Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Werkgroep Wolf Nederland, als jullie nou eens goed onderzoek hadden gedaan ipv de cijfers van BIJ12 klakkeloos over te nemen, waren jullie erachter gekomen dat het dode wolvenoverzicht van BIJ12 niet volledig is. De Nederlandse overheid stopt dode wolven in de doofpot. En dat kan ik bewijzen! Weginspecteurs krijgen zelfs een spreekverbod. Dat is erg zorgwekkend! Transparantie is essentieel. Ik ben nu druk bezig met statenvragen te maken hierover. Wordt vervolgd!

Kaja schreef:Maar er zit een groot verschil tussen toch de bossen/natuur in gaan of uitlaten langs een weg/route waar mensen wonen/langs rijden.
Je moet het wel in de bepaalde context blijven zien waarin je niet aangevallen wordt op de beslissingen die je maakt om te voorkomen dat jij en je hond wolven tegen komen. Dat wil niet zeggen dat je er geen tegen komt.Maar de beste mensen uit het artikel waar ík naar verwijs doen net alsof het allemaal niet zo’n vaart zal lopen. Dat doet het dus wel en dan vraag ik mij af hoeveel je hond dan voor je betekend als je daar in dat gebied nog zorgeloos gaat wandelen.
Citaat:30-11-2025 13:50 uur
Langs kanaal Vroomshoop

Anne_GTI schreef:Ik ben absoluut fan van pitbull Annemiek. Ze krijgt dingen boven tafel die anders de doofpot in waren gegaan. Ik snap ook de kritiek op haar. Ze drukt zich vaak niet politiek correct uit en kiest soms wegen die ik niet snap.
Eigenlijk zou goede onderzoeksjournalistiek dit werk moeten doen. En dat vind ik het kwalijke... die hobbelen braaf in het gareel. Dus ik snap de kritiek op de NPO van bijvoorbeeld Mona Keijzer. Zal wel een Volendams dingetje zijn ofzo...

Citaat:Epe Gelderland
30-11-2025
Aanval op pony.
1 pony gedood.
In buurtschap de Wissel.
Wolf is door meerdere mensen gisteren in de buurt gezien.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen
#geenwolf

dierenfan schreef:mysa schreef:Hele kudde achter een draadje van 40cm. Op een plek waar zowel schapen als een hond al eerder zijn aangevallen. Gewetenloos...
Was dat draad 120 cm hoog en had die wolf honger dan was het eind resultaat gewoon hetzelfde hoor....blijf ik herhalen....
Citaat:Odoorn Drenthe
30-11-2025
11.00 uur
Zichtmelding
Wolf gezien, in het bos achter de Brede Singel.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen
#geenwolf

dierenfan schreef:mysa schreef:Hele kudde achter een draadje van 40cm. Op een plek waar zowel schapen als een hond al eerder zijn aangevallen. Gewetenloos...
Was dat draad 120 cm hoog en had die wolf honger dan was het eind resultaat gewoon hetzelfde hoor....blijf ik herhalen....
mysa schreef:Kan maar betwijfel ik toch een beetje. Er was daar ooit een flinke slachting onder schapen. 2x een aanval op die plek, als ik me goed herinner. Daarna nog een keer schapen 's avonds in een nachtkraal binnen het weiland en dat is wel goed gegaan voor zover ik me herinner.
Punt is gewoon dat ik al zo vaak m'n hart vasthield voor die dieren. En nu is het gewoon toch gebeurd.
F_T schreef:Ik wou dat er wat minder victim blaming was in dit topic.
Dieuwke_ schreef:Waarom niet? Ben je bij de eigenaar langs geweest om je hulp aan te bieden?
mysa schreef:Ken hem niet, schijnt een handelaar te zijn, zeggen buurtgenoten. Maar hij woont niet hier.
(En ik ben ook te oud en te gammel trouwens, ben al blij dat het gelukt is iets voor m'n eigen geiten te maken in de tuin met hulp van anderen. Ook niet waterdicht maar beter dan niets).