secricible schreef:We hadden het over het OV, niet over ziekenhuizen toch?
Hmmm, in principe ja, het ging over openbaar vervoer.
Dat óók in de Randstad in dorpen als Gouderak, Oud Ade etc etc zo beroerd is, dat ik er niet durf te wonen zonder auto.
Terwijl ik als import Drentse tamelijk dichtbij mijn werk en belangrijke voorzieningen zoals het ziekenhuis woon, en dus de auto de deur uit.
Citaat:
En Noordwijkerhout heeft gewoon bussen, gouderak ook, durgerdam denk ik ook (maar de ov-app ziet het slals Amsterdam dus niet zeker) En woerdense verlaat ook.
Ja, ze hebben allemaal bussen, want Randstad. Toen mijn vriendin dominee in Durgerdam was, kwam de bus er 1x per drie kwartier (want een half uur dienst was "te duur").
Citaat:
Het is gewoon een feit dat in de randstad gemiddeld genomen de ov-voorzieningen beter zijn dan gemiddeld buiten de randstad.
Ja, klopt.
Gewoon een feit.
(De "keuze" tussen gewoon beroed en afwezig.
) (Ik gebruik aanhalingstekens, want ik vind het geen reële keuze.)
Citaat:
De goede plekken in Drenthe dan vergelijken met mogelijke uithoeken in de randstad verandert dat niet.
Ook een feit: ik stel dat het niet gaat over Randstad versus buiten de Randstad.
OV wordt gezien als een kostenpost ipv een waardevol iets om dorpen leefbaar te houden.
Vandaar mijn aanhalingstekens bij dat een halfuursdienst "te duur" zou zijn. (Je jaagt mensen de auto in - wat minstens zo veel geld kost, maar dat telt men dan niet mee.)