Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:56

Snap ik Pien, ik heb het stukje ook gewoon gelezen maar vond het ook gewoon niet zo grappig eigenlijk Y;(

Ik ga er niet vanuit dat hij weer president wordt.
Maar ben blij als het zeker is en de verkiezingen geweest zijn.

Suf hè het hele verhaal van al die jaren en alles rondom Trump. Daar gaat in de toekomst nog heel veel op teruggekeken en gereflecteerd worden, dat de USA zich afvraagt hoe ze het ooit zover hebben kunnen laten komen :=

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:59

pmarena schreef:
Europapa...vreselijk lied, ik sla even over :=

Ik zit me dood te ergeren over de USA, dat Biden het nooit goed kan doen. Al weken / maanden wordt er lelijk over hem gesproken omdat hij Israël zomaar de Gaza laat platgooien zonder ze ook maar een strobreed in de weg te leggen, zogezegd.

En nu houden ze een levering een beetje met voorwaarden vast, dat ze niet willen dat Rafah er mee gebombardeerd wordt....en nu heeft Biden het helemáál gedaan: hij speelt onder 1 hoedje met de terroristen en bla-bla-bla. Vermoeiend man.....

Dat er überhaupt nog integere mensen met goede bedoelingen de politiek in gaan lijkt soms wel een klein wonder, je kan het toch NOOIT goed doen, krijgt altijd gezeik, pfffft.

Ik vind beide niet genoeg.
Wapens leveren aan een land want een genocide aan het uitvoeren is is complete waanzinn.

Een levering een beetje vasthouden is nog steeds niet goed genoeg. Amerika is toch zo goed in ultimatums? Laat ze Israel een ultimatum stellen dat ze dit simpelweg niet kunnen doen.

En ze hadden nooit wapens moeten leveren in de eerste plaats.
Ik vind die voorwaarden ook nogal slap om eerlijk te zijn: Israel gaat Rafah toch proberen plat te gooien.

Grappig stuk, Pien :D Leuk, dank voor de grinnik :D


pien_2010 schreef:
:= Dan mis je ook de satire want je hoeft totaal niet te luisteren naar het liedje!

Ja Biden kan het niet goed doen. Eens. Heel naar en die sinaasappel gaat waarschijnlijk weer president worden. Bizar. Ik las een kritische opsomming van Hilary Clinton over wat hij allemaal gedaan heeft en hoe niemand in zijn partij dat eigenlijk iets kan schelen. Het was een hele was lijst van schandalen , corruptie (laatste verkiezingen), aanzetten tot geweld (Capitool), fraude, etc etc. Echt Bizar.

Wat ik niet snap is dat er nog mensen die hem verdedigen als de good guy.

Raineri
Berichten: 6296
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:04


Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 23:11

Ik verbaas me nergens meer over met die figuren. Ik moest wel even lachen om: you and your families will be banned from the United States.

Alsof iemand daar nu heen wil in de eerste plaats :')

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:35

Het is wel een heus signaal en het wordt tijd. Want behalve Zuid Afrika die aangifte heeft gedaan bij het internationale Gerechtshof in Den Haag, steekt verder iedereen zijn kop in het zand. Een grote schande in mijn ogen. En ja Hamas is ook krapuul en daar worden de Palestijnen en Israëliers ook niet beter van. Maar van Netanyahu worden beiden volkeren ook niet beter en maakt de agressie alleen maar erger over en weer.

Raineri
Berichten: 6296
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:00

Avalanche schreef:
Ik verbaas me nergens meer over met die figuren. Ik moest wel even lachen om: you and your families will be banned from the United States.

Alsof iemand daar nu heen wil in de eerste plaats :')


Ja denk dat ze echt in foetushouding op de grond liggen! :')

Zegt ook veel over Amerika en hoe effectief het systeem is tegen corruptie als 12 senatoren dit statement zo kunnen maken

Denk dat veel mensen niet begrijpen hoe “eng” Israël is. En Israël heeft veel landen in een houdgreep, zoals Amerika. Al jaren wordt alles in de doofpot gedaan over de acties en het buitensporige geweld dat gebruikt wordt. Dit gaat nog veel invloed hebben op de Nederlandse politieke situatie vrees ik.

