Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:53

Ik zie niet dat ze bagger krijgt. Hooguit dat mensen een bepaald beeld van haar hebben door de manier waarop ze ook naar buiten toe communiceert. Ja een bijter zijn is goed als je dingen voor elkaar wil krijgen. Maar de manier waarop je dat vervolgens naar buiten toe communiceert maakt dat mensen wel een bepaald beeld van je krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak ook door scroll. Dat komt vooral omdat je veel van de info die zij communiceert zonder context moeilijk te volgen is. Het zijn gewoon best hele lappen tekst. En die moet ik voor mijn werk vaak ook al lezen. Dus in mijn vrije tijd sla ik dat graag over. Waarmee ik niet zeg dat zij geen goed werk doet absoluut niet. Het is belangrijk dat er mensen zijn en blijven die kritisch zijn tov de overheid.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:05

Geen idee of ze bagger over zich heen krijgt want ik lees dus niets van haar. Ik vind haar manier van communiceren niet prettig waardoor ik al heel lang geleden afgehaakt ben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 14:07

Zichtmelding Bovensmilde Dr, 3 wolven
Citaat:
Om 10.30 3 wolven gezien in bovensmilde. Liepen in de richting van smilde. Bericht kwam via de buurtapp

Afbeelding
Bron app meldingen wolven in Westerveld

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 14:12

Citaat:
Werkgroep Wolf Nederland, als jullie nou eens goed onderzoek hadden gedaan ipv de cijfers van BIJ12 klakkeloos over te nemen, waren jullie erachter gekomen dat het dode wolvenoverzicht van BIJ12 niet volledig is. De Nederlandse overheid stopt dode wolven in de doofpot. En dat kan ik bewijzen! Weginspecteurs krijgen zelfs een spreekverbod. Dat is erg zorgwekkend! Transparantie is essentieel. Ik ben nu druk bezig met statenvragen te maken hierover. Wordt vervolgd!

Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1U6jgr ... tid=wwXIfr

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:25

Kaja schreef:
Maar er zit een groot verschil tussen toch de bossen/natuur in gaan of uitlaten langs een weg/route waar mensen wonen/langs rijden.

Je moet het wel in de bepaalde context blijven zien waarin je niet aangevallen wordt op de beslissingen die je maakt om te voorkomen dat jij en je hond wolven tegen komen. Dat wil niet zeggen dat je er geen tegen komt.Maar de beste mensen uit het artikel waar ík naar verwijs doen net alsof het allemaal niet zo’n vaart zal lopen. Dat doet het dus wel en dan vraag ik mij af hoeveel je hond dan voor je betekend als je daar in dat gebied nog zorgeloos gaat wandelen.

Dat het zo'n vaart niet kan lopen, is wat mensen al jaren is wijs gemaakt. Hoe kun je dan verwachten dat mensen na 1 bericht van de gemeente opeens van visie veranderen? Veel mensen kunnen zich simpel weg niet voorstellen dat zij zelf ook wel eens de dupe kunnen worden. Het is ook een vorm van zelfbescherming. Als je daadwerkelijk accepteert dat het niet meer veilig wonen is met de wolf, is het leven opeens een stuk minder simpel. En veel mensen wonen middenin die natuur. De wolven lopen er over het erf, door de straten en kijken door de ramen. Voor hen bestaat er dus geen alternatief en is er ook geen verschil.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 14:58

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 15:17

Ik ben absoluut fan van pitbull Annemiek. Ze krijgt dingen boven tafel die anders de doofpot in waren gegaan. Ik snap ook de kritiek op haar. Ze drukt zich vaak niet politiek correct uit en kiest soms wegen die ik niet snap.

Eigenlijk zou goede onderzoeksjournalistiek dit werk moeten doen. En dat vind ik het kwalijke... die hobbelen braaf in het gareel. Dus ik snap de kritiek op de NPO van bijvoorbeeld Mona Keijzer. Zal wel een Volendams dingetje zijn ofzo...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 15:19

Anne_GTI schreef:
Ik ben absoluut fan van pitbull Annemiek. Ze krijgt dingen boven tafel die anders de doofpot in waren gegaan. Ik snap ook de kritiek op haar. Ze drukt zich vaak niet politiek correct uit en kiest soms wegen die ik niet snap.

Eigenlijk zou goede onderzoeksjournalistiek dit werk moeten doen. En dat vind ik het kwalijke... die hobbelen braaf in het gareel. Dus ik snap de kritiek op de NPO van bijvoorbeeld Mona Keijzer. Zal wel een Volendams dingetje zijn ofzo...

Dan woon ik vanaf nu in volendam :D

Want snap haar uitspraak ook zo goed.

Maar hier is al vaker gedeeld hoe de spekkoek van de media in lagen in elkaar zit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 15:22

@DP Palingpopulist

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 16:43

Pony gedood Wissel Epe Gld
Citaat:
Epe Gelderland
30-11-2025

Aanval op pony.

