Cer schreef:Shadow0 schreef:Eh... met linkse idealen? Ik zie het probleem niet. Links komt namelijk ook op voor mensen zonder verwarming of te hoge kosten, beschermt huurders waar mogelijk. Degenen die dat niet doen zijn de rechtse partijen.
Hier hoeft iemand die links is zich dus niet voor te verantwoorden, en ook hoef je echt zelf niet in armoede te gaan leven om recht van spreken te hebben. Bovenmodaal is helemaal prima. Boven de WNT begint het wat te wringen. Als je een helicopterplatform in de tuin hebt, misschien is dat wat ongebalanceerd en niet per se nodig (vooral als je het ook nog regelmatig gebruikt.) Als je in je eentje het hele gat op de onderwijsbegroting kunt dichten... kunnen we misschien wel wat balanceren en dan hoeft de ander niet eens iets te merken van de verandering.
Maar het zelf gewoon goed voor elkaar hebben? Helemaal geen probleem wat mij betreft.
Wat mij betreft is het ook allemaal oke, ik probeer me voor te stellen hoe iets op anderen kan overkomen. Maar het bedenken waarom anderen iets zouden kunnen vinden of denken is soms wel lastig, dat snap ik wel. Dat gesprek is ook al best vaak herhaalt.
Ik ben wel nog steeds benieuwd hoe het zit met zonnepanelen, warmtepompen en kleine flatjes (en bijbehorende VVE's en dat soort zaken) maar daar zal ongetwijfeld een oplossing voor komen, die hopelijk een beetje eenvoudig is.
Maar links staat niet gelijk aan groen he? Links is (heel kort door de bocht): de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.