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:04

Kijk alleen maar naar het gedoe bij het songfestival, niet specifiek alleen Joost , inmiddels hebben meerdere landen gezegd vervelend benaderd te zijn door mensen uit de Israëlische delegatie. En maar wentelen in de slachtofferrol, bah.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:21

pien_2010 schreef:
Het is wel een heus signaal en het wordt tijd. Want behalve Zuid Afrika die aangifte heeft gedaan bij het internationale Gerechtshof in Den Haag, steekt verder iedereen zijn kop in het zand. Een grote schande in mijn ogen. En ja Hamas is ook krapuul en daar worden de Palestijnen en Israëliers ook niet beter van. Maar van Netanyahu worden beiden volkeren ook niet beter en maakt de agressie alleen maar erger over en weer.

De mensen die het meest protesteren zijn rond de 20 en die zijn machteloos om aangifte te doen. Ik ben blij dat Zuid-Afrika het heeft gedaan en ik vind dat zowel Biden als Netanyahu moeten worden aangeklaagd als oorlogsmisdadigers en wegens misdaden tegen de menselijkheid.
Raineri schreef:
Avalanche schreef:
Ik verbaas me nergens meer over met die figuren. Ik moest wel even lachen om: you and your families will be banned from the United States.

Alsof iemand daar nu heen wil in de eerste plaats :')


Ja denk dat ze echt in foetushouding op de grond liggen! :')

Zegt ook veel over Amerika en hoe effectief het systeem is tegen corruptie als 12 senatoren dit statement zo kunnen maken

Denk dat veel mensen niet begrijpen hoe “eng” Israël is. En Israël heeft veel landen in een houdgreep, zoals Amerika. Al jaren wordt alles in de doofpot gedaan over de acties en het buitensporige geweld dat gebruikt wordt. Dit gaat nog veel invloed hebben op de Nederlandse politieke situatie vrees ik.
Ja echt :') ze zijn vast doodsbang :')
En mee eens wat betreft Israel. Ik denk dat Amerika ook heel graag de contacten met Israel goed wil houden, dankzij Israel hebben ze voet aan de grond in het Midden-Oosten. Maar ik heb niet zo het idee dat Amerika in een houdgreep zit, Biden steunt Israel maar al te graag.


BigOne schreef:
Kijk alleen maar naar het gedoe bij het songfestival, niet specifiek alleen Joost , inmiddels hebben meerdere landen gezegd vervelend benaderd te zijn door mensen uit de Israëlische delegatie. En maar wentelen in de slachtofferrol, bah.

Dit!!!

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:21

Tijdens de bekendmaking dat Joost gediskwalificeerd was stonden de Israëliërs te juichen _-:(

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:28

BigOne schreef:
Tijdens de bekendmaking dat Joost gediskwalificeerd was stonden de Israëliërs te juichen _-:(


Ik ga in elk geval niet meer kijken. Dat is mijn protest tegen het niet transparant zijn over deze kwestie.
Jammer want ik vond die Zwitser geweldig en had het graag gezien.
Echt om te kotsen die reactie van de Israëliërs. Formeel is al gezegd dat de opmerking van Klein tijdens het interview niets te maken heeft met dat incident waar niemand nog het fijne van weet, zo zwaar bestraft wordt. De Zweedse politie heeft laten weten dat er geen enkele sprake is geweest van fysiek geweld.
Voor Joost Klein vind ik het echt een persoonlijk drama om zo en public onder uit te gaan. Hopelijk wordt hij goed opgevangen.

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:39

Allerlei geruchten doen de ronde. Wat ik heb gehoord is dat dit incident niets met Israel te maken had. Joost heeft een vrouwelijke medewerkster uitgescholden voor "eurocunt". Niet fraai maar niet erg genoeg om gediskwalificeerd te worden lijkt me. Maar ik weet ook niet meer.

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:47

Er is totaal niets bekend over wat hij gezegd heeft, ze hadden hem gewoon mee moeten laten doen. Dan kun je bij een veroordeling altijd nog uit de uitslag gehaald worden. Het lijkt wel duidelijk wie er moet winnen vanavond .

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:57

Het blijkt te rommelen achter de schermen in Mälmo en de organisatie zou in crisis beraad zijn.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er geen kort geding is om dit besluit aan te vechten. Want later kan hij dan alsnog uit de wedstrijd worden gehaald als hij veroordeeld is.

Gerommel bij Songfestival-deelnemers na diskwalificatie Joost Klein https://www.nu.nl/songfestival/6312503/ ... klein.html

Raineri
Berichten: 6296
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:09

anjali schreef:
Allerlei geruchten doen de ronde. Wat ik heb gehoord is dat dit incident niets met Israel te maken had. Joost heeft een vrouwelijke medewerkster uitgescholden voor "eurocunt". Niet fraai maar niet erg genoeg om gediskwalificeerd te worden lijkt me. Maar ik weet ook niet meer.