1 pony gedood.
In buurtschap de Wissel.

Wolf is door meerdere mensen gisteren in de buurt gezien.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/17TXSvUx ... tid=wwXIfr

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 16:45

Hele kudde achter een draadje van 40cm. Op een plek waar zowel schapen als een hond al eerder zijn aangevallen. Gewetenloos...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 16:55

mysa schreef:
Hele kudde achter een draadje van 40cm. Op een plek waar zowel schapen als een hond al eerder zijn aangevallen. Gewetenloos...

Was dat draad 120 cm hoog en had die wolf honger dan was het eind resultaat gewoon hetzelfde hoor....blijf ik herhalen....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:02

dierenfan schreef:
mysa schreef:

Was dat draad 120 cm hoog en had die wolf honger dan was het eind resultaat gewoon hetzelfde hoor....blijf ik herhalen....

Plus dat de dieren iets meer kans hebben om te vluchten, miss is dat de gedachtengang over de keuze van 1 lager draadje - ik vind het veroordelen over omheiningen zo not done...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 17:04

Zichtmelding Odoorn Dr
Citaat:
Odoorn Drenthe
30-11-2025
11.00 uur

Zichtmelding

Wolf gezien, in het bos achter de Brede Singel.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/19ohVurC ... tid=wwXIfr

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:10

mysa schreef:

Hoezo gewetenloos?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:36

Als je weet dat je ponies op die plek een extra groot risico lopen, zet je ze daar helemaal niet neer. Of als je werkelijk niet anders kunt, maar dat betwijfel ik hier want ze staan daar alleen in de wintermaanden, dan niet zonder enige vorm van bescherming.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:41

dierenfan schreef:
mysa schreef:

Kan maar betwijfel ik toch een beetje. Er was daar ooit een flinke slachting onder schapen. 2x een aanval op die plek, als ik me goed herinner. Daarna nog een keer schapen 's avonds in een nachtkraal binnen het weiland en dat is wel goed gegaan voor zover ik me herinner.

Punt is gewoon dat ik al zo vaak m'n hart vasthield voor die dieren. En nu is het gewoon toch gebeurd.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:42

Ik wou dat er wat minder victim blaming was in dit topic.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:44

mysa schreef:
Kan maar betwijfel ik toch een beetje. Er was daar ooit een flinke slachting onder schapen. 2x een aanval op die plek, als ik me goed herinner. Daarna nog een keer schapen 's avonds in een nachtkraal binnen het weiland en dat is wel goed gegaan voor zover ik me herinner.

Punt is gewoon dat ik al zo vaak m'n hart vasthield voor die dieren. En nu is het gewoon toch gebeurd.

Waarom heb je er zelf niks aan gedaan dan?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:45

Wat had ik moeten doen dan? Ik kan toch moeilijk andermans weiland betreden en daar aan de slag gaan een afrastering?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:47

Waarom niet? Ben je bij de eigenaar langs geweest om je hulp aan te bieden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:47

F_T schreef:
Ik wou dat er wat minder victim blaming was in dit topic.

Ja sorry, maar ik vind het zo erg. Ik dacht vorig jaar al: waarom nou uitgerekend hier die shetties neergezet? Wolven lopen daar gewoon dagelijks. Hondje van m'n buur ook daar aangevallen. En dus die schapen 2x. En 200m verderop ook schapen. En 300m verderop ook schapen. Ik zou het dus zelf echt nooit durven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:49

Dieuwke_ schreef:
Waarom niet? Ben je bij de eigenaar langs geweest om je hulp aan te bieden?

Ken hem niet, schijnt een handelaar te zijn, zeggen buurtgenoten. Maar hij woont niet hier.
(En ik ben ook te oud en te gammel trouwens, ben al blij dat het gelukt is iets voor m'n eigen geiten te maken in de tuin met hulp van anderen. Ook niet waterdicht maar beter dan niets).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:49

nou graag, heb hier nog bijna 10 hectare…leef je uit. Zo rond april/mei gaan onze koeien met hun kalfjes weer naar buiten, zou wel handig zijn als het dan klaar is. Ik kan een kleine bijdrage doen, maar je moet zelf minstens 75.000 bijdragen a.u.b.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:53

mysa schreef:
Ken hem niet, schijnt een handelaar te zijn, zeggen buurtgenoten. Maar hij woont niet hier.
(En ik ben ook te oud en te gammel trouwens, ben al blij dat het gelukt is iets voor m'n eigen geiten te maken in de tuin met hulp van anderen. Ook niet waterdicht maar beter dan niets).

Waarom niet waterdicht? Dat hoort wel zo als je hart voor je dieren hebt toch? En je hebt een jaar de tijd gehad om uit te zoeken wie die handelaar was, dat had toch moeten lukken? En heb je je buur ook een veeg uit de pan gegeven omdat zijn/haar buiten was? En je eigen honden? Heb je die wel binnen opgesloten? Of wandel je daar ook mee in het bos?