Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:06

In ieder geval van de krenten :')

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Provo en de ideeën voor de Progressieve Volkspartij uit de jaren '70 waren inderdaad verschillend :)

En Roel van Duijn ben ik laatst nog tegen gekomen in een interessante podcast over een Nazi-school in een klooster in Heythuysen, die was in de geschiedenis ervan gedoken :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

prompter schreef:
Provo en de ideeën voor de Progressieve Volkspartij uit de jaren '70 waren inderdaad verschillend :)

En Roel van Duijn ben ik laatst nog tegen gekomen in een interessante podcast over een Nazi-school in een klooster in Heythuysen, die was in de geschiedenis ervan gedoken :)

Die podcast heb ik ook geluisterd!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Hoe heet deze podcast?

Edit, is het Hitlers meisjesschool?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

prompter schreef:
Wat een gerommel in diverse gemeenten bij de installatie van FvD-leden:

https://archive.is/I7Jvu

Zo gaat het iedere keer als er een nieuwe (populistische) partij opkomt.
Iedere keer trapt de ontevreden kiezer er weer in.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

MarlindeRooz schreef:
Hoe heet deze podcast?

Edit, is het Hitlers meisjesschool?

Ja :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:09

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

prompter schreef:
Wat een gerommel in diverse gemeenten bij de installatie van FvD-leden:

https://archive.is/I7Jvu

Dit soort partijen hebben allemaal hetzelfde draaiboek...

Snap daadwerkelijk niet dat mensen keer op keer stemmen op dat soort experimenten.
Stemmen op een "plofkip-partij" heeft m.i. nog nooit wat goeds gebracht.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

Ook voor het steeds stemmen op nieuwe partijen heb ik een mooie verklaring in het boek Atomic Habits gevonden, en het is dezelfde verklaring waarom mensen steeds nieuwe fitness gadgets of afslank middeltjes kopen die snel resultaat beloven: ze geven hoop op een snelle verandering. En als die dan toch uitblijft, staat daar de volgende partij al weer klaar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

prompter schreef:

Hij heeft een een boek geschreven over Julia op ten Noort, die heeft een tijdje die school geleid. Nederlandse nazi. Interessant boek 'Een zoon voor de Führer'.

Hij heeft ook een boek over Rusland geschreven, hij verbleef daar vaak vanwege zijn Russische, inmiddels ex-, vrouw.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

De nieuwe nieuwe partij, de nieuwe snelle hoop partij, de nieuwe Messias of de nieuwe tegenpartij, kan zomaar zojuist geboren zijn. En de nieuwe leider daarvan is Mona Keijzer.
Ze is geen lid meer van de cda of de bbb. Ze kan voor zichzelf beginnen. En dan kan ze eindelijk fractievoorzitter worden. Wat ze bij de cda en bbb zo graag wilde en heeft geprobeerd maar faalde.
Mona Keijzer is een populaire politicus bij sommige mensen. Het zou haar vast lukken een nieuwe partij op te richten. De kiezers zijn er dom genoeg voor

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

ze had toch ook al een naam voor haar nieuwe partij, ik zag haar ergens in een talkshow dat het dan 'Conservatief Nederland' gaat heten. Als tegenhanger van de ProgresiefNL partij.
ik weet niet of ze daar echt serieus mee was, maar het zou kunnen werken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

Hebben we nog niet genoeg partijtjes? En dan met name conservatieve? Maar goed, ze doet maar. Misschien juist gunstig voor de grote linkse partij, al die conservatieve splinters.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

mysa schreef:
Hebben we nog niet genoeg partijtjes? En dan met name conservatieve? Maar goed, ze doet maar. Misschien juist gunstig voor de grote linkse partij, al die conservatieve splinters.

Politieke partijen zijn een beetje als het eiwitrepenschap in de supermarkt. Je denkt dat alles al bestaat, maar toch zie je altijd wel weer een nieuwe verschijnen in het schap.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:27

Raineri schreef:
mysa schreef:

Politieke partijen zijn een beetje als het eiwitrepenschap in de supermarkt. Je denkt dat alles al bestaat, maar toch zie je altijd wel weer een nieuwe verschijnen in het schap.

Haha mooie vergelijking. Ik zie zelf ook niet zo de toegevoegde waarde van alweer een zelfde soort partij waarvan we er inmiddels al meer dan genoeg hebben (ja21, BBB, PVV, Markushover). Behalve dan de mens Mona Keijzer.

Wat vinden jullie van de nieuwe naam van GL/PvdA? Ik snap m wel. Groen en Links zijn triggerwoorden voor “het volk”. Hoop dat het ze iets gaat brengen.

Over de rechtzaak in Amerika - het 20 jarige meisje heeft hem gewonnen. Dat heeft mogelijk grote gevolgen voor de techreuzen - doordat het nu strafbaar blijkt de apps zo verslavend te maken kan dit gevolgen gaan heben voor social media. Een goede zaak, een begin, ik ben er blij mee. @Cer - nee, niet eigen verantwoordelijkheid. Als bedrijf heb je - vind ik- een verantwoordelijkheid dat je producten maakt die de mensen voor wie ze zijn niet slopen. Al die verslaafde jeugd met hun mentale problemen kosten de maatschappij als geheel veel geld, nog los van obesitas door al het zitten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

Ik denk dat een nieuwe naam weinig verschil gaat maken. Iedereen weet waar het een fusie van is natuurlijk.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

dat pvda en radicaal links fuseren is wanhoop , zelfs dat heeft niet gewerkt :D die volgevreten timmermans heeft er helemaal niks van gebakken. dat Jette nipt heeft gewonnen komt door het versplintering op rechts.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

hakkipilke87 schreef:
dat pvda en radicaal links fuseren is wanhoop , zelfs dat heeft niet gewerkt :D die volgevreten timmermans heeft er helemaal niks van gebakken. dat Jette nipt heeft gewonnen komt door het versplintering op rechts.

Zou je willen stoppen met je eigen onzekerheid en wankele mentale toestand om te zetten in het beledigen van hardwerkende mensen.