Heb gezocht maar kon niets vinden hierover? Als dit het enige is.. netjes is het zeker niet en daar mag best wat mee gebeuren, maar dit is wel een enorm pr fiasco zeg :+

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:11

Afbeelding

Jammer, vind het een leuke gast. Op de 1 of andere manier doet hij me aan Herman Brood denken,andere muziek genre, dat dan wel. Ben overigens geen ESF fan of zo,wel van Joost

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:15

Ik ben helemaal niet van dit soort muziek, ook gewacht met luisteren tot donderdagavond. Ik vond het leuk en een goede boodschap.

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:21

Raineri schreef:
anjali schreef:
Allerlei geruchten doen de ronde. Wat ik heb gehoord is dat dit incident niets met Israel te maken had. Joost heeft een vrouwelijke medewerkster uitgescholden voor "eurocunt". Niet fraai maar niet erg genoeg om gediskwalificeerd te worden lijkt me. Maar ik weet ook niet meer.



Heb gezocht maar kon niets vinden hierover? Als dit het enige is.. netjes is het zeker niet en daar mag best wat mee gebeuren, maar dit is wel een enorm pr fiasco zeg :+

Op Viva forum staat ontzettend veel nieuws hierover en dan niet achter een betaalmuur wat veel andere sites wel hebben.

Benzz
Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:46

Zijn er beelden ( niet bewerkt) van dat Israël stond te juichen of is dit het zoveelste ophitsen wat er al zoveel gebeurd op het moment?

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:23

Afbeelding
De reactie van de Israëlische delegatie op Instagram . Ze hebben zich daar zo ontzettend in de slachtofferrol gewenteld, elke dag commentaar over dat ze zo slecht behandeld worden enzenz

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:24

Is die hij Joost Klein? Maw is het ok voor hen dat hij is verbannen?

En wie heeft die tekst geschreven?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-05-24 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:24

BigOne schreef:
[ [url=m/TZrI4u.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van de Israëlische delegatie op Instagram . Ze hebben zich daar zo ontzettend in de slachtofferrol gewenteld, elke dag commentaar over dat ze zo slecht behandeld worden enzenz


Wtf….

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:39

Raineri schreef:
nps schreef:

Dat. Maar mensen stemmen niet vanuit de ratio (helaas), maar vanuit de onderbuik en emotie. Oplossingen zijn niet belangrijk, het idee dat je gehoord wordt wel.



Mensen zijn per definitie niet rationeel. Er worden maar zeer weinig keuzes gemaakt door mensen slechts op basis van feiten. Er zijn mensen die het iets meer doen. Maar uit m’n hoofd worden slechts 2% van alle dagelijkse keuzes gemaakt op basis van ratio.


Dat is wat mij bang maakt (denk dat wij Belgen in hetzelfde schuitje zitten, al ben ik niet zo ontevreden over onze regering), en daarom vind ik democratie eigenlijk juist gevaarlijk. Ik vraag me af of een technocratie niet beter is, met experts van ieder domein die het beleid bepalen. Want stel je voor dat de bevolking nu allemaal lak heeft aan het milieu, is het dan wel ok om de milieuproblematiek te negeren? Soms moet de politiek onpopulaire maatregelen nemen, en daar worden ze op afgerekend, hoe goed of goedbedoeld hun acties mogelijk ook waren.

Maar wat hoor ik nu over Joost Klein? Gediskwalificeerd? En juichende Israeliërs? Tja, Nederland als de trouwe bondgenoot van Israël, wat zal Rutte daar nu van zeggen? Ik had het jullie nochtans gegund.

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:48

Als het zo is vind ik het schandalig, maar ik kan uit dit screenshot niet opmaken dat het van de officiele Israelische delagatie komt. Er zijn heel veel fansites actief rond het songfestival die ook van alles de ether in slingeren.

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 21:33

Wilders en Van der Plas hebben eerder al getwitterd dat hun stem vanavond naar Israël gaat.

Ik vind dat echt getuigen van een totaal gebrek aan empathie voor het leed van de bevolking van Ghaza.

Sowieso word ik kotsmisselijk van dat geslijm van Van der Plas naar Wilders.
Ik volg echt al heel lang de politiek, maar dat heb ik nog nooit eerder gezien dat een partijleider van een partij zo onder de indruk is van een partijleider van een andere partij.
De hypocrisie druipt er regelmatig van af......

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 21:44

Ja, dat gefleem naar Wilders stoort mij ook, het is meelachen met de baas zoals je ook in sommige bedrijven ziet. Blijf toch gewoon jezelf.