Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Electra63 schreef:Het duurt altijd maar een paar pagina's voordat iemand weer (indirect) de schuld of oplossing legt bij de gelukzoeker.
Er zijn maar 2 schuldigen aan deze energiecrisis en dat zijn Trump en Netanyahu. Die hebben gewoon Iran onderschat. Nog steeds niet geleerd van Afghanistan en Irak.
Als de steun aan Oekraine wegvalt, komen er behalve Oekrainse vluchtelingen ook bijv. Poolse vluchtelingen straks.
De Polen zijn ontzettend bang, dat zij na Oekraine aan de beurt zijn.
Eretria schreef:Die hordes illegale mensen die jij benoemt kosten nu enorm veel geld. Vol is vol. Dat is een feit. Er zal een veel strenger beleid moeten komen zodat je opvang kunt bieden aan mensen die in daadwerkelijke nood verkeren, in plaats van de zogeheten gelukszoekers. Die laatste categorie loopt bovendien voortdurend te klagen dat ze te min krijgen, lopen te jatten, overlast te veroorzaken. Veelal jeugd. Zolang hier alles aan die specifieke categorie zomaar wordt toegeworpen, blijft de toestroom bestaan, want er is een hoop ‘mond op mond reclame’ binnen die groep. En omdat die blijven komen, kun je échte vluchtelingen niks meer bieden.

BigOne schreef:30 miljoen Oekraïners op de vlucht!! Denk even na voor diegene die denkt dat de Oekraïne met driewielertjes maar ondersteund moet worden omdat de rest te duur is. In Europa zijn landen die meer geven of minder geven. Zal het staatje er even bij zoeken.
prompter schreef:De nieuwe naam van Groenlinks-PvdA wordt mogelijk Progressief Nederland lees ik net. Bevalt me wel
NOS schreef:Nieuwe naam GroenLinks-PvdA bekend: Progressief Nederland, kortweg Pro
Oppositiepartij GroenLinks-PvdA krijgt een nieuwe naam, Progressief Nederland. In het dagelijks taalgebruik wil de partij dat afkorten tot Pro. Dat is bekendgemaakt op een speciale bijeenkomst in Halfweg.
... journee schreef:Electra63 schreef:Het duurt altijd maar een paar pagina's voordat iemand weer (indirect) de schuld of oplossing legt bij de gelukzoeker.
Er zijn maar 2 schuldigen aan deze energiecrisis en dat zijn Trump en Netanyahu. Die hebben gewoon Iran onderschat. Nog steeds niet geleerd van Afghanistan en Irak.
Als de steun aan Oekraine wegvalt, komen er behalve Oekrainse vluchtelingen ook bijv. Poolse vluchtelingen straks.
De Polen zijn ontzettend bang, dat zij na Oekraine aan de beurt zijn.
Maar 2 schuldigen? Volgens mij heeft bijvoorbeeld Poetin ook zijn steentje bijgedragen.. De 'schuldigen' zijn in mijn optiek al die machthebbers die denken dat ze meer rechten hebben dan een ander en bij wie het doordrijven van hun eigen zin prioriteit heeft boven mensenlevens.
juval schreef:verootjoo schreef:Waarom stijgt de melkprijs eigenlijk niet terwijl alles wel stijgt? Dat is toch raar?
Hoe wordt die bepaald?
De prijs wordt bepaald door de wereldwijde zuivelnoteringen. Ook wordt er een gemiddelde genomen van verschillende referentiebedrijven in Europa. De prijs die de individuele boer krijgt hangt ook af van de gehaltes vet en eiwit, en de eventuele toeslagen (bijv. weidegang) die de boer krijgt. De prijs fluctueert altijd wel, en in goede tijden proberen we een buffer aan te leggen. Maar omdat de prijzen nu aan alle kanten, voer, kunstmest, brandstof, mest afvoeren etc. Heel hard stijgen gaat die buffer heel hard leeg.
Electra63 schreef:Hoe lang houdt Israel dit nog vol?
Gaza, Westbank, Libanon en Iran?
Hebben zij nog genoeg manschappen, geld en materiaal?
Ik zie nog steeds schrijnende beelden van aanvallen door Israel op onschuldige burgers, waaronder kleine kinderen op de Westelijke Jordaanoever.
Benzz schreef:Electra63 schreef:Hoe lang houdt Israel dit nog vol?
Gaza, Westbank, Libanon en Iran?
Hebben zij nog genoeg manschappen, geld en materiaal?
Ik zie nog steeds schrijnende beelden van aanvallen door Israel op onschuldige burgers, waaronder kleine kinderen op de Westelijke Jordaanoever.
310 miljard alleen al steun vanuit de USA!
Electra63 schreef:Ja, geld wel, voorlopig.
Maar manschappen ?
Materiaal? Ten koste van Oekraine?
Draagvlak onder de eigen bevolking?
Blijft de steun vanuit de USA?
Cer schreef:Ik ben benieuwd wanneer dat gaat lukken.. overal vrede ..