Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Een keer per jaar vliegen en op vakantie gaan vind ik al anders dan drie keer per jaar.
Ik zie nu zoveel mensen met de meivakantie naar het buitenland vliegen want hier is het o zo slecht weer. (bullshit, het is gewoon een normaal voorjaar) Dat kan imo allemaal wel een tandje minder.
juval schreef:misschien moeten ze alle burgers een quotum geven.
bijvoorbeeld 10.000 autokm per jaar, Of 5000 vliegkm per jaar, 3000 kwh elektriciteit, 80 GB per jaar en de rest kan je bijkopen. je mag uiteraard ook opsparen voor een grote reis eens in de zoveel jaar, maar dan wordt er wel per jaar 10% afgeroomd![]()
In Duitsland komt er een nieuw soort treinabonnement las ik, onbeperkt voor 49,- per maand met de trein, dat lijkt me hier ook wel nuttig, misschien dat dat ook wel meer mensen naar het OV trekt. (moet dat natuurlijk wel beschikbaar en betrouwbaar zijn).
Cer schreef:Ik ken ook mensen die shirtjes van 3 euro kopen omdat ze niet veel meer geld hebben...
Ik vind dat gebash op 'goekope spullenwinkels' soms een beetje kortzichtig..
bijvoorbeeld 10.000 autokm per jaar, Of 5000 vliegkm per jaar, 3000 kwh elektriciteit, 80 GB per jaar en de rest kan je bijkopen. je mag uiteraard ook opsparen voor een grote reis eens in de zoveel jaar, maar dan wordt er wel per jaar 10% afgeroomd
Jessix schreef:Daar ben ik het ook wel mee eens nps. Ik hoop alleen dat alles bij elkaar wel betaalbaar blijft. Nu is alles al zo duur en daar maak ik me dan wel weer wat zorgen over.
nps schreef:Jessix schreef:Daar ben ik het ook wel mee eens nps. Ik hoop alleen dat alles bij elkaar wel betaalbaar blijft. Nu is alles al zo duur en daar maak ik me dan wel weer wat zorgen over.
Eens hoor, snap ik. Snap ook echt dat mensen in de problemen raken. Maar, aan de andere kant is ook voor die groep een hoop geregeld aan toeslagen, subsidies en voedselbanken. De politiek hobbelt wel een beetje mank achter de ontwikkelingen aan, maar niemand hoeft dakloos te zijn of honger te lijden in Nederland.
nps schreef:Ik niet. Want achter al dat goedkope spul zitten arbeiders die uitgebuit worden. Het is namelijk niet mogelijk om een shirtje van drie euro te maken op een manier waarbij degenen die het maken eerlijk betaald krijgen. Dus voor jou goedkope keuzes moet een ander krom, worden mensenrechten geschonden of mensen minstens uitgebuit én gaat het milieu naar de maan - al die troep moet ook verscheept worden op mega container schepen. Ook hier weer zijn er genoeg alternatieven. Denk kledingruil, de kringloopwinkel, Vinted of tweedehands winkels. Waarbij eerlijk geproduceerde kleding een tweede leven krijgt bij iemand anders. Keuzes, keuzes, keuzes.
bijvoorbeeld 10.000 autokm per jaar, Of 5000 vliegkm per jaar, 3000 kwh elektriciteit, 80 GB per jaar en de rest kan je bijkopen. je mag uiteraard ook opsparen voor een grote reis eens in de zoveel jaar, maar dan wordt er wel per jaar 10% afgeroomd![]()
In Duitsland komt er een nieuw soort treinabonnement las ik, onbeperkt voor 49,- per maand met de trein, dat lijkt me hier ook wel nuttig, misschien dat dat ook wel meer mensen naar het OV trekt. (moet dat natuurlijk wel beschikbaar en betrouwbaar zijn).
Cer schreef:Ik ben het er overigens wel mee eens dat er zeker landen zijn waar het allemaal veel slechter of helemaal niet geregeld is![]()
Wat dat betreft is het in NL echt nog wel goed toeven..
maar er zomaar vanuit gaan dat mensen op een terrasje blijkbaar geld zat hebben, vind ik gewoon wat kort door de bocht![]()
En dat een vliegtax helpt tegen meer vliegen.. ja voor de mensen die dan vier jaar moeten sparen voor een unieke reis.. Maar de mensen die een tweede woning in Ibiza hebben, blijven echt wel heen en weer gaan. Net zoals zakelijke vluchten..
Janneke2 schreef:mce schreef:voor elk wissewasje het vliegtuig pakken betekent wel dat andere minder moeten vervuilen, daarom zorgt hij dat de automobilist "zijn speeltje" betaald
Sigrid Kaag laat haar Pickwick blijkbaar per zakje door een wandelende postbode uit Niger overbrengen, want de kosten voor ‘uitbreiding theezakjesassortiment’ bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waren een kolossale 75.000 euro. Zomaar een voorbeeld van het financiële enigma dat een overdosis aan bureaucratie kan veroorzaken, en nog lang niet het enige pareltje dat bij de openbaring van het huishoudbonnetje van BuZa naar buiten kwam.
Zo wil men bij het ministerie tussen het negen-tot-half-vijfen een ruime pauze nemen om tv te kijken en dat kan natuurlijk niet op een ouderwets meubel. Dan is het logisch dat er €13.800 neergelegd wordt voor het ‘vervangen van een tv-tafeltje’. En als er een nieuwe collega komt, dan heeft die natuurlijk een bureau nodig. Het plaatsen daarvan kostte een kleine 10.000 euro.
https://panorama.nl/artikel/451656/mini ... maken-thee
Spaar mij dit soort nonsens/off topic.
Ik ben grif bereid te geloven dat dit soort bedragen worden uitgegeven.
Maar graag wel cijfers.
En als het om buitenlandse zaken gaat wil ik ook graag weten of het inclusief de diplomatieke dienst is.
Een nieuw bureau hoeft geen fortuin te kosten, maar het (her)openen van een ambassade in land X loopt snel in de papieren.
En dat bedrag voor de nieuwe thee kun je in het belachelijke trekken, maar wellicht is dit koffie, thee en wat al niet voor honderden mensen per jaar. (In dat geval wellicht een koopje.)
Zo raadselachtig ('enigma') hoeft het niet te zijn, maar panorama doet geen enkele poging.
Dan heeft het ook niets meer met politiek te maken, maar is het veel meer de bedoeling om minister Kaag door de blubber te halen.
Off topic dus.
juval schreef:rekeningrijden is in mijn ogen ook in het voordeel van de bewoners van de (rand)stad. Niet eerlijk dus.
maar goed, overal tegen zijn is ook geen oplossing. Het valt niet mee om het goed te doen als overheid.
Verhuizen voor werk zou ik niet gauw doen, maar een baan dichter bij huis zoeken is dan wel een betere optie. (in mijn geval dichterbij kan niet haha ik woon op mijn werk, of ik werk thuis, net hoe je het bekijkt.)