijt raken door honger (want wild op) ze ook kleiner worden. De echt schuwe wolven waren volgens hem groot en hadden genoeg wild te eten om schuw te blijven.
Ik ben wel benieuwd naar een wetenschappelijke verklaring hierachter, want voor mijn gevoel groeien dieren juist makkelijker als ze niet al te hard hoeven te 'werken' voor hun voer.
Citaat:Ees Drenthe
28-01-2025
Aan het Bodenpad in Ees vanochtend rond 8 uur een wolf gesignaleerd. Liep richting parkeerplaats Dennebos.
Zekerheid gemiddeld.
#geenwolf
Citaat:Geesbrug Drenthe
28-01-2025
Aanval op schaap. 1 schaap dood.
Zekerheid hoog.
#geenwolf
Citaat:Oosterwolde Friesland
28-01-2025
Aanval op schapen 8 direct dood, 10 gewond, worden mogelijk nog geëuthanaseerd
Zekerheid hoog.
#geenwolf
pommetje1 schreef:Hier een stille meelezer.
Dank je wel Tienus en alle anderen, voor het delen van de zichtmeldingen etc.
Wij wonen in de provincie Groningen en ik maak me grote zorgen hoe het bij ons straks zal gaan. Er komen steeds wat meer zichtmeldingen in de buurt en af en toe ook een aanval voorbij..
Ik wens iedereen heel veel sterkte met deze wolvenellende.
P.s. ik wil eigenlijk nog wel melden dat ik dit topic graag volg, sterker nog, ik dacht eerder dat het allemaal wel mee zou vallen aangaande de wolf, maar door het lezen van dit wolventopic weet ik inmiddels wel beter. Dank jullie wel daarvoor.
Ook begrijp ik alle frustratie wel als er weer eens iemand het topic binnen komt vallen met opmerkingen die al tig keer besproken zijn en ze eigenlijk geen idee hebben waar ze het over hebben, en zich dan gepikeerd voelen omdat ze 'geen gelijk' krijgen. Terwijl, als ze het topic hadden gelezen, ze inmiddels wel beter hadden geweten.
Nou ja, ik volg graag en begrijp de zorgen volkomen..
Elisa2 schreef:anca schreef:
Ja eh duh..wat verwachten ze dan als ze zelf niet beheren?![]()
De mensen die er last van hebben gaan dan het heft in eigen hand nemen, dat is met alles zo. Nog een grote reden om de wolf zelf vanuit de overheid te beheren.
Citaat:28 januari 2025/België
Schapenhouder uit Brecht vindt doodgebeten schaap in wei: “De vijfde aanval op een half jaar tijd”
Een schapenhouder uit Brecht zit met de handen in het haar. Vanochtend trof hij één van zijn schapen dood aan, hoogstwaarschijnlijk doodgebeten door een wolf. En dat is al de vijfde keer op een half jaar tijd.
https://www.gva.be/cnt/dmf20250128_94202523